abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48495234
Onze inbouwbvaatwasser (nog van vorige bewoners) heeft af en toe kuren; er blijft water in staan na het wassen. Als hij een soda wasbeurt heeft gehad (soda een nacht erinlaten weken en dan een wasprogramma draaien) doet hij het weer een poosje goed.
Is het slecht om i.p.v. vaatwasmiddel de machine voortaan te laten wassen op soda? Wordt mijn spul dan goed schoon en is het niet schadelijk voor het servies, glazen en bestek? Of zou het er dof van kunnen worden?
Als ik hem nu een enkele keer op soda laat draaien, staat er meestal ook wat vieze vaat in; het wordt goed schoon en ziet er goed uit.
pi_48495813
Ik zou gewoon eens kijken naar de filters en dergelijke en dat allemaal schoonmaken. Denk niet dat soda heel goed voor de vaat is.
pi_48496125
quote:
Op donderdag 19 april 2007 11:21 schreef Ultralaser het volgende:
Ik zou gewoon eens kijken naar de filters en dergelijke en dat allemaal schoonmaken. Denk niet dat soda heel goed voor de vaat is.
Filters zijn schoon, worden regelmatig nagekeken en schoongemaakt.
pi_48496431
verstopping van de afvoer? of is de afvoer eigenlijk te dun?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_48497033
Probeer eens meerdere soda behandelingen achter elkaar. Ws is het labyrint verstopt. Kun je merk en type noemen.
pi_48498448
Het is een Zanussi-inbouw ZTI 6865; zat dus al in de keuken toen wij deze woning ruim een jaar geleden kochten. Hiervoor hadden we een Bosch, deze heeft 13 jaar probleemloos gewerkt, en daarna nog doorverkocht.
  donderdag 19 april 2007 @ 15:29:16 #7
36898 Kizim
Life is Music
pi_48502421
En de Calgonit machine reiniger helpt niet?

http://www.calgonit.nl/solutions.php
Don't damn me when I speak a piece of my mind...
  vrijdag 20 april 2007 @ 11:35:33 #8
22273 Dizer
Save the beard!
pi_48534085
Calgonit .

Ik zou inderdaad net als Leipo naar de afvoer kijken. Misschien hangt ie te hoog of juist te laag? Of een hele dunne afvoer. Te veel Soda is volgens mij ook niet echt goed voor je vaat en wasmachine.

Er zit toch in soda een licht bijtend middel in Als dat zo is, is te veel van dat spul ook niet handig... denk ik zo.
Friends don't let friends remain beardless...
pi_48534368
Soda is een natuurlijk middel dat vroeger altijd bij de afwas werd gebruikt.
Soda lost vet op en ontstopt.
Dus idd, ik denk dat je afvoer verstopt zit.
Verder is het niet schadelijk om soda te gebruiken in je vaatwasser volgens mij. Sommige mensen gebruiken het in de wasmachine( mooie witte kleding) , anderen (ik) gebruiken het om het doucheputje, afvoer in de keuken en andere putjes schoon te houden. (ook in de horeca veel gebruikt).
pi_48535782
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:43 schreef fembol het volgende:
Soda is een natuurlijk middel dat vroeger altijd bij de afwas werd gebruikt.
Soda lost vet op en ontstopt.
Dus idd, ik denk dat je afvoer verstopt zit.
Verder is het niet schadelijk om soda te gebruiken in je vaatwasser volgens mij. Sommige mensen gebruiken het in de wasmachine( mooie witte kleding) , anderen (ik) gebruiken het om het doucheputje, afvoer in de keuken en andere putjes schoon te houden. (ook in de horeca veel gebruikt).
Dit was ook mijn redenatie.
pi_48535798
We zullen ook eens verder naar de afvoer kijken.
  vrijdag 20 april 2007 @ 20:00:06 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48550991
Bijt de soda niet de aluminuim kuip van de vaatwasser uit?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48551134
ik heb de sodatip van het forum van Klusidee; die tip komt van professionals. zij adviseren dat als eerste bij vaatwasserproblemen.
pi_48551166
Mijn vaatwaskuip ziet er niet uitgebeten uit; en al vaker de sodaoplossing erin gehad.
pi_48557564
De kuip is dan ook niet van aluminium, dat zou niet lang goed gaan denk ik.
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:04 schreef Katinkat het volgende:
ik heb de sodatip van het forum van Klusidee; die tip komt van professionals. zij adviseren dat als eerste bij vaatwasserproblemen.
Klopt, maar ook dat als het niet helpt, je het labyrinth moet gaan doorspoelen.
pi_48557669
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:00 schreef Martijn_77 het volgende:
Bijt de soda niet de aluminuim kuip van de vaatwasser uit?
RVS wordt er mooi schoon van.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_48559910
Waarschijnlijk inderdaad labyrinth verstopt. Heeft waarschijnlijk op lage temperaturen gedraaid. Het is funest voor vaatwassers om op lage temperaturen te draaien. Selecteer minimaal 65 graden programma's. Een paar keer op max temp met soda. Lost het vet op.
pi_48609545
ik laat hem altijd op 70 graden draaien, en dan is het meeste ook al voorgespoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')