De Spitfire is volgens mij nooit met 5 echte versnellingen gemaakt, slechts met 4 of 4+overdrive.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:35 schreef Bartaz het volgende:
Helaas zit ik in het zuiden (Midden-Limburg)...
Wellicht kun je mij een indicatie geven qua kosten in de eerste paar jaren? Ik heb een budget van 7 a 8000 euro, waarmee ik volgens www.spitfire.nl een goed model op de kop kan tikken waar niet te veel mis mee is... Moet ik denken aan 500 euro per jaar om hem rijdend te houden of aan 5000 euro per jaar? (Ervanuitgaande dat ik nu nog helemaal niks kan, maar dat ik toch zoveel mogelijk zelf ga doen...)
EDIT: Een FIAT spider is inderdaad wellicht ook een auto die ik kan overwegen, ziet er inderdaad goed uit... Mocht ik toch voor een spitfire gaan, probeer ik natuurlijk wel een overdrive versie op de kop te tikken, waarmee ik dus in feite 6 versnellingen zou hebben
Een Engelse klassieker zou voor mij een bewuste keus zijn, een Alfa zou in mijn geval geen optie zijn. Da's toch een totaal andere stijl en technisch ook niet probleemloos.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:40 schreef Hyperdude het volgende:
-beperkt budget
-Engelse klassieker
-2 linker handen
Ik zou er nog eens goed over nadenken.
Heb je wel eens in zo'n ding gereden? De meesten rijden hooguit zeer matig en ze zijn allemaal retetraag. Koop een redelijk roestvrije Alfa Spider; heb je een veel betere auto.
je hebt dan een achteruit, vier vooruit en je 5e versnelling vooruit is de overdrive (toerental wordt lager, je gaat echter niet snellerquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:35 schreef Bartaz het volgende:
Helaas zit ik in het zuiden (Midden-Limburg)...
Wellicht kun je mij een indicatie geven qua kosten in de eerste paar jaren? Ik heb een budget van 7 a 8000 euro, waarmee ik volgens www.spitfire.nl een goed model op de kop kan tikken waar niet te veel mis mee is... Moet ik denken aan 500 euro per jaar om hem rijdend te houden of aan 5000 euro per jaar? (Ervanuitgaande dat ik nu nog helemaal niks kan, maar dat ik toch zoveel mogelijk zelf ga doen...)
EDIT: Een FIAT spider is inderdaad wellicht ook een auto die ik kan overwegen, ziet er inderdaad goed uit... Mocht ik toch voor een spitfire gaan, probeer ik natuurlijk wel een overdrive versie op de kop te tikken, waarmee ik dus in feite 6 versnellingen zou hebben
Is idd. een kwestie van smaak en gevoel. Ik vind het leuke autootjes om te zien, maar van binnen is het allemaal verouderde massaproductie techniek uit 1948 zonder kraak of smaak.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:46 schreef patje74 het volgende:
[..]
Een Engelse klassieker zou voor mij een bewuste keus zijn, een Alfa zou in mijn geval geen optie zijn. Da's toch een totaal andere stijl en technisch ook niet probleemloos.
Snelheid hoeft niet belangrijk te zijn en een Spitfire rijden is bijzonder leuk! OK, het is geen snelheidsmonster, maar karakter heeft het zeker. Meer dan vele snellere wagens.
En dat beperkte budged kan zeer toereikend zijn in geval van een Spitfire.
Daarbij komt dat veel onderhoudswerkzaamheden zo simpel zijn dat je ze met 2 linkerhanden kan uitvoeren.![]()
Nu je het daar over hebt, dat is een mooi eerste klusje! Vaak zijn de rubbertjes tussen de bladen helemaal plat. Deze kun je vervangen door nieuwe en dan staat de wagen ineens weer op de juiste hoogte en rijd het gelijk weer wat lekkerder.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:51 schreef Hyperdude het volgende:
Het ding heeft zelfs nog bladverenlees ik op dat spitfire.nl (geinige site wel
)
Zonder brug kan je evengoed nog heel veel. Soms is het behelpen en kan je beter even een brug huren, maar goed... Het is wel zo dat wij alvast aan het sparen zijn. Maar ik heb dan ook 4 wagens die er op moeten, en mijn sleutel/stallingsmaat heeft er 3.quote:Op woensdag 11 april 2007 07:31 schreef DennisMoore het volgende:
En moet je dan ook over iets als een brug ofzo beschikken?
'k Wil ooit 's een Volvo P1800..
Tja, dat schijnt enorm voordelig te zijn. Ook als je met Nordicar uit Heerhugowaard bekend bent.quote:Op woensdag 11 april 2007 07:31 schreef DennisMoore het volgende:
En moet je dan ook over iets als een brug ofzo beschikken?
'k Wil ooit 's een Volvo P1800..
zelfde geld voor kevertjequote:Op woensdag 11 april 2007 07:25 schreef Traband het volgende:
Trabant is ook niet zo heel moeilijk om zelf aan te sleutelen, vooral als je al aan brommers hebt gesleuteld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |