Ow, okéquote:
Je gaat dat toch hopelijk niet zo bij ons neerleggen, zonder verdere uitleg?quote:Op woensdag 25 april 2007 02:31 schreef I.R.Baboon het volgende:
..viltflippen..
Ik wilde zeggen 'lees de wikipedia maar', maar mezelf kennende gaat dat er nooit van komen. Het spel is eigenlijk heel simpel: je legt een flink aantal (40 is een aardige indicatie) viltjes op tafel neer, allemaal met dezelfde kant naar boven en met een honingraatstructuur. Daarna ga je met 3-7 spelers (meer of minder is vast ook mogelijk) daaromheen zitten, en gebruik je je eigen glas als pion. Deze zet je op een viltje. Vervolgens mag je per beurt één of twee stappen zetten met je glas. Nadat je klaar bent draai je het viltje waar je vandaan kwam om, en mag niemand er meer op staan. Zodoende kan je proberen andere spelers in te sluiten. De laatste speler die nog een zet kan doen wint. Met leegtes, teleports en andere enhencements kan je de toch al lange speelduur van dit spel nog verder uitbreiden.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:33 schreef Lamon het volgende:
[..]
Je gaat dat toch hopelijk niet zo bij ons neerleggen, zonder verdere uitleg?
ERGER, ERGER.quote:
...en mijn woensdagavond is nu ineens bij voorbaat al gevuld.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:40 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen 'lees de wikipedia maar', maar mezelf kennende gaat dat er nooit van komen. Het spel is eigenlijk heel simpel: je legt een flink aantal (40 is een aardige indicatie) viltjes op tafel neer, allemaal met dezelfde kant naar boven en met een honingraatstructuur. Daarna ga je met 3-7 spelers (meer of minder is vast ook mogelijk) daaromheen zitten, en gebruik je je eigen glas als pion. Deze zet je op een viltje. Vervolgens mag je per beurt één of twee stappen zetten met je glas. Nadat je klaar bent draai je het viltje waar je vandaan kwam om, en mag niemand er meer op staan. Zodoende kan je proberen andere spelers in te sluiten. De laatste speler die nog een zet kan doen wint. Met leegtes, teleports en andere enhencements kan je de toch al lange speelduur van dit spel nog verder uitbreiden.
Dat dus. Simpel, maar toch onderhoudend. Helaas heb ik niet het zelf bedacht. Maar een paar andere cycladianen wel, dus het is toch een beetje eigen.
Ik heb zoiets van....quote:Op woensdag 25 april 2007 02:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
ERGER, ERGER.
"Me irritereen" kan niet. Iets kan JOU wel ergeren. Als je dan toch een wederkerig werkwoord wil gebruiken kan je 'zich ergeren' uitstekend gebruiken.
Dit is overigens één van de grootste ergernissen in mijn leven. Mensen die "ik heb zoiets van" zeggen staan overigens ook heel hoog in die lijst.
enhancements!quote:
Als je je ergert aan het feit dat je je ergens door laat ergeren, kan het dan ook niet?quote:Op woensdag 25 april 2007 02:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
ERGER, ERGER.
"Me irritereen" kan niet. Iets kan JOU wel ergeren. Als je dan toch een wederkerig werkwoord wil gebruiken kan je 'zich ergeren' uitstekend gebruiken.
Dit is overigens één van de grootste ergernissen in mijn leven. Mensen die "ik heb zoiets van" zeggen staan overigens ook heel hoog in die lijst.
Nou, wij speelden dat je je glas aan de rand v.d. raat neerzette, maar in principe is iedereen vrij daarin. Het toevoegen van de teleport zorgt voor een extra dimensie, want dan heb je twee (of meer) viltjes (voor het gemak aangegeven door ze even met een aansteker te bewerken, zodat ze beroet zijn), die eigenlijk hetzelfde veld aangeven. Wanneer je ze allebei aan een ander eind van het veld plaatst kan je er voor zorgen dat het heel tactische punten worden. Wanneer je je beurt eindigt op een teleport mag je de beurt daarna van één van beide velden verder gaan en twee stappen zetten, zonder dat je de teleport om hoeft te draaien. En, zoals de oplettende lezer al begrpen heeft: als één speler zijn glas op een teleport neergezet heeft mag een andere speler dat niet meer doen, en aan de andere kant mag je nooit 2 beurten achter elkaar je glas op een teleport zetten.quote:Op woensdag 25 april 2007 02:47 schreef Lamon het volgende:
[..]
...en mijn woensdagavond is nu ineens bij voorbaat al gevuld.
Nog even de rest overtuigen , maar ik heb een sterk vermoeden dat ik morgen dit spel in praktijk ga meemaken.
(even voor de duidelijheid, mag je je glas aan het begin van het spel overal neerzetten of moet het aan de rand van de graat? )
Jaja, ik weet het. Mijn engels is echt heel snel verslechterd. En het was al niet zo geweldig (okee, de meeste andere exchange students, zeker uit mediterrane landen, konden er nog minder van, maar toch maar toch maar toch).quote:Op woensdag 25 april 2007 02:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik heb zoiets van....
[..]
enhancements!
Heb jij altijd maar 1 glas tegelijk ?quote:Op donderdag 26 april 2007 04:54 schreef speknek het volgende:
Goeiemiddag hier al bijna.
IR. Als je je glas moet gebruiken om te spelen, dan kun je toch niet meer zuipen?
quote:Op donderdag 26 april 2007 07:01 schreef kotser het volgende:
[..]
Heb jij altijd maar 1 glas tegelijk ?
* kotser is confused
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |