abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2009 @ 16:45:33 #276
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68043942
Ok, dank je voor de info!
Morgen maar eens bellen.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_68052687
Ipakinine of zoiets heet dat poedertje. Towyn at dus haar nierdieet echt niet met dat poedertje erover heen.
Fortekor was ook een ramp totdat er fortekor kwam met een smaakje die eet ze gelukkig als snoepjes.
De dierenarts had haar bij het constateren 3 jaar gegeven, er is al 2,5 jaar voorbij en zoals ze nu nog steeds is pakt ze er nog wel 3 jaar bij (ff afkloppen)
pi_68104356
Net nog even bij de DA geweest (moest toch brokjes kopen), heb nu een strip Benakor 2.5 meegekregen. Schijnbaar is dit medicijn een iets andere samenstelling, waardoor het hopelijk minder ruikt en ik het makkelijker in 'n kleiner stukje vlees kan verstoppen Werkzame stof is zo te zien wel hetzelfde als Fortekor. Gisteren viel het stukje vlees een beetje open waardoor het pilletje bloot kwam te liggen, en toen moest mevoi dat lekkere stukkie vlees niet meer :/
pi_68105810
Ik heb het net gechecked, maar Siets krijgt ook Benakor. En eet het dus prima op, hopelijk lust jouw kat het ook.

Alleen jammer dat Siets gisteren en vandaag heeft besloten het dieetvoer niet meer lekker te vinden. Ik krijg er per dag met moeite 100 gram in. Dat moet niet te lang duren want wat er bij haar af gaat komt er niet gemakkelijk bij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68108352
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:24 schreef Cat22 het volgende:
Alleen jammer dat Siets gisteren en vandaag heeft besloten het dieetvoer niet meer lekker te vinden. Ik krijg er per dag met moeite 100 gram in. Dat moet niet te lang duren want wat er bij haar af gaat komt er niet gemakkelijk bij.
Tijd om de lekkere hapjes bij uitzondering 'ns in de strijd te gooien?

Ik had gisteren hill's k/d brokjes (proefzakje) neergezet, die vond ze niet zo'n succes. Ze heeft gelukkig wel bijna 'n heel kuipje sheba opgesmikkeld. Ik moet trouwens zeggen dat ik haar voer eigenlijk nooit afweeg. Ik zorg dat er altijd brokjes staan en zet 's avonds 'n kuipje sheba neer, ze eet zelf over het algemeen wel netjes als ze trek heeft. Blijft ook netjes op gewicht, 3.5kg, dus dat zal wel goed zitten.
pi_68136421
Gitje krigjt geen medicijnen, maar wel al anderhalf jaar dieetvoer, voor een nierdieet. dat eet ie goed, hij maakt geen zieke indruk (meer) maar is wel enrom mager geworden. Veder gewoon een glanzende vacht en maakt een gezonde indrr (pringt goed, is vrolijk, geniet van de zon ed).
  zaterdag 18 april 2009 @ 12:27:21 #282
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68136931
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 @ 13:24 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb het net gechecked, maar Siets krijgt ook Benakor. En eet het dus prima op, hopelijk lust jouw kat het ook.

He bah
Ziggy heeft juist na een dag of 4 amper eten gisteren besloten dat ze tóch wel trek had
Ik heb haar in de tussentijd een beetje bijgevoerd met vis (makreel) en af en toe een beetje 'verboden eten' zoals een likje smeerkaas of een ministukje gekookte worst. Ik hoop dat het bij Siets ook een fase is
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_68139274
Mevrouw houdt haar staking nog dapper vol.
Normaal rent ze 's morgens enthousiast naar boven waar ze eten krijgt, nu heeft ze niet zo'n haast. De saus op de brokjes is nog steeds interessant, maar de rest wordt mondjesmaat gegeten. Dadelijk maar eens naar de dierenwinkel. Als ze dan toch verboden voedsel moet eten dan zoek ik iets wat zo vet mogelijk is.
De taart heeft wel honger maar is gewoon te eigenwijs om het dieetvoer te eten. Verder zie je er niks aan, behalve dat ze erg mager is. Tja, misschien is ze het zat na een half jaar keuze uit maar twee smaakjes....

Gisteren had mijn andere kat een muis gevangen en ik heb het stel naar hun kamer verbannen om het karwei af te maken. Vanmorgen vond ik daar een halve muis... wie weet heeft Siets vannacht feestmaal gehad.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_68139427
Kun je niet een ander merk dieetvoer proberen? ik heb mazzel dat Gitje het goedkoopste merk goed eet.
pi_68139522
Ik heb er al verschillende geprobeerd, zowel van de dierenwinkel als dierenarts, maar Siets vertikt het iets anders te eten dan Royal Canin. Mevrouw weet wel wat het duurste is.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:43:01 #286
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68139952
Hehe, ja nou zo is het precies met Ziggy, die is dat dieetvoer ook wel zat af en toe na al die tijd. Heb je trouwens die zakjes met natte brokjes van Royal Canin? Daar is nu een nieuwe smaak van namelijk, naast beef en chicken nu ook iets van vis! Misschien wil Siets dat wel.
Ziggy played guitar
pi_68217119
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:43 schreef MissBliss het volgende:
Hehe, ja nou zo is het precies met Ziggy, die is dat dieetvoer ook wel zat af en toe na al die tijd. Heb je trouwens die zakjes met natte brokjes van Royal Canin? Daar is nu een nieuwe smaak van namelijk, naast beef en chicken nu ook iets van vis! Misschien wil Siets dat wel.
Semi-crosspost uit de SC :
Siets heeft alle drie de smaken gehad, beef was al vrijwel meteen niet goed, tonijn en kip hebben het tot afgelopen week gered.
Maar sinds vanmorgen geef ik haar Carnibest en dat eet ze meteen prima! Schijnt ook niet altijd voor te komen, maar in het verleden heeft ze menig muisje verschaklt op de boerderij dus de smaak van vers vlees was haar niet vreemd.

Nu maar duimen dat dit goed blijft gaan. Niets is heerlijker dan een snorrende, smikkelende poes boven een etensbakje.
  maandag 20 april 2009 @ 21:28:53 #288
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68217593
Oooh, ik dacht dat tonijn nieuw was joh.

Maar tof dat ze de Carnibest wel lust!
Ziggy played guitar
pi_68218159
Is ook relatief nieuw. Toen ik met dieetvoer begon (vorig jaar augustus) was het net op de markt en volgens mij verkoopt niet iedere DA ze.
  maandag 20 april 2009 @ 21:56:58 #290
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68218858
Nee, ik heb het speciaal via internet en daar was het sinds eind maart beschikbaar. Mijn DA heeft het niet.
Ziggy played guitar
pi_68220689
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:56 schreef MissBliss het volgende:
Nee, ik heb het speciaal via internet en daar was het sinds eind maart beschikbaar. Mijn DA heeft het niet.

Dan is mijn eenmanspraktijk DA zonder assistente (behalve voor OK's) toch aardig zijn tijd vooruit.
pi_68224366
En carnibest is dus geschikt voor katten met nierfalen? Ik heb daarnet wat tartaar geprobeerd om het pilletje in te verstoppen en dat ging er ook best in, dus misschien dat carnibest dan ook wel wat is, aangezien het dieetvoer nog steeds niet erg populair is.

Overigens hebben ze op http://www.carnibest.nl/ aan de linkerkant 'n optie verkooppunten, verdeeld per provincie
pi_68228003
Doordat onze nieuwe pup Bibi meekreeg vanuit zijn fokker, leerde wij het KVV kennen. Echt eerder had ik er nog nooit van gehoord. Onze grotere en oudere hond hebben we inmiddels op Smuldier gezet. Is eigenlijk hetzelfde maar goedkoper (aangezien zij 800 gram per dag moet eten), maar er is geen variant voor de katten helaas. (die pakjes kosten namelijk 0.48 cent voor 400 gram).

