Wat is dan wel het issue?quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Heeft er iets mee te maken.
In dit geval.
Hij mag wat mij betreft zijn politieke standpunt verkondigen en bestreden worden met politieke argumenten tegen die ideeën.
Holocaust is wat mij betreft niet de issue in dit geval.
Ik ben niet zo een jood die daar alles aan op hangt.
Ik zie de tegenspraak met wat ik eerder zei niet zo.quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je zei toch echt dit:
[..]
Waarop ik een lijstje vroeg.
[..]
Nasser is staatshoofd geweest. Turkije is dus seculier. De Syrische republiek was baathistisch, dus secularistisch. Armenië ligt niet heel ver daarvandaan en is zeker omringd door islamitische gebieden, dus dat ligt weldegelijk in de Umma. De Koptische gebieden hebben lang een sterke mate van onafhankelijkheid gekend.quote:Nasser is geen staat. Turkije alleen seculier (bij de gratie van de macht van het leger) Syrië een Arabische republiek, net als Egypte. Nasser is geen staat en Armenië ligt niet in het Midden-Oosten. De koptische gebieden zijn geen soevereine staten, maar een kerkgemeenschap.
Moet ik nu ook zeggen OMFG etc?
Als hij echt hoofdelijk schuldig is, dan moet hij gewoon vervolgd worden. Dan moet je ook niet buigen voor aanslagen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hij is de leider van de fundamentalistische islamitische terroristische organisatie Hamas. De weerzinwekkende wandaden van deze terreurorganisatie zijn voldoende bekend. Jij weet heel goed dat er genoeg redenenen zijn om deze hufter te vervolgen. Of dat nu in het belang van vrede en overleg nuttig is een andere zaak. In elk geval hoort hij geen visum te krijgen.
Ik zie het al voor me: deze smeerlap gearresteerd en een proces in Nederland met als gevolg aanslagen op burgerdoelen in Nederland.
nederland heeft de naam veel gekken toe te laten.quote:Op zaterdag 14 april 2007 03:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als hij echt hoofdelijk schuldig is, dan moet hij gewoon vervolgd worden. Dan moet je ook niet buigen voor aanslagen.
Belachelijk. Ronduit belachelijk dat deze zelfmoordaanslagorganisator naar NL zou komen op 5 mei notabenequote:Op vrijdag 13 april 2007 17:51 schreef buachaille het volgende:
[..]
bron.www.rtl.nl
Verbaast me niets na een andere terrorist een leerstoel te hebben gegeven aan de Erasmus-Universiteit Tariq Ramadan gasthoogleraar aan de Erasmus Universiteit bereidt Nederland nu een warm welkom voor een andere massamoordenaar. Het wordt tijd voor een "polder patriot act" waardoor dit soort ongedierte wordt geweerd. Hopelijk wordt de politiek (of justitie) op tijd wakker.![]()
Toevoeging: NOS TTX meldt dat hij waarschijnlijk naar Nederland komt. Hij moet eerst nog een visum krijgen.
Je bedoelt die groep die krimpt en krimpt na decennia pesterijnen? Zoals de christelijke bevolking in heel de islamitische wereld al decennia/eeuwen onderdrukt wordt?quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:38 schreef Floripas het volgende:
Dan zouden de Christenen van Jordanië net zo hard moeten worden gehaat, en dat worden ze niet.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 02:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bedoel je ethnisch geweld tegen Armeniërs of echt religieus geweld?
Ik ken een christelijke Turkse,
quote:Aanklachten
`Christenen in Turkije worden uitgesloten van posities in overheidsinstellingen of het leger; het wordt hun verboden om geestelijken op te leiden (het laatste Grieks-orthodoxe seminarie in Halki en het Grieks-orthodoxe seminarie van Santa Croce zijn beide in 1971 door de staat gesloten).
Niet-moslims kunnen ook geen privéscholen oprichten. In de overgebleven scholen stelt de staat een tweede directeur aan -een moslim- met vetorecht als het gaat om beslissingen op het gebied van beleid en curricula. Niet-moslims mogen geen nieuwe kerken bouwen en dus worden de erediensten gehouden op enkele door de staat aangewezen plaatsen. Niet erkende groepen, onder andere leden van de Rooms-Katholieke Kerk, komen samen in woningen van particulieren. Christelijke instellingen mogen geen onroerende goederen bezitten. Liefdadigheidsinstellingen zoals ziekenhuizen en weeshuizen moeten bovendien belasting betalen.
