abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65592290
Ja, vorig jaar had ie toch wat last van stress, door jullie lieve Guus, dus dit jaar proberen we het zo. En bij een volgende vakantie zijn mijn ouders weer thuis (die overwinteren altijd) en is ie daar welkom.
pi_65592359
Lastig dat Ziggy niet goed meer kan springen, bij Gitje gaat dat nog prima; hij heeft tussendoor wel eens een dag gehad dat het minder goed ging, maar dat is alweer maanden geleden. Ik zie de laatste maanden niet echt achterutigang.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 januari 2009 @ 13:42:27 #253
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65594108
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:29 schreef Katinkat het volgende:
Ja, vorig jaar had ie toch wat last van stress, door jullie lieve Guus, dus dit jaar proberen we het zo. En bij een volgende vakantie zijn mijn ouders weer thuis (die overwinteren altijd) en is ie daar welkom.
Ja dat ging niet helemaal zoals het hoort, met Guus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66088361
Nou Gitje is blij dat wij weer thuis zijn, alleen thuis vindt ie ook niks. Hij heeft het verder goed gemaakt, gelukkig geen dierenarst dingen voor de oppas. Wel valt nu nog meer op dat aan de achterzijde zijn haren meer uit elkaar gaan staan, maar hij ligt nu lekker op schoot, en kan nog prima springen.
pi_66088467
Fijn dat het Gitje goed vergaan is! Hebben jullie een fijne vakantie gehad?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 februari 2009 @ 17:18:05 #256
13151 crew  Rewimo
pi_66089229
Katinka

Fijn dat alles goed met hem is We komen hem binnenkort een keer aaien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66093368
Oh da's goed hoor, moet het wel zo zijn dat ik niet net moet werken natuurlijk. Meneer is nu aandacht aan het vragen op schoot, weet niet hoe hij zich moet rollen van gekkigheid.....

Onze vakantie was erg leuk, probeer morgen wel iets erover te schrijven in het reisforum
pi_66810451
Nou, nog steeds gaat het prima met hem, hopelijk wordt het eindelijk lente; kan ie weer lekker genieten van de zon op het bankje in de tuin.
pi_66810986
Lekker zeg!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67691503
Nou de lente is er en Gitje geniet, herlijk in de eigen tuin. Vooral als wijzelf er gezellig bij komen zitten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 april 2009 @ 22:20:06 #261
13151 crew  Rewimo
pi_67691598
Go Gitje!

Ik schrik elke keer als ik je naam in dit topic zie staan Maar gelukkig nog steeds goed nieuws
pi_67691858
Hij haalt deze zomer gewoon nog wel, hij is alleen vreselijk mager, ziet er echt niet uit.....eet nog wel altijd goed....
pi_67700017
Fijn dat Gitje nog steeds zo goed gaat!

Siets hier is ook echt opgeknapt nu de lente in aankomst is. mevrouw kan weer op het aanrecht springen = accuut hobby nummer 1. En ik kan er niks meer op laten staan, anders doet zij de afwas.
Ze is ook nog steeds te mager maar eet als de beste. Gisteren weer voor twee maanden pillen en dieetvoer gehaald: 100 euro armer, maar als het goed is voor de poes dan is dat geen probleem.

Filmpje: dit deed ze een half jaar geleden echt niet meer. Al blijft het natuurlijk wel een bezadigde dame op leeftijd.
pi_67700989
Fijn dat Siets ook nog aardig meedoet; ach ja geniet er maar van dat ze op het aanrecht springt, als ze dat doet gaat het toch goed met haar?
pi_67701609
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 12:26 schreef Katinkat het volgende:
Fijn dat Siets ook nog aardig meedoet; ach ja geniet er maar van dat ze op het aanrecht springt, als ze dat doet gaat het toch goed met haar?
Oh, maar dat doe ik ook hoor! Ik vind het heerlijk om te zien dat ze weer meer energie heeft en avontuurlijker wordt.
pi_68034428

Ik kom me hier ook maar melden, vorige week is bij mijn Ivory nierfalen geconstateerd. Ivory is een Heilige Birmaan (Lilac Point) van 14 (op deze foto was ze 'n jaar of 10).

Ik denk/hoop dat we er in ieder geval vroeg bij zijn, ze vertoont eigenlijk maar een duidelijk symptoom: veel drinken/urineren. De dierenarts vond bij het bloedprikken dat ze nog een heel erg fitte indruk maakte (we hadden vier handen nodig alleen om haar in bedwang te houden ), dus dat geeft hoop.

Als medicijn (uiteraard?) Fortekor voorgeschreven gekregen. In de 2.5 uitvoering, die volgens de DA assistente door 8 van de 10 katten als snoepjes worden gegeten. Ivory is een van die andere twee Vorige week dus van alles geprobeerd om die pilletjes door haar strot te krijgen: Op verschillende plekken in de houdgreep en pilletje in haar keel stoppen, fijnmalen en door haar natte voer, verstopt in 'n schaaltje kabeljauwfilet... Werkt allemaal niet.

Gisteren ineens een ingeving om het pilletje te verstoppen in 'n half plakje rookvlees,
dat smikkelt ze zonder problemen naar binnen (nu nog hopen dat ze dat nog steeds doet als dat rookvlees 'n dag of 2 in de koelkast heeft gelegen )

Wat ik me nu wel afvraag, kan het kwaad om haar dagelijks een plakje rookvlees te voeren. Voor m'n gevoel zit er redelijk wat zout in, en dat zou de nieren weer wat extra kunnen belasten, maar ik heb zelf het idee dat het belangrijker is om die Fortekor regelmatig naar binnen te werken. Iemand 'n idee? Ik zal het bij m'n volgende bezoek ook nog even aan de dierenarts vragen, maar misschien zitten hier al wat deskundigen
  woensdag 15 april 2009 @ 12:01:33 #267
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68035340
Wat een prachtige poes is Ivory zeg! En wat jammer dat ze dus nierfalen heeft

Ik geef Ziggy ook wel eens dingetjes die ze eigenlijk niet mag hebben, omdat ze totaal niet wil eten of idd om medicijnen naar binnen te krijgen. Ik denk dat medicijnen en dat ze uberhaupt iets eten beter is dan alleen maar strikt dat dieet volgen (en het dan dus niet binnenkrijgen). Ik zou Ivory dus gewoon haar plakje rookvlees geven elke dag! Maar andere mensen zullen daar weer anders over denken.

Krijgen alle katten hier fortekor? Ziggy krijgt eigenlijk alleen nierdieet.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 15 april 2009 @ 12:27:48 #268
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_68036142
Prachtkat

Toen Mickey nierfalen kreeg gaf ik haar ook elke dag wel iets wat ze lekker vond.
Het gaat zo'n beestje toch om de kwaliteit van leven en da's bij katten toch wel vaak eet-gerelateerd
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_68038055
Hier nog een Fortekor klant. Gelukkig hoort Siets bij die 8 poezen die het zonder problemen opsmikkelt. Ik duw het altijd in een stukje dieetvoer en dat gaat meestal zonder problemen. Soms valt het tabletje eruit en ook dan eet ze het uit zichzelf nog apart op.

Ik ben wel een baasje wat zich strikt aan het dieet houdt. Af en toe (lees; 1 keer per week of als ze een dag echt slecht eet) een ander lekker hapje maar zolang ze het dieetvoer nog netjes eet houd ik het daarbij.
Als ze dat niet meer lust ga ik haar volstoppen met lekkere verboden vruchten en zien we wel waar het schip strandt. Maar zolang mevouw nog staat te knorren als ik de verpakking openmaak en ze regelmatig dicht tegen me aan komt liggen of languit ligt te genieten van de zon, denk ik dat haar geluk niet geheel eet-gelateerd is.

Rookvlees is niet echt goed voor Ivory natuurlijk, het is mager (en vetten zijn juist heel belangrijk) en flink gekruid. Dan kun je beter kijken naar iets vetter vlees of en stukje vis. Lust mevoi zalm? Hier was tartaar trouwens ook een groot succes, schijnt ook goed vlees te zijn bij deze problemen ivm weinig toevoegingen.
Ik zou niet weten in hoeverre de meerwaarde van het medicijn teniet wordt gedaan door het rookvlees. Dat zou je aan de DA moeten vragen.

Sterkte ermee! Het is niet leuk je bessie ziek te zien.
  † In Memoriam † woensdag 15 april 2009 @ 14:18:12 #270
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68039169
ik zou de fortekor 5 nemen. daar hoef je dan maar de helft van te geven.
die rookvlees zou ik laten voor wat het is.
dan maar onder dwang dat halve pilletje in dr mik schuiven.
maar als je er echt redelijk vlot bij bent, kan de kat in kwestie best nog wel even mee.
(bij mijn kat was het al heel slecht toen het vastgesteld werd en ze heeft toch nog zo'n 3 jaar geleefd, waarvan 2,5 in naar omstandigheden redelijke gezondheid) dus misschien weet jij het nog wel langer te rekken.
ietsje zout schijnt trouwens niet echt slecht te zijn (houdt vocht vast) maar zoveel als in rookvlees lijkt me toch echt teveel.
mijn kat heeft trouwens maar heel kort aan het nierdieet gezeten. ze lustte het absoluut niet en heeft gewoon kitekat gegeten met een poedertje eroverheen.
pi_68040738
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:35 schreef Cat22 het volgende:
Sterkte ermee! Het is niet leuk je bessie ziek te zien.
Gelukkig oogt ze (nog) niet ziek, maar bij iedere miauw zit ik me nu wel af te vragen of dat is omdat ze zich niet lekker voelt of gewoon omdat het een tot het bot verwende huiskat is
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:18 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou de fortekor 5 nemen. daar hoef je dan maar de helft van te geven.
Ja, dat kan ik voor de volgende bestelling wel doen. Assistente had nu 2.5 meegegeven omdat dat vaak zo makkelijk wordt gegeten, maar dat maakt voor mij niks uit.
quote:
dan maar onder dwang dat halve pilletje in dr mik schuiven.
Tja, dat heb ik dus geprobeerd.. Ik heb er de littekens nog van op m'n handen staan, dat spul gaat er dus echt niet in.
quote:
maar als je er echt redelijk vlot bij bent, kan de kat in kwestie best nog wel even mee.
(bij mijn kat was het al heel slecht toen het vastgesteld werd en ze heeft toch nog zo'n 3 jaar geleefd, waarvan 2,5 in naar omstandigheden redelijke gezondheid) dus misschien weet jij het nog wel langer te rekken.
Drie jaar teken ik zo voor, als ze er maar niet onder te lijden heeft.
quote:
ietsje zout schijnt trouwens niet echt slecht te zijn (houdt vocht vast) maar zoveel als in rookvlees lijkt me toch echt teveel.
Net toch de DA maar meteen even gebeld, assistente vond het belangrijker dat ze dat pilletje slikt, maar ze adviseerde wel om nog wat andere producten te proberen. Ik bedacht me na dat gesprek nog dat AH ook licht gezouten rookvlees in de schappen heeft liggen. Als ik niks anders kan vinden, is dat misschien nog niet zo'n verkeerde...
quote:
mijn kat heeft trouwens maar heel kort aan het nierdieet gezeten. ze lustte het absoluut niet en heeft gewoon kitekat gegeten met een poedertje eroverheen.
Tot nu toe lijkt Ivory de droge brokjes nog wel weg te krijgen (wel gemengd met Purina One Maturity, wat ze de afgelopen ugh jaar al krijgt). Het natte voer raakt ze totaal niet aan. Denk dus dat ze dieetbrokjes gaat krijgen en af en toe 'n alubakje sheba
  woensdag 15 april 2009 @ 15:37:14 #272
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68041572
Ik ga dan toch de da nogmaals eens naar dat fortekor vragen hoor! Ziggy is een notoire slechte eter, en heeft dan soms 5 dagen achter elkaar dat ze gewoon haar dieetvoer niet wil (al het andere eten wil ze wel ). Maar wel heel de dag zeuren om eten, dus dan moet ik weer in de weer met vis enzo, wat ook niet van harte gaat. Moedeloos word ik ervan soms.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 15 april 2009 @ 15:37:53 #273
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_68041600
Maaaaaarrrrr....Ziggy is het wel waard

I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 15 april 2009 @ 15:41:34 #274
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68041711
Jawel hoor! maar het kan zo'n draak zijn af en toe
Ziggy played guitar
pi_68042507
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:37 schreef MissBliss het volgende:
Ik ga dan toch de da nogmaals eens naar dat fortekor vragen hoor! Ziggy is een notoire slechte eter, en heeft dan soms 5 dagen achter elkaar dat ze gewoon haar dieetvoer niet wil (al het andere eten wil ze wel ). Maar wel heel de dag zeuren om eten, dus dan moet ik weer in de weer met vis enzo, wat ook niet van harte gaat. Moedeloos word ik ervan soms.
Zeker doen. Fortekor verbetert de doorbloeding van de nieren waardoor het beetje filtercapaciteit wat ze nog hebben, beter benut wordt. Zeker als Ziggy normaal voer eet kan dat dus helpen de afvalstoffen beter te verwerken. En dan heb je ook nog dat poedertje waar lady-wrb het over heeft: dat bindt volgens mij de afvalstoffen waardoor ze iets minder kwaad kunnen.
Het zijn uiteindelijk lapmiddeltjes maar kunnen net dat beetje helpen natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')