Wij geven het nu sinds een maand of 4 aan onze katten en ze zijn qua vacht en gewicht echt veranderd. Veel mooier en zachter en je merkt dat ze lekkerder in hun vel zitten. Ook de kattenbak is echt veel minder snel gevuld. Met 2 katten ligt er na een week ongeveer maar 4 drolletjes, meer niet. (nee, ze doen het niet ergens anders ) Wij zijn maandelijks 31.50 euro kwijt aan de Bibi kattenvoer. Dat ben je met de meeste dure brokken ook kwijt, maar met de KVV geef je wel kwalitatief veeeel beter voer.

Geloof aub de mensen in de dierenwinkels niet, die zeggen dat brokken goed zijn voor het gebit. Dat is echt niet zo! Na 7 jaar brokken kon ik 1 van mijn katten wegbrengen voor het verwijderen van tandsteen. Door de KVV hebben ze bijna geen kans op tandsteen omdat het speeksel veranderd. Ze eten natuurlijke bactiëren en dat heeft een gunstig effect op het speeksel en het maag-daarm kanaal.

Echt nooit meer zal ik mijn katten of honden brokken geven.

Voor de verkooppunten kun je kijken op www.bibidiervoeding.nl en op www.versvoeding.nl kun je het bestellen en afhalen in Zevenhuizen (ZH).

Hier nog wat meer info over Verse voeding; http://www.gelukkigdier.n(...)w-of-KVV-N_xp_4.html
pi_68228260
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 00:00 schreef anboni het volgende:
En carnibest is dus geschikt voor katten met nierfalen? Ik heb daarnet wat tartaar geprobeerd om het pilletje in te verstoppen en dat ging er ook best in, dus misschien dat carnibest dan ook wel wat is, aangezien het dieetvoer nog steeds niet erg populair is.

Overigens hebben ze op http://www.carnibest.nl/ aan de linkerkant 'n optie verkooppunten, verdeeld per provincie
Da's dus een beetje de vraag. De meeste informatie is er positief over.
Dat heeft ermee te maken dat in Carnibest supergoede hoogwaardige eiwitten zitten die het lichaam gemakkelijk kan opnemen zonder de nieren teveel te hoeven inschakelen. Daardoor mag het eiwitprecentage van Carnibest hoger zijn dan dat van dieetvoer omdat het de nieren toch niet veel belast. Dieetvoer heeft trouwens ook die goede eiwitten maar ze zijn toch meer bewerkt.
Het fosforgehalte van Carnibest is iets hoger dan in dieetvoer maar wel lager dan in regulier voer, het vetpercentage in Carnibest is hoger dan dat van dieetvoer (= goed! ) en in Carnibest zitten geen zouten (= goed!).

Dus, als de eiwittheorie klopt is Carnibest een goede optie, alleen kan het iets hogere fosforgehalte problemen opleveren. Maar dat wordt ook weer gedeeltelijk gecompenseerd doordat je een kleinere hoeveelheid Carnibest hoeft te geven omdat de kat echt alles wat hij binnen krijgt kan verteren. En evt. kun je bij de DA een poedertje halen wat je over het voer kun strooien wat het fosfor bindt.

Voorbeeld:
RC tonijn: per kilo lichaamsgewicht ongeveer 55 gram
Carnibest: per kilo lichaamsgewicht (voor gezonde katten) 30-40 gram

Siets weegt net 3 kilo, voor de zekerheid houd ik voorlopig 90 gram per dag aan.

Dit is wat ik in een paar dagen van internet heb afgeplukt, mijn DA was niet zo'n voorstander van rauw voer, maar ik ben nu gewoon lekker eigenwijs. Als het haar schaadt, tja, dan heeft ze in ieder geval wel lekker gegeten in haar laatste periode. En ik geef haar nog elke dag een tablet Benakor, om de nierfunctie te ondersteunen.

Ze stond me vanmorgen al luidkeels op te wachten en het eerste schoteltje zit er alweer in!
Morgen maar weer eens langs het verkooppunt fietsen om meer op te halen. En wellicht een electrisch mes aanschaffen om die bevroren worsten makkelijker door te hakken.

Ik heb trouwens ook info gevonden over Bandit, ook rauw voer. Zij hebben een speciale mix voor katten met nierfalen. Ik kon geen info vinden over de samenstelling dus heb ze zondag gemaild voor meer info. Tot op heden nog geen reactie gehad.
pi_68228423
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:21 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Da's dus een beetje de vraag. De meeste informatie is er positief over.
Dat heeft ermee te maken dat in Carnibest supergoede hoogwaardige eiwitten zitten die het lichaam gemakkelijk kan opnemen zonder de nieren teveel te hoeven inschakelen. Daardoor mag het eiwitprecentage van Carnibest hoger zijn dan dat van dieetvoer omdat het de nieren toch niet veel belast. Dieetvoer heeft trouwens ook die goede eiwitten maar ze zijn toch meer bewerkt.
Het fosforgehalte van Carnibest is iets hoger dan in dieetvoer maar wel lager dan in regulier voer, het vetpercentage in Carnibest is hoger dan dat van dieetvoer (= goed! ) en in Carnibest zitten geen zouten (= goed!).

Dus, als de eiwittheorie klopt is Carnibest een goede optie, alleen kan het iets hogere fosforgehalte problemen opleveren. Maar dat wordt ook weer gedeeltelijk gecompenseerd doordat je een kleinere hoeveelheid Carnibest hoeft te geven omdat de kat echt alles wat hij binnen krijgt kan verteren. En evt. kun je bij de DA een poedertje halen wat je over het voer kun strooien wat het fosfor bindt.

Voorbeeld:
RC tonijn: per kilo lichaamsgewicht ongeveer 55 gram
Carnibest: per kilo lichaamsgewicht (voor gezonde katten) 30-40 gram

Siets weegt net 3 kilo, voor de zekerheid houd ik voorlopig 90 gram per dag aan.

Dit is wat ik in een paar dagen van internet heb afgeplukt, mijn DA was niet zo'n voorstander van rauw voer, maar ik ben nu gewoon lekker eigenwijs. Als het haar schaadt, tja, dan heeft ze in ieder geval wel lekker gegeten in haar laatste periode. En ik geef haar nog elke dag een tablet Benakor, om de nierfunctie te ondersteunen.

Ze stond me vanmorgen al luidkeels op te wachten en het eerste schoteltje zit er alweer in!
Morgen maar weer eens langs het verkooppunt fietsen om meer op te halen. En wellicht een electrisch mes aanschaffen om die bevroren worsten makkelijker door te hakken.

Ik heb trouwens ook info gevonden over Bandit, ook rauw voer. Zij hebben een speciale mix voor katten met nierfalen. Ik kon geen info vinden over de samenstelling dus heb ze zondag gemaild voor meer info. Tot op heden nog geen reactie gehad.
Vaag dat je dierenarts er geen voorstander van is. Aan de andere kant kan ik het begrijpen want dan verkoopt hij zijn dieetvoer niet meer en je komt met een kat die KVV eet veel minder bij de dierenarts, dus hij ziet zijn inkomsten slinken

HIer wat info over Bibi wat op hun site staat; (Deze dierenarts zit in Den Haag.)
quote:
Bibi kattenvoer is verkrijgbaar in verpakkingen van 250 gram.

Al 16 jaar schrijven wij Bibi's Kuikenmix voor aan katten.
Bibi kattenvoer werkt door zijn natuurlijke samenstelling (diepvries — dus lang houdbaar — , zonder toegevoegde kleur-, geur- of smaakstoffen — dus puur natuur!— ) perfect in op het dier dat door verschillende oorzaken uit balans is.

Begonnen we met het voeren van Bibi kuikenmix aan katten met de veel voorkomende huidaandoening met korstjes en schilfers en veel jeuk, waardoor soms de dieren geheel kaal op de rug en achterbenen werden, later gingen we over op het adviseren van de kuikenmix bij vetzucht, klachten van maag (braken) en darmen (diarree), blaasontsteking en -gruisproblemen, gebits- en tandvleesklachten en merkten we een positief effect op de algehele vitaliteit en eetlust van de dieren.

