Ja goede vraag eigenlijk, tvp'tje.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:04 schreef Wolter het volgende:
Zit er een ritueel, oud gebruik ofzo achter?
OMFG xDquote:
Waarom dan een schraal plakje cake en een miezerig bakje koffie?quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:09 schreef _The_General_ het volgende:
Vroeger had men geen snel vervoer en was reizen moeilijk en tijdrovend. Toen is de traditie ontstaan om de bezoekers van ver iets te eten en te drinken aan te bieden voordat ze weer aan de lange en soms gevaarlijke reis naar huis begonnen.
Een bakkie troostquote:
Zuinige Hollanders...quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:11 schreef Wolter het volgende:
[..]
Waarom dan een schraal plakje cake en een miezerig bakje koffie?
Dat heeft alles te maken met de "Hollander", in Limburg zul je dat niet snel aantreffen. Mijn post had puur betrekking op het ontstaan van het aanbieden van eten na een begravenis.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:11 schreef Wolter het volgende:
[..]
Waarom dan een schraal plakje cake en een miezerig bakje koffie?
Ok. Maar wat ik vaag vind is: er zijn heel veel verschillende begrafenis, qua prijs en grootte, maar overal koffie en cake. Het lijkt zelfs wel alsof ze overal hetzelfde zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dat heeft alles te maken met de "Hollander", in Limburg zul je dat niet snel aantreffen. Mijn post had puur betrekking op het ontstaan van het aanbieden van eten na een begravenis.
Ik zou haast zeggen, kom eens naar een begrafenis in Limburg... No way dat je wordt afgescheept met een plakje cake. Daar zouden we ons voor schamen...quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:15 schreef Wolter het volgende:
[..]
Ok. Maar wat ik vaag vind is: er zijn heel veel verschillende begrafenis, qua prijs en grootte, maar overal koffie en cake. Het lijkt zelfs wel alsof ze overal hetzelfde zijn.
Laat mij dan de koffietafel regelenquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:18 schreef Lucille het volgende:
Ik had het er laatst over met een FOK!ker, hier zitten toch best wel wat mensen die mij kennen en als ik dood ga (wees gerust, heb nog geen plannen) weet niemand meteen dat ik er niet meer ben. En mijn familie weet al helemaal niet wie ik hier ken. De kans is dus groot dat is al lang in de oven lig voordat men het hier weet. Dus zou het misschien toch handig zijn als ik ergens een lijstje heb met namen wie er gewaarschuwd moet worden.
Dat lijkt me ook wel handig voor de koffie en cake bestelling. Dus, wie komt er allemaal? En wie gaat er allemaal een speech geven?
Je moet je gewoon laten begraven in een koffieautomaat of snoepautomaat..quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:18 schreef Lucille het volgende:
Ik had het er laatst over met een FOK!ker, hier zitten toch best wel wat mensen die mij kennen en als ik dood ga (wees gerust, heb nog geen plannen) weet niemand meteen dat ik er niet meer ben. En mijn familie weet al helemaal niet wie ik hier ken. De kans is dus groot dat is al lang in de oven lig voordat men het hier weet. Dus zou het misschien toch handig zijn als ik ergens een lijstje heb met namen wie er gewaarschuwd moet worden.
Dat lijkt me ook wel handig voor de koffie en cake bestelling. Dus, wie komt er allemaal? En wie gaat er allemaal een speech geven?
hoe doen jullie dat dan in Limburg...?quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zou haast zeggen, kom eens naar een begrafenis in Limburg... No way dat je wordt afgescheept met een plakje cake. Daar zouden we ons voor schamen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |