abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48220639
Sinds een paar dagen ben ik helemaal verslaafd aan deze muziek.
En sinds ze op Lowlands staan en op 03.05.2007 NL-Amsterdam - Paradiso dacht ik laat ik is een topic maken.

Members 2006:

* erlend øye – guitar and vocals
* marcin oz – bass
* sebastian maschat – drums
* daniel nentwig – rhodes and crumar

the whitest boy alive started as an electronic dance music project in 2003. it has slowly developed into a band without any programmed elements.

En nog een youtube linkje zodat je weet wat het is

http://www.youtube.com/watch?v=YHde6vsUSY8

Veel plezier
  woensdag 11 april 2007 @ 16:45:57 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48221195
Binnen dit genre is The Notwist toch vele malen beter. Die plaat van Whitest Boy Alive bevat een aantal goede nummers, maar af en toe is het toch behoorlijk doelloos en slaapverwekkend (zoals het geval is met het meeste wat Erlend Øye doet, eigenlijk). Burning is overigens wel erg sterk.

Ik vind het ook nog steeds knap dat ze één van de bekendste en meest catchy baslijnen ooit (van Chic's Good Times en Sugarhill Gang's Rapper's Delight) voor Golden Cage gebruiken, en het toch niet voor elkaar krijgen om er een interessant nummer van te maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Grobbel op 11-04-2007 16:53:14 ]
pi_48225640
Dit is het eerste van Erlend Øye wat me "misschien" niet helemaal kan bekoren, en dat ligt dan het meest aan het feit dat dit gewoon te ver weg van m'n eigen favoriete genres ligt, en minder melodieus/harmonisch is dan KoC.
Overigens blijf ik All Ears toch een van de mooiste nummers vinden die ik van Øye ken (aandachtig luisteren dat nummer, erg mooi stereobeeld). De gitaar op het einde van Done with you spreekt me ook erg aan, evenals de gitaar in Borders.

Ohja, slaapverwekkend kan ik me nog wel in vinden -ik noem dat rustig-, maar doelloos is geen term voor muziek. Daarnaast heeft Øye binnen zoveel verschillende soorten stijlen muziek (al dan niet door hem of van hem geremixed) dat je beter die halve collectie van je eruit kan gooien, dat valt dan namelijk ook binnen doelloos en slaapverwekkend.
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
  woensdag 11 april 2007 @ 19:06:27 #4
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_48226150
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:54 schreef Ouzooo het volgende:
Ohja, slaapverwekkend kan ik me nog wel in vinden -ik noem dat rustig-, maar doelloos is geen term voor muziek. Daarnaast heeft Øye binnen zoveel verschillende soorten stijlen muziek (al dan niet door hem of van hem geremixed) dat je beter die halve collectie van je eruit kan gooien, dat valt dan namelijk ook binnen doelloos en slaapverwekkend.
"Doelloos" geen term voor muziek? Dan heb je nog veel te weinig Merzbow beluisterd. Met "doelloos" bedoel ik in dit geval vooral zijn neiging om nummers uit te brengen die gewoon niks om het lijf hebben; misschien dat "vuller" een betere term is.
En ik ben prima op de hoogte van het werk van de beste man (met Kings of Convenience, Royskopp, zijn soloplaat, z'n DJ Kicks-plaat), maar ik vind het allemaal erg hit & miss. Als het werkt dan werkt het ook ècht - maar als het niet werkt dan is het allesbehalve interessant, en dat is inclusief een deel van zijn remixwerk.
pi_48227673
Merzbow net even beluisterd, inderdaad doelloos. Vullers is inderdaad een betere term, die gebruikte ze in de Fok! review van het WBA album ook

Ik snap overigens wel wat je bedoelt, ben het er alleen niet mee eens, ik vind juist echt het grootste gedeelte van Erlend echt de moeite waard, een ander nummer misschien minder interessant, maar nog steeds niet onaardig. Bij Autechre heb ik dat ik juist een paar nummers echt te gek vind, maar het grootste gedeelte helemaal niks, hier is dat omgekeerd .
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
pi_57868330
Ze komen naar Rotown. Maar is al uitverkocht
pi_57901518
supervet, vorig jaar twee keer gezien, live is het echt heel erg tof. hoop dat ze ooit nog met nieuw materiaal komen!
pi_59754583
Tvp!

Heb deze band een paar dagen geleden ontdekt en vind de muziek echt tof.
Ben helemaal niet bekend met het "electro" genre,kom zelf uit de metal scene.

Heeft iemand tips voor soortgelijke bands?
Get on that cross that's all your good for!
pi_59828120
Het originele werk van twba is misschien een beetje tam, maar een remix zoals de fred falke mix van Golden Cage is helemaal de poep. Electro zou ik het origineel overigens niet willen noemen.
I don't know if we're made for each other but this night is made for us.
You've got nothing left to lose and only me to trust.
pi_59832063
Ken alleen het nummer Burning, en dat vind ik een geweldig nummer. Vorig jaar laatste 10 minuten van optreden op pukkelpop gezien, weet er niet zo veel meer van, behalve dat ze burning speelden.
pi_65474606
Het nieuwe album "Rules" is weer lekker!
pi_65489088
Ah, ff opzoeken
pi_66146383
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:53 schreef Omaha het volgende:
Kende deze band nog niet, maar dit album is echt lekker inderdaad
pi_66147645
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:53 schreef Omaha het volgende:
Is 'ie al officieel uit? . Vorig jaar in Rotown was erg tof, live vond ik ze nog leuker dan op CD.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_66159698
3 maart komt Rules officieel uit.
En ze staan op Motel Mozaïque in Rotterdam.

Rules is trouwens wel wat actiever dan Dreams. Moet er nog een beetje aan wennen maar het klinkt zeker niet verkeerd.
pi_72266215
4 en 6 December in Paradiso! Heb de kaartjes al binnen
pi_72287363
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 20:39 schreef taart het volgende:
4 en 6 December in Paradiso! Heb de kaartjes al binnen
6 en 8 zijn de correcte data
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:42:14 #18
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_72287636
Nieuwe is beduidend beter dan de eerste, inderdaad.
pi_72287744
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:33 schreef MCH het volgende:

[..]

6 en 8 zijn de correcte data
juist
  Moderator dinsdag 1 september 2009 @ 08:53:55 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_72332088
Hoorde ik iemand (grobbel) the notwist zeggen, lijkt dit erop dan ga ik het eens checken want

the notwist
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_74271748
Deze band is goed!
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:10:44 #22
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_74340356
persoonlijk vind ik zijn sideproject, Kings of Convience lekkerder om naar te luisteren. alhoewel TWBA op lowlands wel aardig rockte.
ga eens koffie halen
pi_74341692
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:10 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
persoonlijk vind ik zijn sideproject, Kings of Convience lekkerder om naar te luisteren. alhoewel TWBA op lowlands wel aardig rockte.
Het is eerder andersom. Hij is bekend geworden met Kings of Convenience waarna hij, na 2 albums, TWBA oprichtte.
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:18:22 #24
pi_74341939
klopt
al vind ik hem als solo artiest veel minder boeiend
in december ben ik er wel bij!
ga eens koffie halen
  woensdag 9 december 2009 @ 08:21:16 #25
pi_75434374
wat een optreden gisteren heb nog nooit zo'n lange rij gezien bij de paradiso. andere mensen nog geweest?
lag helemaal dubbel op het laatst, die jongen dacht te kunnen stagediven, en iedereen een stapje opzij deed.

[ Bericht 2% gewijzigd door CompleetZuivelonbijt op 09-12-2009 14:11:16 ]
ga eens koffie halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')