abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2007 @ 16:01:51 #1
73911 ultra_ivo
pi_48384018
Niet alleen in Nederland zijn er historische stoomspoorwegen. Ook net over de grens, in de Selfkant. Afgelopen zomer kwam ik er langs op de fiets, gisteren was ik er om een controle van een fietstocht te bemensen. Kon het niet laten er wat foto's te maken, vooral de vrijwilligers zijn erg fotogeniek.

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2007 @ 16:28:58 #2
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48384744
Leuke foto's! Het weer was prima zo te zien. Dat is ook gelijk het enige wat ik nu even op kan merken aan je serie. Door de volle zon, is er erg veel contrast. Dit kan mooi zijn, maar je moet voor het beste effect imo veel inflitsen. Bij 4, 5 en 6 zijn de gezichten erg donker, zo niet een donker gat. Door in te flitsen, krijg je hier je details weer terug. Dan is een naderende trein zoals in 1, ook met een voorkant getooid, ipv zwart vlak.

Ook heb je eigenlijk overal je onderwerp precies in het midden. Vooral bij foto 1 had het een stuk spannender geweest als je wat meer met de compositie had gedaan.

En nog beetje bruin geworden?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_48386951
3 is erg tof. Bij 7 snap ik je plan maar het is het is niet echt goed uitgepakt, dat komt door het perspectief en zoals freud al zei het contract (te donker!).
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2007 @ 22:31:46 #4
73911 ultra_ivo
pi_48398328
Bij 7 ben ik dan te ver doorgeschoten met het contrast en het wat donkerder maken. De oorspronkelijke foto was een tikje aan de overbelichte kant.
Flitser had ik helaas niet bij me, ben op deze locatie nog nooit speciaal geweest om te fotograferen, dit is meer een spin-off van het fietsgebeuren.
Op mijn monitor is trouwens nog wat detail in de voorkant van de trein, maar om eerlijk te zijn zit 't op 't randje.
  maandag 16 april 2007 @ 23:22:10 #5
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_48400593
Leuke foto's. Je zult zeker ook naar Simpelveld gaan als daar de treintjes komen
In zwart-wit of sephia zetten, vind ik persoonlijk mooi met dit soort foto's. Al geprobeerd?
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')