abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48395164
Omdat het hele huis al aangepakt is besloten we toch maar de badkamer te doen. Ik werd gek van het water onder het bad doordat de siliconen niet meer goed was. EN ik paste niet in het bad.

Ook hebben we tijdens het bouwen wat fouten gemaakt die ik nu recht kan zetten.

Hoop geleerd in 9 jaar en nog weet je eigenlijk te weinig

Zaterdag 1 dag bezig geweest, zondag een halve dag en vandaag een halve dag. Ben het nu ff zat.
Ms basset is sporten tot 11 uur, dus ik ga me maar met de tuinslang douchen in de tuin

De badkamer zoals hij was met al tegeltjes van de wand gehakt. Dat gele is stuc-primer

Met het foute badmeubel (met kapot marmeren rand (he...hij was toen goekoop)

In detail:

Met de badklapwand. Dit is meteen de grootste fout die we gemaakt hebben, om het bad niet tegen die wand aan te zetten. Doordat het verlengde niet precies met het bad gelijk loopt, lekt er altijd water onderdoor. Gewoon tegen de muur nu dat bad.

Zo netjes werk ik nu Rechts is waar het bad stond.

Hier stond het badmeubel

En hier de kraan met snel(zeg maar turbo)cement dichtgemaakt (had ik al gezegd dat dat spul snel hard wordt? Die plaat rechts heb ik gekozen voor een MD vezelplaat van eternit (eterbak of zo). 9mm keihard en ongevoelig voor vocht en schimmel. Zal wel net zo goed zijn als gewoon watervast gips, maar het klonk wel als zijnde goed spul en aangezien ik daar ga douchen. Hopelijk blijft de badwand er aan vast zitten.
Overigens was het wel balen dat de kraan 20cm naar rechts moest. Aan de andere kant, was de muurplaat niet erg goed meer, door het dichtsmeren met gips. De mantelbuis was nat van binnen, dus mischien maar goed ook. Je ziet nog wat natte plekken in het stuckwerk van gisteravond.

Warm en koud getest. Geen lekkage bij het soldeer. Morgen denk ik bad plaatsen.....of diepgronden en beginnen met tegelen...weet ik nog niet.

De rest van de sleuven van de leidingen maak ik dicht met wat snelgips denk ik.

Iemand een idee hoe hoog de rand van een bad moet komen? De oude zat op 50cm (12,5cm van de vloer), maar dit bad is al 45cm hoog op zich. Dan komt ie dus op 57,5...is dat niet te hoog?

Rest volgt nog wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door basset op 17-04-2007 07:56:58 ]
pi_48399801
Hmmm, douchen in de tuin is ook een ervaring
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:35:42 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48406528
Ben benieuwd wat jullie er van gaan maken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:47:31 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48406793
Hey! Topicje!
pi_48414520
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:39 schreef truttebosje het volgende:
haha....ja vind de buuf misschien ook wel leuk
Weet niet of zijn vrouw het daarmee eens is .

Ben trouwens benieuwd naar het eindresultaat
pi_48425147
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:59 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Weet niet of zijn vrouw het daarmee eens is .

Ben trouwens benieuwd naar het eindresultaat
Ik ook

Net waar het bad moet komen de hoeken met afdichtingspasta dichtgesmeerd. Nog even de eterbakplaat weggehaald en er extra hout achter gezet voor de stevigheid. (Er komt een douchewand aan te hangen tenslotte.

En even gedouched bij de buren. Vanavond oefenen met de band en dan als ik thuis kom OF de gaten met snelgips dichtmaken bij de kraan, of even kijken hoe ik de tegeltjes moet uitmweten. En ik moet nog even de balk waar het bad op komt te rusten inkorten en in de menie zetten. Dat moet binnen een half uurtje gelukt zijn. Helaas door het oefenen een beetje een verloren dag........ Vrijdag of donderdag maar een hele dag vrij nemen.
pi_48486040
2 fotootjes van een stukje tegelwerk waar het bad moet komen,

Hopelijk gaat het morgen wat sneller en heb ik vrijdag het bad er in....En dan voegen....

Met tegelen zie je het overigens snel opknappen zo'n hokje.
  donderdag 19 april 2007 @ 08:50:17 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48491672
Ik heb het gezien!
Basset in actie!

Gaat wel mooi worden hoor!
pi_48622537
Bad ging er zaterdag pas in...wat een K#$#$ klus was dat zeg!

Maar goed. Vanavond voegen (eerste de tegels nog een goed schooonmaken vooral rondom waar de vogen moeten komen) en misschien aan het plafond beginnen. Dan kan er morgen gekit worden en woensdag kunnen we ons weer wassen. (Hopelijk komt het meubel ook snel.....)
pi_48651027
Nou...dan toch maar een paar fotootjes.

Bij bad aan het voegen geslagen, ik wil woensdag weer kunnen wassen, ook al ben ik nog niet klaar. (Ik wou dat mn pa nog kon helpen, dan ging het een stuk sneller).

Wat een troep is dat voegsel zeg! Mn handen willen niet schoon worden. (Ardex voor badkamers)
Voor de witte tegels heb ik voor een jasmijn voegsel gekozen.

Knapt wel op met voegen. Maar ik moet nog zo'n end.....
Ik kom waarschijnlijk nog te kort ook met'5 kilo.

Een tip voor nieuwe tegelaars,,,,maak meteen de tegel schoon na het lijmen...nadien schoon schrapen kost uren! Vooral de randen van de tegels
  dinsdag 24 april 2007 @ 08:39:01 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48656924
Ziet er wel goed uit hoor!
pi_49057457
Paar nieuwe foto's... Na een bizarre 2 drukke weken zaterdag plafond er in gedaan. Dat knapt op zeg.

Inmiddels 1 tegel vervangen omdat deze te laag was en gaan we de jasmijn kitranden vervangen voor witte.

Onder zie je het stomme systeem voor het bad. Maar goed, de tegels gaan er precies overheen vallen.

pi_49057502
Zo, plafond is heel strak geworden, mooi! EN ja, ik snap dat je de jasmijnkleurige kit wil vervangen voor wit. Dat ziet er mooier uit!
  zondag 6 mei 2007 @ 11:51:59 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_49057552
Ik vraag me dan altijd weer af waarom mensen voor een bad kiezen in zo'n klein hok?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 6 mei 2007 @ 12:04:51 #16
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_49057816
quote:
Op zondag 6 mei 2007 11:51 schreef Adelante het volgende:
Ik vraag me dan altijd weer af waarom mensen voor een bad kiezen in zo'n klein hok?
Eén van de redenen om het te doen is eventuele verkoop van je huis: mensen zijn eerder geneigd een huis te kopen met een douche én een bad, dan met alleen een douche. Verder denk ik dat TS het gewoon fijn vindt om in bad te gaan
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_49057851
dat denk ik ook , wilde ik NET zeggen

mijn vriendin houdt niet van in bad gaan maar ik heb ook een ligbad en een douche en zou nog zelfs een whirlpool willen hebben
pi_49057922
Haha, ik niet zozeer. Liggen in je eigen vuil....bah!

Maar 2 dochters van resp. bijna 2 en bijna 4 wel. Die vinden het geweldig.

Daarnaast hadden we eerst een klein bad, en dat schiet niet op. Doe een bad waar je in kan of doe het niet. Alleen de meiden en Ms basset paste er in. Ik niet, en douchen was ook een krappe bedoening.

Snel douchewand ophangen, hopen dat het meubel snel komt en de tegels die bijbesteld moesten worden. (Stom van mij...maar goed)

Zo even kijken of je kitverwijderaar ook op kunsstof baden kunt gebruiken....anders heb ik een probleempje
pi_49091471
strak plafond idd zo, toppie!
pi_49430876
Nou....er is weer vooruitgang geboekt...Na bijna 2 weken rennen en vliegen nergens aan toe kunnen komen heb ik in 2 etappes de vloer er in gemikt. Gisteravond het laatste stukje. (Het is maar 2 vierkante meter) maar ik wilde nog wel in bad kunnen stappen.

Wat zijn die porcelanato tegels hard zeg Tegelmesje is zover gesleten dat ik met de slijptol verder moest en die ging ook al niet van harte.

Probeer vandaag nog ff paar fotootjes te zetten. Kon gister geen "rolletje" vinden. Die zat in mn computer zag ik vanochtend.
pi_49431555
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 08:42 schreef basset het volgende:
Nou....er is weer vooruitgang geboekt.
quote:
Probeer vandaag nog ff paar fotootjes te zetten

pi_49537908
Ziet er idd goed uit wat voor plafond ziet er nu precies in?
pi_49563009
Simpele bruynzeel KUNSTSTOF panelen van de praxis.

Het was of 700 euro voor aluminium of 70 euro voor kunsstof.

Ik zie geen 630 euro verschil in ieder geval. En het is meteen afgewerkt. Met gips moet je nog sausen en zo...en het is minder gevoelig voor schimmel

Oops de foto's!!!!! Ik zoek ze er straks nog even bij, ben nu meubel in elkaar aan het zetten. (dat wil zeggen, een sta-meubel van een hang-meubel aan het maken. Ik wil niet teveel aan de muur hangen. Tis maar gips.
pi_49564763
Nu nog een paar fotootjes erbij met vloer en het meubel.

Met meubel overeind (de plaat moet geverft worden)

Nu nog spiegelkast, douchewand en hangkastje en dan nog afkitten en een stukje voegen bij bad.

Aansluiten afvoer en aanvoer op meubel ook nog natuurlijk,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')