abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48444942
Wat een stelletje druiven bij de gemeentebelastingen Rotterdam zeg.

OK, laten we even in het midden dat je gemeentebelasting moet betalen, en de hoogte daarvan...

Nou heeft de gemeente een machtiging van me om in 10 termijnen het bedrag af te schrijven. En dat ging vorig jaar perfect... bedrag wed vanaf maart t/m december afgeschreven.

Maar in 2007 maken ze er een zooitje van... allereerst vergeten ze dat ik zowel bewoner als eigenaar ben. Gevolg, in plaats van 1 rekening krijg ik twee aparte rekeningen. En deze worden dus weer apart in 10 termijnen van mijn rekening afgeschreven, ipv opgeteld.

Komt er ook nog bij dat de 10 termijnen van de ene afrekening lopen van mei 2007 t/m feb 2008 en die van de andere van juni 2007 t/m mrt 2008... dus niet synchroon en niet binnen hetzelfde kalenderjaar.

Is dit nou alleen maar om de burger oplettend te houden of juist te verwarren of zo..., of zijn ze gewoon aan het klootviolen bij de gemeentebelasting? Da's toch voor de burger, die zijn zaakjes soms ook wil bijhouden, ook administratief niet handig...

pi_48445001
Ik werk bij de Gemeente Rotterdam, ik neem het mee naar achteren.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_48445041
quote:
Op woensdag 18 april 2007 01:24 schreef teknomist het volgende:
Ik werk bij de Gemeente Rotterdam, ik neem het mee naar achteren.
Is dat ambtenarentaal voor: "Met deze klacht veeg ik mijn kont af"?
pi_48445057
quote:
Op woensdag 18 april 2007 01:26 schreef ZomerDagDromer het volgende:

[..]

Is dat ambtenarentaal voor: "Met deze klacht veeg ik mijn kont af"?
Nee. Meer van "je komt op de stapel en over 5 jaar komen we er over terug".
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_48445275
quote:
Op woensdag 18 april 2007 01:27 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee. Meer van "je komt op de stapel en over 5 jaar komen we er over terug".
LOL, da's snel... lijkt de Overtoom wel...
pi_48445291
quote:
Op woensdag 18 april 2007 01:42 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

LOL, da's snel... lijkt de Overtoom wel...
Overtoom is Amsterdams. .
pi_48446497
'we zijn er mee bezig'
'ik ben even bezig met andere prioteiten'
'ik probeer het zo snel mogelijk gedaan te hebben'

Afwimpel acties.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_48446503
quote:
Op woensdag 18 april 2007 04:51 schreef Vampier het volgende:
'we zijn er mee bezig'
'ik ben even bezig met andere prioteiten'
'ik probeer het zo snel mogelijk gedaan te hebben'

Afwimpel acties.
Ik werk bij de gemeente maar niet als ambtenaar. Ben extern ingehuurd. Maar de meeste vooroordelen over (raam)ambtenaren kloppen volledig. Althans op lager overheidsniveau. Op hoog niveau wordt er net zo hard en ambitieus gewerkt als in het bedrijfsleven.
pi_48446782
Hehe...... tjaj
Free people own guns! Slaves do not!
pi_48446965
Ambtenaren
Die zitten de hele dag op hun reet die onder de zit-eelt zit en nog krijgen ze flinke bonussen
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  woensdag 18 april 2007 @ 08:18:50 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48447309
quote:
Op woensdag 18 april 2007 04:53 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik werk bij de gemeente maar niet als ambtenaar. Ben extern ingehuurd. Maar de meeste vooroordelen over (raam)ambtenaren kloppen volledig. Althans op lager overheidsniveau. Op hoog niveau wordt er net zo hard en ambitieus gewerkt zakken gevuld als in het bedrijfsleven.
censuur :O
  woensdag 18 april 2007 @ 08:43:26 #12
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_48447785
Koppeling GBA en koppeling kadaster hebben waarschijnlijk 2 subjektnummers voor je aangemaakt. Als gemeente zou ik de incasso alleen in het lopende jaar inhouden. Verder vreemd verhaal waar ze klaarblijkelijk weinig aan controle doen. Maarja, veel werknemers bij de gemeentelijke belastingen in Rotterdam vluchten dan ook weg.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 18 april 2007 @ 08:48:41 #13
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_48447904
quote:
Op woensdag 18 april 2007 04:53 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik werk bij de gemeente maar niet als ambtenaar. Ben extern ingehuurd. Maar de meeste vooroordelen over (raam)ambtenaren kloppen volledig. Althans op lager overheidsniveau. Op hoog niveau wordt er net zo hard en ambitieus gewerkt als in het bedrijfsleven.
Dit zie ik dus precies tegenovergesteld.
De raamambtenaar, die een gevolg is van het lastige ontslaan van incapabale ouderen die al 10 keer zijn overgeplaatst in hun leven, moet eigenlijk buiten beschouwing worden gelaten. Er mee moeten werken is lastiger, dan dat ze thuis zitten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:00:31 #14
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_52145151
Ik ga ook klagen. Ik heb eerder dit jaar van de gemeente Delft een belastingaanslag gehad en heb daarop kwijtschelding gevraagd. Terecht naar mijn idee, ben student en heb geen inkomen. Helaas net een brief gekragen waarin staat dat mijn kwijtschelding niet is verleend (heb blijkbaar net te veel 'vermogen') en -nu komt het mooie- dat ik binnen 10(!) dagen moet betalen! .

Hoe halen ze dat lef vandaan? Ga je eerst drie maanden op hun wachten maar andersom geldt er een termijn van 10 dagen. Je mag dus eigenlijk geen week van huis zijn van de gemeente Delft.

Morgen bellen met die honden.

we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:09:30 #15
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_52145359
God praat me niet over de gemeente Rotterdam, afgelopen jaar gezeik gehad met uitzettingen, geen bericht op kwijtscheldingaanvragen, om 4 man ingeschreven te krijgen bij elkaar 11 controleurs langs geweest waarbij we er eentje de deur uitgezet hebben omdat hij aan het doordraaien was Thank god benk daar weg zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')