abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2007 @ 15:58:35 #51
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_48635736
En eindelijk dan, de tracklist:

01. Raven Maize - The Real Life [2001]
Zeer bekende clubber van een aantal jaren geleden. Geraden door de helft van de deelnemers.

02. Ian Brown - F.E.A.R. [2001]
Deze release kenmerkte zich door enkel kleine zinnetjes te gebruiken waarvan de beginletters elke keer F.E.A.R. zijn. Mede daardoor is deze track door bijna iedereen geraden (behalve zero2nine). Unkle maakte een remix van deze track in 2004 voor een Festival die in haar tweede jaar alweer dood was, en waar ik overigens de naam niet meer van weet...

03. Art of Noise - The Holy Egoism of Genius [1999]
Art of Noise is altijd een zeer vooruitstrevende groep muzikanten geweest die altijd gebruik maakte van de meest dure en geavanceerde apparatuur om hun emoties en gedachtegangen om te kunnen zetten naar muziek. Dit nummer verscheen op hun laatst gereleasde album en ze hebben sindsdien niet meer voortgebracht dan compilaties, remixes en dvds. Door velen geraden

04. Farley Jackmaster Funk & Jessie Saunders - Love Can't Turn Around [1986]
Chicago House! Een van de tracks waar het allemaal mee begon in 1986! Dat het nog steeds een zeer bekend nummer is blijkt wel uit de uitslagen, vrij veel wisten deze track bij naam te noemen!

05. Ame - Rej (A Hundred Birds Remix) [2006]
Een redelijk bekend nummer van het afgelopen jaar (ongetwijfeld een keer langs gekomen op Dance Department ofzo) in de remix. Resultaat is een Neo-klassieke track met een beat. Overigens is er ook een beatless versie. Drie mensen wisten deze track te benoemen

06. I Am The World Trade Center - September [2001]
De naam verraadt het misschien al, maar dit duo heeft heel veel met de terroristische aanslag van een ruime 5,5 jaar geleden. Zeer Creepy: Zo'n 2 jaar daarvoor hebben de twee leden elkaar ontmoet en zijn toen begonnen als muzikaal duo met deze naam. Hun eerste album verscheen in juli 2001 en alsof ze het konden voorspellen zetten ze het nummer 'September' op dat album. Toen er ook werkelijk wat gebeurde in september, sloeg dat in als een bom bij hen, en hebben besloten om een deel van hun opbrengst te doneren aan het toen opgerichte 'United Way of New York's September 11th Fund'. Alleen Da_Sandman wist deze.

07. BT - Godspeed [1997]
BT Blijft heerlijk, hier een heerlijk Beatless stuk uit een van hun beste nummers (al zeg ik t zelf). Enkele keren geraden..

08. Moby - Go (Trentemoller remix) [2006]
Het nummer is een absolute klassieker uit oudere tijden. De remixer is een absolute topper van vorig jaar op het gebied van Minimal Tech/Electrohouse. De combinatie van deze twee is vrij vaak geraden.

09. Faithless Feat. Cass Cox - Music Matters (Axwell remix)[2007]
Het laatste album van Faithless hoort een andere sound dan we gewend zijn, meer ambient en zelfs nog rustiger dan hun voorlaatste album. Axwell maakte een remix van een van die bekendste tracks en het resultaat is een track absoluut 2007 waardig. Ook deze track is vrij veel geraden.

10. Jens Friebe - Lawinenhund (Egoexpress Remix B Goddamned Bunker Edit) [2006]
Jens Friebe is (zoals te horen) een Duitse artiest. Hij maakt muziek in het lichtere Pop-rock Genre. In 2006 heeft Egoexpress dit geremixed naar onder andere deze minimal track. Enkel geraden door Da_Sandman

11. Antoine Claraman - Take Off [2006]
Even voordat de Electro-hype begon verscheen deze track. Eigenlijk een hele simpele track maar ondanks dat grijsgedraaid in menig Club. Helaas was er niemand die deze track wist te raden...

12. Telepopmusik - Breathe [2001]
Meest bekende track van Telepopmusik. Verschijnt de laatste tijd veel in reclames . Is dus ook vrij vaak geraden

13. Cassius - The Sound of Violence [2002]
Opnieuw een absolute klassieker, een zeer bekend nummer. Ondanks dat duurde t af en toe even eer iedereen m gevonden had.

14. Aqua - Doctor Jones (Antiloop remix) [1997]
Men neme de grootste commerciele troep dat zo vreselijk is dat het de charts een tijd lang roeleert. Maak daar onder de pseudoniem Antiloop een remix van en pak er een sample uit met de bekende vrouwelijk tarzanachtig geforceerde kreet, al dan niet geknipt. Gevolg is een nietszeggende sample met een stem waarvan je zou zeggen: 'waar ken ik dat ook al weer van?' Enkel Da_Sandman herkende de track.

15. Peran - We Want To Be Free [2003]
Ook dit nummer is door zijn vreselijkheid doorgedrongen tot de charts. Dit keer mede dankzij een deuntje dat werkelijk niet uit je kop is te slaan. Sommige mensen konden t daarom ook niet verkroppen dat ze geen naam konden plaatsen bij een deuntje die zij eerder hebben gehoord. Dit deuntje zijn zij nooit helemaal vergeten, maar de naam en artiest van deze track des te meer. Uiteindelijk is deze track slechts twee keer geraden. Of dat komt omdat de deelnemers deze track t liefst niet wilde luisteren omdat ze bang waren dat t in hun hoofd bleef hangen, is onbekend..

16. Junkie XL Feat Don Davis - Red Pill, Blue Pill [2003]
De Matrix kende een zeer goede soundtrack, varierend van de klassieke 'soundtrack-sound' tot de pompende techno. Op dat laatste werd voortgebouwd in de 'Animatrix'. Junkie XL mocht daarbij een nummer componeren, en dit is het resultaat. Veel mensen konden de track plaatsen.

17. De Smurfen - ja, dat is cool [1995]
Smurfenhouse! Irene Moors nam het initiatief om met de Smurfen muziek te maken. Housemuziek! Dat was zo'n succes dat er meer cds verschenen. Na enkele cds braken Irene moors en de Smurfen met elkaar, omdat Irene het te druk kreeg. Onze kleine blauwe kaboutertjes gingen door en maakten nog vele cds erna, elk met succes! De Smurfen hebben geschiedenis geschreven in de Nederlandse House-scene en worden tot op de dag van vandaag nog gehoord in menig huis- of slaapkamer! Vrijwel iedereen had door dat dit om de Smurfen ging, maar pas op t allerlaatst werd deze track volledig correct gerekend door Laevid en Sink

18. Gabriel and Dresden feat Jan Burton - Dangerous Power (Kuffdam & Plant Remix) [2006]
Gabriel & Dresden kennen een rijke geschiedenis, Waar ze vooral bekend zijn geworden met de Progressive Trance, zijn ze overgestapt op het heerlijke 'Electrance'. In het uiteinde van afgelopen jaar werd deze track gereleased. Slechts enkele keren geraden.

19. Pride and Fall - Border [2006]
Lekker stuk Futurepop. En in tegenstelling tot de track in mijn vorige contest klinkt dit ook echt als Futurepop. Deze track is vrij vaak geraden, maar in de meeste gevallen pas in een tweede of latere tracklist.

20. Playgroup feat KC Flightt - Front 2 Back (Switch remix) [2006]
Ik moest gewoonweg een gare Electrotrack in mijn contest hebben, en dat is deze geworden. Had deze track voorheen ook nooit gehoord en t was gewoonweg een beetje gissen hoe vaak deze track geraden zou worden. Hij werd meermaals geraden, niet veel, maar wel meer dan ik had verwacht.

21. Niels van Gogh vs Eniac - Pulverturm 2.0 (Richard Durand Remix) [2006]
Ik heb er wel veel 2006 tracks in de contest gezet merk ik nu, maar anyway: Dit is een zeer bekend nummer, velen hebben hem herkend. Niet direct te horen was dat het om een remake ging en dat bleek een klein struikelblok. Uiteindelijk wisten de meeste deelnemers om welke track het hier ging.

22. Solid Groove - Sick Na Good [2006]
Nog een gare electrotrack, Solid Groove is niet onbekend, deze track wel. Is nooit geraden.

23. Ronny X - Jesus Christ Superstar (Simon Paul and Danny James Jesus Christ Louder Vocal Mix) of (Louder Vocal Mix bij Lost Witness Boys UK) [2006]
Overbekende vocals worden hier gebruikt, vervolgens in de remix tot een potentiele Clubhit. De opbrengsten gingen naar een goed doel. Blijkbaar is dit niet helemaal gelukt, want de track met z'n meerdere remixes zijn nooit bekend geworden bij het grote publiek. In veel gevallen waren zowel de artiest als de track goed. De remix benoemen leverde wat problemen op en is uiteindelijk alleen door Flamebringer geraden. Waarom deze twee remixes zoveel op elkaar lijken weet ik niet, Discogs geeft in ieder geval niet aan dat Simon Paul & Danny James = Lost Witness Boys UK

24. Party Animals - Hava Naquila [1996]
Nou, hier hoef ik niet zo veel bij te zeggen denk ik .Te bekende happy hardcore track en door bijna iedereen geraden. Enkel Sink kon m niet plaatsen

25. Dj Furax vs Redshark - Big Orgus [2003]
Breezah-hit in Breezahtenten. Althans, zo ken ik m. In gebrek aan uitgaansgelegenheden in de buurt was ik veroordeeld tot de enige aanfietsbare discotheek in de regio. Het is ooit de beste discotheek van NL geweest, maar ik heb me altijd afgevraagd waarom... Iets van de helft van de deelnemers wist deze track bij naam te noemen.

26. Double Figures - Hey DJ [2001]
De naam van de track was duidelijk, de artiest leverde veel problemen op. Op de valreep is deze track alleen volledig correct benoemd door Flamebringer

27. Rotterdam Termination Source - Poing [1992]
Classic hardcore track, opnieuw was t Sink die deze track als enige niet kon benoemen.

28. Warmduscher feat Lamont Humphrey - Hardcore Will Never Die [2002]
Zeer bekende Hardtrance/Hardhouse track gecomponeerd door het eveneens (voor het genre) zeer bekende Warmduscher. Dat de gemiddelde smaak van de deelnemer minder hard is dan deze track, is toch wel duidelijk geworden met deze track, 4 van de 10 mensen wisten m te benoemen.

29. Jeckyll & Hyde - The Flipside [2006]
De flipside van de meest bekende Jumper. De Jumper die ervoor heeft gezorgd dat zelfs kleuters en de acteurs van Koefnoen zijn gaan Jumpen. Dit is de flipside van Frozen Flame. Ondanks dat enkele keren geraden.

30. Deepack - The Prophecy (Qlimax anthem of 2003) [2003]
De officiele Qlimax anthem van 2003. Om deze track te kunnen realiseren hebben ze meer diepgang in deze track moeten plaatsen dan ze voorheen deden. Dat het om een Qlimax anthem ging was voor veel mensen wel duidelijk. Welk anthem t was, kon niet iedereen beantwoorden.

31. Visage - Fade 2 Grey (Noisia remix) [2005]
Visage was vrij bekend aan het begin van de eighties. Zo'n 25 jaar later maakte het Nederlandse Noisia deze remix. De vocals waren in deze 64-bits soundfile slecht te verstaan, maar als je deze track als een geremixte klassieker kende, had je de vocals niet nodig. Slechts Curchulain had deze track volledig goed.

32. Charlie Lownoise & Mental Theo - Tiroler Kaboemsch [1993]
Opnieuw een classic Hardcore track, deze keer met een hogere BPM. Heeft een hoog 'WTF gehalte' bij het voor het eerst horen van deze track. De Performers zijn uiteraard overbekend, maar deze track is gemaakt voordat ze echt bekend werden met onder andere Wonderful Days. Veel van jullie wisten deze track.
  maandag 23 april 2007 @ 16:01:00 #52
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_48635836
Ik had er 6 gekend.
pi_48637412
Jeckyll & Hyde dus.. God wat heb ik mn hoofd erover gebroken, het is typisch Trancescape...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_48637430
Anyhoe, de nummers zijn geselecteerd en ben aan het knippen. Straks of morgenochtend contest 32!
In Southern Sun
  maandag 23 april 2007 @ 16:51:03 #55
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_48637826
quote:
Op maandag 23 april 2007 15:58 schreef Tokamak het volgende:

14. Aqua - Doctor Jones (Antiloop remix) [1997]
een nietszeggende sample met een stem waarvan je zou zeggen: 'waar ken ik dat ook al weer van?'
Argh! Ja, nou je 't zegt...
Nothing has changed. Everything has changed.
  maandag 23 april 2007 @ 18:53:33 #56
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_48642059
quote:
Op maandag 23 april 2007 16:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Anyhoe, de nummers zijn geselecteerd en ben aan het knippen. Straks of morgenochtend contest 32!
Je had nu ook wat meer tijd uiteraard
pi_48642147
Nou, ik werd nog even vrij bang van Flamebringer..

Hij is af, over vijf minuutjes online .
In Southern Sun
  maandag 23 april 2007 @ 19:08:32 #58
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_48642637
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou, ik werd nog even vrij bang van Flamebringer..

Hij is af, over vijf minuutjes online .
Mooi, ben benieuwd!
pi_48642789
In Southern Sun
pi_48643682
Ik heb wel maximaal gescoord als ik zo die namen zie, nummer 1 en 15 heb ik ooit gehoord, maar was ik nooit op gekomen. Wel apart om Ian Brown in een dance-contest te zien, contest was dus lekker breed . En hij was wel puzzel-waardig want anders had ik denk een punt of 12 gescoord.

Ik vind het trouwens erg jammer dat ik dan juist die *piep* no limit-verkrachters goed moet hebben
pi_48644054
quote:

24. Party Animals - Hava Naquila [1996]
Nou, hier hoef ik niet zo veel bij te zeggen denk ik .Te bekende happy hardcore track en door bijna iedereen geraden. Enkel Sink kon m niet plaatsen

27. Rotterdam Termination Source - Poing [1992]
Classic hardcore track, opnieuw was t Sink die deze track als enige niet kon benoemen.
mja, sorry.. ik herken ze wel, maar een naam op plakken kon ik niet, hardcore is echt totaaaaaaal niet m'n ding.. is ook echt 'n typische nederlandse productie toch? en laat ik dat nu net niet zijn
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:54:10 #62
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_48660227
quote:
En eindelijk dan, de tracklist:

[..]

07. BT - Godspeed [1997]
BT Blijft heerlijk, hier een heerlijk Beatless stuk uit een van hun beste nummers (al zeg ik t zelf). Enkele keren geraden..

[..]
Hun??? Heiligschennis!

En ook tering dat ik deze niet geraden heb
quote:
31. Visage - Fade 2 Grey (Noisia remix) [2005]
Visage was vrij bekend aan het begin van de eighties. Zo'n 25 jaar later maakte het Nederlandse Noisia deze remix. De vocals waren in deze 64-bits soundfile slecht te verstaan, maar als je deze track als een geremixte klassieker kende, had je de vocals niet nodig. Slechts Curchulain had deze track volledig goed.
Oh, zaten er vocals in de sample?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')