Wat een stelletje druiven bij de gemeentebelastingen Rotterdam zeg.
OK, laten we even in het midden dat je gemeentebelasting moet betalen, en de hoogte daarvan...
Nou heeft de gemeente een machtiging van me om in 10 termijnen het bedrag af te schrijven. En dat ging vorig jaar perfect... bedrag wed vanaf maart t/m december afgeschreven.
Maar in 2007 maken ze er een zooitje van... allereerst vergeten ze dat ik zowel bewoner als eigenaar ben. Gevolg, in plaats van 1 rekening krijg ik twee aparte rekeningen. En deze worden dus weer apart in 10 termijnen van mijn rekening afgeschreven, ipv opgeteld.
Komt er ook nog bij dat de 10 termijnen van de ene afrekening lopen van mei 2007 t/m feb 2008 en die van de andere van juni 2007 t/m mrt 2008... dus niet synchroon en niet binnen hetzelfde kalenderjaar.
Is dit nou alleen maar om de burger oplettend te houden of juist te verwarren of zo..., of zijn ze gewoon aan het klootviolen bij de gemeentebelasting? Da's toch voor de burger, die zijn zaakjes soms ook wil bijhouden, ook administratief niet handig...