Ja, er zit uiteraard een slang bij voor uit mijn raam. Maar die blaast uiteraard de warme lucht weer naar buiten, het aanzuigen gebeurt in het midden van de achterkant van de airco (met een grote filter ervoor).quote:Op zondag 15 april 2007 21:43 schreef steve2003 het volgende:
ik denk dat het wel helpt om je airco hoget te zetten ja! Want zoals je zegt, wame lucht stijgt op, koude lucht zakt dus. Nou komt het met een vaart uit je airco die waarschijnlijk je kamer wel kan overbruggen, dus als je hem hoger zet, zal ie ook met de warme lucht mengen en afkoelen...
Overigens, je zegt dat je airco koude lucht opzuigt, en kouder maakt. Maar heb je er geen slang bijgekregen om uit je raam te hangen dan?
Nou ja, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik heb niet zomaar tafeltjes op vooraad, dan zal ik er eentje moeten maken/kopen oid.quote:Op zondag 15 april 2007 21:45 schreef Stansfield het volgende:
Dat zou je toch gewoon een keer kunnen testen.
Hoeveel m2 is je kamer eigenlijk? Ik zit er zlef ook over te denken een airco te kopen. En waar heb je die slag dan naar toe? Door het raam naar buiten?
Tja, of je moet net zoals ik een plank laten zagen. knappe mug die daar nog binnenkomt.quote:Op zondag 15 april 2007 21:57 schreef Stansfield het volgende:
Ik slaap op zolder. En heb dus zo'n zolderraam dat open kan. Heb er sinds vorig jaar een hor voor tegen de muggen. Dus wanneer ik dan een aircoslang uit mijn raam hang dan schiet dat ook weer niet op qua muggen.
Je moet het een beetje zien als je een luidruchtige pc naast je koelkast neerzet en dat aan laat staan.quote:En maakt die veel herrie of heb je hem maar 2 uurtjes ofzo voordat je gaat slapen aan?
En die slang kan je ook door de deur die je open laat staan naar buiten hangen? Dan hoef je de deur maar een klein beetje open laten staan.quote:Op zondag 15 april 2007 22:00 schreef cygnusx het volgende:
[..]
Tja, of je moet net zoals ik een plank laten zagen. knappe mug die daar nog binnenkomt.
[..]
Je moet het een beetje zien als je een luidruchtige pc naast je koelkast neerzet en dat aan laat staan.
Het is een constant geluid, dus op den duur heb je er niet echt last van, qua slapen heb ik het nog niet geprobeerd (zit er aan te denken om hem vannacht eens aan te laten staan of iig het te proberen.)
Evt kan ik ook nog een timer instellen, zodat hij een paar uurtjes als ik al slaap uit gaat. Maar dan is er wel een kans dat je gefrituurd wakker word natuurlijk.
anders kwam er warme lucht uitquote:Op zondag 15 april 2007 21:43 schreef steve2003 het volgende:
Overigens, je zegt dat je airco koude lucht opzuigt, en kouder maakt. Maar heb je er geen slang bijgekregen om uit je raam te hangen dan?
Tja, je kunt de slang door je raam pleuren, dat heb ik eerst ook gedaan. maar dan komt er toch een hele lading warme lucht van zowel buiten en de daadwerkelijke lucht die je airco afgeeft naar buiten weer terug naar binnen, Vooral als de wind niet zo gunstig staat natuurlijk.quote:Op zondag 15 april 2007 22:03 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En die slang kan je ook door de deur die je open laat staan naar buiten hangen? Dan hoef je de deur maar een klein beetje open laten staan.
Ik heb mijn pc ook wel eens aan dus dat is het probleem niet en de wasmachine staat naast mijn kamer ook wel eens aan dat maakt niet uit.
Zo'n timer is wel een goede optie ja en snachts wordt het toch niet zo heel warm op mijn kamer.
ja tuurlijk wel, hoe moet de een bij de ander komen denk je, die split dingen hebben een (dunnere meende ik) slang die van het ene element binnen naar de andere die op je dak staat (oid) loopt.quote:Op zondag 15 april 2007 22:13 schreef Stansfield het volgende:
Ja dat vind ik het irritante van die mobiele airco's.
Zo'n spikt unit airco die heeft toch geen slang?
jij weet dus dúidelijk niet waar je het over hebt, of wel?quote:Op zondag 15 april 2007 22:15 schreef cygnusx het volgende:
[..]
ja tuurlijk wel, hoe moet de een bij de ander komen denk je, die split dingen hebben een (dunnere meende ik) slang die van het ene element binnen naar de andere die op je dak staat (oid) loopt.
Duurder in prijs en stroomkosten, meer rendement en betere resultaten. En tevens maak je je buren vast niet blij met een geratel op het dak van je airco.
Hoe werkt dat dan?quote:Op zondag 15 april 2007 22:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
jij weet dus dúidelijk niet waar je het over hebt, of wel?
Tja, verbeteren mag, maar dat was mijn optiek over de split-units.quote:Op zondag 15 april 2007 22:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
jij weet dus dúidelijk niet waar je het over hebt, of wel?
nop.quote:Op maandag 16 april 2007 14:55 schreef Adelante het volgende:
zit er geen rooster in dat je naar boven kunt richten? mijn mobiele airco blaast de koude lucht naar boven en staat gewoon op de vloer, slaapkamer is altijd prima koel.
een split unit heeft een hoger rendementquote:Op maandag 16 april 2007 00:34 schreef cygnusx het volgende:
[..]
Tja, verbeteren mag, maar dat was mijn optiek over de split-units.
Een airco moet altijd op hoogte zijn. Hoe wil je anders een goede koele luchtstroming krijgen?quote:Op zondag 15 april 2007 21:40 schreef cygnusx het volgende:
Zou het veel uitmaken als ik mijn airco op een tafeltje zet? (ongeveer een 3 kwart meter tot een metertje hoger) of zijn er nog betere tips.
Bvd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |