abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 januari 2009 @ 14:20:04 #226
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64913421
quote:
Op zondag 11 januari 2009 @ 11:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Toen Siets heel slecht at heb ik tartaar voor haar gekocht. Ik was zo blij toen ze dat met smaak naar binnen werkte! Ik stond bijna op het punt om haar normaal eten te geven toen ze gelukkig het dieetvoer weer wilde. Maar als Ziggy echt niets eet dan zou ik voor het normale voer gaan. Ik redeneer (klinkt heel hard) dat een kat beter kan sterven aan nierfalen dan aan ondervoeding. Zo zielig om je ellendig te voelen met een rommelende maag....
Maar het blijven rotkeuzes. Dan mag ik nog in mijn handjes knijpen dat Siets tegenwoordig het maximale aan dieetvoer eet en evengoed honger heeft, maar helaas niks extra mag. Het blijft hier dagelijks schipperen met hoeveelheden. Maar in vergelijking met arme Ziggy is dat een luxe probleem.
Ja, ze heeft wel vaker periodes gehad dat ze slecht at, maar nu is het wel op zn ergst, vanochtend weer niks op. Dus dan maar weer tonijn zodat ze tenminste iets eet.
Ik weet trouwens pas sinds een paar maanden dat ze dit heeft en haar waardes waren toen nog helemaal niet skyhigh ofzo, ze zat in het beginstadium nog maar. Dus dan hoop ik dat dit een tijdelijk dipje is en dat ze nog jaren meekan
Ik ga iig morgen naar de dierenarts, nog wat dieetvoer halen dat ze meestal wel lust (zakjes van Royal Canin) en vragen of tonijn goed of slecht is.. en misschien dat poedertje vragen.

Aaaww Siets, wat fijn dat ze gewoon weer dieetvoer eet, maar wel sneu dat ze nog honger heeft Het blijft een gedoe en het blijft een rotziekte!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 11 januari 2009 @ 15:15:31 #227
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_64915173
Arme Ziggy....
Ik denk dat ik ook liever zou hebben dat ze iets at wat ze lekker vind dan dat ze niets wil eten en dus honger heeft
Geef haar maar een dikke knuffel namens mij
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zondag 11 januari 2009 @ 15:21:08 #228
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64915375
Doe ik, Ing
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_64916176
Gitje hier is ook gister en vandaag wat slomer, drinkt ook weer achtelijk veel.....is dit echt het begin van het einde?
pi_64916310
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:43 schreef Katinkat het volgende:
Gitje hier is ook gister en vandaag wat slomer, drinkt ook weer achtelijk veel.....is dit echt het begin van het einde?
Die onzekerheid is verschrikkelijk he? Ik speur bij Siets ook naar elk teken van achteruitgang. En soms denk ik dingen te zien die er dan toch niet blijken te zijn. Je kunt niks anders dan afwachten en waar nodig met medicijnen of bijvoeding wat helpen. En bij een nierkwaal zijn je opties al gauw uitgeput.

Ik hoop dat Gitje nog heel lang bij je kan zijn!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 11 januari 2009 @ 15:52:01 #231
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64916496
Arme Gitje..
Ik hoop dat het een tijdelijk dipje is!
Ziggy played guitar
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:12:13 #232
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64975353
Mijn vriend Re is vandaag bij de dierenarts geweest voor voer (Royal Canin) en advies. We mogen Ziggy's nierdieet mengen met (bijv) tonijn, zodat ze het iig eet en ze haar medicijnen binnenkrijgt.
ipakitine kreeg hij niet mee, dat krijgen ze pas als ze echt ziek zijn. Ziggy heeft nog nergens last van eigenlijk. Dus tja.. hopen dat ze het voer van Royal Canin wel blijft eten (dat is het enige wat ze nog lust)
Ziggy played guitar
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:13:14 #233
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_64975405
* Ingetje79 duimt voor tha Zigg
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:18:25 #234
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_64975599

Ja, ik ook hoor, Zig moet minstens 23 worden!
Ziggy played guitar
pi_65015990
Ik hoop dat Ziggy weer lekker eet van zijn nierdieet met tonijn.
pi_65016469
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:43 schreef Katinkat het volgende:
Ik hoop echt niet voor meis, maar overlaad hem met liefde.

Liefs vronie
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 januari 2009 @ 07:11:53 #237
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65017546
Ach, Katinka, knuffel hem maar veel hoor, 't is echt een ouwe taaie, die Gitje, maar ja...

Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65018086
Sterkte met Gitje hopelijk is het een dipje.
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:52:17 #239
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_65023972
Hoe is het nu met Gitje?
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:36:07 #240
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_65025441
Ja, dat wil ik ook weten!
Ziggy played guitar
pi_65112338
Gaat gewoon zijn gangetje. Ik hoop dat ie nog even doorgaat, over 2 weken gaan we nl 2 weken opvakantie; de buurvrouw zorgt voor hem, bij probleempjes komen schoonouders opdraven.

Hij drinkt veel maar, verders eet hij geod en lijkt nog redelijk fit. Hij is nu een paar keer van de vensterbank gevallen, we vermoeden dat dat komt omdat ie een soort van oververhit; het is m.n als we na thuiskomst de verwarming hoger zetten.
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2009 @ 08:30:24 #242
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65517448
doerak was op een gegeven moment ook zo wankel als wat. als ze buiten liep lag ze bij een zuchtje wind al om.
kan gitje nog wel zelf in de vensterbank springen?
voor doerak hadden we een hele constructie gemaakt om op de bank te komen (een soort trapje van dozen) waar ze dankbaar gebruik van maakte, totdat dat ook niet meer lukte.
  donderdag 29 januari 2009 @ 12:41:13 #243
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_65524824
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 @ 08:30 schreef lady-wrb het volgende:
doerak was op een gegeven moment ook zo wankel als wat. als ze buiten liep lag ze bij een zuchtje wind al om.
kan gitje nog wel zelf in de vensterbank springen?
]voor doerak hadden we een hele constructie gemaakt om op de bank te komen (een soort trapje van dozen) waar ze dankbaar gebruik van maakte, totdat dat ook niet meer lukte.
He, dat klinkt zo sneu
Ziggy kan ook bijna nergens meer opspringen maar dat komt omdat ze gewoon zo stijf als een plank is.

Katinkat: Ik hoop dat Gitje nog even lekker zo doorgaat!
Ziggy played guitar
pi_65524984
Hallo, Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen dus als mijn info dubbel is...sorry!

Als je kat gezondheidsproblemen heeft die misschien met het voer te maken hebben kan je ook overstappen op KVV. Carnibest en Bibi zijn hier voorbeelden van. Ik weet niet of ik zomaar een link mag plaatsen maar zoek even op google en je vind hun sites. Er zijn ook meerdere merken die kan je ook via google vinden...

Succes!
pi_65526275
Go Gitje! Dat van de vensterbank aflazeren herken ik. Siets ligt ook graag boven de verwarming te bakken. Soms is ze dan zo diep in slaap dat ze ook omvalt.

Hopelijk blijft Gitje het de komende tijd goed doen, zodat jullie zonder zorgen op vakantie kunnen. En nog lekker lang van hem kunnen genieten natuurlijk.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † donderdag 29 januari 2009 @ 13:29:34 #246
37843 lady-wrb
kortaf
pi_65526711
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 12:41 schreef MissBliss het volgende:

[..]

He, dat klinkt zo sneu
Ziggy kan ook bijna nergens meer opspringen maar dat komt omdat ze gewoon zo stijf als een plank is.

Katinkat: Ik hoop dat Gitje nog even lekker zo doorgaat!
ja maar het was ook heel sneu.
ik legde haar zelf op een gegeven moment op de bank, want ze was echt heel zwak en stram.
iedere nacht had ik een trui mee naar bed en daar lag ze dan overdag op te slapen.
het maakte niet uit, ik was toch bijna altijd thuis, van de bank kon ze wel, alleen dr op niet dus dan lag ze of ergens op de grond te slapen of ik tilde haar er weer op.
pi_65527181
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:29 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja maar het was ook heel sneu.
ik legde haar zelf op een gegeven moment op de bank, want ze was echt heel zwak en stram.
iedere nacht had ik een trui mee naar bed en daar lag ze dan overdag op te slapen.
het maakte niet uit, ik was toch bijna altijd thuis, van de bank kon ze wel, alleen dr op niet dus dan lag ze of ergens op de grond te slapen of ik tilde haar er weer op.
Herkenbaar.

Één van mijn katten heeft in de laatste maand van zijn leven dankbaar gebruik gemaakt van de dozenconstructie die ik voor de bank had gemaakt. Dat ik er ook overheen moest klimmen, dat had ik er graag voor over.

Lief dat Doerakje via je trui de hele dag jouw geur bij zich had.
pi_65582950
Hier gaat alles prima, hij ligt nu op een mooi plekje op een kleedje bij de verwarming, op de grond, nu valt ie er niet meer af.....hij is nog levendig genoeg.
Morgen gaan we op vakantie en de buurvrouw (heeft zelf 3 katten) zorgt goed voor hem. Schoonouders komen hem af en toe even vertroetelen.....en als het nodig is (hoop van niet) gaan ze mee naar de dierenarts. Ik ga ervan uit dat ie straks weer blij is als we terug zijn.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 01:05:21 #249
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_65586608
Ik hoop met je mee Katinkat!

Ziggy kan nog wel op bed springen, maar niet meer op de bank, dan moeten we haar helpen. Haar 'plekje' (met kruik) kan ze nog wel op, via een paar verdiepingen

Goed idee van die trui
Ziggy played guitar
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 31 januari 2009 @ 09:29:51 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65589476
Katinka, fijne vakantie! Gitje wordt goed verzorgd lees ik, hele geruststelling
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')