Dus? Ik vind het een van de verworvenheden van de rechtsstaat dat jij mij die kletsen helemaal niet mag komen geven!quote:Op zondag 15 april 2007 01:41 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ja, heel erg allemaal. Maar met rechtzaken dreigen maak je toch echt geen indruk tegenover een achterbuurtpauper. In tegenstelling tot het uitdelen van een paar flinke kletsen.
Whehe. Mogen.quote:Op zondag 15 april 2007 01:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus? Ik vind het een van de verworvenheden van de rechtsstaat dat jij mij die kletsen helemaal niet mag komen geven!
Daar zit 'm de crux. Daar moet je iets aan doen. Dan heb je die hele sharia niet nodig.quote:Op zondag 15 april 2007 01:48 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Whehe. Mogen.
Dit hele topic komt voort uit het feit dat die gastjes dingen doen die niet mogen. Maar ze doen het wel. En ze komen er mee weg ook. Dus die "verworvenheden van de rechtsstaat" zijn helemaal geweldig, maar het feit dat het niet mag wil nog niet zeggen dat het dus niet kan gebeuren.
Shariaquote:Op zondag 15 april 2007 01:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daar zit 'm de crux. Daar moet je iets aan doen. Dan heb je die hele sharia niet nodig.
Nee, jij kijkt liever toe hoe Nederland vervalt van tolerant, fijn en welvarend land naar een natie vol agressief, crimineel en uitkeringstrekkend tuig aan de ene kant, met daartegenover een angstige, rillende groep mensen die gewoon netjes, veilig en normaal wil leven maar wie dat onmogelijk gemaakt wordt door 'hóóg'opgeleide voorstanders -woonachtig in ivoren torentjes, vanzelfsprekend- van die 'prachtige' multicriminele samenleving.quote:Op zondag 15 april 2007 01:43 schreef Floripas het volgende:
[..]
En downtown SouthCentral Los Angeles is een paradijsje?
Ik ga hier niet zitten toekijken hoe jij hier komt pleiten voor sadistische straffen alleen omdat je een stijve krijgt van Total Recall.
quote:Op zondag 15 april 2007 00:08 schreef StefanP het volgende:
[..]
*knip* WAKKER WORDEN UTRECHT! Dat soort problemen is niet behandelbaar. Zelfreflectie is dat soort 'mensen' vreemd en je hoeft er niet op te rekenen dat ze hun eigen koters ook maar eens één keer terechtwijzen. Integendeel: je kunt een grote bek krijgen. Hoe haal je het in je hoofd om iets te zeggen over hun Fatima of Mohamed? Die zijn heilig en zouden nooit doen wat jij beschrijft. Rasjiest!!! Dieskriemienasjie!
'Aanspreken' helpt niet en een opvoedingscursus is ook bij voorbaat tot mislukking gedoemd. De enige wijze om nog iets te pogen te redden is met keiharde maatregelen. Ouders letterlijk verantwoordelijk houden voor de daden van hun kinderen - boetes en ook de cel in. Bij herhaling: het land uit. Fysiek straffen mag ook gerust: dat schijnt ook te helpen. Want als dat soort import tuig op -gesubsidieerde, vanzelfsprekend- vakantie naar Tunesie o.i.d. mag, hoor je uit hun eigen mond dat ze daar eventjes niets flikken 'want hier weten ze wel raad met criminaliteit'.
Tijd om ze hier op dezelfde wijze te behandelen. Dat is de enige taal die ze spreken. Al het andere leidt alleen maar tot meer gezichtsverlies voor die domme Nederlanders die de zoveelste knieval maken.
Nee gek he? Daar wonen ze amperquote:Op zondag 15 april 2007 01:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Toch kennen we dit soort problemen in groningen niet tot nauwelijks.
In Singapore werkt het prima.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:23 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik weet niet of ranselen de oplossing is, ik denk dat mensen dan juist nog geweldadiger worden.
En hoe ziet die harde aanpak er dan in jouw ogen uit?quote:Op zondag 15 april 2007 01:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat ben ik met je eens. Harde aanpak van criminaliteit, met behoud van mensenrechten natuurlijk, en dat het voor iedereen geldt.
Daar heb je weel een heel goed punt te pakken.quote:Op zondag 15 april 2007 08:49 schreef cora4034 het volgende:
Toch zijn het altijd de de Mohammeds die voor problemen zorgen terwijl de Fatima's gewoon werken naar school gaan en zich normaal gedragen. Fatima wordt wel strak gehouden door haar ouders, Mohammed niet. Daar zit dus de oplossing.
Ik ben bang dat zo'n lijfstraf als voorbeeld wordt gezien door de gestrafte en de rest.quote:Op zondag 15 april 2007 09:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
In Singapore werkt het prima.
Hoe controversieel het ook moge wezen, lijfstraffen helpt.
Idd. Mensjes nemen psies zoveel ruimte als ze krijgen, en bij deze prinsjes is dat zoals bekend heel, heel veel ruimte, zowel van de ouders als van de Nl politie, en aan beiden is iets te doen. Daar heb je geen religieuze doctrine of lijfstraffen voor nodig.quote:Op zondag 15 april 2007 01:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daar zit 'm de crux. Daar moet je iets aan doen. Dan heb je die hele sharia niet nodig.
De vraag is wat is er aan te doen dan?quote:Op zondag 15 april 2007 10:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Idd. Mensjes nemen psies zoveel ruimte als ze krijgen, en bij deze prinsjes is dat zoals bekend heel, heel veel ruimte, zowel van de ouders als van de Nl politie, en aan beiden is iets te doen. Daar heb je geen religieuze doctrine of lijfstraffen voor nodig.
Als jij zon schoffie een draai rond zn oren geeft, DAN mag de politie hier opeens WEL ingrijpen.quote:Op zondag 15 april 2007 13:25 schreef Tarabass het volgende:
Dat die jongens zich daar wel durfen te gedragen ligt aan de bewoners daar. Die laten zich niet intimideren door hen en als je daar op de markt bijvoorbeeld jezelf niet weet te gedragen dan krijg je van diegene naast je, ongeacht leeftijd of geslacht, gelijk een draai om je oren. Sociale controle die hier totaal weg is. Neemt niet weg dat de jeugd hier zichzelf verwaarloosd voelt door ons, en ons de schuld geeft van hun eigen bestaan en de kwaliteit daarvan. Neem dat nieuws-item van gisteren, niemand doet wat. Ik zou zo'n klein schoffie dolgraag bij z'n oor pakken en hem afleveren bij zijn moeder, waar hem nog meer staat te wachten. Maar als wij niets aan die ouders laten weten, laten die schoffies hun ouders denken dat ze poeslief zijn..
Het is ook een stukje culturele verrijking wat de Nederlandse samenleving zo hard nodig heeft. Ze spreken ook een eigen taaltje en hebben de Nederlandse gewoontes om ziektes te gebruiken in scheldwoorden keurig overgenomen en tot kunst verheven.quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:43 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Kom, kom. Dit valt best goed te praten, het is immers maar "een kleine groep". U weet wel, die kleine groep waar er heel veel van zijn.
als je vanuit een achtergrond komt waarin dat acceptabel is wel ja, of het hier in Nederland ook zou werken, daar heb ik zo mijn twijfels over, we hebben het gebruik van fysiek geweld bij wijze van straf niet voor niets verboden ..quote:Op zondag 15 april 2007 09:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
In Singapore werkt het prima.
Hoe controversieel het ook moge wezen, lijfstraffen helpt.
nou, ik vind al dat "gekanker" op Nederland anders behoorlijk geïntegreerd hoor, de gemiddelde autochtoon doet niet anders .. en eigen taaltjes, tja, we hebben ABN en daarnaast een heleboel streektalen, je gaat toch ook niet zeuren over groningers of friezen of ... ?quote:Op zondag 15 april 2007 13:43 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het is ook een stukje culturele verrijking wat de Nederlandse samenleving zo hard nodig heeft. Ze spreken ook een eigen taaltje en hebben de Nederlandse gewoontes om ziektes te gebruiken in scheldwoorden keurig overgenomen en tot kunst verheven.
Ik denk dat de praktijk helaas niet zo makkelijk werkt.quote:Op zondag 15 april 2007 11:55 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
De vraag is wat is er aan te doen dan?
Zo simpel kan het niet wezen, anders was het al enkele jaren geleden uitgevoerd.
btw: Een sharia en lijfstraffen vind ik helemaal niets, en zijn ook in mijn ogen helemaal niet nodig in een land als Nederland.![]()
Damn Johannesburg is echt triest om te zien zo. complete hoteltorens die leeg blijven, gebroken ruiten, smerige straten...quote:Op zondag 15 april 2007 01:28 schreef StefanP het volgende:
[..]
Inderdaad; jij hebt blijkbaar liever dat je straks in een verrotte, uitgeholde samenleving woont met een groot hek om je woning met een gewapend team beveiligingsagenten bereikbaar middels een druk op de knop. Zoals hier inmiddels het geval is. Maar dan kun je wel zeggen dat je lekker in een multiculturele samenleving woont en dat je die arme drommels nooit onheus bejegend hebt. Want straffen, dat is fout.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |