Kan me er wel wat bij voorstellen.. Het is ook veel te lekker weer om binnen in een klaslokaal te zitten.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:32 schreef teigan het volgende:
Morgen maar twee uurtjes les, en vrijdag 1 uur.. Aan een klas die ik nu even overneem in het kader van mijn PGOO... Ik had ze vandaag ook, het laatste uur, en ze waren niet vooruit te branden..
Ah okee.. Klinkt best interessantquote:Op vrijdag 27 april 2007 07:18 schreef teigan het volgende:
Probleem Gestuurd Onderwijs Ontwerp...Dat moet ik doen om mijn diploma te halen... Ze willen nl. dat als je in netto 5 jaar eerstegraads docent wordt, je toch een soort van scriptie schrijft.. Je moet dus een probleem signaleren op school, dat gaan analyseren en een oplossing zoeken en uitproberen..Ik heb niet echt een probleem gevonden, maar ik ben bezig gegaan met de "nieuwe scheikunde", oftewel de vorm van onderwijs die ze dan willen gaan gebruiken..Ik ben er best skeptisch over, terwijl we er over 3 jaar allemaal mee moeten gaan werken.. Ik neem daarvoor 3 weken een A5 klas over die ik normaal geen les geef.. Deze week is de tweede week, dus na de vakantie nog een weekje, en dan analyseren..
Heel hard ander werk zoekenquote:Op maandag 23 april 2007 14:06 schreef teigan het volgende:
En wat zijn je plannen nu imago?
Amen. Ik heb het ook te vaak meegemaakt dat één of andere zakenpik zonder lesbevoegdheid een paar maanden tijdelijk een beetje inspiratieloos voor de klas is gaan staan en het veel te hoge salaris uit het bedrijfsleven kreeg uitbetaald.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:30 schreef thaleia het volgende:
Ach ja dat salarisgedoe is sowieso totaal achterlijk in het onderwijs, op elke school. Dan moet je eigenlijk aan allerlei dingen voldoen en specifiek solliciteren op een LC/LD-functie, maar in de praktijk krijgen docenten in tekortvakken datzelfde salaris, maar dan ZONDER dat ze aan al die dingen voldoen, en mensen die uit het bedrijfsleven komen idem dito......en dan geldt voor degenen die wel via de officiele sollicitatieprocedure aan LC/LD komen ook nog dat het er eigenlijk niet om gaat in hoeverre je aan die eisen voldoet, maar in hoeverre je geloofwaardig roept dat je aan die eisen voldoet, in combinatie met op hoe goede voet je met de directie staat.
Totale willekeur. Op de school van een vriendin van me worden de oudere docenten die hun sporen ruimschoots hebben verdiend gepasseerd omdat de LC/LD-functies worden gebruikt om jonge veelbelovende mensen binnen te houden, want die oudere docenten blijven toch wel want die hebben hun hypotheek enzo, die gaan niet zomaar weg, dus die hoef je niet te paaien met een hoger salaris. Dat ze al jaren fantastische dingen doen boeit niet.
Echt, het is beschamend. Ik heb LC puur vanwege mijn marktwaarde (tekortvak) en ik heb maar besloten me niet schuldig te voelen dat een heleboel collega's die er minstens evenveel recht op hebben nog steeds (en misschien wel voor eeuwig) in LB zitten. Het is gewoon een volstrekt van de pot gerukt systeem, en iedereen die het op welke manier dan ook lukt om uit LB te komen moet dat vooral doen. Vooral als ie vrouw is. Doe jij het niet dan doet een ander het wel.
ik vind het ook zo lastig.. Ik heb mijn mijn coach die lijst doorgewerkt, en hij had zoiets van copy paste de dingen maar waar je aan voldoet..quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:49 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ach ja, die competenties... Heb mijn POP-gesprek ergens in december al gehad. Overigens best een gezellig gesprek, aangezien ik het goed vinden kan met de teamleider. Maar dat gedoe met die competenties is soms inderdaad een beetje vergezocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |