abonnement Unibet Coolblue
pi_48626700
Ik heb het echt gedaan, ik heb opgezegd!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_48631667
En wat zijn je plannen nu imago?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48652910
Je weet dat wij een vacature hebben he?

Het is bij ons op het moment dolle pret. Pre-vakantieweek, tentamens dus een gatenkaasrooster, lagere klassen zijn met het mooie weer niet te houden, maar ach hey boeien, het is mooi weer en bijna vakantie
Er moet nog wel een heleboel werk gedaan worden maar dat gebeurt dan relaxed in de docentenkamer met een colaatje erbij, of buiten op het bankje. En je werkt zo lekker door als je niet de godganse dag vol zit met lessen
  woensdag 25 april 2007 @ 15:59:40 #29
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_48708104
Vakantie Dat werd wel weer even tijd.. Zowel de leerlingen als de meeste collega's waren wel weer hard aan wat rust toe. Ja, meneer Plasterk... vakantie is af en toe best nodig, hoor.
.
pi_48709162
Poeh, ik moet nog twee dagen joh..

Morgen maar twee uurtjes les, en vrijdag 1 uur.. Aan een klas die ik nu even overneem in het kader van mijn PGOO... Ik had ze vandaag ook, het laatste uur, en ze waren niet vooruit te branden..
Ik baal daar dan echt van, maarja, het is denk ik ook wel goed voor mijn PGOO om zulk soort dingen op te merken/ te zien
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 25 april 2007 @ 17:18:34 #31
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_48710462
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:32 schreef teigan het volgende:
Morgen maar twee uurtjes les, en vrijdag 1 uur.. Aan een klas die ik nu even overneem in het kader van mijn PGOO... Ik had ze vandaag ook, het laatste uur, en ze waren niet vooruit te branden..
Kan me er wel wat bij voorstellen.. Het is ook veel te lekker weer om binnen in een klaslokaal te zitten.
.
pi_48710531
Ik had ook liever buitengezeten hoor.. Het is alleen zo vervelend. Ik wil dit gewoon goed uittesten, en daar dus ook iets zinnigs over kunnen schrijven... Al is hier natuurlijk ook wel wat over te zeggen natuurlijk
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 26 april 2007 @ 22:37:29 #33
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_48756228
Wat is PGOO dan voor iets? Probleem Gestuurd Onderwijs Ofzoiets?
.
pi_48764722
Probleem Gestuurd Onderwijs Ontwerp...

Dat moet ik doen om mijn diploma te halen... Ze willen nl. dat als je in netto 5 jaar eerstegraads docent wordt, je toch een soort van scriptie schrijft..

Je moet dus een probleem signaleren op school, dat gaan analyseren en een oplossing zoeken en uitproberen..
Ik heb niet echt een probleem gevonden, maar ik ben bezig gegaan met de "nieuwe scheikunde", oftewel de vorm van onderwijs die ze dan willen gaan gebruiken..
Ik ben er best skeptisch over, terwijl we er over 3 jaar allemaal mee moeten gaan werken..
Ik neem daarvoor 3 weken een A5 klas over die ik normaal geen les geef.. Deze week is de tweede week, dus na de vakantie nog een weekje, en dan analyseren..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 27 april 2007 @ 13:13:21 #35
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_48774873
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 07:18 schreef teigan het volgende:
Probleem Gestuurd Onderwijs Ontwerp...Dat moet ik doen om mijn diploma te halen... Ze willen nl. dat als je in netto 5 jaar eerstegraads docent wordt, je toch een soort van scriptie schrijft.. Je moet dus een probleem signaleren op school, dat gaan analyseren en een oplossing zoeken en uitproberen..Ik heb niet echt een probleem gevonden, maar ik ben bezig gegaan met de "nieuwe scheikunde", oftewel de vorm van onderwijs die ze dan willen gaan gebruiken..Ik ben er best skeptisch over, terwijl we er over 3 jaar allemaal mee moeten gaan werken.. Ik neem daarvoor 3 weken een A5 klas over die ik normaal geen les geef.. Deze week is de tweede week, dus na de vakantie nog een weekje, en dan analyseren..
Ah okee.. Klinkt best interessant
.
pi_48852985
quote:
Op maandag 23 april 2007 14:06 schreef teigan het volgende:
En wat zijn je plannen nu imago?
Heel hard ander werk zoeken

Ik heb heel veel met mensen gepraat over wat ik wel en niet leuk vind, en ik denk dat ik de richting van Human Resources op wil. Wel lastig omdat ik daar natuurlijk de opleiding niet voor heb, maar via-via hoop ik toch een ingang te krijgen. En anders wil een aantal uitzendbureaus me als intercedente hebben, en hoewel dat niet m'n droombaan is, is het dus wel m'n back-up-plan. Het streven is om elke dag een sollicitatiebrief de deur uit te doen.

Moet zeggen dat het wel heerlijk bevrijdend voelt, ik sta heerlijk relaxed voor de klas! Over anderhalve week nog even naar Rome, en dan is het schooljaar alweer bijna klaar
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:12:37 #37
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_48944445
Ik ga dinsdag met 2 VMBO naar Londen, ook altijd erg gezellig. Tja, en dan zit het schooljaar er inderdaad alweer bijna op. Met al die feestdagen er door heen is het lesrooster meer een gatenkaas..
.
pi_48944515
ja, nog 5 lesweken na de vakantie.

Ik moet nog mijn voortgangsgesprek hebben, en moet daarvoor een lijst maken met de competenties die ik al heb, en aan welke ik nog wil werken..

Ik vind het echt zo'n onzin... Maarja, als ik dit niet doe, wordt het geen diploma dit jaar vrees ik..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 2 mei 2007 @ 23:49:54 #39
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_48948646
Ach ja, die competenties... Heb mijn POP-gesprek ergens in december al gehad. Overigens best een gezellig gesprek, aangezien ik het goed vinden kan met de teamleider. Maar dat gedoe met die competenties is soms inderdaad een beetje vergezocht.
.
pi_48948822
Onze school is nogal terughoudend op het gebied van veranderingen die het ministerie voorstelt. Als iets moet dan moet het hoor, en dan zijn we braaf en doen het wel, maar we staan bepaald niet vooraan te trappelen. Tegen de tijd dat wij eraan toe zijn om een verandering door te voeren is ie door het ministerie inmiddels alweer teruggedraaid

Dat is een van de redenen dat ik nog steeds op deze school werk en nog niet de behoefte heb gevoeld te zoeken naar 'n andere
pi_48953205
Mijn school is ook altijd terughoudend met dat soort dingen, maar dat kan ook verkeerd uitpakken. De invoering van een duidelijk FUWA-systeem hebben ze zo lang mogelijk uitgesteld, met als gevolg dat andere scholen binnen onze stichting al wel alles vastgesteld hebben en er voor ons bijna geen geld over is voor LC- en LD-functies. Daar zijn nu echt grote ruzies over: mensen die bergen werk verzetten maar daar niet naar betaald kunnen worden, want "het geld is op".
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_48958259
Ach ja dat salarisgedoe is sowieso totaal achterlijk in het onderwijs, op elke school. Dan moet je eigenlijk aan allerlei dingen voldoen en specifiek solliciteren op een LC/LD-functie, maar in de praktijk krijgen docenten in tekortvakken datzelfde salaris, maar dan ZONDER dat ze aan al die dingen voldoen, en mensen die uit het bedrijfsleven komen idem dito......en dan geldt voor degenen die wel via de officiele sollicitatieprocedure aan LC/LD komen ook nog dat het er eigenlijk niet om gaat in hoeverre je aan die eisen voldoet, maar in hoeverre je geloofwaardig roept dat je aan die eisen voldoet, in combinatie met op hoe goede voet je met de directie staat.

Totale willekeur. Op de school van een vriendin van me worden de oudere docenten die hun sporen ruimschoots hebben verdiend gepasseerd omdat de LC/LD-functies worden gebruikt om jonge veelbelovende mensen binnen te houden, want die oudere docenten blijven toch wel want die hebben hun hypotheek enzo, die gaan niet zomaar weg, dus die hoef je niet te paaien met een hoger salaris. Dat ze al jaren fantastische dingen doen boeit niet.

