abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:40:00 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48411847
Ik ben gek op vogels. Ik ga nog net niet met een verrekijker de bossen in of de hei op.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:50:31 #102
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_48412171
Meneer en mevrouw Merel hebben bij mijn ouders in de tuin een nestje gebouwd. , .

.
Meneer Merel.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:52:50 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48412247
Merels.

Zij roepen altijd even als mijn kat in aantocht is.
pi_48412392
quote:

Vroeger was ik leuk. Toen schreef ik over drank en dronkenschap, over mijn ongelukkige huwelijk, over seks en het gebrek daaraan. Goddank, al die verschikkingen hebben nu plaatsgemaakt voor iets prettigs. Het bierglas ruimde het veld voor de verrekijker, de kastelein werd vervangen door de ornitholoog, het nachtbraken maakte plaats voor het vroeg uit de veren en de kater werd verslagen door de Wintertaling en de Appelvink.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:59:59 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48412485
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Ah, Hans Dorrestijn. Dan mogen we aannemen dat dat 'vroeger was ik leuk' druipt van de ironie.
pi_48412513
quote:
Aalscholver
Eind jaren zestig, toen ik nog een jongeman was, klonken er alarmerende berichten. De Aalscholver was bezig uit te sterven! En inderdaad, je zag er plotseling bijna nooit meer één. Evenmin als men trouwens nog Buizerds zag of Sperwers. Die waren compleet uit de lucht gevaagd. Voor het verdwijnen van onze roofvogels was maar één verklaring: het insectenbestrijdingsmiddel ddt. Kleine diertjes stierven eraan en daardoor de grotere en ten slotte ook roofvogels aan het eind van de voedselketen. Als je door de velden liep of je zocht de waterkant, dan rook je het giftige spul overal. Ik herinner me de bitterwrange lucht ervan merkwaardig genoeg niet eens als onprettig. God zij gedankt en geprezen werd ddt verboden en inmiddels zie je weer overal roofvogels. En de Aalscholver is terug. Je vindt hem nu niet, zoals vroeger, alleen in de natuur, maar ook in de stad. Zelfs op plekken waar het krioelt van de watertoeristen kun je hem zien zitten
zonnen, met zijn vleugels wijd uitgespreid. Dat doet hij om te drogen na zijn duik naar de paling. Er zijn inmiddels zo veel Aalscholvers dat de beroepsvissers klagen. Dat mag helemaal niet van Natuurbeheer, klagen over te veel vogels, maar aan de massaliteit van de Aalscholver zit mijns inziens een bedenkelijke kant. Het is al heel lang duidelijk dat de bonte (zwarte, witte en zwart-witte) beesten het in deze moderne tijd beter redden dan gekleurde. Zwarte en witte diersoorten
gaat het altijd voor de wind. Merels, kraaien, meeuwen. Vogels met kleur gaan het hardst achteruit. Als het zo doorgaat zitten we straks opgescheept met alleen maar wit en zwart. Heel erg hard juichen om de terugkeer van de Aalscholver durf ik dus niet. Heeft zijn opkomst werkelijk te maken met het afschaffen van de ddt of zijn er andere redenen? Komt het door de verbeterde conditie van het oppervlaktewater? Maar dan is het vreemd dat de paling het minder goed schijnt te
doen. Hier moet een echte wetenschapper aan te pas komen; zelf kom ik er niet uit. Hoe het ook zij, dat de Aalscholver terug is geeft een mens toch weer een beetje moed. De Aalscholver staat model voor de goede afloop.

Appelvink (1)
Jarenland stond de Appelvink op mijn verlanglijstje. In mijn Herwijnse tijd fietste ik in de Tielerwaard tussen de boomgaarden door, tenminste door wat er van was overgebleven. Alle hoogstammen waren gekapt. Er waren iele laagstammetjes voor in de plaats gekomen waarvan de producten al even smakeloos waren als de bezitters die niet om smaak of schoonheid maalden en die alleen maar uit waren op nog meer Mercedessen voor de deur van hun boerderij. Enfin, door die hopeloze troep van boomlijken met half vergane wortels en geknakte kronen fietste ik omstreeks 1980, voorzien van een kleine waardeloze verrekijker, maar met een hevig verlangen om de Appelvink te zien, die vink met die stoere blauwzwarte snavel waarmee hij de hardste kersenpitten kan kraken. Vergeefs. Ik ben voor de Appelvink naar Polen gereisd, ik ben naar Frankrijk gegaan, ik liep met vogelreisverenigingen in clubverband door Polen, Bulgarije en Hongarije en iedereen zag daar de Appelvink, maar ik niet. Ja, ik zag wel eens een glimp, een klein gedeelte van een Apelvink verscholen tussen takjes en blaadjes zodat ik nooit de zekerheid had dat het ook echt een Appelvink was. Eén keer zelfs zag ik hem heel hoog in een beuk op zijn nest. Alleen zijn kopje stak boven de rand uit en toen had ik hem dus toch nog steeds niet in zijn geheel gezien. Een tiende Appelvink. Het hele Europese continent heb ik afgespeurd, maar pas in 2006 werd mijn wens vervuld. Toen ik met onze fotograaf Wim en zijn vrouw in de bossen van Renkum wandelde, drie kilometer van mijn huis, zat hij in de top van een kale lariks. In de volle zon. Begin maart, het had gesneeuwd, maar het dooide. Het vogelkijken werd bemoeilijkt door de plakken sneeuw die uit de bomen vielen. Die ochtend hadden we al het geluk gesmaakt van de Keep en daarbovenop de Appelvink. Zo duidelijk zichtbaar dat zelfs ik hem zag. En weliswaar met zijn ruggetje naar ons toe, maar af en toe bewoog hij zijn kopje heen en weer om zijn enorme snavel
Dorrestijns vogelgids van A tot Z
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:02:38 #107
37950 JAM
pi_48412588
-laat maar-
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_48412621
-laat dan ook maar-

Stukje over de aalscholver vond ik wel herkenbaar: de terugkomst van de roofvogels heb ik ook duidelijk gezien.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:07:12 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48412755
Er zat vorig jaar regelmatig een aalscholver in ons Noorderplantsoen.
pi_48412933
Aalscholvers kunnen ook op lantaarnpalen zitten, heb ik gezien. En laatst zat er een op de grond, in een weiland. Dat was echt geen gezicht.

Bij mijn huis zijn al weer zwaluwen, de nestresten van vorig jaar verkennen en vechten om de beste plekjes. En de onlangs geplaatste ooievaarspaal is ook al geinspecteerd - door een ooievaar. Maar die zijn al aan het nestelen volgens mij, dus voor een nest dit jaar is het al te laat. In de buurt staat er een ooievaarspaal al 7 jaar, en al 7 jaar leeg.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:11:39 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48412941
Ik heb trouwens inmiddels twee fantàstische ideeën voor een roman.
pi_48413167
Ben benieuwd naar Dorrestijns vogelgids, ben er nog niet aan begonnen.
Aldus.
pi_48413309
Vogels. Wat een kutbeesten.

Op de basisschool kreeg je ook altijd vragen als: 'Wat voor dier zou je willen zijn?' Daar heb ik nooit iets van begrepen. Waarom zou ik überhaupt een dier willen zijn?

Ik had eigenlijk af willen geven op mannen, maar dat mag niet meer van Pope, want dan word ik eendimensionaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_48413914
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
Op de basisschool kreeg je ook altijd vragen als: 'Wat voor dier zou je willen zijn?' Daar heb ik nooit iets van begrepen. Waarom zou ik überhaupt een dier willen zijn?
In dreams begins responsibility.
Aldus.
pi_48414098
-Edit- Ik kan beter aan het werk gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:34:50 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48415943
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:11 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb trouwens inmiddels twee fantàstische ideeën voor een roman.
Nou, ik ben er weer. En ik ga een roman schrijven. Dan moet ik wel een tweede computer hebben, één zonder internetbinding.
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:36:51 #117
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_48416017
Ik vrees dat ik een tweede leven moet hebben, wil mijn roman er ooit komen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:42:25 #118
37950 JAM
pi_48416256
Wat, Lien? Ga jij een roman schrijven? Dat kan je toch helemaal niet! .
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:42:44 #119
37950 JAM
pi_48416270
Ik ben -onwijs- complimenteus, ik weet het.
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:42:59 #120
37950 JAM
pi_48416283
Nee, zonder gekheid, vertel, vertel.
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:03:45 #121
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48417167
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:23 schreef Claudia_x het volgende:
Vogels. Wat een kutbeesten.

Heb ik ook altijd een rare vraag gevonden!!
Het ging zelfs een keer zover dat ik een kat moest nadoen. Ik was 6 jaar ofzo, maar ik heb gewoon geweigerd. Vond het zo'n onzin

Verder vind ik vogels wel leuk. Ik hang nog steeds een vetbol op, zodat ze in m'n tuin blijven komen

Mijn favoriete dier is trouwens een pinguïn
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:07:53 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48417334
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:42 schreef JAM het volgende:
Wat, Lien? Ga jij een roman schrijven? Dat kan je toch helemaal niet! .
Jongen, ik heb te vroeg gebloeid. Ik was de puberteit amper te boven en toen waren al diverse ambities vervuld. Maar het vlammetje brandt nog.
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:27:06 #123
37950 JAM
pi_48418083
Ik wil zo graag een keer neuken met twee hoogblonde Zweedse tweelingzusjes. . Dat lijkt me een stuk leuker dan een roman schrijven.
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:28:50 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48418156
Ik ben een schrijver in het diepst van mijn gedachten.
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:29:39 #125
37950 JAM
pi_48418197
Zou je dan niet eens iets gaan schrijven, Lienekien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')