In verband met een steeds uit haar slaapkamer ontsnappende dochter, wilde ik toch maar even kijken of ik de klink van haar kamer 90 graden kon draaien (zoals je dat vaak ziet) zodat ze er niet meer bij kan en ze dus niet meer uit haar slaapkamer kan.
Echter, wat wil het geval, wij hebben (vind ik zelf) best leuke klinken, maar die schijnen dus weer niet op een makkelijke manier los gemaakt kunnen worden (lees: een hele scheld kannonade later en nog steeds krijg ik de klink niet los).
Aangezien ik niets weet van die klinken (welk merk en/of type het zijn), wilde ik vragen of jullie aan de hand van wat foto's konden zien hoe ik die klink los kan krijgen of misschien herkent iemand ze.
Hieronder dus de foto's:
De klink in kwestie
![]()
Zij aanzicht. Om de klink zitten een soort ringen, die je los kan draaien. Deze lijken nergens anders voor te dienen dan het afwerken van de klinken. De klink komt er niet losser door te zitten. Aan de linkerkant heb ik de ring er af gedraaid, aan de rechterkant zit hij er nog op.
![]()
Zo'n ring, die dus voor de afwerking zorgt
![]()
Ring aan de onderkant
![]()
![]()
Hier draai je de ring op, er staat wel een soort van tekentje op, misschien is dit een merk ofzo (of misschien een duister bericht van aliens ofzo
![]()
)
![]()
Nogmaals de klink in kwestie, zonder de ring...
![]()
Onderaanzicht van de klink, hier zit een klein gaatje, wat niet dieper is dan 0.5 mm, hier heb ik al SUPER hard tegen aan lopen drukken met een soort van mini schroevendraaiertje, maar daar kwam geen beweging in.
![]()
Er zijn verder compleet geen aanwijzingen over waar ik de klink los kan maken. Beide ringen er af halen en er keihard aan trekken werkt niet, klinken verder draaien dan bedoeld werkt ook niet.
Kan iemand me helpen?
(klik de plaatjes voor grotere uitvoeringen)
VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.