Echt, het is beschamend. Ik heb LC puur vanwege mijn marktwaarde (tekortvak) en ik heb maar besloten me niet schuldig te voelen dat een heleboel collega's die er minstens evenveel recht op hebben nog steeds (en misschien wel voor eeuwig) in LB zitten. Het is gewoon een volstrekt van de pot gerukt systeem, en iedereen die het op welke manier dan ook lukt om uit LB te komen moet dat vooral doen. Vooral als ie vrouw is. Doe jij het niet dan doet een ander het wel.
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:40:12 #43
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_48958653
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:30 schreef thaleia het volgende:
Ach ja dat salarisgedoe is sowieso totaal achterlijk in het onderwijs, op elke school. Dan moet je eigenlijk aan allerlei dingen voldoen en specifiek solliciteren op een LC/LD-functie, maar in de praktijk krijgen docenten in tekortvakken datzelfde salaris, maar dan ZONDER dat ze aan al die dingen voldoen, en mensen die uit het bedrijfsleven komen idem dito......en dan geldt voor degenen die wel via de officiele sollicitatieprocedure aan LC/LD komen ook nog dat het er eigenlijk niet om gaat in hoeverre je aan die eisen voldoet, maar in hoeverre je geloofwaardig roept dat je aan die eisen voldoet, in combinatie met op hoe goede voet je met de directie staat.

Totale willekeur. Op de school van een vriendin van me worden de oudere docenten die hun sporen ruimschoots hebben verdiend gepasseerd omdat de LC/LD-functies worden gebruikt om jonge veelbelovende mensen binnen te houden, want die oudere docenten blijven toch wel want die hebben hun hypotheek enzo, die gaan niet zomaar weg, dus die hoef je niet te paaien met een hoger salaris. Dat ze al jaren fantastische dingen doen boeit niet.

Echt, het is beschamend. Ik heb LC puur vanwege mijn marktwaarde (tekortvak) en ik heb maar besloten me niet schuldig te voelen dat een heleboel collega's die er minstens evenveel recht op hebben nog steeds (en misschien wel voor eeuwig) in LB zitten. Het is gewoon een volstrekt van de pot gerukt systeem, en iedereen die het op welke manier dan ook lukt om uit LB te komen moet dat vooral doen. Vooral als ie vrouw is. Doe jij het niet dan doet een ander het wel.
Amen. Ik heb het ook te vaak meegemaakt dat één of andere zakenpik zonder lesbevoegdheid een paar maanden tijdelijk een beetje inspiratieloos voor de klas is gaan staan en het veel te hoge salaris uit het bedrijfsleven kreeg uitbetaald.
pi_48963592
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:49 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ach ja, die competenties... Heb mijn POP-gesprek ergens in december al gehad. Overigens best een gezellig gesprek, aangezien ik het goed vinden kan met de teamleider. Maar dat gedoe met die competenties is soms inderdaad een beetje vergezocht.
ik vind het ook zo lastig.. Ik heb mijn mijn coach die lijst doorgewerkt, en hij had zoiets van copy paste de dingen maar waar je aan voldoet..
Ik ben bang dat ze dat niet goed genoeg vinden, en wil het dus uitwerken.. Maar daar loop ik vast..
Stressen dus..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:30:13 #45
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_48965392
Als je coach zegt copy/paste.. doe dat gewoon Je bent nu bang dat ze het waarschijnlijk niet goed zullen vinden, maar wie zegt dat dat ook daadwerkelijk zo is?
.
pi_49191983
Langzaam begint het besef te komen dat ik het niet ga redden om in 5 jaar af te studeren. Vandaag ben ik wel gevraagd of ik volgend jaar mentor wil worden van vmbo2.

Lastige keuzes!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 20:24:27 #47
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_49309585
Ben nu 4 jaar mentor van 2VMBO, is wel erg leuk, moet ik zeggen. Vooral de begeleiding van het keuzeproces (basis/kgt) is wel erg interessant. Je kunt pech en geluk hebben met een 2VMBO-klas. Kan er niet iets geregeld worden tussen school/opleiding om je toch te laten af studeren binnen een gezette tijd? Eventueel de opdrachten die je nog voor de opleiding moet doen om te zetten in opdrachten die je binnen school komt doen?
.
pi_49311044
het mentoraat lijkt mij uiteindelijk ook nog wel leuk, maar eerst nog maar een paar jaar ervaring opdoen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:06:04 #49
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_49315977
Meestal delen ze je dat gewoon mee, zo van: "oja, je hebt nog uren over in de taakbelasting en we hebben een mentor nodig op 2 HAVO, dus volgend jaar ben je mentor". Veel plezier
.
  zondag 13 mei 2007 @ 00:12:03 #50
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_49318750
Ik was in mijn eerste onderwijsjaar én mentor, én vakgroepvoorzitter (van een hele afdeling) én stagecoordinator. Ongelooflijk dat ze dit soort taken in de schoenen van een eerstejaars docent schuiven...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')