abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48253263
psies, ik rij een VW 181, en heb nou niet direct twee linkse handen, maar echt technisch ben ik ook niet.. Simpele techniek, dan kun je toch stiekem veel zelf. Je moet alleen ff durven.
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  donderdag 12 april 2007 @ 13:22:46 #27
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48253681
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:10 schreef joeltje het volgende:
psies, ik rij een VW 181, en heb nou niet direct twee linkse handen, maar echt technisch ben ik ook niet.. Simpele techniek, dan kun je toch stiekem veel zelf. Je moet alleen ff durven.
heb nu een kever motor helemaal uitelkaar gehaald (is me 1e keer) en die ben ik nu aan opvoeren/reviseren en dam moet hij weer in elkaar en in me kever geplaast worden (automaat kever)
  donderdag 12 april 2007 @ 14:13:52 #28
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_48255247
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:22 schreef T42 het volgende:

[..]

heb nu een kever motor helemaal uitelkaar gehaald (is me 1e keer) en die ben ik nu aan opvoeren/reviseren en dam moet hij weer in elkaar en in me kever geplaast worden (automaat kever)
Koel!
pi_48258248
Ik ruik een project-topic

en het is lucht-koel
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
pi_48260274
Zoals de meesten al zeggen:

Sluit je aan bij een club. Hieruit kun je technische ondersteuning krijgen en meer info over de auto.
Ga bij jezelf na of je tijd hebt om klein onderhoud uit te voeren. En de wil.
Regel een werkplaatshandboek zodat je kan lezen hoe de klussen uitgevoerd dienen te worden.

Met een beetje wil en oefenen kun je een heel eind komen. En voor de moeilijke zaken is er meestal wel iemand van de merkenclub bereidt te helpen (soms tegen een kleine vergoeding).

wanneer je tijd en geld hebt, DOEN!!
pi_48260910
Dan denk ik dat ik maar voor een Fiat Spider of een Triumph Spitfire ga, is een Spider qua techniek net zo makkelijk als een Spitfire, of is er bij de kenners een voorkeur voor één van de twee (op technisch vlak)? (Hoewel ik een alfafan ben, moet ik zeggen dat ik de Alfa-spider niet mooi vind, dus die valt sowieso af.)
pi_48262349
De Alfa Spider is zonder zwart plastic toch wel een tijdloze auto hoor

Ik denk zelf ze beide eve makkelijk zijn om te onderhouden, wat bijna voor alle auto's van die tijd geldt; je kan overal bij en de techniek is relatief eenvoudig (weinig electronische dingen)

Je zou ook nog kunnen kijken naar de Lancia Beta Spider, getekend door Pininfarina. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat deze enorm betrouwbaar zijn en het is ook de laatste Lancia die nog niet onder Fiat bewind ontworpen was (al worden enkele onderdelen wel gedeeld met Fiat zoals het motorblok, zelfde als de Fiat Spider).
pi_48265175
oke even neem geen spitfire!

punt een het is een triumph (bah)

punt twee het 1500 cc blok uit de spit is een bizar slecht blok (krukas van pisbakenstaal greviseerde bloken die nog geen oliedruk hebben e.d.)

punt drie spits hebben een bizare wiel geometrie (dat ze uberhaupt bochten door komen een wonder


wat dan wel te kopen hoor ik je vragen
heel simpel
een mg midget van voor 1973! (chroombumper dus)
want die van na "73 hebben het zelfde bagge 1500 blok en lelijke rubber bumpers
koop een 1275 dan kan je heerlijk blazen (een sportwagen moet wel een beetje gaan)

punt een is mooi

punt twee betrouwbaar (goed onderhouden exemplaar)

punt drie makkelijk zelf te onderhouden (veel handboeken e.d.)

punt vier mg is 100x beter dan triumph

punt vijf past prima binnen butget
lalala
pi_48280380
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:55 schreef patje74 het volgende:


En het voorbeeld van de Trabi, tja, erg leuk, maar het lijkt niet een beetje op het soort auto die de TS wenst....
Een linkse auto past wel mooi bij linkse handen
  vrijdag 13 april 2007 @ 08:32:36 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48280959
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:20 schreef Bartaz het volgende:
Dan denk ik dat ik maar voor een Fiat Spider of een Triumph Spitfire ga, is een Spider qua techniek net zo makkelijk als een Spitfire, of is er bij de kenners een voorkeur voor één van de twee (op technisch vlak)? (Hoewel ik een alfafan ben, moet ik zeggen dat ik de Alfa-spider niet mooi vind, dus die valt sowieso af.)
Het Fiat blok is tenminste een echte motor, en met een paar dubbele carburateurs (van de Alfa sloop ) ook best nog tot prestaties te prikkelen. Technisch is Alfa echter een stuk mooier dan een FIAT, maar de 124 vind ik ook mooier dan een Alfa Spider. De truc is uiteindelijk ééntje te vinden met een goede carrosserie. Alle auto's uit die tijd roesten; vooral bij cabrio's kan je echt problemen verwachten als het niet meer zo stevig is.

Erg geinig, maar geen cabrio, vind ik ook de Lancia Fulvia; rijdt ook prima.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_48281116
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:20 schreef Bartaz het volgende:
(Hoewel ik een alfafan ben, moet ik zeggen dat ik de Alfa-spider niet mooi vind, dus die valt sowieso af.)
Een Alfa Spider niet mooi?

Ik vind hem heel mooi
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:03:31 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48281477
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Een Alfa Spider niet mooi?

Ik vind hem heel mooi
Zo'n "gemoderniseerde" auto zou ik wel goed na (laten) kijken. Die hebben vaak aardig in de prak gezeten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_48281774
!
pi_48284111
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:20 schreef Bartaz het volgende:
Dan denk ik dat ik maar voor een Fiat Spider of een Triumph Spitfire ga, is een Spider qua techniek net zo makkelijk als een Spitfire, of is er bij de kenners een voorkeur voor één van de twee (op technisch vlak)? (Hoewel ik een alfafan ben, moet ik zeggen dat ik de Alfa-spider niet mooi vind, dus die valt sowieso af.)
DonJames vindt de Alfa-spiders ook niet zo mooi en is ook geen fan van de wiebelende achteras.

De Fiat Spider is prima qua techniek prima in orde. Technisch is hij misschien iets conventioneler dan de Alfa, maar dat hoeft geen nadeel te zijn. Het motorblok was in die tijd wel behoorlijk vooruitstrevend, de Lampredi Twin-Cam is in mijn ogen één van de beste 4-cilinders die ooit in Italië gemaakt zijn.
De constructie van de softtop is ook vele malen mooier en beter dan die van een Alfa, om over de Spitfire maar te zwijgen (een tent opzetten gaat meestal sneller.. )

Probeer ook eensetje 4-spaaks Abart velgen op de kop te tikken, die staan er zó mooi onder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')