BVD
[Dit bericht is gewijzigd door Barisje op 30-01-2002 20:16]
quote:Waar slaat dit nu weer op?
Op woensdag 30 januari 2002 20:19 schreef Lassekjus het volgende:
oeps, ik ben pro LN. dusss lamaar:)
quote:Op een wok.
Op woensdag 30 januari 2002 20:39 schreef Seborik het volgende:[..]
Waar slaat dit nu weer op?
quote:www.mfa.gov.tr ?
Op woensdag 30 januari 2002 20:14 schreef Barisje het volgende:
Weet iemand misschien waar ik wat info over het Turkse leger kan vinden?Ik heb al gezocht en wat topics gevonden mar ik wil wat meer info wat excactere details.
BVD
quote:Jammer genoeg niet opgeroepen? Volgens mij ben jij zo gek dat ze je niet met een wapen moeten laten rondlopen. Ik kan een paar jongens die erin zitten op het moment en het enige wat die doen is hun dagen aftellen, alsof ze in de gevangenis zitten. Ze vinden het alledrie zwaar en vervelend.
Op woensdag 30 januari 2002 20:15 schreef Barisje het volgende:
Nee,Jammer genoeg:(.Ben gewoon ff nieuwschierig.
quote:In de topictitel:
Op woensdag 30 januari 2002 20:14 schreef Barisje het volgende:Topic: Turkse leger
Weet iemand misschien waar ik wat info over het Turkse leger kan vinden?Ik heb al gezocht en wat topics gevonden mar ik wil wat meer info wat excactere details.
BVD
quote:And there was much rejoicing.
Op woensdag 30 januari 2002 20:56 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Op een wok.
quote:Die genocide is inderdaad gepleegd onder het Turks Ottomaanse bewind.Frankrijk heeft die volkorenmoord erkend waarop Turkije woedend reageerde.
Op zaterdag 02 februari 2002 20:01 schreef Barisje het volgende:
Die ''genocide'' (als ie er ook was) dan was dat onder het Ottomaans bewind gebeurt En niet onder die van Kemal Mustafa ATATURK.
quote:Dan doet Turkije ook niet.Die ontkennen het tot op het bot. Verontschuldigen komt bij deze kwestie absoluut niet voor.
Op zaterdag 02 februari 2002 20:32 schreef Barisje het volgende:
Als ''het'' onder Otomaans bewind is gebeurd hoeft de regering van de republiek zich er niet voor te verontschuldigen.
quote:Turkije neemt het sowieso al niet zo nauw met de mensenrechten.
Op zaterdag 02 februari 2002 21:03 schreef Barisje het volgende:
En zo hoort het dus (niet sarcasties bedoeld)
quote:Je eigen geschiedenis ontkennen?
quote:Als we Duitsland gewoon een andere naam geven kunnen ze ook gewoon de holocaust ontkennen
zo werkt het dus niet hoor
quote:De Arabieren zijn voor een totaal theocratisch bewind.Turkije hangt teveel naar het Westen volgens hun.En dat Turkije samen werkt met de VS en Israel op gebied van het hele militaire gebeuren zit hun ook niet echt lekker.
Op zondag 03 februari 2002 11:59 schreef Barisje het volgende:
Die armenen willen helmaal geen excuus het gaat ze er alleen maar om Turkije ten onder te krijgen,het zelfde wat de arabieren willen.De enige echte vrienden van Turkije zijn Pakistan,Isreal en Azerbeijian(of hoe je het ook schrijft.
quote:Daar zit wat in, helemaal mee eens.Als je wandaden van Nederland alleen al bekijkt, Nederlands-Indie.
Op zondag 03 februari 2002 13:13 schreef Barisje het volgende:
Heeft het westen zich ooit verontschuldigt aan afrika vanwege de slavernij?Dus waarom zou Turkije zich zonodig moeten verontschuldigen voor iets wat niet door de republiek is gedaan?
quote:Je kunt Pakistan dus wel weghalen, dat is absoluut geen vriend van Turkije.
Op zondag 03 februari 2002 11:59 schreef Barisje het volgende:
Die armenen willen helmaal geen excuus het gaat ze er alleen maar om Turkije ten onder te krijgen,het zelfde wat de arabieren willen.De enige echte vrienden van Turkije zijn Pakistan,Isreal en Azerbeijian(of hoe je het ook schrijft.
je mag Oezbekistan toevoegen.
quote:Nope, Pakistan is een bondgenoot van Turkije. Dit gaat helemaal terug ten tijde van de 2e wereldoorlog. Bijna alle presidenten en legeraanvoerders hebben in Turkije gestudeerd. Veel dingen in Pakistan wordt door Turkije gefinancieerd. Een oud president van Pakistan, ik weet de naam niet meer, wou Pakistan zelfs een provincie maken van Turkije. Men zegt zelfs dat de atoombommen in Pakistan door Turkse geleerden worden geproduceerd, omdat Turkije dat zelf niet kan doen, omdat het in de NAVO zit. Zoek maar eens op het web, dan zie je meer dingen tussen Pakistan en Turkije.
Op zondag 03 februari 2002 15:06 schreef BAZZA het volgende:[..]
Je kunt Pakistan dus wel weghalen, dat is absoluut geen vriend van Turkije.
je mag Oezbekistan toevoegen.
En trouwens Turkije heeft geen genocide gepleegd tegen de Armeniers. Ook de Turkse (ottomaanse) rijk niet! En er zijn geen bewijzen! Ten tijde van de val van de Ottomaanse Rijk werden Armeniers door de Russen voorgelogen van een eigen staat in Turkije. Dus begonnen ze te moorden. Er was gewoon een oorlog tussen de Armeniers en Turken. Er vielen bij allebij de kanten veel doden. 1.5 miljoen dode armeniers? Op het moment dat de Eerste Wereldoorlog begon leefden er volgens officiele bronnen ong. 1,3 miljoen Armeniers in Anatolie. Ongeveer 600 000 daarvan waren al zelf verhuisd na de bekendmaking van de verplichte verplaatsing en de Armeense claim is dan ook belachelijk.
Veel van de informatie over de Armeense kwestie is door de toenmalige Britse Rijk samengesteld. Zoals iedereen weet was de Britse Rijk toen bezig om de Turkse Rijk te verzwakken door bijv. de Arabieren tegen de Turken op te zetten (Lawrence of Arabia).
Informatie, geschiedenisgebeuren kan je niet als objectief ervaren als het door 1 partij is opgesteld, dus de westen. Door de Turkse kant niet te horen ben je subjectief.
Voor meer informatie over deze kwestie zie:
http://home.residentie.net/rnet_3/23/armeensekwestie/
quote:Jah, de bron is Britannica. Ra ra wie dat zijn
Op zondag 03 februari 2002 17:04 schreef schatje het volgende:
http://www.zeeburgnieuws.nl/specials/armenie/armenie00.html
quote:Ik vind het nou niet om te lachen!!
Op zondag 03 februari 2002 18:20 schreef delapoko het volgende:[..]
Jah, de bron is Britannica. Ra ra wie dat zijn
Ik vind het zeer dom van Europeanen om alles te geloven ban hun media. Groot Brittanie was naast Rusland de aanstichter en maakte de scenario voor de Armeense kwestie. Ik lach hier alleen maar om
quote:Barisje er was geen genocide. Dus hoeft Turkije zich niet te verontschuldigen voor iets dat nooit is gebeurd. Er was oorlog. En tijdens een oorlog vallen bij beide zijden dode. Soms bij de een meer dan de ander. Maar 1.5 miljoen is belachelijk terwijl er in totaal maar 1.3 miljoen Armeniers leefden in die tijd.
Op zondag 03 februari 2002 19:44 schreef Barisje het volgende:
Maar stel dat Turkije zich verontschuldigt of iets dergelijks wat dan nog.Ik bedoel wat heeft dat voor nut dan?
Frankrijk en sommige andere landen doen dit alleen om Turkije in slecht daglicht te zetten (zoals alle andere dingen die ze doen). Zo vermijden ze de entree van Turkije tot de EU en krijgen ze het voorelkaar dat Turkije geen Turkse Unie opricht met de Turkstalige landen zodat alle olie in Turkse handen komt. Dus: desinformatie en 'verdeel en heers' taktiek.
quote:Ben jij geen Europeaan dan?
Op zondag 03 februari 2002 18:20 schreef delapoko het volgende:[..]
Jah, de bron is Britannica. Ra ra wie dat zijn
Ik vind het zeer dom van Europeanen om alles te geloven ban hun media. Groot Brittanie was naast Rusland de aanstichter en maakte de scenario voor de Armeense kwestie. Ik lach hier alleen maar om
quote:Zoiets heb ik eens eerder gelezen maar toen ging het over een land in Europa
Op zondag 03 februari 2002 20:15 schreef Barisje het volgende:
Ik zei dus ook ''stel'' Maar jah je hebt jammer genoeg gelijk.Zou toch wel mooi zijn een TU een groot Turks leger met allemaal Turkse wapens:9:9:9 en een groot natie.
quote:Die andere land heeft 'veroverd' zonder de 'wil' van die veroverde landen en volken meneer. De bevolking in Turkije en de Turkse landen willen in principe verenigen. Dat is ook hun recht. Europese landen, die zeer verschillend van elkaar zijn, qua taal en cultuur mogen wel een unie vormen om economisch sterker te staan en de Turken niet? Terwijl ze allemaal hetzelfde taal en cultuur hebben? Maar dit wordt dus voortdurend tegengehouden.
Op zondag 03 februari 2002 21:16 schreef BAZZA het volgende:[..]
Zoiets heb ik eens eerder gelezen maar toen ging het over een land in Europa
Ander land in Europa, hah Goeie voorbeeld
quote:Dat zei dat bepaalde land in Europa ook over de Oostenrijkers en Sudutendeutschers
Op zondag 03 februari 2002 21:44 schreef delapoko het volgende:
Die andere land heeft 'veroverd' zonder de 'wil' van die veroverde landen en volken meneer. De bevolking in Turkije en de Turkse landen willen in principe verenigen. Dat is ook hun recht. Europese landen, die zeer verschillend van elkaar zijn, qua taal en cultuur mogen wel een unie vormen om economisch sterker te staan en de Turken niet? Terwijl ze allemaal hetzelfde taal en cultuur hebben? Maar dit wordt dus voortdurend tegengehouden.Ander land in Europa, hah
Goeie voorbeeld
quote:ow, dus de EU die is verenigd zal dus ook net als Duitsland de rest van de wereld veroveren.
Op zondag 03 februari 2002 21:52 schreef BAZZA het volgende:[..]
Dat zei dat bepaalde land in Europa ook over de Oostenrijkers en Sudutendeutschers
Bazza je weet zo te zien echt niet waarover je praat
Je hebt niets te zeggen dus bedenk je maar domme dingen zoals hierboven, ga iets nuttigs doen, tv kijken ofzoo
quote:Doe niet zo ongelooflijk arrogant.
Op zondag 03 februari 2002 22:07 schreef delapoko het volgende:
Bazza je weet zo te zien echt niet waarover je praat
Je hebt niets te zeggen dus bedenk je maar domme dingen zoals hierboven, ga iets nuttigs doen, tv kijken ofzoo
quote:Door de EU van nu met het Duitsland van 1939 te vergelijken geef je wel aan hoe ongeloofelijk weinig kennis je op zak hebt
Op zondag 03 februari 2002 22:07 schreef delapoko het volgende:
ow, dus de EU die is verenigd zal dus ook net als Duitsland de rest van de wereld veroveren.Bazza je weet zo te zien echt niet waarover je praat
dag knulletje.
quote:Dus de huidige wil van de Turkse landen om een unie op te richten kan je wel met duitsland vergelijken???
Op zondag 03 februari 2002 22:47 schreef BAZZA het volgende:[..]
Door de EU van nu met het Duitsland van 1939 te vergelijken geef je wel aan hoe ongeloofelijk weinig kennis je op zak hebt
dag knulletje.
Rare vent ben jij zeg Ene keer zeg je "duitsland zei dat vroeger ook" en nu zeg je "ja eu kan je niet vergelijken". Naja
quote:Heb je er weleens aan gedacht dat het helemaal niet "goed" is voor de mensen in bv Azerbijan om een unie met Turkije aan te gaan ?
Op zondag 03 februari 2002 23:31 schreef delapoko het volgende:
Dus de huidige wil van de Turkse landen om een unie op te richten kan je wel met duitsland vergelijken???
Turkije heeft enorme schulden en heeft verder weinig te bieden (geen grondstoffen etc) maar zou wegens zijn demografische overwicht wel meteen de leiding op zich kunnen nemen...
ik betwijfel of het merendeel van die bevolkingen daar wel zo op zit te wachten als ze de achterliggende feiten kennen, de niet "turkse" volken in die landen daar even buiten gelaten.
maar voor Turkije zelf zou het een prachtige zet zijn inderdaad.
jij bekijkt het vanuit het Turkse oogpunt wat heel begrijpelijk is maar bekijk het ook eens vanuit die van hun, de verschillen zijn namelijk aardig groot ondanks de overeenkomsten in taal etc
Je vergleek de droom over een Turkse Unie met de Nazi's.
Terwijl de Europese Unie dan ook zo aangemerkt kan worden, omdat ze ook willen verenigen. Daarom dus. Eerst zeg je zus dan zeg je zo.
En over de economische crisis. Het komt jou mischien raar over maar bijna alle binnenlandse problemen in Turkije is geschapen om de vereniging met de andere landen te voorkomen. En dat vreet aan de Turken.
Maar genoeg over dit. Heb geen zin meer.
En sorry als ik een beetje arrogant was.
quote:Geen prob hoor
Op zondag 03 februari 2002 23:45 schreef delapoko het volgende:
Maar genoeg over dit. Heb geen zin meer.
En sorry als ik een beetje arrogant was.
ik kan soms ook een beetje bot overkomen..
quote:Jij komt ook niet echt objectief over.Je doet die volkorenmoord gelijk af als niet waar.Misschien kun je het beter in het midden houden.
Op zondag 03 februari 2002 20:12 schreef delapoko het volgende:[..]
Barisje er was geen genocide. Dus hoeft Turkije zich niet te verontschuldigen voor iets dat nooit is gebeurd. Er was oorlog. En tijdens een oorlog vallen bij beide zijden dode. Soms bij de een meer dan de ander. Maar 1.5 miljoen is belachelijk terwijl er in totaal maar 1.3 miljoen Armeniers leefden in die tijd.
quote:Is dit niet nogal suggestief?
Frankrijk en sommige andere landen doen dit alleen om Turkije in slecht daglicht te zetten (zoals alle andere dingen die ze doen). Zo vermijden ze de entree van Turkije tot de EU en krijgen ze het voorelkaar dat Turkije geen Turkse Unie opricht met de Turkstalige landen zodat alle olie in Turkse handen komt. Dus: desinformatie en 'verdeel en heers' taktiek.
quote:De meeste landen willen Turkijke niet in de EU. En waarom? Ik vind Turkijke nog steeds geen Europees land en dat zal het nooit worden ook. Europa houdt in het zuid-oosten op bij Griekenland.
Op zondag 03 februari 2002 20:12 schreef delapoko het volgende:Frankrijk en sommige andere landen doen dit alleen om Turkije in slecht daglicht te zetten (zoals alle andere dingen die ze doen). Zo vermijden ze de entree van Turkije tot de EU en krijgen ze het voorelkaar dat Turkije geen Turkse Unie opricht met de Turkstalige landen zodat alle olie in Turkse handen komt. Dus: desinformatie en 'verdeel en heers' taktiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |