abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2007 @ 01:44:41 #176
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339785
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:41 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ja, heel erg allemaal. Maar met rechtzaken dreigen maak je toch echt geen indruk tegenover een achterbuurtpauper. In tegenstelling tot het uitdelen van een paar flinke kletsen.
Dus? Ik vind het een van de verworvenheden van de rechtsstaat dat jij mij die kletsen helemaal niet mag komen geven!
  zondag 15 april 2007 @ 01:48:20 #177
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_48339832
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus? Ik vind het een van de verworvenheden van de rechtsstaat dat jij mij die kletsen helemaal niet mag komen geven!
Whehe. Mogen.

Dit hele topic komt voort uit het feit dat die gastjes dingen doen die niet mogen. Maar ze doen het wel. En ze komen er mee weg ook. Dus die "verworvenheden van de rechtsstaat" zijn helemaal geweldig, maar het feit dat het niet mag wil nog niet zeggen dat het dus niet kan gebeuren.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 15 april 2007 @ 01:49:53 #178
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339855
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:48 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Whehe. Mogen.

Dit hele topic komt voort uit het feit dat die gastjes dingen doen die niet mogen. Maar ze doen het wel. En ze komen er mee weg ook. Dus die "verworvenheden van de rechtsstaat" zijn helemaal geweldig, maar het feit dat het niet mag wil nog niet zeggen dat het dus niet kan gebeuren.
Daar zit 'm de crux. Daar moet je iets aan doen. Dan heb je die hele sharia niet nodig.
  zondag 15 april 2007 @ 02:06:05 #179
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_48340022
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Daar zit 'm de crux. Daar moet je iets aan doen. Dan heb je die hele sharia niet nodig.
Sharia

Da's wel erg zwaar geschut. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat (buurt)vaders en agenten misschien wat meer fysiek overwicht moeten kunnen gebruiken om die etterbakjes duidelijk te maken waar de regels liggen. Want ferm toespreken werkt misschien bij de normale kinderen die nog onder de indruk zijn van zoiemand, maar de probleemjeugd waar het in dit topic over gaat is daar blijkbaar allang niet meer door onder de indruk.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 15 april 2007 @ 02:09:18 #180
46960 StefanP
polemicist
pi_48340061
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

En downtown SouthCentral Los Angeles is een paradijsje?
Ik ga hier niet zitten toekijken hoe jij hier komt pleiten voor sadistische straffen alleen omdat je een stijve krijgt van Total Recall.
Nee, jij kijkt liever toe hoe Nederland vervalt van tolerant, fijn en welvarend land naar een natie vol agressief, crimineel en uitkeringstrekkend tuig aan de ene kant, met daartegenover een angstige, rillende groep mensen die gewoon netjes, veilig en normaal wil leven maar wie dat onmogelijk gemaakt wordt door 'hóóg'opgeleide voorstanders -woonachtig in ivoren torentjes, vanzelfsprekend- van die 'prachtige' multicriminele samenleving.

Want het is beter om in een open riool te leven, dan dat er een 'paar' criminelen eens goed op hun flikker krijgen en het land gewoon bewoonbaar blijft. Schaam je je niet? Als het aan jou lag, had iedereen daaronder te lijden. Oh wacht, iedereen heeft eronder te lijden... hulde aan onze politiek correcte elite met hun verheven normen en waarden. Straffen, dat is fout!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 04:03:26 #181
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48340924
Ewa swa, die tjappies zijn nix weetje, hun pappies is para en moet geklapt worden walla seriues.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48340978
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:08 schreef StefanP het volgende:

[..]

*knip* WAKKER WORDEN UTRECHT! Dat soort problemen is niet behandelbaar. Zelfreflectie is dat soort 'mensen' vreemd en je hoeft er niet op te rekenen dat ze hun eigen koters ook maar eens één keer terechtwijzen. Integendeel: je kunt een grote bek krijgen. Hoe haal je het in je hoofd om iets te zeggen over hun Fatima of Mohamed? Die zijn heilig en zouden nooit doen wat jij beschrijft. Rasjiest!!! Dieskriemienasjie!

'Aanspreken' helpt niet en een opvoedingscursus is ook bij voorbaat tot mislukking gedoemd. De enige wijze om nog iets te pogen te redden is met keiharde maatregelen. Ouders letterlijk verantwoordelijk houden voor de daden van hun kinderen - boetes en ook de cel in. Bij herhaling: het land uit. Fysiek straffen mag ook gerust: dat schijnt ook te helpen. Want als dat soort import tuig op -gesubsidieerde, vanzelfsprekend- vakantie naar Tunesie o.i.d. mag, hoor je uit hun eigen mond dat ze daar eventjes niets flikken 'want hier weten ze wel raad met criminaliteit'.

Tijd om ze hier op dezelfde wijze te behandelen. Dat is de enige taal die ze spreken. Al het andere leidt alleen maar tot meer gezichtsverlies voor die domme Nederlanders die de zoveelste knieval maken.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48341379
Tsja, ze hebben geen respect voor agenten, de nl straffen en de samenleving in zijn geheel.
Tock zijn het altijd de de Mohammeds die voor problemen zorgen terwijl de Fatima's gewoon werken naar school gaan en zich normaal gedragen. Fatima wordt wel strak gehouden door haar ouders, Mohammed niet. Daar zit dus de oplossing. Als de ouders Mohammed niet strak kunnen houden moet Mohammed maar eens naar een mooie gestructureerde omgeving met veel lichaamsbeweging, discipline, orde en tucht. En dat 7 dagen per week, 24 uur lang. Mohammed moet ervan overtuigt worden dat hij beter zich kan gedragen anders hangt daar een consequentie aan.
Dat is eens wat anders...
pi_48341459
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Toch kennen we dit soort problemen in groningen niet tot nauwelijks.
Nee gek he? Daar wonen ze amper
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48341477
Maar goed, er is maar 1 oplossing voor dit soort tuig, maar ik zie in dit topic al dat men dan opeens met sharia-vergelijkingen gaat gooien
Alsof er een op de islam gebaseerde wet ingevoerd wordt die oa mensen hun handen afhakt en mensen ter doodveroordeelt als je je bekeert

Maar goed, dit wil links toch al decennia? Dit is toch de prachtige multi-culturele samenleving die zo gewenst was?

Wil je dit soort gasten aanpakken dan is er 1 manier:

Vind je dat 'de shaira invoeren' en wil je het dus niet, prima, dan gaan we toch lekker door op de al decennia succesvolle zachte manier?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 15 april 2007 @ 09:13:12 #186
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_48341522
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:23 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik weet niet of ranselen de oplossing is, ik denk dat mensen dan juist nog geweldadiger worden.
In Singapore werkt het prima.
Hoe controversieel het ook moge wezen, lijfstraffen helpt.
pi_48341584
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik met je eens. Harde aanpak van criminaliteit, met behoud van mensenrechten natuurlijk, en dat het voor iedereen geldt.
En hoe ziet die harde aanpak er dan in jouw ogen uit?

Het punt is dat deze kids 10 - 12 jaar zijn dus minderjarig!
Meer dan een taakstrafje zit er niet in, nou daar liggen ze wakker van.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_48342175
quote:
Op zondag 15 april 2007 08:49 schreef cora4034 het volgende:

Toch zijn het altijd de de Mohammeds die voor problemen zorgen terwijl de Fatima's gewoon werken naar school gaan en zich normaal gedragen. Fatima wordt wel strak gehouden door haar ouders, Mohammed niet. Daar zit dus de oplossing.
Daar heb je weel een heel goed punt te pakken.
Dus opvoedingscursussen en taalcursussen zijn helemaal niet nodig, ze weten donders goed hoe het moet.
Dan blijft de vraag over waarom de jongens niet opgevoed worden zoals wij dat in Nederland willen.
Audaces fortuna juvat
pi_48342258
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik ben bang dat zo'n lijfstraf als voorbeeld wordt gezien door de gestrafte en de rest.
Als zij zien dat mensen iets niet meer doen omdat ze lijfstraffen krijgen dan denken ze waarschijnlijk dat zij dat middel ook kunnen gebruiken.
Audaces fortuna juvat
pi_48342421
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Idd. Mensjes nemen psies zoveel ruimte als ze krijgen, en bij deze prinsjes is dat zoals bekend heel, heel veel ruimte, zowel van de ouders als van de Nl politie, en aan beiden is iets te doen. Daar heb je geen religieuze doctrine of lijfstraffen voor nodig.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48342570
terugvindrelkoters
pi_48343887
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. Mensjes nemen psies zoveel ruimte als ze krijgen, en bij deze prinsjes is dat zoals bekend heel, heel veel ruimte, zowel van de ouders als van de Nl politie, en aan beiden is iets te doen. Daar heb je geen religieuze doctrine of lijfstraffen voor nodig.
De vraag is wat is er aan te doen dan?
Zo simpel kan het niet wezen, anders was het al enkele jaren geleden uitgevoerd.

btw: Een sharia en lijfstraffen vind ik helemaal niets, en zijn ook in mijn ogen helemaal niet nodig in een land als Nederland.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 15 april 2007 @ 12:32:48 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_48344692
Het gaat er niet om dat er niks tegen kan gebeuren, het gaat erom dat de politieke wil ontbrak om er echt wat tegen te doen, ipv eindeloos rapportjes schrijven en de problemen negeren.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_48345923
Dat die jongens zich daar wel durfen te gedragen ligt aan de bewoners daar. Die laten zich niet intimideren door hen en als je daar op de markt bijvoorbeeld jezelf niet weet te gedragen dan krijg je van diegene naast je, ongeacht leeftijd of geslacht, gelijk een draai om je oren. Sociale controle die hier totaal weg is. Neemt niet weg dat de jeugd hier zichzelf verwaarloosd voelt door ons, en ons de schuld geeft van hun eigen bestaan en de kwaliteit daarvan. Neem dat nieuws-item van gisteren, niemand doet wat. Ik zou zo'n klein schoffie dolgraag bij z'n oor pakken en hem afleveren bij zijn moeder, waar hem nog meer staat te wachten. Maar als wij niets aan die ouders laten weten, laten die schoffies hun ouders denken dat ze poeslief zijn..
pi_48346078
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:25 schreef Tarabass het volgende:
Dat die jongens zich daar wel durfen te gedragen ligt aan de bewoners daar. Die laten zich niet intimideren door hen en als je daar op de markt bijvoorbeeld jezelf niet weet te gedragen dan krijg je van diegene naast je, ongeacht leeftijd of geslacht, gelijk een draai om je oren. Sociale controle die hier totaal weg is. Neemt niet weg dat de jeugd hier zichzelf verwaarloosd voelt door ons, en ons de schuld geeft van hun eigen bestaan en de kwaliteit daarvan. Neem dat nieuws-item van gisteren, niemand doet wat. Ik zou zo'n klein schoffie dolgraag bij z'n oor pakken en hem afleveren bij zijn moeder, waar hem nog meer staat te wachten. Maar als wij niets aan die ouders laten weten, laten die schoffies hun ouders denken dat ze poeslief zijn..
Als jij zon schoffie een draai rond zn oren geeft, DAN mag de politie hier opeens WEL ingrijpen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zondag 15 april 2007 @ 13:43:19 #196
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48346431
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 18:43 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Kom, kom. Dit valt best goed te praten, het is immers maar "een kleine groep". U weet wel, die kleine groep waar er heel veel van zijn.
Het is ook een stukje culturele verrijking wat de Nederlandse samenleving zo hard nodig heeft. Ze spreken ook een eigen taaltje en hebben de Nederlandse gewoontes om ziektes te gebruiken in scheldwoorden keurig overgenomen en tot kunst verheven.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_48346759
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:13 schreef Drugshond het volgende:

[..]

als je vanuit een achtergrond komt waarin dat acceptabel is wel ja, of het hier in Nederland ook zou werken, daar heb ik zo mijn twijfels over, we hebben het gebruik van fysiek geweld bij wijze van straf niet voor niets verboden ..
en dan kom je dus bij het springende punt, moeten wij een stap terug doen in onze eigen ontwikkeling, onze beschaving weer gaan afbreken, onze maatschappij cq manier van straffen gaan aanpassen aan hetgeen wij zien als een lager pijl van beschaving ?
pleased to meet you
pi_48347029
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:43 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Het is ook een stukje culturele verrijking wat de Nederlandse samenleving zo hard nodig heeft. Ze spreken ook een eigen taaltje en hebben de Nederlandse gewoontes om ziektes te gebruiken in scheldwoorden keurig overgenomen en tot kunst verheven.
nou, ik vind al dat "gekanker" op Nederland anders behoorlijk geïntegreerd hoor, de gemiddelde autochtoon doet niet anders .. en eigen taaltjes, tja, we hebben ABN en daarnaast een heleboel streektalen, je gaat toch ook niet zeuren over groningers of friezen of ... ?

hoe ging dat leuke levenslied over een kind uit een achterbuurt van toen (toen, je weet, vroeger toen alles nog goed en blank was en zo) ook alweer ..

krijg toch allemaal de colere
val voor mijn part allemaal dood
ik heb geen zin om nog te leren
ik eindig toch wel in de goot
pleased to meet you
pi_48347228
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:55 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

De vraag is wat is er aan te doen dan?
Zo simpel kan het niet wezen, anders was het al enkele jaren geleden uitgevoerd.

btw: Een sharia en lijfstraffen vind ik helemaal niets, en zijn ook in mijn ogen helemaal niet nodig in een land als Nederland.
Ik denk dat de praktijk helaas niet zo makkelijk werkt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 15 april 2007 @ 14:28:36 #200
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48347618
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inderdaad; jij hebt blijkbaar liever dat je straks in een verrotte, uitgeholde samenleving woont met een groot hek om je woning met een gewapend team beveiligingsagenten bereikbaar middels een druk op de knop. Zoals hier inmiddels het geval is. Maar dan kun je wel zeggen dat je lekker in een multiculturele samenleving woont en dat je die arme drommels nooit onheus bejegend hebt. Want straffen, dat is fout.

Damn Johannesburg is echt triest om te zien zo. complete hoteltorens die leeg blijven, gebroken ruiten, smerige straten... Al helemaal met die foto's van vroeger erbij. Maarja vroeger hadden ze daar wel een smerig apartheidsregime. Het land had nooit gekoloniseerd moeten worden dan had er nooit zo'n stad gestaan en kon die ook niet vervallen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')