Omdat het hele huis al aangepakt is besloten we toch maar de badkamer te doen. Ik werd gek van het water onder het bad doordat de siliconen niet meer goed was. EN ik paste niet in het bad.
Ook hebben we tijdens het bouwen wat fouten gemaakt die ik nu recht kan zetten.
Hoop geleerd in 9 jaar en nog weet je eigenlijk te weinig
![]()
Zaterdag 1 dag bezig geweest, zondag een halve dag en vandaag een halve dag. Ben het nu ff zat.
Ms basset is sporten tot 11 uur, dus ik ga me maar met de tuinslang douchen in de tuin
![]()
De badkamer zoals hij was met al tegeltjes van de wand gehakt. Dat gele is stuc-primer
![]()
Met het foute badmeubel (met kapot marmeren rand (he...hij was toen goekoop)
![]()
In detail:
![]()
Met de badklapwand. Dit is meteen de grootste fout die we gemaakt hebben, om het bad niet tegen die wand aan te zetten. Doordat het verlengde niet precies met het bad gelijk loopt, lekt er altijd water onderdoor. Gewoon tegen de muur nu dat bad.
![]()
Zo netjes werk ik nu
![]()
Rechts is waar het bad stond.
![]()
Hier stond het badmeubel
![]()
En hier de kraan met snel(zeg maar turbo)cement dichtgemaakt (had ik al gezegd dat dat spul snel hard wordt? Die plaat rechts heb ik gekozen voor een MD vezelplaat van eternit (eterbak of zo). 9mm keihard en ongevoelig voor vocht en schimmel. Zal wel net zo goed zijn als gewoon watervast gips, maar het klonk wel als zijnde goed spul en aangezien ik daar ga douchen. Hopelijk blijft de badwand er aan vast zitten.
Overigens was het wel balen dat de kraan 20cm naar rechts moest. Aan de andere kant, was de muurplaat niet erg goed meer, door het dichtsmeren met gips. De mantelbuis was nat van binnen, dus mischien maar goed ook. Je ziet nog wat natte plekken in het stuckwerk van gisteravond.
![]()
Warm en koud getest. Geen lekkage bij het soldeer. Morgen denk ik bad plaatsen.....of diepgronden en beginnen met tegelen...weet ik nog niet.
De rest van de sleuven van de leidingen maak ik dicht met wat snelgips denk ik.
Iemand een idee hoe hoog de rand van een bad moet komen? De oude zat op 50cm (12,5cm van de vloer), maar dit bad is al 45cm hoog op zich. Dan komt ie dus op 57,5...is dat niet te hoog?
Rest volgt nog wel.
[ Bericht 3% gewijzigd door basset op 17-04-2007 07:56:58 ]