abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48417347
Hoi,

Ik ga de gevel opnieuw schilderen. Eerst wil ik de oude afbladerende verf verwijderen met een staalborstel/hogedrukreiniger. Vervolgens moet er wat voegwerk herstelt worden.

Daarom 2 vragen:

1. Hoeveel dagen moet voegwerk drogen/harden voordat je er met een acrylaat gevelverf/primer overheen kunt?
2. Heeft er iemand wat recente richtprijzen per m2 voor voegrestauratie (dus weghakken en nieuw aanbrengen) voor een gewone platvoeg als ik alles opnieuw laat voegen (zeg 50 m2)

Alvast bedankt!
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:19:00 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48417754
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:08 schreef josvr het volgende:
Hoi,

Ik ga de gevel opnieuw schilderen. Eerst wil ik de oude afbladerende verf verwijderen met een staalborstel/hogedrukreiniger. Vervolgens moet er wat voegwerk herstelt worden.

Daarom 2 vragen:

1. Hoeveel dagen moet voegwerk drogen/harden voordat je er met een acrylaat gevelverf/primer overheen kunt?
2. Heeft er iemand wat recente richtprijzen per m2 voor voegrestauratie (dus weghakken en nieuw aanbrengen) voor een gewone platvoeg als ik alles opnieuw laat voegen (zeg 50 m2)

Alvast bedankt!
Het moet wel even drogen. Het voegwerk moet namelijk al het vocht kwijt. Dit kan wel enkele dagen duren, bij platvol voeg.

Voegrestauratie kost per m2 ca. ¤ 15-18 per m2
Als je alles opnieuw laat voegen kom je voor ¤13-15 per m2 wel weg
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_48418719
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:08 schreef josvr het volgende:
Hoi,

Daarom 2 vragen:

Alvast bedankt!
als het opnieuw gevoegd wordt, moet je het met dit weer zelf nog een aantal keer nat maken, omdat het anders kapot droogt. en ik denk dat de aangegeven prijzen wel redelijk in de buurt komen. al verschilt het natuurlijk per bedrijf. en de verf eraf, kun je het beste laten stralen, maar dat kost ook weer geld natuurlijk
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:50:51 #4
65960 sanger
pi_48419210
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:41 schreef Burner82 het volgende:

[..]

als het opnieuw gevoegd wordt, moet je het met dit weer zelf nog een aantal keer nat maken, omdat het anders kapot droogt. en ik denk dat de aangegeven prijzen wel redelijk in de buurt komen. al verschilt het natuurlijk per bedrijf. en de verf eraf, kun je het beste laten stralen, maar dat kost ook weer geld natuurlijk
De gevel moet na het voegen sowieso natgesproeit worden
pi_48420029
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:50 schreef sanger het volgende:

[..]

De gevel moet na het voegen sowieso natgesproeit worden
eigelijk wel ja, maar vooral met dit weer. al lukt dat niet altijd als het een hoog gebouw is
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:21:08 #6
65960 sanger
pi_48420662
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:07 schreef Burner82 het volgende:

[..]

eigelijk wel ja, maar vooral met dit weer. al lukt dat niet altijd als het een hoog gebouw is
Kwestie van goede materialen en voorbereiding. Oftewel een lang genoege tuinslang en een steiger

Het natspuiten doe je zodat de voeg harder wordt, zelfde idee als beton nathouden tijdens het drogen.

Als het warm en zonnig is dan is het eigenlijk nog beter om de gevel vooraf zeer nat te sproeien (zodat deze helemaal verzadigd is), dan droogt de voeg niet zo snel
pi_48447560
dat klopt, dan moet je alleen wel uitkijken, dat het niet gaat smetten, anders heb je witte vlekken op de muur, dat ziet ook niet uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')