abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193501
Heeft iemand van jullie in dit FORUM (okee zo? jorma?)het boek eigenlijk weleens gelezen?
Ik moest het lezen voor engels maar het is echt een gaaf boek. Big brother van V. is niet zo Big. 9 mensen wat is dat nou?
Ik raad het jullie allemaal aan!
Nikita heeft er trouwens de rattenkooi uit gejat!
pi_193502
Ik heb niet zo heel lang geleden idd het boek gelezen (niet naar aanleiding van programma, gewoon interesse). IK heb een nederlandse vertaling gelezen en ik was er (echt waar) werkelijk kapot van! Heel spannend (omdat het zo beklemmend is). Vooral de "scenes" in het "staatswoning" vond ik erg goed. En de manier waarop de hoofdpersoon de constante controle probeert te ontduiken en het hem, voor heel even, ook lukt!

Jongens, dit is een boek die jullie bij zal blijven. Ik was erg onder de indruk en liep echt een paar dagen rond met een "zoheee...wow" in m'n hoofd. Aanrader!

(het is echter een behoorlijk "donker" boek, niet echt iets wat je eventjes leest...Wees gewaarschuwd ter voorkoming van depressies, paranoia en andere geestesziekten! Heee, ideetje: zou Bianca het een paar keer teveel gelzen hebben????hehehehehe)

Fok!zine 2 the rescue!!!
pi_193503
Ja ik heb het boek ook gelezen.(Ik meen dat er mensen waren die zeiden dat het een boek uit de jaren '70 is. Fout: 1948..dat is het 'grapje')

Aanrader: lees andere boeken van Orwell.

pi_193504
Enneh, voor de analfabeten onder ons: in geval van nood kun je ook de video huren. Zeker ook niet slecht!
Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
pi_193505
Hehe esperance, perfect zo!

nee, boek niet gelezen.

donderdag 30 september 1999 @ 13:57:00 #6
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_193506
Ik heb 'm ook niet gelezen maar als ik dit zo hoorga ik dat zeker doen
  donderdag 30 september 1999 @ 14:22:00 #7
243 Serge
Serge&Hummie! :D
pi_193507
Het hele concept is eerder gejat van de recente films zoals 'Truman Show' & 'ED TV'

Maar SBS6 zal er wel overheen gaan met een 24 uurs bordeel met camera's ofzo.

Like Andy Warhol once said "Everyone gets their 15 minutes of fame" .

pi_193508
Dat is echt onzin, het concept van mensne in een huisje komt uit zweden ofzo. Maar in 1984 (het boek)heet de 'baas' ook big brother!!
ja denk daar maar even over na!
die truman show en ed tv zijn daar weer vanaf geleid, of liever van het idee, om bespied te worden en geen privacy te hebben, dit idee houdt mensen al langer bezig dan deze hollywood films van je!
pi_193509
Heeft iemand ooit iets gezien van dat gebeuren in Zweden? Ik bedoel: is er een film van gemaakt, een boek over geschreven of wat dan ook?
Vanmiddag ga ik 1984 maar eens uit de bieb halen...
pi_193510
Een heel belangrijk aspect uit 1984 is dat de Big Brother de leden van de maatschappij helemaal onder zijn onvloed brengt. Ze zijn helemaal gehersenspoeld en doen alleen dingen die door BB en zijn partij zijn toegestaan. Als ze dat niet doen worden ze gestraft - gedood of gehersenspoeld. Wat dat betreft is "onze" BB dus iets minder radicaal..
Of niet natuurlijk, zou ook wel leuk zijn, een redactielid dat de bijl uit de tuin jat en de DBkamer uit komt stormen om tegen Bianca te roepen dat ze nóóit meer briefjes mag verbranden..

In 1984 vertrouwt de hoofdpersoon ook niemand (behalve zijn vriendin), en de man die hij dan uiteindelijk tóch gelooft, blijkt een verrader en aanhanger van BB te zijn. Zouden wij dat ook krijgen? Wie is de spion??

Maar inderdaad, 1984 is echt een aanrader. Ik heb het ook gelezen voor school (niet eens verplicht..) en ik vond het echt góéd. Ik vertel ook altijd aan iedereen dat ze het moeten lezen. Doen dus.

"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 30 september 1999 @ 14:48:00 #11
216 JVennix
Bigger than Brother
pi_193511
Ik vind het maar een kutboek. Ik had een 4,5 voor m'n evrslag ervan.
Live sux...So what!
------------------
Student in de TARAlogie en fulltime MONA moooeee boer...
------------------
http://www.bigbrother.nl heeft betere beveiliging dan
  donderdag 30 september 1999 @ 15:05:00 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_193512
Gelezen ja, zij het alweer een jaar of tien terug. Heb het wel in de kast staan (in het Engels).
In dit kader ook een aanrader:
'This Perfect Day' van Ira 'A Kiss Before Dying' Levin.
Dat jelui het weet, enzo
V
Ja inderdaad, V. ja.
  FOK!fossiel donderdag 30 september 1999 @ 15:22:00 #13
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_193513
Nope nog niet gelezen... Ben niet zo'n grote lezer, niet echt de tijd ervoor

Al gaat ik nu beginnen aan de Stephan King reeks, dus ben wel een tijdje zoet met lezen

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_193514
wat ik ook errug interessant vind in het boek is de speciale taal die er ontworpen is. (Newspeak). De regering is nog bezig met het invoeren van die taal, maar het is dus onmogelijk om in die taal over "verboden" onderwerpen te praten. Ze hopen dat als iedereen die taal leert en er ook in gaat denken, dat iedereen dan ook precies zo zal denken als zij willen. Dat is nog eens een knap staaltje hersenspoeling.
mooi he, alles
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')