Dit laatste valt vooral op bij gecastreerde dieren (kater en poes) die al langere tijd droge brokken gevoerd werden. Deze dieren verjongden als het ware door de voeding.

Door de samenstelling — met onder andere het gehele kuiken(!) en een mengsel van diverse (vis)oliën — wordt het goed opgenomen en goed verteerd, hetgeen weer minder vervuiling van tuin en kattenbak geeft. Haarballen behoren ook tot het verleden.

En, als dagelijks Bibi op het menu staat, zal het na verloop van tijd opvallen, dat minder vaak de dierenarts hoeft te consulteren! Bibi-katten worden nu eenmaal minder vaak ziek!

Onderzoek heeft tevens aangetoond dat katten die hun hele leven Bibi-kuikenmix te eten kregen aantoonbaar langer leefden dan hum nestgenoten die alleen maar droogvoer kregen!!

Bibi is een volledige type kattenvoer met een optimale samenstelling:
het gehele aminozuurpatroon dat de kat nodig heeft en een uitgebreid assortiment aan meervoudig onverzadigde vetzuren in in dit voer aanwezig en staat borg voor een lang en gezond kattenleven, zonder veel ziektes!

drs J. Woudstra,
dierenarts dierenkliniek Westhage.
pi_68228509
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:29 schreef Taiga het volgende:

[..]

Vaag dat je dierenarts er geen voorstander van is. Aan de andere kant kan ik het begrijpen want dan verkoopt hij zijn dieetvoer niet meer en je komt met een kat die KVV eet veel minder bij de dierenarts, dus hij ziet zijn inkomsten slinken
En dat vind ik dan weer heel generaliserend en erg kort door de bocht.

@Anboni: drinkt je kat trouwens nog voldoende? Want dat is bij nierfalen ook erg belangrijk. Ik heb een waterfontein aangeschaft, Siets is er gek op en zit 's morgens vaak te wachten tot ik de stekker erin steek.
pi_68228707
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:33 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En dat vind ik dan weer heel generaliserend en erg kort door de bocht.

@Anboni: drinkt je kat trouwens nog voldoende? Want dat is bij nierfalen ook erg belangrijk. Ik heb een waterfontein aangeschaft, Siets is er gek op en zit 's morgens vaak te wachten tot ik de stekker erin steek.
Hoeze generaliserend en kort door de bocht?
Helaas werken veel dierenartsen zo.
pi_68229285
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:41 schreef Taiga het volgende:

[..]

Hoeze generaliserend en kort door de bocht?
Helaas werken veel dierenartsen zo.
Ik vind het nogal een aanname die je maakt over mijn DA. Je kent hem helemaal niet.
pi_68229471
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een aanname die je maakt over mijn DA. Je kent hem helemaal niet.
Misschien ken ik je dierenarts niet. (je weet immers maar nooit ) Maar ik ken er wel veel en heb er veel meegemaakt. Ik bedoelde het dan ook in het algemeen, veel dierenartsen werken nou eenmaal zo. En geef ze eens ongelijk! Het is ook hun brood.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat hij geen voorstander is van vers vlees. Tuurlijk KVV zal niet alle klachten kunnen oplossen, maar wel veel. Je kat krijgt echt een veel betere weerstand en zal een stuk gezonder en sterker worden. Dus ook al zieke katten kunnen zich veel beter kunnen gaan voelen. Maar dat hangt natuurlijk wel af van de ziekte.
pi_68230767
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:21 schreef Cat22 het volgende:
Dat is in ieder geval goed nieuws! Op de carnibest site las ik dat ze aanraden om langzaam op te bouwen en eventueel een deel te overgieten met kokend water. Heb jij daar nog iets van gedaan, of heb je gewoon in een keer de rauwe hap voorgezet?
quote:
Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, zou je de eventuele reactie hier willen posten?
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:33 schreef Cat22 het volgende:
Ja, ik heb wel de indruk dat ze goed drinkt, misschien dat ik ook 'ns zo'n waterfontein ga kopen om haar nog 'n handje te helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')