Het moet wel even drogen. Het voegwerk moet namelijk al het vocht kwijt. Dit kan wel enkele dagen duren, bij platvol voeg.quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:08 schreef josvr het volgende:
Hoi,
Ik ga de gevel opnieuw schilderen. Eerst wil ik de oude afbladerende verf verwijderen met een staalborstel/hogedrukreiniger. Vervolgens moet er wat voegwerk herstelt worden.
Daarom 2 vragen:
1. Hoeveel dagen moet voegwerk drogen/harden voordat je er met een acrylaat gevelverf/primer overheen kunt?
2. Heeft er iemand wat recente richtprijzen per m2 voor voegrestauratie (dus weghakken en nieuw aanbrengen) voor een gewone platvoeg als ik alles opnieuw laat voegen (zeg 50 m2)
Alvast bedankt!
als het opnieuw gevoegd wordt, moet je het met dit weer zelf nog een aantal keer nat maken, omdat het anders kapot droogt. en ik denk dat de aangegeven prijzen wel redelijk in de buurt komen. al verschilt het natuurlijk per bedrijf. en de verf eraf, kun je het beste laten stralen, maar dat kost ook weer geld natuurlijkquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:08 schreef josvr het volgende:
Hoi,
Ik ga de gevel opnieuw schilderen. Eerst wil ik de oude afbladerende verf verwijderen met een staalborstel/hogedrukreiniger. Vervolgens moet er wat voegwerk herstelt worden.
Daarom 2 vragen:
1. Hoeveel dagen moet voegwerk drogen/harden voordat je er met een acrylaat gevelverf/primer overheen kunt?
2. Heeft er iemand wat recente richtprijzen per m2 voor voegrestauratie (dus weghakken en nieuw aanbrengen) voor een gewone platvoeg als ik alles opnieuw laat voegen (zeg 50 m2)
Alvast bedankt!
De gevel moet na het voegen sowieso natgesproeit wordenquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:41 schreef Burner82 het volgende:
[..]
als het opnieuw gevoegd wordt, moet je het met dit weer zelf nog een aantal keer nat maken, omdat het anders kapot droogt. en ik denk dat de aangegeven prijzen wel redelijk in de buurt komen. al verschilt het natuurlijk per bedrijf. en de verf eraf, kun je het beste laten stralen, maar dat kost ook weer geld natuurlijk
eigelijk wel ja, maar vooral met dit weer. al lukt dat niet altijd als het een hoog gebouw isquote:Op dinsdag 17 april 2007 14:50 schreef sanger het volgende:
[..]
De gevel moet na het voegen sowieso natgesproeit worden
Kwestie van goede materialen en voorbereiding. Oftewel een lang genoege tuinslang en een steigerquote:Op dinsdag 17 april 2007 15:07 schreef Burner82 het volgende:
[..]
eigelijk wel ja, maar vooral met dit weer. al lukt dat niet altijd als het een hoog gebouw is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |