Aha, weer wat geleerdquote:
quote:Het lukt me niet A_R. Het spijt me.

Klinkt goed. Wat doe je er dan precies mee?quote:Op donderdag 19 april 2007 14:47 schreef Gellius het volgende:
Ja, da's wel het lekkerste. Ik doe gewoon een kilootje tomaten, een uitje of sjalotje, beetje knoflook, peper/zout en wat suiker. Daarna pureren, nog wat basilicumblaadjes erdoor. Dat combineert ook weer mooi met de crostini. Heel eenvoudig dus.

Maar ik ben niet zo goed met thematiek. Of schilderijen. Of kunst in het algemeen.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Aha, weer wat geleerd
[..]Heb je echt een poging gedaan??
Da's wel erg symapthiek van je

Die nieuwerwetse fratsen ook!quote:Op donderdag 19 april 2007 14:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ben blij dat jij het ook niet weet Frollo!

Ik wilde nog vragen of je het voor je MA-scriptie doet, maar zal ik dat dan maar niet doen?quote:Op donderdag 19 april 2007 14:59 schreef Frollo het volgende:
[..]
Die nieuwerwetse fratsen ook!
Ook zoiets: schrijf je je even een paar jaar uit, gaan ze een nieuw studiepuntensysteem invoeren! Op mijn resultatenlijst staan nu studielasten van 4,3 en 8,6 studiepunten ...![]()
En ik hoop straks gewoon doctorandus te worden en geen bachelor of master of weet ik hoe het allemaal heet.

Ik waardeer je belangstelling, maar ik zou die vraag niet kunnen beantwoorden.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik wilde nog vragen of je het voor je MA-scriptie doet, maar zal ik dat dan maar niet doen?

Master. Maar jij wordt toch nog lekker ouderwets doctorandus?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik waardeer je belangstelling, maar ik zou die vraag niet kunnen beantwoorden.

"Er zijn mensen op minder gepromovéérd", zei een bevriende wetenschapper toen ik haar over mijn scriptie vertelde.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het leek me ook al iets te veel werk voor een Bachelor-scriptie![]()

Dat geloof ik meteen. Een editie maken is een levenswerk voor sommigen. Gelukkig hoef ik alleen maar te transcriberen... Lukt het een beetje?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:14 schreef Frollo het volgende:
[..]
"Er zijn mensen op minder gepromovéérd", zei een bevriende wetenschapper toen ik haar over mijn scriptie vertelde.
Maar dat wist ik allemaal niet toen ik eraan begon.

Ik vind tomaten met zaadlijsten erin walgelijk, dus ik onderwerp ze wel aan een uitgebreide behandeling. Ik heb echter nog nooit tomatensoep gemaakt; bij mijn vader mislukte de tomatensoep altijd waardoor ik het nooit heb aangedurfd.quote:Op donderdag 19 april 2007 14:59 schreef Gellius het volgende:
Soms ontvellen en ontlijsten, maar vaak heb ik er geen zin in en zo'n fijnproever ben ik nu óók weer niet. Wel altijd een beetje room voor het opdienen.
Preisoep vind ik ook erg lekker altijd>

Inderdaad! DAt was 'm! Ik vertaal Duitse teksten en die zijn bijna allemaal passief opgesteld. Helaas sluipt dat er bij mij ook steeds meer in. Danke!quote:Op donderdag 19 april 2007 15:16 schreef Frollo het volgende:
Altijd actief maken, Tink!
'U kunt de tentoonstelling alleen bezoeken in combinatie met een rondleiding, die u vooraf dient te boeken.'

Wat is 'transcriberen'??quote:Op donderdag 19 april 2007 15:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Een editie maken is een levenswerk voor sommigen. Gelukkig hoef ik alleen maar te transcriberen... Lukt het een beetje?
Als je denkt, mens, wat moet je, zeg het ook maar hoor

Prei is dan ook uitermate smerigquote:Op donderdag 19 april 2007 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind tomaten met zaadlijsten erin walgelijk, dus ik onderwerp ze wel aan een uitgebreide behandeling. Ik heb echter nog nooit tomatensoep gemaakt; bij mijn vader mislukte de tomatensoep altijd waardoor ik het nooit heb aangedurfd.
Daarom een domme vraag: fruit ik eerst knoflook en ui, gooi ik daar de tomaten bij en laat ik ze 10 minuten pruttelen vooraleer de boel in de blender te gooien?
En de Grieken vinden prei vies.![]()

Wat transcribeer je?quote:Op donderdag 19 april 2007 15:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Een editie maken is een levenswerk voor sommigen. Gelukkig hoef ik alleen maar te transcriberen... Lukt het een beetje?

Graag gedaan.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Inderdaad! DAt was 'm! Ik vertaal Duitse teksten en die zijn bijna allemaal passief opgesteld. Helaas sluipt dat er bij mij ook steeds meer in. Danke!

Transcriberen is letterlijk overschrijven. Ik bestudeer een toneelstuk uit 1665 waar geen editie van is, dus om het toegankelijk te maken voor bijvoorbeeld mijn scriptiebegeleider, zit ik het domweg over te typen.quote:Op donderdag 19 april 2007 15:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat is 'transcriberen'??
En wat houd een editie eigenlijk precies in??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |