abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48339365
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:11 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ik denk anders wel dat, als je mocht kiezen, dat je liever een deuk in een auto van een accountant rijd dan die van een woonwagenkampbewoner.

Ra ra, hoe kan dat.
  zondag 15 april 2007 @ 01:17:16 #152
46960 StefanP
polemicist
pi_48339439
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik hoor jou alleen maar klaagzangen posten van de overkant van de grote plas. Ik hoor jou nooit met een oplossing komen.
Probleemjeugd Utrecht is onhandelbaar.

Volgens mij staan daar toch echt een paar suggesties... niet dat ik nou alle wijsheid in pacht heb, maar ach, gezien de huidige stand van zaken lijkt me het de moeite waard om eens af te stappen van dat 'zachte heelmeester' gedoe.

Trouwens... hóóg, zei je?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 01:17:27 #153
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_48339443
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:12 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ging misschien iets te snel

Mijn punt is: mensen raken over het algemeen op wonderbaarlijke wijze gemotiveerd als het risico bestaat dat ze fysiek iets aangedaan wordt, veel meer dan wanneer er alleen met het mondje wordt gedreigd.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_48339471
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:17 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Mijn punt is: mensen raken over het algemeen op wonderbaarlijke wijze gemotiveerd als het risico bestaat dat ze fysiek iets aangedaan wordt, veel meer dan wanneer er alleen met het mondje wordt gedreigd.
Gemotiveerd tot wat ?
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 01:19:35 #155
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48339475
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:11 schreef gelly het volgende:
Wie zei ook alweer "Je kunt de mate van beschaving van een samenleving afmeten aan de behandeling van de onbeschaafden" ?
Maar dat gaat weer van het standpunt uit dat buitenlanders hulpeloos zijn of geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te nemen, precies datgene waardoor het allemaal fout gegaan is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 15 april 2007 @ 01:19:45 #156
67978 HenryHill
pi_48339477
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Gemotiveerd tot wat ?
Tot wat je maar wil.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zondag 15 april 2007 @ 01:19:54 #157
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339478
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Da's een topic op zich waard.
Als een mens bestaat uit lichaam en geest, waarom zou je wel de geest mogen straffen (vrijheidsstraf) maar niet het lichaam?
Daar is geen "omdat" voor, dat is een basiswaarde van de moderne, beschaafde maatschappij.
  zondag 15 april 2007 @ 01:20:48 #158
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339491
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:17 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nou en? Je kunt ze toch ook in de portemonnee of in de vrijheid raken?
  zondag 15 april 2007 @ 01:21:24 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339497
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

Volgens mij staan daar toch echt een paar suggesties... niet dat ik nou alle wijsheid in pacht heb, maar ach, gezien de huidige stand van zaken lijkt me het de moeite waard om eens af te stappen van dat 'zachte heelmeester' gedoe.

Trouwens... hóóg, zei je?
Ik heb je al gemeld dat ik niet zit te wachten op een soort van Shariawetgeving.
  zondag 15 april 2007 @ 01:22:14 #160
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339504
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:11 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ik denk anders wel dat, als je mocht kiezen, dat je liever een deuk in een auto van een accountant rijd dan die van een woonwagenkampbewoner.
Een Amerikaanse advocaat? Brrr...
  zondag 15 april 2007 @ 01:23:27 #161
46960 StefanP
polemicist
pi_48339524
quote:
Op zondag 15 april 2007 00:58 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Het stomste van alles is nog wel dat ze zich, tijdens vakanties, in eigen land ineens wél kunnen gedragen. Dan doen we dus toch iets verkeerd.
Dat schreef ik ook al, maar daar wordt nooit op gereageerd. Blijkbaar heeft men liever dat heel Nederland naar de klote gaat dan dat er eens maatregelen getroffen worden die wel bewezen zijn te werken. Want die maatregelen, die passen niet in hun politiek correcte straatje. 'Straffen? Ben je gek? Die arme drommels zijn het slachtoffer van een samenleving vol racisten...'
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 01:24:15 #162
67978 HenryHill
pi_48339528
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een Amerikaanse advocaat? Brrr...
Bij die advocaat weet je in ieder geval zeker dat je (zonder ondersteuning) weer naar je auto terug kunt lopen.
pi_48339534
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:19 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Maar dat gaat weer van het standpunt uit dat buitenlanders hulpeloos zijn of geen eigen verantwoordelijkheid hoeven te nemen, precies datgene waardoor het allemaal fout gegaan is.
Uhm, dat heeft er geen reet mee te maken. Het gaat uit van het standpunt dat je je niet moet verlagen tot de onbeschaafden om de beschaafdheid te redden.

Ik betwijfel overigens ook of de gemiddelde Nederlander wel wil dat de politie harder gaat optreden, want dat optreden blijft dan niet beperkt tot 1 groep. Zero tolerance ? Natuurlijk, dat wil iedereen gelijk invoeren. Totdat je zelf een keer aangepakt wordt, dan moeten ze "boeven vangen".
pi_48339557
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

'Straffen? Ben je gek? Die arme drommels zijn het slachtoffer van een samenleving vol racisten...'
Maar als ze niet gestraft worden, waarom roep je dan steeds dat er zoveel allochtonen in de bak zitten ?
  zondag 15 april 2007 @ 01:28:49 #165
46960 StefanP
polemicist
pi_48339596
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb je al gemeld dat ik niet zit te wachten op een soort van Shariawetgeving.
Inderdaad; jij hebt blijkbaar liever dat je straks in een verrotte, uitgeholde samenleving woont met een groot hek om je woning met een gewapend team beveiligingsagenten bereikbaar middels een druk op de knop. Zoals hier inmiddels het geval is. Maar dan kun je wel zeggen dat je lekker in een multiculturele samenleving woont en dat je die arme drommels nooit onheus bejegend hebt. Want straffen, dat is fout.

-Mark Steyn
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 01:29:47 #166
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48339606
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:24 schreef gelly het volgende:
Uhm, dat heeft er geen reet mee te maken. Het gaat uit van het standpunt dat je je niet moet verlagen tot de onbeschaafden om de beschaafdheid te redden.
Ook goed. Als er maar eens iets gedaan wordt in plaats van de zoveelste praatgroep. Ik vind een harde aanpak prima. Ik heb mijn best op school gedaan, ik werk gewoon voor mijn levensonderhoud en ik val volgens mij niemand lastig. Leven en laten leven. Als iedereen dat eens zou doen is het probleem al voor een groot deel opgelost. Wie niet mee wil doen, moet daar zelf de consequenties van dragen. En ja, gá dan maar stront scheppen in de binnenstad.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 15 april 2007 @ 01:31:54 #167
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339635
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dat schreef ik ook al, maar daar wordt nooit op gereageerd. Blijkbaar heeft men liever dat heel Nederland naar de klote gaat dan dat er eens maatregelen getroffen worden die wel bewezen zijn te werken. Want die maatregelen, die passen niet in hun politiek correcte straatje. 'Straffen? Ben je gek? Die arme drommels zijn het slachtoffer van een samenleving vol racisten...'
En je stropopt maar door. Ik begin niet over racisme. En ik zeg niet dat je niet gewoon moet straffen.
Ik weiger alleen mijn liberale, westerse waarden over de rechtsstaat weg te flikkeren omdat jij zo nodig op afstand een hekel aan Marokkanen moet hebben.
  zondag 15 april 2007 @ 01:33:13 #168
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339651
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Inderdaad; jij hebt blijkbaar liever dat je straks in een verrotte, uitgeholde samenleving woont met een groot hek om je woning met een gewapend team beveiligingsagenten bereikbaar middels een druk op de knop. Zoals hier inmiddels het geval is. Maar dan kun je wel zeggen dat je lekker in een multiculturele samenleving woont en dat je die arme drommels nooit onheus bejegend hebt. Want straffen, dat is fout.

Stropop, stropop, stropop.
En je overdrijft.
  zondag 15 april 2007 @ 01:34:13 #169
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339665
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ook goed. Als er maar eens iets gedaan wordt in plaats van de zoveelste praatgroep. Ik vind een harde aanpak prima. Ik heb mijn best op school gedaan, ik werk gewoon voor mijn levensonderhoud en ik val volgens mij niemand lastig. Leven en laten leven. Als iedereen dat eens zou doen is het probleem al voor een groot deel opgelost. Wie niet mee wil doen, moet daar zelf de consequenties van dragen. En ja, gá dan maar stront scheppen in de binnenstad.
Ja, dat ben ik met je eens. Harde aanpak van criminaliteit, met behoud van mensenrechten natuurlijk, en dat het voor iedereen geldt.
  zondag 15 april 2007 @ 01:34:15 #170
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48339667
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Lal, ik dacht dat je het over Amerika had, met z'n schattige suburbs. Hier is jammer genoeg klikbaar.
Zyggie.
pi_48339670
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker voor een harde aanpak, alleen, wat is het resultaat als ze nadien weer terugkeren in dezelfde omgeving ? De allochtonen die het wel goed doen, en dat is gelukkig het grootste deel, vertrekken ook uit de achterstandsbuurten als ze zich dat kunnen veroorloven. Wat je overhoudt is het afvoerputje van de samenleving, zowel autochtoon als allochtoon. Ik denk dat gespreide bouw van diverse woningtypen en klassen in dezelfde wijk een goed plan is.
  zondag 15 april 2007 @ 01:35:10 #172
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339681
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:24 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Bij die advocaat weet je in ieder geval zeker dat je (zonder ondersteuning) weer naar je auto terug kunt lopen.
Wacht maar tot je een jarenlange civiele procedure aan de broek krijgt. En dat is niet eens illegaal, in tegenstelling tot wat die kamper je aandoet.
  zondag 15 april 2007 @ 01:40:23 #173
46960 StefanP
polemicist
pi_48339738
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Stropop, stropop, stropop.
En je overdrijft.
Ach gut, is het 'hóóg'opgeleide meisje aan het einde van haar woordenschat? Stopwoordjes zijn eerder voor de VMBO'ers, dus dat 'hóóg' is blijkbaar relatief...

We zullen zien wie er gelijk heeft en wie niet. Voorlopig heb ik dat, gezien de erbarmelijke staat waarin de grote steden verkeren en de haast waarmee autochtonen wegtrekken van dergelijke riolen-in-wording. Maar blijf lekker denken dat daar een einde aan komt; dat die lieve Marokkaantjes van de ene op de andere dag modelburgers worden met een baan en respect voor de normen, waarden en het bezit van een ander. Een deus ex machina die je van je multicriminele ramp naar het multiculturele walhalla zal helpen. Tuurlijk. Vast.
-Mark Steyn
  zondag 15 april 2007 @ 01:41:31 #174
67978 HenryHill
pi_48339748
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wacht maar tot je een jarenlange civiele procedure aan de broek krijgt. En dat is niet eens illegaal, in tegenstelling tot wat die kamper je aandoet.
Ja, heel erg allemaal. Maar met rechtzaken dreigen maak je toch echt geen indruk tegenover een achterbuurtpauper. In tegenstelling tot het uitdelen van een paar flinke kletsen.
  zondag 15 april 2007 @ 01:43:56 #175
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48339775
quote:
Op zondag 15 april 2007 01:40 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ach gut, is het 'hóóg'opgeleide meisje aan het einde van haar woordenschat? Stopwoordjes zijn eerder voor de VMBO'ers, dus dat 'hóóg' is blijkbaar relatief...

We zullen zien wie er gelijk heeft en wie niet. Voorlopig heb ik dat, gezien de erbarmelijke staat waarin de grote steden verkeren en de haast waarmee autochtonen wegtrekken van dergelijke riolen-in-wording. Maar blijf lekker denken dat daar een einde aan komt; dat die lieve Marokkaantjes van de ene op de andere dag modelburgers worden met een baan en respect voor de normen, waarden en het bezit van een ander. Een deus ex machina die je van je multicriminele ramp naar het multiculturele walhalla zal helpen. Tuurlijk. Vast.
En downtown SouthCentral Los Angeles is een paradijsje?
Ik ga hier niet zitten toekijken hoe jij hier komt pleiten voor sadistische straffen alleen omdat je een stijve krijgt van Total Recall.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')