Er staat niks op papier, dus officieel is er geen sprake van een lening.quote:Op maandag 16 april 2007 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wel als ze de erfenis van zus en zwager aanvaarden.
't Gaat hier niet om vreemden, maar om familie.quote:Op maandag 16 april 2007 14:19 schreef Camplo het volgende:
De reden dat ik niks uitleen aan vreemden.
Uhuh, als ik de jackpot zou winnen bij de lotto, misschien. Eerder niet.quote:Op maandag 16 april 2007 21:20 schreef DIGGER het volgende:
Dan zou ik het inderdaad nie tnu op de spits drijven, heel misschien dat ze ooit - jew eet het nooit - nog het licht gaat zien.
Ik denk dat als je dat ding tegenwoordig op marktplaats zou zetten je nog geld toe zou moeten geven...quote:Op donderdag 12 april 2007 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
t Is een videocamera die nieuw 1200 gulden heeft gekost.
't Gaat om mijn zus, die leende het ding ruim 10 jaar geleden, omdat ze naar Canada gingen.
Het gaat inderdaad niet om de waarde. Maar ik heb zelf ook kinderen die het leuk vinden om er filmpjes me te maken. Daardoor miste ik hem een jaar of wat terug. Nu ik weet waar ie is, wil ik hem gewoon terug.quote:Op dinsdag 17 april 2007 07:45 schreef theduellist76 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je dat ding tegenwoordig op marktplaats zou zetten je nog geld toe zou moeten geven...
Maar tis een principe kwestie snap ik.
En zijn er al vorderingen of verdoe je liever je tijd met het discussieren over dat je het terug wilt krijgen?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad niet om de waarde. Maar ik heb zelf ook kinderen die het leuk vinden om er filmpjes me te maken. Daardoor miste ik hem een jaar of wat terug. Nu ik weet waar ie is, wil ik hem gewoon terug.
Daarbij is het natuurlijk echt van de gekke als je iets leent en het als je eigendom beschouwd, alleen omdat de eigenaar er nooit om gevraagd heeft. Je hoort iets wat je leent zo snel mogelijk terug te geven.
Heb er gisteren nog met mijn oudste zus over gesproken. Zij heeft doorgegeven dat mijn zusje mij moet bellen, omdat ik al verschillende keren gebeld heb en er niet wordt teruggebeld.quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:56 schreef arexes het volgende:
[..]
En zijn er al vorderingen of verdoe je liever je tijd met het discussieren over dat je het terug wilt krijgen?
Ik blijf bij mijn punt, dat je familiezaken zelf moet oplossen en niet van een Fok!ker een bruikbare oplossing zult vinden, omdat niemand exact kan inschatten wat de verhouding is tussen jou en deze zus.quote:Op maandag 16 april 2007 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind echt dat je gewoon eerst eens een topic helemaal moet lezen voordat je met je vooroordelen komt.
Da's pas zwak.
Ik opende het topic om te vragen of er juridisch iets mogelijk is. Dus daarom, eerst alles lezen voordat je met onzinnige reakties komt. Je hebt schijnbaar niet eens de OP gelezen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:24 schreef Goofup het volgende:
[..]
Ik blijf bij mijn punt, dat je familiezaken zelf moet oplossen en niet van een Fok!ker een bruikbare oplossing zult vinden, omdat niemand exact kan inschatten wat de verhouding is tussen jou en deze zus.
Zij laat het toch zover komen!! Ze kan ook gewoon meteen als ik erom vraag dat ding teruggeven.quote:Op dinsdag 17 april 2007 12:45 schreef Goofup het volgende:
Het met je eigen zus zover laten komen dat je d'r juridisch wilt gaan dwingen een videocamera, die je na 10 jaar pas mist en eigenlijk niet dringend meer nodig hebt, terug te laten geven, dat is in mijn ogen onzinnig.
zo'n reactie is misschien precies de rede waarom Artbij eerder een schatting naar je leeftijd maakte van onder de 18 jaar.quote:Zij laat het toch zover komen!!
Ik vind jouw reakties gewoon dom. Zal wel een vmbo-achtergrond zijn of zo. Moet haast wel.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:16 schreef Goofup het volgende:
[..]
zo'n reactie is misschien precies de rede waarom Artbij eerder een schatting naar je leeftijd maakte van onder de 18 jaar.
Het zal wel zijn reden hebben dat je zus het niet teruggeeft en jij zal wel een dieper liggende reden hebben dan de camera zelf, anders vind ik niet alleen je reactie kinderachtig
Ik vind het van beide kanten vrij kinderachtig maar aangezien ik niet jullie familiegeschiedenis ken doe ik daar geen uitspraken over.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind jouw reakties gewoon dom. Zal wel een vmbo-achtergrond zijn of zo. Moet haast wel.
Ik vind er niks kinderachtigs aan als ik netjes vraag of de camera een keer terug kan komen. En vervolgens, als er na twee maanden nog niks gebeurd is, een paar keer te bellen. Komt daar geen reaktie op een mailtje te sturen, waar vervolgens ook niet op gereageerd wordt en dat ik dan eens hier informeer of er juridisch iets tegen te doen is.
Dat jij dergelijk, vrij normaal gedrag, kinderachtig vindt, doet mij vermoeden dat jij nogal dom bent.
Je kind is ook VMBO'er, leuk hoe je over hem denktquote:Op dinsdag 17 april 2007 13:19 schreef Gia het volgende:
Ik vind jouw reakties gewoon dom. Zal wel een vmbo-achtergrond zijn of zo. Moet haast wel.
Is ook nogal te vergelijken, een tol of een videocamera.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:55 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Je kind is ook VMBO'er, leuk hoe je over hem denkt![]()
Verder begrijp ik jouw principiële kant, maar andersom net zo goed. Je leent 10 jaar geleden een camera uit van nu ds 12 jaar oud. Er wordt verder geen woord meer over gerept dus het wordt min of meer als gegeven beschouwd. Maar nu is het min of meer bonje en zou je toch wel graag die camera willen geven aan je zoon dus ga je hem maar weer na 10 FUCKING jaren terug vragen [afbeelding]
Op de basisschool had ik ook zo'n vriend die zelf gemaakte tollen had en die gaf er ook 1 aan mij. Maar als we ruzie kregen moest ik hemm weer terug geven![]()
Dan kan ik je 'teleurstellen', dan schat je mij flink te laag in.quote:Op dinsdag 17 april 2007 13:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik las alleen terug dat je het via via gevraagdhebt, danwel geprobeerd hebt te vragen en dat de enige directe vraag via de mail is gebeurd en je een paar dagen na het versturen ervan een topic opent over het eventueel juridisch aanpakken van je zusquote:Ik vind er niks kinderachtigs aan als ik netjes vraag of de camera een keer terug kan komen. En vervolgens, als er na twee maanden nog niks gebeurd is, een paar keer te bellen. Komt daar geen reaktie op een mailtje te sturen, waar vervolgens ook niet op gereageerd wordt en dat ik dan eens hier informeer of er juridisch iets tegen te doen is.
Ik bekijk het verhaal als buitenstaander (zoals iedere fok!ker hier is, behalve jij) en ik geef toe dat ik behoorlijk zwart-wit antwoord, maar ik probeer op die manier kenbaar te maken dat ik het niet vind kunnen dat je zo met een zus omgaat.quote:Dat jij dergelijk, vrij normaal gedrag, kinderachtig vindt, doet mij vermoeden dat jij nogal dom bent.
Vind je het erg ik deze als signature ga gebruiken?quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
Nee, ik heb het in eerste instantie op de man af gevraagd. De 'man' van mijn zus, dus. Hij heeft destijds de camera hier opgehaald en nooit teruggebracht. Aan hem heb ik het ook persoonlijk gevraagd. Pas 2 maanden later ben ik gaan bellen. Toen er niet teruggebeld werd, gaan mailen.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:22 schreef Goofup het volgende:
Ik las alleen terug dat je het via via gevraagdhebt, danwel geprobeerd hebt te vragen en dat de enige directe vraag via de mail is gebeurd en je een paar dagen na het versturen ervan een topic opent over het eventueel juridisch aanpakken van je zus
Je reakties worden ineens een stuk volwassener, eerlijk gezegd. Maar inderdaad, zo hoort mijn zus niet met mij om te gaan. Een beetje fatsoen tonen, door gewoon terug te bellen, zou toch wel het minste zijn.quote:Ik bekijk het verhaal als buitenstaander (zoals iedere fok!ker hier is, behalve jij) en ik geef toe dat ik behoorlijk zwart-wit antwoord, maar ik probeer op die manier kenbaar te maken dat ik het niet vind kunnen dat je zo met een zus omgaat.
Op Fok komen heel veel verschillende mensen. Ik hoopte dat iemand dit al eens aan de hand had gehad of dat één van de juristen hier een antwoord op hadden geweten.quote:Vraag dit niet aan de fok!kers, maar aan je rechtsbijstandsverzekering. maar dat had je zelf ook al bedacht, aangezien je niet zo dom bent als ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |