abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48198203
Beste Dig users

Met de nieuwe updates van afgelopen weekend zijn Subsubfora mogelijk op het forum.
Als eerste wat uitleg wat deze precies inhouden.

Het is niet meer dan filters die je kan toepassen op topics, mits deze topics correct zijn neer gezet.
Is het dan niet 100%? Nee, dat kan nooit we blijven afhankelijk hoe de users het openen of hoe een mod het neerzet achteraf.

De index zoals gaat worden.

Uitgeklapt

De linkjes waarmee je de filters kan activeren

Met aktief filter op games.

Zo open je een topic met het juiste filter (de filters staan dus vast)

Uit topic: Waar kan ik die subsubfora zien?

En een post gejat van luus
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:01[/url] schreef Lucille het volgende:
Voor de mensen die het niet helemaal snappen met de filters, als je een topic bekijkt zit er onderaan de pagina een nieuwe optie: Filter.
Deze staat standaard niet geselecteerd, zodat het topic ongefilterd (ofwel normaal) in de lijst van topics staat in een forum. Selecteer je uit de lijst van filters (op dit moment zit er maar 1 in, de Testfilter) een optie, dan wordt het topic gekoppeld aan dit filter.

OK, en nu? Kijk je in een forum bovenaan de pagina, dan zie je het overzicht van alle filters. Ook daar staat er nu dus eentje, het Testfilter. Klik je op de link van zo'n filter dan verschijnen alle topics in beeld behorende bij het filter.

OK leuk, en nu? Nou, met 1 zo'n filter heb je natuurlijk niet echt iets spannends, maar stel je voor dat je in V&A filters gaat maken voor [GEZ] en [TK] om maar iets te noemen. En je koppelt die bewuste topics aan die filters. Dan kan je met 1 klik alle [TK] topics zien en met het andere filter de [GEZ] topics.

Het is dus een manier om als het ware sub-subfora te maken, alleen niet doormiddel van een extra diepe laag, maar door middel van filters die gekoppeld zijn aan topics in een forum. Op die manier kan je zonder de filters nog steeds het complete overzicht krijgen zonder telkens een laag extra diep het topic in te duiken, maar als je door de grote hoeveelheid topics het overzicht een beetje kwijt raakt is het een hulpmiddel om wat meer overzicht te creeeren.

In mijn ogen moet je het ook zien als een hulpmiddel, niet als een doel op zich om alles dan ook maar in een filter te stoppen.
Wat willen we van jullie?

Je mening!
Jullie weten dat we er toch niet naar luisteren maar het staat leuk.
We hebben achter de schermen ook al ideeen en die wil ik dus ook hier als uitgangspunt gebruiken.

Wie zijn we? De huidige mods, alle fa's (met name de twee ex dig modjes) en danny.

Deze ideeen komen van Jump en in beide kunnen we wel wat in vinden.
quote:
* Ontwikkeling
* Non-Windows
* Design
of
quote:
* Hardware
* Development/Ontwikkeling
* Design
* Besturingssystemen
* Applicaties/Software
Nadeel van veel filters is uiteraard dat de topics verder naar beneden schuiven en je view dus beperkter zal worden. een tiental filters zal waarschijnlijk dan ook wat overdreven zijn, maar met minder moeten we een heel eind kunnen komen.

Van jullie willen we graag een frisse blik en hopelijk leuke ideeen. Er zullen hopelijk veel meningen zijn maar je kan niet iedereen tevreden houden maar we doen ons best.

let the fun begin!

[ Bericht 0% gewijzigd door Godtje op 10-04-2007 23:12:12 ]
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:10:22 #2
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_48198507
Tof!
Jusqu'ici tout va bien
  Lieve Belg dinsdag 10 april 2007 @ 23:10:50 #3
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_48198534
Ook nog een verklarend stukje:
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:18 schreef Jump het volgende:
Het wordt niet gefilterd op tagjes hoor.

Voorbeeld:
In Vraag & Aanbod zijn twee filters gemaakt, ene genaamd "Te Koop", de andere "Aangeboden". Je kan als user een topic openen in V&A zelf, het staat dus niet onder een filter. Je kan een topic openen onder de filter "Te Koop", en je kan een topic openen onder de filter "Aangeboden".

Laten we nu even van uit gaan dat er drie topics zijn, eentje in V&A, en in elke filter een topic. Wanneer je nu naar V&A zelf gaat, dus /62, dan zie je alle drie de topics. Ook diegene die zich onder een filter bevinden. Ga je nu naar "Te koop", dan zie je enkel het topic dat onder de filter "Te Koop" staat.

Je kan dus gebruik maken van de filters, maar dat hoeft niet, want als je naar V&A gaat zie je ook alle topics die onder de filters staan. Dus V&A is 'ongefilterd'.

De filtering gebeurd niet op de tag [TK] of [TR] bijvoorbeeld. k

Hoe kan je nu topics in zo'n filter krijgen? Modeators hebben de mogelijkheid om een filter aan een topic toe te kennen. Stel nu dat een "Te Koop" topic gewoon in V&A geopend is, maar dat we die liever in de filter hebben. Als gebruiker kan je ook gewoon in de filter een topic openen, dan krijgt die automatisch de filter toegekend.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_48200957
-edit- verkeerde topic
pi_48201268
ouwe layout kan het ook allemaal gewoon aan de plaatjes te zien?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_48201476
Zijn er ook subsubsubfora mogelijk, dan kun je bijvoorbeeld een uitklapbaar subsubforum Besturingssystemen, met een aantal subsubsubfora zoals Windows, Linux, PC-DOS en dergelijke.

Subsubsubsubfora voor iedere versie van het OS zou waarschijnlijk een beetje te veel van het goede zijn
pi_48201737
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:37 schreef Boschkabouter het volgende:
Zijn er ook subsubsubfora mogelijk, dan kun je bijvoorbeeld een uitklapbaar subsubforum Besturingssystemen, met een aantal subsubsubfora zoals Windows, Linux, PC-DOS en dergelijke.

Subsubsubsubfora voor iedere versie van het OS zou waarschijnlijk een beetje te veel van het goede zijn
Je vergeet het beste OS maar goed... ik moet het nog even snappen met die filters...verdiep me er morgen wel even in
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_48203954
quote:
Op woensdag 11 april 2007 00:37 schreef Boschkabouter het volgende:

Nee, kan niet.
Het is ook een filter niet echt een uitklapsysteem waar je steeds een level dieper gaat.
  woensdag 11 april 2007 @ 07:56:59 #9
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_48204205
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:04 schreef Godlike02 het volgende:

Deze ideeen komen van Jump en in beide kunnen we wel wat in vinden.
[..]

of
[..]
Dit lijkt mij een goed lijstje:
  • Hardware
  • Development/Ontwikkeling
  • Design
  • Besturingssystemen
  • Applicaties/Software
  • (Draadloze) Netwerken (Toch redelijk veel vragen over altijd, lijkt mij handig om deze er ook bij te zetten.)
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 00:46 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Je vergeet het beste OS maar goed... ik moet het nog even snappen met die filters...verdiep me er morgen wel even in
    Idd hij is UNIX vergeten .
  • phluphy for president!
    pi_48204438
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 07:56 schreef WyriHaximus het volgende:
    Idd hij is UNIX vergeten .
    En aanverwanten

Maare is het ook niet verstandig om een kopje te maken met overige?
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
    pi_48204510
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 08:19 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

En aanverwanten

Beetje lastig aangezien er geen overige is.
    Topics krijgen niet per default een filter met zich mee.

Als je dus een filter overige gaat maken en iemand zet deze niet in het filter dan is er weer een andere overige

En ik ben het ook wel beetje eens met luus dat je waarschijnlijk niet alles in die filters wil hangen.
    Sterker nog ik weet nog geen eens of die filters me wat lijken. Maar de tijd zal het leren, als mod zal ik ze waarschijnlijk niet snel gebruiken aangezien ik alle topics wil/moet zien.
      woensdag 11 april 2007 @ 08:25:20 #12
    84926 WyriHaximus
    pi_48204514
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 08:19 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

En aanverwanten

Ja, en dan misschien Dev/Ontwikkeling en Design tot Dev/Ont/Design maken? (Aan gezien het eingelijk het zelfde is: je ontwerpt iets .) Anders worden het er misschien wat veel .
    phluphy for president!
      woensdag 11 april 2007 @ 09:07:06 #13
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_48205150
    Vanaf wanneer is het te gebruiken ? Als ik nu klik op "plaats nieuw topic" krijg ik de optie iig nog niet .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
    pi_48205425
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 09:07 schreef DaMook het volgende:
    Vanaf wanneer is het te gebruiken ? Als ik nu klik op "plaats nieuw topic" krijg ik de optie iig nog niet .
    Nee, eerst de filters bepalen.
    pi_48206015
    In die eerste drie kan ik me wel vinden .

Vooral dat 'Design' weer een beetje terug komt .
      woensdag 11 april 2007 @ 10:16:02 #16
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_48207082
    Ik ben benieuwd of het wat is.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
      woensdag 11 april 2007 @ 11:05:34 #17
    107652 Quincy5
    Back to the future
    pi_48208608
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 07:56 schreef WyriHaximus het volgende:
    Dit lijkt mij een goed lijstje:
  • Hardware
  • Development/Ontwikkeling
  • Design
  • Besturingssystemen
  • Applicaties/Software
  • (Draadloze) Netwerken (Toch redelijk veel vragen over altijd, lijkt mij handig om deze er ook bij te zetten.)
  • Dit vind ik het beste lijstje tot nu toe.
    Een toevoeging die ik nog wil voorstellen is:
  • MP3-spelers/Telefoons/Etc (alles wat niet direct met de computer zelf te maken heeft)

Edit: en Development/Ontwikkeling en Design bij elkaar, ook omdat het anders wat veel categorieėn worden.
  • www.bttf.com
    I hate mornings
    pi_48208721
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 11:05 schreef Quincy5 het volgende:

[..]

Dit vind ik het beste lijstje tot nu toe.
    Een toevoeging die ik nog wil voorstellen is:
  • MP3-spelers/Telefoons/Etc (alles wat niet direct met de computer zelf te maken heeft)
  • MP3 Spelers is wel min of meer hardware.
    Maar ik onthou hem wel
    pi_48208946
    quote:
    Hardware

Development/Ontwikkeling/Design

Besturingssystemen

Applicaties/Software

Gadgets
    Ik heb voor mezelf nu zo iets in mijn hoofd zitten.
    Development/Ontwikkeling/Design gaat dan waarschijnlijk worden Ontwikkeling & Vormgeving
    pi_48209081
    En kan iemand het nut vertellen van een OS filter?
    Ik weet dat we hem er zelf hebben neer gezet op gevoel.

Maar als ik zo snel even denk zijn er weinig echte os zaken op dit moment.
    Ik zou wensen dat die er meer waren maar dat is een ander verhaal.

Meestal zijn het problemen met software en apps.
      woensdag 11 april 2007 @ 11:21:19 #21
    84926 WyriHaximus
    pi_48209111
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 11:16 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ik heb voor mezelf nu zo iets in mijn hoofd zitten.
    Development/Ontwikkeling/Design gaat dan waarschijnlijk worden Ontwikkeling & Vormgeving
    Ontwikkeling & Vormgeving klinkt wel beter ja.

Ow en misschien Mobiele Hardware ipv Gadgets?
    phluphy for president!
    pi_48209145
    Je hebt ook gadgets die niet bepaald mobiel zijn.
    pi_48209253
    Binnen het OS filter zou je dan het Vista topic, de Apple SC en de Unix-guru-newbie geval hebben, daar houd 't wel een beetje mee op.

Maar aan de andere kant zou je de problemen met Windows/Mac OS/Unix daarin kunnen stoppen en applicatiespecifieke problemen in de andere filter.
      Lieve Belg woensdag 11 april 2007 @ 11:31:09 #24
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_48209440
    Laptops vallen dan ook al onder mobiele hardware.
      Lieve Belg woensdag 11 april 2007 @ 11:31:42 #25
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_48209458
    Er kan later nog steeds een filter bijgemaakt worden, we kunnen hem er nu nog even uitlaten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')