abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48350431
Even een vraagje over terugbetalen studieschuld, waarop ik geen echt concreet antwoord op kan vinden op de site van de IB-groep:

Ik heb een studieschuld opgebouwd, welke uiteraard afbetaald moet worden. Officieel zou ik hier in jan2008 mee moeten beginnen.

Nu ben ik van plan om voor meerdere jaren vrijwilligerswerk te gaan doen (in het Buitenland). Ik heb dan dus geen enkel inkomen. Hoe zit dan dan met terugbetalen? En als het terugbetalen opgeschort wordt, hoe lang kan dat maximaal?
  zondag 15 april 2007 @ 16:33:32 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_48350985
Het kan in principe voor altijd. Wat je wil aanvragen is een draagkrachtmeting. Je aflossing wordt dan gebaseerd op wat je werkelijk kan missen. Dit wordt van geval tot geval beoordeeld en elk jaar opnieuw.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 15 april 2007 @ 16:46:03 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48351400
Waarom volg je een studie, als je daarna geen betaald werk wilt doen?
censuur :O
pi_48353371
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:33 schreef soylent het volgende:
Het kan in principe voor altijd. Wat je wil aanvragen is een draagkrachtmeting. Je aflossing wordt dan gebaseerd op wat je werkelijk kan missen. Dit wordt van geval tot geval beoordeeld en elk jaar opnieuw.
Klopt. Alleen voor zover ik begrepen heb, nemen ze je toetsingsinkomen van een jaar terug ofzo. Aangezien ik nu gewoon een fulltime (40uur+) baan heb, heb ik nu ook voldoende draagkracht, dat is dus een beetje het probleem denk ik.

Dat is toch sowieso een raar systeem.

Draagkrachtmeting zou toch afhankelijk moeten zijn vanaf je draagkracht op het moment dat je moet niet betalen, niet van een paar jaar daar voor. Gaat echt helemaal nergens over.

[ Bericht 22% gewijzigd door 51cent op 15-04-2007 17:52:40 ]
pi_48359982
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:46 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom volg je een studie, als je daarna geen betaald werk wilt doen?
Ook onbetaald kun je met je studiekennis goede zaken doen. Ik ken iemand die in Moldavie in de zorg voor kinderen werkt; en in nederland daarvoor een opleiding heeft gedaan. Zij werkt op basis van giften; doet goed werk en gebruik haar studie zeker wel.
pi_48592925
Niemand ervaring met deze concrete situatie?
pi_48593142
Wat zeiden ze bij de IB groep zelf?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_48593196
quote:
Op zondag 22 april 2007 12:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat zeiden ze bij de IB groep zelf?
Je vraagt dit soort dingen natuurlijk eerst op fok

hoewel de telefonische bereikbaarheid van de IB-Groep klaarblijkelijk om te janken is.
pi_48613371
Draagkrachtmeting aanvragen icm verlegging van het peiljaar. Daardoor kan naar je huidige inkomen gekeken worden (0) en wordt je maandelijkse bedrag op 0 gezet. Voor elke maand waarin je naar draagkracht terugbetaalt wordt je aflossingsfase met een maand verlengd.
pi_48626088
quote:
Op zondag 22 april 2007 21:23 schreef poemojn het volgende:
Draagkrachtmeting aanvragen icm verlegging van het peiljaar. Daardoor kan naar je huidige inkomen gekeken worden (0) en wordt je maandelijkse bedrag op 0 gezet. Voor elke maand waarin je naar draagkracht terugbetaalt wordt je aflossingsfase met een maand verlengd.
Dat is alleen als je een gezamenlijk huishouden voert met iemand wiens inkomen je buiten beschouwing laat voor de draagkrachtmeting.
Als je alleen bent en woont gaan deze '0'-maanden gewoon van de 15-jarige afbetalingstermijn af.
pi_48631763
als je nu full time werkt, los je toch gewoon nu af i.p.v. in 2008 beginnen... zo loopt de restandschuld ook niet te hoog op.

Rekend de IB groep al rente tegenwoordig? of is dat pas na aanmaningen e.d.?
pi_48646019
Je kunt in bijzondere situatie's om uitstel van terugbetaling vragen. Gewoon ff bellen met IB groep en de situatie uitleggen, dan geven zei aan wat je daarvoor moet doen.
pi_48653951
Bedankt voor de aanvulling cinnamongirl, dat is nieuw voor me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')