abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64362585
Och Tearsong wat naar. Wat was Indy mooi en wat heeft ze nog mooie en fijne dagen bij jullie gehad!!
Ik moest heel erg aan onze kat denken, die had het ook, maar was wel een stuk ouder, Indy was nog best jong.
Heel veel sterkte!
  vrijdag 26 december 2008 @ 10:13:00 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_64371722
TearSong
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64375436
Heel veel sterkte het kwam toch heel snel. Gelukkig hebben jullie zelf gezien dat het op was.
pi_64383666
Indy
Arme jullie, dat het einde toch nog zo snel moest komen. Maar wat fijn dat jullie bewust en uitgebreid afscheid van haar hebben kunnen nemen. En hopelijk voelen jullie het ook écht zoals je schrijft: het lichtje is uit, ze is op en er is dan maar één goede beslissing. Indy is beter af nu, op de regenboogbrug, in jullie gedachten, op welke manier voor jullie het fijnste voelt. Maar wel ontzettend rottig dat het met Kerst is gebeurd, hopelijk kunnen jullie volgend jaar terugkijken met een lach en een traan, net zoals jullie nu afscheid van haar hebben genomen. Heel veel sterkte.

Het is echt een rotziekte! Maar ja, is dat niet met elke aandoening of handicap die ons onze beestjes ontneemt? Hier rollen nu ook even wat traantjes hoor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 26 december 2008 @ 21:09:53 #205
37843 lady-wrb
kortaf
pi_64384744
idd het is een rotziekte
* lady-wrb kijkt even opzij naar het urntje van doerak
pi_64620591
ik ben bang dat mijn kat dit misschien ook heeft. Dit zijn de symptomen:

- Slecht eten. Likt het vocht eraf. Toch wil hij soms wel vis eten en zacht voer. Maar kleine beetjes
- Sloom, lusteloos
- Is gewoon niet zichzelf

Ik ben al bij de DA geweest en die heeft hem tegen de koorst (heeft hij nu niet) een injectie gegeven. En ik heb medicijnen tegen misselijkheid en om eetlust op te wekken.

Drinken zie ik hem bijna niet doen, maar hij eet wel beetjes natvoer dus mogelijk haalt hij daar zij vocht uit.

Hij is trouwens pas 1,5 jaar oud dus misschien is het wel iets anders.... hij is plotseling ziek geworden op 1 januari. Daarvoor had hij nergens last van.

Hoop dat hij snel beter word maar ik heb mijn twijvels...
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 18:55:28 #207
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_64620642
Ik zou het toch eerder bij de kerstboom zoeken hoor ThaFrankey
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_64623017
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:55 schreef senesta het volgende:
Ik zou het toch eerder bij de kerstboom zoeken hoor ThaFrankey
hoi, ja haha je begint gewoon wat te zoeken he!

Kijk de kerstboom is een goede optie, maar bij benadering zou hij ook moeten braken / diaree of pijn in de buik. Dat laatste kan ik niet direct bewijzen maar toch....

Ik las even mee, en behoudens het vele drinken zijn de symptomen gelijk
pi_64623725
Heeft de DA geen bloed geprikt? Want met de uitslagen zou eea duidelijker moeten worden.
Hopelijk voelt poezebeest zich gauw weer beter.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:14:28 #210
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64835492
Ziggy lust ook bijna geen (nier)voer meer... En ze heeft wel trek! Maar we hebben inmiddels al zo'n 5 soorten niervoeding gebruikt en alles eet ze wel voor een tijdje maar na een x aantal weken is ze het zat en eet ze het niet meer. Dan stappen we over op een ander soort, maar nu zijn er niet echt meer nieuwe soorten die ik kan proberen
Ze eet nog wel een paar hapjes meestal, maar al snel laat ze merken dat ze het niet meer lekker vind en eet ze niks meer..
Ze zeurt dus wel om eten! Dus ze heeft nog wel eetlust, ze vindt alleen het nierdieet niet lekker meer.. Heeft iemand ideeën wat ik kan doen als alle niervoeding-opties op zijn?

Ik wacht wel op een bestelling van internet, daar zit weer een nieuw merk bij, dus ik kan weer even vooruit hopelijk, maar wie weet hoe lang ze dat lekker vindt..
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 06:25:30 #211
37843 lady-wrb
kortaf
pi_64838816
gewoon eten.
je kat kan beter gewoon eten eten dan helemaal niet eten.
mijn kat was ook na een tijd uitgekeken op dr dieetvoer.
ik had van mijn dierenarts een poedertje gekregen waarvan ik dan een mespuntje op dr eten moest doen.
ik heb alleen geen idee meer hoe dat spul heette.
pi_64841209
Arme Ziggy. Ik heb geen tips, ben allang blij dat Siets de Royal Canin nu goed eet. Rauw voer (Barf) schijnt ook goed te zijn, maar daar weet ik verder weinig van.

Miss Bliss, mag ik heel onbescheiden vragen welke soorten niervoeding jij al hebt geprobeerd? Dan weet ik welke ik kan aanschaffen als Siets de reguliere merken gaat weigeren... want ze is een eigenwijze tante dus daar zie ik haar wel voor aan. RC beef is nu al afgekeurd.

Sterkte ermee, hopelijk vind je binnenkort iets wat Ziggy wel lekker vindt!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:14:57 #213
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64844166
Bedankt voor de antwoorden!

Barf weet ik ook niks van..
Lady-wrb, ik zal de dierenarts eens bellen voor dat poeder! En misschien hebben zij ook nog tips.

Cat22: Ik bestel voeding via http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_voersupplement Ik heb dus al kattovit, beaphar en Integra geprobeerd bij Ziggy.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_64844271
het belangrijkste is dat je kat toch eet.
desnoods gewoon voer, met ipakitine erover.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:18:11 #215
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64844304
ipakitine? Is dat dat poeder wat lady-wrb noemt?
Ziggy played guitar
pi_64844556
dat zou goed kunnen.
het is een fosforbinder, maakt gewoon voer minder schadelijk voor nierpatientjes.
ook rauw vlees geven is prima, maar helaas lusten niet alle katten dat.
pi_64844689
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:14 schreef MissBliss het volgende:
Bedankt voor de antwoorden!

Barf weet ik ook niks van..
Lady-wrb, ik zal de dierenarts eens bellen voor dat poeder! En misschien hebben zij ook nog tips.

Cat22: Ik bestel voeding via http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_voersupplement Ik heb dus al kattovit, beaphar en Integra geprobeerd bij Ziggy.
*bookmarkt*

Dankjewel! En ipakitine noteer ik ook even.
pi_64844752
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:46 schreef Zyggie het volgende:
Mijn poesiewoes is doodgegaan aan haar nierprobleem.
Second that. Wij hebben haar in laten slapen, als ze niet meer willen eten is het meestal einde verhaal.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 11:37:41 #219
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64845087
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 @ 11:24 schreef miepert het volgende:
dat zou goed kunnen.
het is een fosforbinder, maakt gewoon voer minder schadelijk voor nierpatientjes.
ook rauw vlees geven is prima, maar helaas lusten niet alle katten dat.
Ok, ik ga het onthouden!
Ziggy played guitar
  † In Memoriam † vrijdag 9 januari 2009 @ 11:45:29 #220
37843 lady-wrb
kortaf
pi_64845367
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:18 schreef MissBliss het volgende:
ipakitine? Is dat dat poeder wat lady-wrb noemt?
nu ik de naam zie, weet ik het weer ! dat was het spul dat ik bedoelde
pi_64871753
Oh wat ben ik blij dat Gitje hier al anderhalf jaar dat zelfde dieetvloer eet.
  zondag 11 januari 2009 @ 02:55:19 #222
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64906486
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 @ 23:24 schreef Katinkat het volgende:
Oh wat ben ik blij dat Gitje hier al anderhalf jaar dat zelfde dieetvloer eet.
Ja, wees maar blij!
Ziggy wilde vanavond haar eten weer niet, met haar medicijnen erin..
We hebben vis gekocht, tonijn, geen idee of dat goed is, maar ze eet het tenminste.
Ik sprak mn moeder vanavond en die zei: nou, dan geef je dr toch normaal eten??
Maar dat wil ik niet want dat is vergif voor haar
Ziggy played guitar
  zondag 11 januari 2009 @ 04:56:53 #223
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64907317
Max de hond had dit ook en we hebben hem daarom in laten slapen. Nu is dit wel een kattentopic maar ik vroeg me af of jullie nu ook niet gauw spoken zien bij andere/nieuwe katten? Ik juich nog elke keer als Charlie goede poep heeft, en schiet bijna in de stress als ie een keer diarree heeft
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  † In Memoriam † zondag 11 januari 2009 @ 09:21:45 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_64907775
daar kan ik me zeker in herkennen, hara.
ik probeer overal op te letten bij mijn nieuwe poezels.
dat ze goed eten, dat hun gebit in orde blijft, ik let op hoe de poep er uit ziet, of er niet teveel gedronken wordt.
nu zijn de mijne nog jong, maar ik denk dat hoe ouder ze worden hoe meer ik erop zal letten.
misschien dat ik er een jaarlijks bloedonderzoek tegenaan ga gooien als ze de middelbare leeftijd krijgen, want dat is de gemiddelde leeftijd dat de nieren minder kunnen gaan functioneren.
ik vind het doodeng in elk geval.
pi_64909221
quote:
Op zondag 11 januari 2009 02:55 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, wees maar blij!
Ziggy wilde vanavond haar eten weer niet, met haar medicijnen erin..
We hebben vis gekocht, tonijn, geen idee of dat goed is, maar ze eet het tenminste.
Ik sprak mn moeder vanavond en die zei: nou, dan geef je dr toch normaal eten??
Maar dat wil ik niet want dat is vergif voor haar
Toen Siets heel slecht at heb ik tartaar voor haar gekocht. Ik was zo blij toen ze dat met smaak naar binnen werkte! Ik stond bijna op het punt om haar normaal eten te geven toen ze gelukkig het dieetvoer weer wilde. Maar als Ziggy echt niets eet dan zou ik voor het normale voer gaan. Ik redeneer (klinkt heel hard) dat een kat beter kan sterven aan nierfalen dan aan ondervoeding. Zo zielig om je ellendig te voelen met een rommelende maag....
Maar het blijven rotkeuzes. Dan mag ik nog in mijn handjes knijpen dat Siets tegenwoordig het maximale aan dieetvoer eet en evengoed honger heeft, maar helaas niks extra mag. Het blijft hier dagelijks schipperen met hoeveelheden. Maar in vergelijking met arme Ziggy is dat een luxe probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')