Niet-islamitisch proselitisme wordt door justitie vervolgd, alhoewel er officieel geen wet van kracht is die dat ondersteunt. Aanklachten zijn het „verstoren van de vrede”, „belediging van de islam”, het uitvoeren van „niet-toegestane activiteiten”, en het „verspreiden van gevaarlijke literatuur.” Gerechtshoven maken de arrestaties wel ongedaan, maar pas nadat de slachtoffers lang zijn vastgehouden en in hechtenis mishandeld.
Moordaanslagen
De apostolische stoel van de orthodoxe patriarch te Istanbul (ooit Konstantinopel geheten, daarvoor Nova Roma) wordt niet erkend, al bestaat deze bijna 1600 jaar, langer dan de islam zelf. Niet-islamieten zijn regelmatig het slachtoffer van pesterijen van lokale overheden en de Turkse bevolking. Zo worden sommige kerken in Istanbul bewaakt tijdens christelijke feestdagen (bijvoorbeeld het kerstfeest) omdat anders omstanders de kerkgangers lastigvallen of -diensten verstoren.
Israel vermoordt 3x zoveel palestijnen dan de palestijnen israeliers, dusss ik bedoel maarquote:Op vrijdag 13 april 2007 22:08 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Idd, en die vrijheid kunnen ze morgen krijgen als ze eens kappen met aanslagen plegen![]()
Opbokken met die kerel dus.![]()
![]()
Die groep krimpt niet door vervolging, maar doordat veel Arabische christenen zich oriënteren op het Westen en het niet zien zitten om in een land te wonen met een bevolking die voor het grootste deel islamitisch is. Je ziet bijvoorbeeld dat veel Libanese christenen naar Europa en Amerika zijn geëmigreerd, omdat dequote:Op zaterdag 14 april 2007 08:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je bedoelt die groep die krimpt en krimpt na decennia pesterijnen? Zoals de christelijke bevolking in heel de islamitische wereld al decennia/eeuwen onderdrukt wordt?
Nee, omdat zionistische knokploegen Palestijnen uit hun huizen verdreven, zodat ze daar zionistische immigranten konden huisvesten. Zó is Israël ontstaan, en dáár komt de haat vandaan.quote:En ik zal je vertellen waarom het voor Israels stiching wel 'goed' ging met de joden en arabieren: omdat ze toen als dhimmies door het leven gingen. 2e rangsburgers die extra belasting moesten betalen wegens het joodzijn en geen volledige rechten hadden. Nu ze een eigen staat hebben die ook nog eens de machtigste blijkt te zijn daar, zijn ze simpelweg woedend daarop.
Ja, ik kom wel eens buiten. Moeilijk te bevatten voor een haags kleinburgermannetje.quote:
Dat is óf emigratie óf ethnisch getinte pesterij.quote:Op zaterdag 14 april 2007 08:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je bedoelt die groep die krimpt en krimpt na decennia pesterijnen? Zoals de christelijke bevolking in heel de islamitische wereld al decennia/eeuwen onderdrukt wordt?
In het Ottomaanse rijk? Heb je hier een bron voor?quote:En ik zal je vertellen waarom het voor Israels stiching wel 'goed' ging met de joden en arabieren: omdat ze toen als dhimmies door het leven gingen. 2e rangsburgers die extra belasting moesten betalen wegens het joodzijn en geen volledige rechten hadden. Nu ze een eigen staat hebben die ook nog eens de machtigste blijkt te zijn daar, zijn ze simpelweg woedend daarop.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is óf emigratie óf ethnisch getinte pesterij.
[..]
In het Ottomaanse rijk? Heb je hier een bron voor?
De Palestijnen zijn nu natuurlijk óók tweederangsburgers. En als het aan jou zou liggen, Marokkanen hier ook.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 11:49 schreef retteketet het volgende:
[..]
Die groep krimpt niet door vervolging, maar doordat veel Arabische christenen zich oriënteren op het Westen en het niet zien zitten om in een land te wonen met een bevolking die voor het grootste deel islamitisch is. Je ziet bijvoorbeeld dat veel Libanese christenen naar Europa en Amerika zijn geëmigreerd, omdat het inderdaad pesterijen zijn. Andere voorbeelden zijn:
[..]
Bronquote:onbestaande of beperkte godsdiensvrijheid (bijv. Bhutan, Jordanië, Koeweit, Nepal, Noord-Korea, Oezbekistan, Saoedi-Arabië, Somalië, Sri Lanka en Tunesië) opleggen van de sharia (bijv. Afghanistan, Iran, de Malediven en Soedan) arrestatie en opsluiting van christenen (bijv. China, Comoren, Eritrea en Laos) de overheid die geweld op christenen tolereert of niet bestraft (bijv. Nigeria, Sri Lanka en Syrië) het verbod om kerken te bouwen of het bemoeilijken ervan (bijv. Egypte, Koeweit, de Malediven, Nigeria, Saoedi-Arabië, Tunesië en Turkije) het vernietigen of sluiten van kerken (bijv. Myanmar (Birma), Bangladesh en Turkmenistan) christenen die islamitische voorschriften worden opgelegd (bijv. Verenigde Arabische Emiraten) verregaande staatsinmenging in de toelating van christelijke denominaties en de organisatie ervan (bijv. Cuba, Jordanië, Sri Lanka en Syrië) verbod op drukken of verspreiden van christelijke publicaties, waaronder de Bijbel, of het bemoeilijken ervan (bijv. Koeweit, Marokko, Oezbekistan, Oman, Verenigde Arabische Emiraten) verbod op het oprichten van een christelijke uitgeverij (bijv. Koeweit) verbod op naturalisatie van christenen (bijv. Koeweit) weigeren van christenen voor bepaalde politieke functies (bijv. Egypte, Afghanistan, Jordanië, Syrië en Tunesië) verbod op, straffen van of bemoeilijken van christelijke geloofsverkondiging (bijv. Algerije, Brunei, Comoren, Djibouti, Jordanië, Koeweit, Marokko, Nepal, Oezbekistan, Oman, Somalië, Sri Lanka, Tunesië en de Verenigde Arabische Emiraten) verbod op christelijke geloofsverkondiging door buitenlanders (bijv. Azerbeidjan en Jordanië, Somalië en Sri Lanka) het deporteren van missionarissen of uitzetting uit het land (bijv. Egypte, Jordanië en Marokko) weigeren van christelijke namen bij de geboorte (bijv. Azerbeidjan) het censureren van christelijke symbolen in tijdschriften en op het internet (bijv. Brunei en de Verenigde Arabische Emiraten) verbod op christelijk onderwijs in openbare scholen (bijv. Verenigde Arabische Emiraten) discriminatie ten opzichte van christenen inzake erfenisrecht (bijv. Jordanië en Koeweit) beledigende uitspraken over christenen door het staatshoofd (bijv. Libië).
"Afbeelding:Waarschuwing-jrp1.png De neutraliteit van dit gedeelte wordt betwist.quote:
Lees je wel wat ik zeg? Eth-nisch!quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:07 schreef Godslasteraar het volgende:
ow, dus als ik het goed begrijp hebben de Turken de Armeniërs slechts "gepest", zoals Timur Lenk de nestorianen plachte te pesten![]()
Dat betreft niet het stuk dat ik gequote heb. Doe eens wat beter je best!quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Afbeelding:Waarschuwing-jrp1.png De neutraliteit van dit gedeelte wordt betwist.
Zie de bijbehorende overlegpagina voor meer informatie."
Kom eens met een echte bron. Amnesty ofzo.
He? Juist precies wel!quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:09 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat betreft niet het stuk dat ik gequote heb. Doe eens wat beter je best!
Ach jongen, de wereld is niet alleen maar pluiskonijn.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:09 schreef Godslasteraar het volgende:
10 minuten op fok, en ik word er alweer misselijk van ..
ga maar eens wat leuks doen.
De definitie van vervolging wordt betwist, Niet de zaken die worden benoemd die inperking van godsdienstvrijheid betreffen.quote:
het is dan ook niet de wereld waar ik misselijk van wordt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ach jongen, de wereld is niet alleen maar pluiskonijn.
Natuurlijk wel, zeker in Iran en Saoudi-Arabië. Maar dat wil niet zeggen dat elke moslim elke andersgelovige van z'n land af wil treiterenquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:13 schreef damian5700 het volgende:
En dan nog. Bestaat christenvervolging volgens jou niet=
Wie heeft dat waar dan beweerd?quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, zeker in Iran en Saoudi-Arabië. Maar dat wil niet zeggen dat elke moslim elke andersgelovige van z'n land af wil treiteren
Voor de duidelijkheid het overleg:quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:13 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De definitie van vervolging wordt betwist, Niet de zaken die worden benoemd die inperking van godsdienstvrijheid betreffen.
Nogmaals beter je best doen!
Hou toch eens op met je antisemieten gelul kerel.quote:Op zaterdag 14 april 2007 00:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Walgelijk dat er nog steeds zoveel antisemieten zijn.
Rutger05.quote:
Van vervolgingen heden ten dage? Bijna wel.quote:En die lijst beperkt zich niet tot die twee landen, overigens.
wat bedoel je met 'bijna'?quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Rutger05.
[..]
Van vervolgingen heden ten dage? Bijna wel.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 01:23 schreef DrDentz het volgende:
Hamas! Hamas! Temmink aan het gas!
Jawel. Hoe durf je te huilen om je dode buurman? De joden, dié zijn pas zielig.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hou toch eens op met je antisemieten gelul kerel.![]()
Als je het niet eens bent met het terroristische beleid wat OOK de Israelische regering voert ben je niet gelijk antisemiet..!
quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:19 schreef Floripas het volgende:
De engelse pendant is veel beter, kijk maar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Christians
Je maakt ophef over de lijst die ik copy past en de Engelse tegenhanger is vervolgens 'veel beter'.quote:The neutrality of this article is disputed.
Please see the discussion on the talk page.
Het artikel is niet neutraal, maar wel feitelijk, in tegenstelling tot de Nederlandse.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Je maakt ophef over de lijst die ik copy past en de Engelse tegenhanger is vervolgens 'veel beter'.
![]()
quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:40 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het heel goed. De Palestijnen worden onderdrukt zoals de joden in Duitsland in de nazi-jaren. Aandacht is vereist. En nu is er meer aandacht voor dit volk dat te lijden heeft onder de joodse terreur van globalisering.
En Irak.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat christenvervolgingen in de Umma bijna alleen maar voorkomen in Saoudi-Arabië en Iran.
De joden in Duitsland werden niet alleen onderdrukt, maar ook gedecimeerd en vernietigd.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:40 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het heel goed. De Palestijnen worden onderdrukt zoals de joden in Duitsland in de nazi-jaren. Aandacht is vereist. En nu is er meer aandacht voor dit volk dat te lijden heeft onder de joodse terreur van globalisering.
En wat gebeurt er in Palestina, en om eerlijk te zijn de rest van de gelovige wereld? Vernietiging en deling door tien door joden en niet te vergeten de Amerikanen. Er vind een Holocaust plaats, nu echt, en iedereen vult z'n oliedollarzakken maar... Schandalig.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De joden in Duitsland werden niet alleen onderdrukt, maar ook gedecimeerd en vernietigd.
Nogmaals, dat is geen antisemitisme. Antisemtisme is het willen elimineren van alle joodse genen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De joden in Duitsland werden niet alleen onderdrukt, maar ook gedecimeerd en vernietigd.
Persoonlijk vind ik die vergelijking niet deugdelijk te meer in de Palestijnse gebieden antisemitisme haast gemeengoed is.
Dat is de bedoeling uiteraard ook. Het is heel erg handig als kritiek op de zionistische entiteit, die bekend staat in het Westen als Israël, gezien wordt als kritiek op de joden. Hitler! Hitler! Hitler! Wat, is die muur niet goed? Hitler! En zo is het.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:52 schreef Floripas het volgende:
Het is heel erg als je zo'n belangrijke term zou verwateren.
Ja, in de periode 1942-1945. Volgens mij worden de meeste vergelijkingen getrokken met de jaren '30.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij doet het zelf anders ook, met je joodse globalisering.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is de bedoeling uiteraard ook. Het is heel erg handig als kritiek op de zionistische entiteit, die bekend staat in het Westen als Israël, gezien wordt als kritiek op de joden. Hitler! Hitler! Hitler! Wat, is die muur niet goed? Hitler! En zo is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |