abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48371183
Wat ik me nu afvraag is het volgende, Heb je je leidingen met een mantel voorzien, wil je het gaan dichtsmeren...echter, je muurplaat blijft gewoon ongemanteld en die smeer je ook weg onder een laag roodband of andere prut.

Dan kan het toch alsnog mis gaan en vocht in je muur komen? Is het handig om er misschien menie op te smeren voor je de boel dichtsmeert? Ik zag het aan de muurplaat, die ik er u uitgehakt heb. Die was behoorlijk verroest en vreemd genoeg zat er ook nog water in de mantel, want het koper kwam er nat uit.
  maandag 16 april 2007 @ 08:42:47 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48371216
Dat doet mij dan denken aan condensvorming?
Of trap ik nu een megadeur open?

Ik heb er verder echt absoluut geen verstand van, maar wilde me er toch wel even tegenaan bemoeien.
pi_48372429
Hij hééft ze leidingen van een mantel voorzien; vraag is natuurlijk of dit afdoende is! Wat je zou kunnen doen is een paar keer warmkoud water erdoorheen jagen en voelen of de mantel het absorbeert. Anders ns bij een bouwmarkt langsgaan vragen.
pi_48372609
in ieder geval géén roodband op de muurplaten smeren, hierdoor wordt het koper aangetast met kans op lekken!!

muurplaten moet je gewoon rondom aanvullen met specie en denk dat dat met die condens wel meevalt, de mantelbuis is eerder voor de isolatie/beschadiging (bescherming hiertegen) bedoeld.
pi_48372914
quote:
Op maandag 16 april 2007 09:45 schreef bbart het volgende:
in ieder geval géén roodband op de muurplaten smeren, hierdoor wordt het koper aangetast met kans op lekken!!

muurplaten moet je gewoon rondom aanvullen met specie en denk dat dat met die condens wel meevalt, de mantelbuis is eerder voor de isolatie/beschadiging (bescherming hiertegen) bedoeld.
Gewoon een beetje snelcement dus

Dan is het binnen een uur primerklaar ook.

Ik zit er ook aan te denken om voor de zekerheid de plaat en zo met teflontape te mummieficeren voor ik hem in de muur smeer Better safe than sorry

Pff 1,5 dagen en de badkamer is leeg gehaald, nieuwe wanden geplaatst gestucked en vanmiddag ga ik een poging wagen het leidingwerk voor elkaar te krijgen, als stuckwerk droog is te primeren en de leidingen dicht te smeren. Wie weet morgen al tegelen of bad plaatsen. Zo ver gaat het sneller dan ik dacht. Alle problemen zullen nog wel komen

De gestuckte wand loop 1 a 2 mm hol op 1 plek, dat is nog wel op te vangen met lijm. Ik zal foto's maken. Als ik klaar ben laat ik wel een collage zien.
  maandag 16 april 2007 @ 10:31:18 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48373879
You better!
Ik heb wel het puin in je voortuin zien liggen!
pi_48375121
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
You better!
Ik heb wel het puin in je voortuin zien liggen!
Zijn jullie thuis vanavond? Ik zoek nog een plekje om te douchen
  maandag 16 april 2007 @ 11:11:53 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48375162
Eh. Eh... Dan moet ik wel als de sodemieter de badkamer gaan soppen als ik thuis kom.

En we zijn tussen 8 en 9 weg, tannissen.

Ik ga even overleggen met de baas, voordat die weer hele andere plannen heeft. Welke tijd hadden jullie in gedachten?
pi_48375278
Als het goed is is een muurplaat van ander materiaal dan de koperen leiding en wordt het ook niet aangetast door het stucwerk. Hert feit dat het is gaan roesten kan inderdaad met condensvorming te maken hebben. Laat maar eens een koudwaterkkraan 5 minuten draaien en alles is nat van de condens. Dit loopt vervolgens je mantelbuis in en veroorzaakt wat je schreef, natte koperbuizen.
pi_48377855
quote:
Op maandag 16 april 2007 11:15 schreef Marsepein het volgende:
Als het goed is is een muurplaat van ander materiaal dan de koperen leiding en wordt het ook niet aangetast door het stucwerk. Hert feit dat het is gaan roesten kan inderdaad met condensvorming te maken hebben. Laat maar eens een koudwaterkkraan 5 minuten draaien en alles is nat van de condens. Dit loopt vervolgens je mantelbuis in en veroorzaakt wat je schreef, natte koperbuizen.
De vraag is nu...Hoe voorkom je dit? Toch mummieficeren met teflontape?
pi_48377934
Wat wil je voorkomen, het condenseren van je waterleiding of het aantasten van je muurplaat door het condenswater. Het eerste zal lastig gaan, ik zou het iig niet afkitten. En een muurplaat moet er tegen bestand zijn en zou niet mogen oxideren.
  maandag 16 april 2007 @ 13:51:34 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48380204
Basset, jullie kunnen komen douchen hoor!
We bellen straks nog wel even over hoe of wat.
pi_48380760

Ik weet niet of we allemaal moeten hoor. Ik ben het viests, Ik moet kijken hoe en wat, want ik heb pas vanavond beschikking over een buigijzer

Eerst maar eens kijken wat ik nu kan doen.
pi_48388664
Muurplaat is messing, dit zal goed blijven door de jaren heen. Koper wat nat wordt is niet erg. Het kan alleen niet tegen zuren.
2 bier graag..
Dank U
pi_48388724
Ter hoogte vd muurplaat ga je de isolatie afsnijden en solderen, de kale koperbuis plak je daarna goed dicht met een vulcaniserende-pvc tape (elektrischiteits tape). Hierdoor loopt er geen water in de mantelbuis.
2 bier graag..
Dank U
pi_48394357
Zie mn badkamer topic over een paar minuten
  maandag 16 april 2007 @ 21:22:00 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48394953
Zeg... heb ik nou voor niets staan poetsen vanmiddag?

Nou ja goed, het glimt weer, is ook wat waard.
pi_48395443
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:22 schreef Brighteyes het volgende:
Zeg... heb ik nou voor niets staan poetsen vanmiddag?

Nou ja goed, het glimt weer, is ook wat waard.
Ik wil wel, maar het is een beetje lastig weggaan

Of je moet even op de kleintjes komen letten Kun je meteen de schade zien.
pi_48395490
het koper moet in een mantelbuis zitten tegen beschadiging en aantasting van de specie of andere zooi waarmee je het aansmeert,de muurplaat maakt niet uit,deze word altijd onbeschermd gelaten.
en je wil altijd zo min mogelijk verbindingen in de muur of vloer hebben,als zo'n verbinding zou gaat lekken na een paar jaar
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  maandag 16 april 2007 @ 21:34:03 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48395491
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:33 schreef basset het volgende:

[..]

Ik wil wel, maar het is een beetje lastig weggaan

Of je moet even op de kleintjes komen letten Kun je meteen de schade zien.
Ik zit al in pyjama... ik pas.

pi_48395648
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:34 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zit al in pyjama... ik pas.

Tuinslang dus

Lekker weer!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: