FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Autos kopen, opknappen, verkopen. Moeite waard?
Neluhzdinsdag 10 april 2007 @ 16:14
is het de moeite waard om voor weinig geld auto's te kopen, bijvoorbeeld een auto met apk afkeur en laswerk ofzo, op te knappen en weer te verkopen?
ik ben student, heb de benodigde ruimte, uitrusting en gereedschap (brug, co2 apparaat en behoorlijk volle gerredschapskar).
zijn er mensen hier die dat doen/hebben gedaan?
is er een limiet aan het aantal auto's wat je op naam kan zetten?
Ultralaserdinsdag 10 april 2007 @ 16:20
Is volgens mij wel een limiet aan maar zou je na moeten vragen. Is het de moeite waard. Uhh Ja en Nee. Kijk als je de echte uren gaat meetellen is het niet de moeite waard. Maar als je die niet mee tel en bv een auto repareer en vervolgens met 1000 euro winst verkoop dan is het wel de moeite waard.
Innisdemondinsdag 10 april 2007 @ 16:29
Jonge schadeauto's uit Duitsland halen is zeker de moeite waard. Maar dan bedoel ik dus niet 98'er Astra's, maar bv een Golf IV uit 2003 met blikschade. Duitsers doen 'm dan vaak snel weg voor weinig geld, en in Nederland is daar zeker markt voor.
metallicelmodinsdag 10 april 2007 @ 16:42
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:29 schreef Innisdemon het volgende:
Jonge schadeauto's uit Duitsland halen is zeker de moeite waard. Maar dan bedoel ik dus niet 98'er Astra's, maar bv een Golf IV uit 2003 met blikschade. Duitsers doen 'm dan vaak snel weg voor weinig geld, en in Nederland is daar zeker markt voor.
Dat wel maar een Golf IV uit 2003 met blikschade is nog steeds vrij duur..
Deetchdinsdag 10 april 2007 @ 16:46
Alleen als je het als hobby doet omdat je je werkuren er nooit uit krijgt. Verder moet je goed van te voren kunnen inschatten wat de opknap en herkeuring je gaat kosten en wat de marktwaarde dan zal zijn van je auto.
Ik zou zonder financiele reserves me er niet aan wagen tenzij je echt een goeie deal kan sluiten.

ik weet trouwens niet wat de fiscus, RDW en Bovag hiervan vinden.
Barcaconiadinsdag 10 april 2007 @ 16:50
Als het puur als hobby is, en je hebt verstand van de handel kun je er zelfs heel makkelijk geld aan verdienen. Als je precies weet welke auto's makkelijk op te knappen zijn met simpele herkenbare gebreken kan het zelfs nog snel ook. Uit je op kan ik overigens opmaken dat je dat niet echt hebt, dan kan het nog wel maar moet je er meer tijd aan besteden
RemcoDelftdinsdag 10 april 2007 @ 16:50
Er zijn duizenden mensen die dit doen. Of bij voorkeur: kopen, niks aan doen, en voor 5 keer de inkoopprijs verkopen. (inkoop: 300 euro; verkoop 1500).
Lennoxdinsdag 10 april 2007 @ 16:51
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:29 schreef Innisdemon het volgende:
Jonge schadeauto's uit Duitsland halen is zeker de moeite waard. Maar dan bedoel ik dus niet 98'er Astra's, maar bv een Golf IV uit 2003 met blikschade. Duitsers doen 'm dan vaak snel weg voor weinig geld, en in Nederland is daar zeker markt voor.
Invoeren en al die rompslomp? Of je moet dat aan de koper overlaten.
zquingdinsdag 10 april 2007 @ 16:52
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn duizenden mensen die dit doen. Of bij voorkeur: kopen, niks aan doen, en voor 5 keer de inkoopprijs verkopen. (inkoop: 300 euro; verkoop 1500).
dat moet ik ook een keer proberen
Neluhzdinsdag 10 april 2007 @ 17:37
het was niet de bedoeling schadeautos te kopen, maar bijvoorbeeld auto's met apk afkeur, waar het voor een garage te duur wordt om te repareren, laswerk bijvoorbeeld.
wat bij een garage 40 euro in het uur kost kan ik natuurlijk veel goedkoper doen..
auto;s importeren begin ik niet aan, te veel rompslomp en om elke keer naar duitsland te rijden om autos te kopen is ook niks, jonge auto;s zijn trouwens nog steeds duur..
zat te denken te beginnen met een mini ofzo, makkelijke techniek, ben ik bekend mee, onderdelen goedkoop en in goede staat redelijk wat waard.
Lennoxdinsdag 10 april 2007 @ 17:41
Mini heb ik zelf ook gedaan. Gekocht voor 500 euro en voor 3500 verkocht. Alleen zat dat geld er ook weer in

Was meer een hobby.
Neluhzdinsdag 10 april 2007 @ 17:45
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:41 schreef Lennox het volgende:
Mini heb ik zelf ook gedaan. Gekocht voor 500 euro en voor 3500 verkocht. Alleen zat dat geld er ook weer in

Was meer een hobby.
dat is dus niet de bedoeling
Lennoxdinsdag 10 april 2007 @ 17:50
Zijn genoeg Mini's die afgekeurd worden op roest. Plaatwerk is ook heel goedkoop te krijgen (DCM trading .tk)

Denk dat daar wel een leuk zakcentje in te verdienen is.
Neluhzdinsdag 10 april 2007 @ 20:06
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:50 schreef Lennox het volgende:
Zijn genoeg Mini's die afgekeurd worden op roest. Plaatwerk is ook heel goedkoop te krijgen (DCM trading .tk)

Denk dat daar wel een leuk zakcentje in te verdienen is.
dankje, die site kende ik nog niet

dat mini's afgekeurd worden op roest is niet bepaald nieuw voor mee, ik heb stage gelopen bij longbridge in deventer, misschien ken je het?, maar heb daar heel wat subframes en wielkasten dichtgebraden
loveliwoensdag 11 april 2007 @ 12:38
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:51 schreef Lennox het volgende:
Invoeren en al die rompslomp? Of je moet dat aan de koper overlaten.
Valt heel erg mee, als er geen gekke dingen met de auto aan de hand zijn, ben je met 2 uur klaar bij de RDW, inclusief papierwerk.
$trangerwoensdag 11 april 2007 @ 13:13
Als je het goed doet is het zeker de moeite waard, maar is ook een kwestie van paniek/financiele-zekerheid verkopen; mensen die verkopen voor minder om d'r gauw van af te zijn. Is met goed zoeken genoeg in te vinden en met netjes opknappen doe je er niemand kwaad mee en word je er zelf nog beter van ook!
marmhzwoensdag 11 april 2007 @ 17:19
Het idee is leuk. Wat ik me afvraag is hoe je dat doet met de verzekering? Je schrijft iedere maand ofzo een andere auto op je naam die verzekert moet worden. Meestal zien verzekeraars dat niet zo zitten, die worden daar een btje zenuwachtig van. Wat voor mogelijkheden zijn er wat dat betreft? Of er een maximum is aan het aantal auto's wat je per jaar op je naam mag zetten is ook een interessante vraag.
Op zich lijkt het me ook een leuke hobbie waar zeker wat mee te verdienen valt maar ik stuit op de praktische bezwaren.
T42donderdag 12 april 2007 @ 10:52
maximum auto's op je naam is er niet echt (als maar geen dure zijn want dan komt de belasting dienst effe kijke)
maar er is wel een maximum aan verkopen!!! dan komt de belastingdiest ook kijke en incaseren
T42donderdag 12 april 2007 @ 10:57
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 17:41 schreef Lennox het volgende:
Mini heb ik zelf ook gedaan. Gekocht voor 500 euro en voor 3500 verkocht. Alleen zat dat geld er ook weer in

Was meer een hobby.
kan erger hier zit al 4000 euro in verwerkt

en neej niet in het plaat werk
Tommy_Kuklinskidonderdag 12 april 2007 @ 19:29
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:57 schreef T42 het volgende:

[..]

kan erger hier zit al 4000 euro in verwerkt
[afbeelding]
en neej niet in het plaat werk
Jammer dat dat ding zo verneukt is, wat uiterlijk betreft
dubidubdonderdag 12 april 2007 @ 19:34
Je hebt natuurlijk wel een toffe hobby erbij
Neluhzdonderdag 12 april 2007 @ 22:00
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:19 schreef marmhz het volgende:
Het idee is leuk. Wat ik me afvraag is hoe je dat doet met de verzekering? Je schrijft iedere maand ofzo een andere auto op je naam die verzekert moet worden. Meestal zien verzekeraars dat niet zo zitten, die worden daar een btje zenuwachtig van. Wat voor mogelijkheden zijn er wat dat betreft? Of er een maximum is aan het aantal auto's wat je per jaar op je naam mag zetten is ook een interessante vraag.
Op zich lijkt het me ook een leuke hobbie waar zeker wat mee te verdienen valt maar ik stuit op de praktische bezwaren.
je kunt een auto schorsen, gelukkig.

ik was eigenlijk niet van plan autos te gaan tunen of restaureren, omdat je dat geld maar zelden terugverdiend.
zo'm kever is alleen leuk in ratlook+porsche blok btw
T42donderdag 12 april 2007 @ 22:16
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Jammer dat dat ding zo verneukt is, wat uiterlijk betreft
verneukt???? das de bedoeling "ratlook" en zo jatten ze em niet
ben nu nieuwe motor aan bouwen want deze is bijna op.

dit weekend is hij te bewonderen op de verzameljaarbeurs te utrecht bij de oldtimers
rishi120vrijdag 13 april 2007 @ 00:20
Neluhz,

Woon jij in de buurt van Den Haag?
Ik heb een lasser nodig

greetz,
rishi
T42vrijdag 13 april 2007 @ 08:17
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:00 schreef Neluhz het volgende:

[..]

zo'm kever is alleen leuk in ratlook+porsche blok btw
heb nu nog de orginele 1300 maar die kan 110kmh in ze 1 en 160kmh in ze 2 halen
en ik ben een 1600 aan bouwen (1800 en porsche is te veel voor mijn versnellingsbak)
Frezervrijdag 13 april 2007 @ 09:14
Ik denk dat het niet mee zal vallen. Ik heb wel een paar keer zoiets gedaan, waardoor ik steeds een wat duurdere auto kon kopen zonder dat ik er extra geld bij hoefde te te leggen. Als ik de uren zou mee rekenen zou ik er niks aan verdiend hebben. Probleem is dat je voor 500 tot 1000 Euronen bijna alleen maar bras kunt kopen; misschien leuk om voor de hobby op te knappen, maar veel te arbeidsintensief om er aan te verdienen. Je kunt er vaak donder op zeggen dat een auto met veel laswerk ook enorm veel achterstallig onderhoud heeft, bovendien zit er altijd meer werk aan dan je in eerste instantie verwacht.

Als je het wil proberen zou ik gaan voor de auto's die nog gewoon APK gekeurd zijn, maar een duidelijk probleem hebben, schade of technisch, waardoor ze verkocht worden. Ook is het van zo'n auto waarschijnlijk dat ze niet echt rot zijn, het laswerk blijft dus overzichtelijk.
Neluhzmaandag 16 april 2007 @ 19:52
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 00:20 schreef rishi120 het volgende:
Neluhz,

Woon jij in de buurt van Den Haag?
Ik heb een lasser nodig

greetz,
rishi
helaas, buurt van apeldoorn eerder, sorry