abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48293775
Hallo,

Dit is mijn lieve kat Joris (net 14) voordat hij ziek werd.

Grote "Stoere" Hangbuik Je-Weet-Wel Kater!

Een maand geleden is chronisch nierfalen bij hem geconstateerd. Hij heeft toen een halve week aan het infuus gelegen bij de dierenarts en het was kritiek of hij zou gaan eten of niet. Anders zou hij ingeslapen worden..
Gelukkig heeft hij toen wel een beetje gegeten van het nierdieet voer en mocht hij weer naar huis.

De dag nadat hij thuis kwam van de dierenarts:

En nu zijn we weer een maand verder en is hij vel over been..

Hij eet ongeveer 2-3 theelepeltjes Hill's nierdieet per dag. Hij likt het vocht eruit en laat het dan weer liggen...
Het lijkt ook wel of hij de coordinatie over zijn mondspieren en tong mist, hij duwt het voer weer uit zijn bek.

Maar een kat moet eten.
Hoe minder ze eten hoe meer spieren en vetweefsel af wordt gebroken en dit resulteert weer in leververvetting wat gevaarlijk is en zorgt voor nog minder eetlust.. En de afvalstoffen die vrijkomen bij de verbranding van spieren en vet kunnen door een kat met nierproblemen bijna niet meer uitgezuiverd worden.. wat ook weer zorgt voor minder eetlust.. Joris zit nu dus in een vicieuze cirkel...

Mijn moeder heeft gister de tip gekregen van de dierenarts assistente om een mengsel te bereiden van Whiskas (zou weinig eiwitten bevatten volgens haar), witte gaar gekookte macaroni, boter, beschuit en kalk en verder ook vla te geven. Maar hier van wil hij ook niets weten, likt wel wat vla en boter van de vingers.
Ze heeft ook al geprobeerd Joris te dwangvoeren met een spuit, maar dat lukte haar niet in haar eentje.

Ik vraag me nu wel af waarom de assistente niet Hill's a/d voer voorschreef, krachtvoer volgens verschillende websites.

Joris is nog wel redelijk zichzelf: Hij gaat nog naar buiten om uit bloempotten te drinken, hij ontsnapt nog naar de buurvrouw en gaat daar lekker in de tuin liggen en komt lekker niet meer terug als je hem roept. Hij geeft kopjes en houdt zich stevig aan je vast als je hem op je arm hebt. Hij probeert zelfs te spelen als je een propje omhoog gooit.
Maar je merkt dat hij geen energie heeft en zich ziek voelt, hij zwalkt 'smorgens een beetje met zijn achterpoten (kan misschien ook door de medicijnen komen, die zorgen ervoor dat de bloedvaten verwijden) en ligt niet lekker, maar zoals op de laatste foto. Ook wast hij zich niet meer goed.
Wanneer hij meer eet is er nog best een kans dat hij er bovenop komt. Maar ik vrees dat wanneer het zo doorgaat het binnen een paar weken afgelopen zal zijn..

Toen ik ging studeren is mijn kat bij mijn moeder blijven wonen. Ik kan dus niet helpen. Ik voel me zo hulpeloos.. Zit al dagen te surfen op internet naar tips om een kat te laten eten/ dwangvoeren. Terwijl ik eigenlijk moet werken..

Zijn er hier meer mensen met een kat die niet wilde eten? En wat hebben jullie toen gedaan?
Heeft iemand tips om dwangvoeren niet al te stressvol te laten zijn? Anders wordt hij straks ook nog bang voor eten
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_48294774
Dwangvoederen lijkt me idd het beste dan ja. Ik heb dat ook eens moeten doen met mijn kat die was toen alweer 18.

Ik kreeg van de dierenarts inderdaad Hill's a/d, als ik jou was zou ik daar dan toch eens om vragen. Hoe ik het heb leren te doen: Hills a/d aanlengen met water. Je neemt een grote handdoek en rolt de kat hierin, zodat hij niet meer weg kan. Met een spuitje zuig je het voer op. Met je vingers het kopje vastpakken, beetje naar achter trekken, dan krijg je het bekje makkelijker open. Dan beetje voor beetje het voer in het bekje spuiten (als je het een beetje aan de zijkant erin spuit, komt het meteen wat dieper. Als je dan over het keeltje aait dwing je de kat te slikken).

Om het minder stressvol te maken. Sja het geeft wel stress. Wat wel helpt is er zelf geen big deal van maken. Rustig tegen de kat praten beetje knuffelen en aaien tussendoor. Zorgen dat alles klaarstaat als je de kat pakt en stevig inrollen. Ook met een vaste hand werken, niet aarzelen, de kat merkt dan dat je zelf ook twijfelt en zal nog harder tegenwerken. Doekje erbij om af en toe een beetje weg te vegen want een knoeiboel kan het wel worden.

Het kost wel wat tijd, het moet dus meerdere keren per dag. Ik weet ook niet meer precies hoeveel ik mijn kat moest geven (volgens mij 3 spuitjes vol per keer, maar hoeveel dat was weet ik niet meer). Ik zou het gewoon eens met je dierenarts overleggen, laat ze voordoen hoe je het het beste kunt doen en laat ze toekijken als je het nadoet (kunnen ze je waar nodig corrigeren).
Ik moest toen met mijn kat iedere ochtend een spuitje komen halen en dan deden ze meteen de ochtendvoeding erbij, ze zijn er toch handiger in Dus overleg het eens met je dierenarts, kijken hoe zij je het beste kunnen helpen.

Uiteindelijk ging mijn kat wel zelf eten. Van die zachte mousse van Gourmet (Hill's vond ze eigenlijk helemaal niet lekker). Niet veel, maar alles beter dan niets...

Sterkte en succes!
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:46:50 #3
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48295509
Mijn poesiewoes is doodgegaan aan haar nierprobleem.
Zyggie.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:46:53 #4
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_48297338
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:46 schreef Zyggie het volgende:
Mijn poesiewoes is doodgegaan aan haar nierprobleem.
Die van mij ook ...
Zelfde verhaal.. (sorry..)
Nierfalen geconstateerd, aan nierdieet begonnen + dagelijkse medicjinen (maar dat dieet moest 'ie gewoon niet...).. Op een gegeven moment heb ik hem maar weer zijn gewone voer gegeven (al dan niet gemend met dat andere spul) want dat dieet weigerde hij gewoon pertinent.. het was altijd een grote kat (6kg), maar hij is 2 kg afgevallen door dat dieet, wat in verhouding natuurlijk heel veel is voor zon beestje...(Opzich ook niet zo heel gek dat het voer geweigerd word overigens.. na 12 jaar 'normaal' eten opeens rigoreus iets anders, onbekends, voorgeschoteld krijgen... Dat moet je een bejaarde ook niet aandoen... ). Maargoed, dat 'normale' eten was natuurlijk heel slecht voor hem..
Dan heb je de keuze tussen a de kat voeren wat ie lekker vind maar wat hem feitelijk van binnen kapotmaakt(en hij zal zienderogen achteruitgaan..- dat is iets wat ik dom genoeg heb meegemaakt, en geloof me dat wil je niet) en b dagelijks dwangvoeren wat ie niet lekker vind...

Maar wat heeft zo'n beestje dan nog voor kwaliteit van leven? Katten die stoppen met eten.. misschien willen ze gewoon niet meer.. Ik weet het niet, maar zo voelde het voor mij wel, daarom na overleg met dierenarts toch in laten slapen terwijl hij misschien nog wel even had kunnen leven.. Alleen de vraag was, wat voor kwaliteit van leven zou dat geweest zijn...(hij was 12).

Het gekke was, dat hij normaal nooit in zijn reiskoffer wilde, en dat dan ook met het grootste geweld moest gebeuren.. Zag daar ook erg tegenop toen ik hem voor de laatste keer moest wegbrengen, maar wonder boven wonder hoefde ik alleen maar het kooitje open te doen, hij liep er zelf in en ging heel rustig zitten, terwijl het deurtje gewoon nog open stond.. Na 12 jaar telkens een gevecht met veel nagels / achter de bank verstoppartijen als die reiskoffer alleen al in het zicht was, ging hij nu gewoon zelf rustig zitten.. Kon zelfs een laatste foto maken met het deurtje nog open, dat is dan deze:

http://img153.imageshack.us/my.php?image=jfskdfqc3.jpg

Was niet leuk, kon niet anders dan ontzettend balen (kreeg hem toen ik 8 was als 6 weken oud pluizebolletje )maar het was mooi geweest.. Ik denk dat je als je zon dier een tijdje hebt gehad, je heel goed kan aanvoelen of hij "door wil of niet". (Zal voor sommigen misschien wat wazig klinken, I know, misschien moet je hier kattenfreak voor zijn )
Doe gewoon wat jij denkt dat het beste is, maar blijf hem niet onnodig dwingen om te eten / voer voorschotelen wat hij gewoon niet moet. Ik denk dat je daarmee namelijk geen enkel dier blijkmaakt....
Succes!
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:26:18 #5
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_48298469
Heel veel sterkte ermee. Tips heb ik niet voor je.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 10:55:21 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_48317802
wat ik in je verhaal mis, is medicatie. krijgt joris fortekor?
en waarom MOET je kat dat dieet eten? wat lust hij wel graag?
want neem nou van me aan dat niet of nauwelijks dieetvoer eten slechter is dan gewoon voer eten.
ik weet waar ik het over heb, want mijn kat heeft al 3 jaar ernstig chronisch nierfalen.
een half jaar heeft ze renal gehad, wat ze best lekker vond, maar daarna weigerde ze het nog te eten.
na veel gemodder en geprobeer van allerlei nierdieten, zit ze nu gewoon op kitekat en brokjes van ONE van purina (de nieruitvoering).
dat gaat nu al een hele tijd naar omstandigheden goed (met hier en daar een dip).
zorg dat de kat goed drinkt. het is de enige manier om de gifstoffen uit het lichaam weg te krijgen.
ik merk aan mijn kat dat als ze niet genoeg drinkt, ze suffig en misselijk wordt. dan zet ik meteen alle zeilen bij en spuit desnoods extra water met een spuitje in dr bekkie.
pi_48319356
Ik heb erg met je te doen; mijn kat heeft blaasgruis en eet gelukkig het dieetvoer wel goed;Tja als ie niet eet gaat het niet lang goed vermoed ik.Hij drinkt nog wel als ik het goed begrepen heb. Is het niet mogelijk (overleg met dierenartds) om voedingstoffen aan het drinken toe te voegen; dat doe je bij mensen ook.
pi_48321683
Bedankt voor al jullie reacties
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 10:55 schreef lady-wrb het volgende:
wat ik in je verhaal mis, is medicatie. krijgt joris fortekor?
en waarom MOET je kat dat dieet eten? wat lust hij wel graag?
want neem nou van me aan dat niet of nauwelijks dieetvoer eten slechter is dan gewoon voer eten.
ik weet waar ik het over heb, want mijn kat heeft al 3 jaar ernstig chronisch nierfalen.
een half jaar heeft ze renal gehad, wat ze best lekker vond, maar daarna weigerde ze het nog te eten.
na veel gemodder en geprobeer van allerlei nierdieten, zit ze nu gewoon op kitekat en brokjes van ONE van purina (de nieruitvoering).
dat gaat nu al een hele tijd naar omstandigheden goed (met hier en daar een dip).
zorg dat de kat goed drinkt. het is de enige manier om de gifstoffen uit het lichaam weg te krijgen.
ik merk aan mijn kat dat als ze niet genoeg drinkt, ze suffig en misselijk wordt. dan zet ik meteen alle zeilen bij en spuit desnoods extra water met een spuitje in dr bekkie.
"Maar je merkt dat hij geen energie heeft en zich ziek voelt, hij zwalkt 'smorgens een beetje met zijn achterpoten (kan misschien ook door de medicijnen komen, die zorgen ervoor dat de bloedvaten verwijden)"

Ja dat is inderdaad Fortekor (sorry als ik onduidelijk overkom, komt door de schrik), en gelukkig krijgt hij dat iedere ochtend wel binnen, verstopt in een natvoer brokje. Ook wordt er een bepaald poeder door zijn voer gemengd wat bepaalde stoffen bindt (fosfor?) ik weet het zo niet, zal eens aan mijn moeder vragen. Ipakitine? http://home.planet.nl/~boe00645/nier-tips.html

Vanmorgen mijn moeder weer gebeld en gisteravond en vanmorgen heeft hij weer bijna niets gegeten. Dus vanmorgen heeft ze weer geprobeerd hem te dwangvoeren (op de manier van Nienna, dankjewel ), opzich kreeg ze het wel in zijn bek maar hij spuugt het gewoon weer uit. Op dat moment had ze zoiets van ok, dit werkt niet en is te stressvol, dus waarschijnlijk heeft ze daarna ook niet geprobeerd zijn bek dicht te houden.

En inderdaad het gaat er om dat Joris genoeg energie binnen krijgt, daarom had de dierenarts assistente ook dat zelfmaakvoer voorgeschreven waar hij dus niets van wil (en vroeg ik me dus af waarom ze niet Hill's a/d voorschreef, dit is geen nierdieet maar aansterkdieet.)
Het voer dat hij kreeg voordat hij ziek werd (blaasgruisdieet van Hills, net als alle katers die ik ken ) wil hij ook niet, terwijl hij dat altijd super lekker vond.

M'n moeder heeft het voer wat Joris niet eet nadat hij het vocht eruit gelikt heeft (Hill's nierdieet rundvlees) ook aan Joris' zusje aangeboden, en die wilde het ook niet eten, nou dat zegt bij haar wel wat Dus waarschijnlijk is het gewoon heel vies! Geen geur/ smaak. Toevallig had ze nog een ander nierdieet blikje voer in huis, iets met visolie en stukken vis, en daarvan heeft hij met smaak de minimale hoeveelheid opgegeten!!! Ik ben echt zo blij! Wat katten niet ruiken eten ze niet, dus waarschijnlijk is dat het rpobleem geweest. Het kan best zijn dat zijn reukvermogen achteruit gegaan is door zijn ziekte..

Omdat de praktijk van de dierenarts nu gesloten is, is moeder nu naar de supermarkt om allemaal verschillende blikjes kattenvoer met vis te kopen en ook gewonen blikjes tonijn zonder zout waarvan ze misschien wat door het nierdieet kan mengen zodat hij het wel wil eten.
Ik zal haar ook vertellen over One Purina niervoeding!

Ik begin een beetje hoop te krijgen dat hij nu in ieder geval wat meer calorien binnen krijgt en weer wat aankomt.

Drinken doet hij ontzettend veel, maar met zieke nieren kan het misschien nooit genoeg zijn, inderdaad goed idee om meer in zijn bek te spuiten.
Ik vroeg me inderdaad ook al af of er niet zoiets is als dat zout-suiker water tegen diarree bij mensen zodat het vocht beter opgenomen wordt. Maar teveel zout kunnen de nieren natuurlijk niet aan

[ Bericht 5% gewijzigd door Twinkly op 14-04-2007 14:25:06 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  † In Memoriam † donderdag 19 april 2007 @ 07:52:14 #9
37843 lady-wrb
kortaf
pi_48507086
quote:
Op donderdag 19 april 2007 07:52 schreef lady-wrb het volgende:
hoe is het nu met joris?
Bedankt voor het vragen
Sinds dinsdag gaat het een stuk beter met hem gelukkig!
Hij krijgt nu nierdieet natvoer met vis (perscription diet van Royal Canin geloof ik), en dat eet hij redelijk.
Hij ligt nu ook niet meer zo gespannen, met zijn ogen open (zoals op de laatste foto van Cutebutpsycho's kat ) maar weer lekker opgekruld diep te slapen.
Owh ik ben zo blij dat hij van vis houdt. Vorige week was echt op het randje.. zo eng
Deze week is mijn moeder vrij van haar werk en heeft ze tijd om hem de hele dag door kleine beetjes eten te geven. Volgend weekend ga ik er naartoe, ik ben benieuwd of Joris weer voelt als een kater ipv een zak botjes
Dwangvoeren werkte trouwens absoluut niet, hij kotste een tijdje erna alles weer uit.
  † In Memoriam † donderdag 19 april 2007 @ 22:41:45 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_48521064
zou kunnen dat hij misselijk is. de nieren kunnen de gifstoffen niet goed meer uitscheiden. zorg dat hij goed blijft drinken.
pi_48553463
quote:
Op donderdag 19 april 2007 22:41 schreef lady-wrb het volgende:
zou kunnen dat hij misselijk is. de nieren kunnen de gifstoffen niet goed meer uitscheiden. zorg dat hij goed blijft drinken.
Net gebeld en hij is inderdaad misselijk. Vanmorgen zat hij in zo'n kokhalshouding, maar hoefde niet over te geven maar hij geeft wel veel over.
Hij wil alleen maar eten wat fijn gemaakt is met een staafmixer en hij likt het van de vingers ipv uit z'n bakje.
M'n moeder wil niet meer met een spuitje aan de gang, ze is bang dat ie stikt als het per ongeluk in z'n luchtpijp komt. Dus water in de bek spuiten is jammergenoeg geen optie
Ze zegt dat hij wel veel drinkt maar ik vraag me inderdaad af of hij genoeg zelf kan drinken om zijn bloed te zuiveren...
Hij is wel wat aangekomen gelukkig

Lady-wrb hoe is het met jouw kat? Is haar gedrag erg veranderd?
Joris slaapt heel veel nu. En normaal is hij een echte praatkater en begroette je enthousiast met een trilstaartje. Dat doet hij nu ook niet meer.
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:33:51 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48554492
grappig, wij hebben dus ook een roodje met nier issues

Hij zat op Hillś en werd eigenlijk steeds zieker...ook zijn anaalkliertjes gingen eraan.
Tot ik eigenwijs werd en ik die troep niet meer gaf.

Ik heb hem op versvoeding gezet..en je raad het al.
Geen nierproblemen meer, plenty eetlust...en een gelukkige kat.
Ik weet wel dat dit niet voor iedere kat opgaat, maar probeer het eens.

Die dierenarts assistente is trouwens niet goed op de hoogte; whiskas biedt wel degelijk hele eiwitrijke voeding. ( ja, ik heb de labels vergeleken )
pi_48565807
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:33 schreef SHE het volgende:
grappig, wij hebben dus ook een roodje met nier issues

Hij zat op Hillś en werd eigenlijk steeds zieker...ook zijn anaalkliertjes gingen eraan.
Tot ik eigenwijs werd en ik die troep niet meer gaf.

Ik heb hem op versvoeding gezet..en je raad het al.
Geen nierproblemen meer, plenty eetlust...en een gelukkige kat.
Ik weet wel dat dit niet voor iedere kat opgaat, maar probeer het eens.

Die dierenarts assistente is trouwens niet goed op de hoogte; whiskas biedt wel degelijk hele eiwitrijke voeding. ( ja, ik heb de labels vergeleken )
Jeetje was zijn ontlasting zo hard?! Arme kat

Bedoel je met versvoeding dit? http://www.carnibest.nl/
Ja opzich vind ik het logisch klinken om een kat iets te geven wat meer op een vogel/ muis lijkt.
Ik denk dat nierfalen een welvaartsziekte in katvorm is.
Misschien zou het helpen om de kat gezond te houden maar nu hij al ziek is vind ik het wel eng om hem weer meer eiwit te voeren.
Als ik op die site kijk dan lijkt het dat deze natuurvoeding de normale hoeveelheid eiwit voor een kat met gezonde nieren zit. En hij mag nu nog maar net genoeg eiwit om z'n lichaam te onderhouden want meer kunnen zijn nieren niet aan. En hij wil geen stukjes meer eten
Maar jouw succesverhaal klinkt toch wel erg goed Had jouw kat ook ernstig nierfalen (aan infuus enzo) krijgt hij wel nog medicijnen? Hoe oud is hij?

Ja dat van Whiskas vond ik ook al zo vreemd Maar ook dat ze vla voorschreef. Ik kan me voorstellen dat het goed is omdat er vet in zit maar katten kunnen niet tegen zoveel lactose.. dus dan maak je zo'n zieke kat toch nog zieker . Joris moest er in ieder geval meer van overgeven.
  zaterdag 21 april 2007 @ 11:45:35 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48566789
Hij was bijna dood zelfs!
Heeft een tijd medicijnen geslikt, maar mag nu gelukkig zonder.
Hij krijgt nu alleen maar kipfilet en versvoer; verder niks.
Af en toe wat kattenmelk voor de lekker, maar daar houd het wel op.
echt helemaal gezond is hij niet ( hij is nog te dik ), maar van zijn nieren heeft hij geen last meer, gelukkig.
pi_48567177
Mijn rode je weet wel kater heeft precies hetzelfde gehad (hij leek qua uiterlijk zelfs erg op Joris). Hij wilde ook niet eten want het dieetvoer vond hij niet te pruimen en werd vel over been. Ander voer was echt geen optie voor hem want je zag hoe beroerd hij daarvan werd. Totdat ik van de dierenarts brokjes kreeg om te proberen en daar was hij gek op (evenals de andere katten die hier rondliepen). Het heet (dacht ik) S12 en is van Royal Canin. Het is, zover ik weet, alleen bij de dierenarts te koop. Deze brokjes hebben hem echt gered en hebben we nog 3 jaar van hem kunnen genieten.
Vorige jaar hadden we weer een kater met nierproblemen en zijn meteen aan dezelfde brokjes begonnen (natuurlijk na diagnose van de dierenarts). Weer waren alle katten in huis gek op die brokjes en moesten echt zorgen dat hij genoeg binnen kreeg voordat het andere tuig het ging jatten.
  † In Memoriam † zaterdag 21 april 2007 @ 22:04:03 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_48583159
ik heb even een linkje opgeduikeld waar veel in te lezen is over nierfalen

http://www.specialcats.nl/index.php?id=102

misschien heb je er wat aan.
pi_48591851
Mijn moeder belde net..
Sinds gisteravond wil Joris niet meer eten.
Hij kan niet meer normaal lopen en niet meer lekker liggen, hij ligt geen moment stil.
Hij lag in de tuin, wilde weer naar binnen lopen en hij kroop meer dan dat hij liep.
Hij wilde van een stoel af springen maar viel.

Op dit moment belt m'n moeder met de dierenarts om hem in te laten slapen.
Morgen komt iemand van het dierencrematorium hem ophalen bij de dierenarts.

mijn arme katertje
  zondag 22 april 2007 @ 11:18:50 #19
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_48592009
quote:
Op zondag 22 april 2007 11:12 schreef Twinkly het volgende:
Mijn moeder belde net..
Sinds gisteravond wil Joris niet meer eten.
Hij kan niet meer normaal lopen en niet meer lekker liggen, hij ligt geen moment stil.
Hij lag in de tuin, wilde weer naar binnen lopen en hij kroop meer dan dat hij liep.
Hij wilde van een stoel af springen maar viel.

Op dit moment belt m'n moeder met de dierenarts om hem in te laten slapen.
Morgen komt iemand van het dierencrematorium hem ophalen bij de dierenarts.

mijn arme katertje
Arme Joris...

Sterkte TS
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_48592669
Ach gus. Heel veel sterkte met het gemis. Dat nierfalen is ook zo'n rotziekte.
pi_48603287
Dankjewel
Hij is rustig ingeslapen bij mijn broer op schoot.

Ik hoop dat jullie katten met nierfalen nog lang en zo gezond mogelijk mogen leven
  † In Memoriam † zondag 22 april 2007 @ 18:17:56 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_48607040
allemensen wat erg twinkly
en weer besef ik hoe dankbaar ik moet zijn dat ik mijn meissie bijna 3 jaar na de diagnose nog steeds bij me heb
wat is het toch een rotziekte
sterkte twinkly
  zondag 22 april 2007 @ 18:19:32 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48607089
Gatverdamme.
Dat is niet het nieuws waar ik op gehoopt had.

Sterkte
  zondag 22 april 2007 @ 18:23:29 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_48607211
Ach Twinkly... wat naar...
pi_48609509
Wat erg... sterkte!

Wel 'fijn' dat hij rustig, bij een bekende op schoot is overleden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')