abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48175847
Zit er een ritueel, oud gebruik ofzo achter?
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:06:25 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_48175954
Bier en tieten is niet zo gepast.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_48175968
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:04 schreef Wolter het volgende:
Zit er een ritueel, oud gebruik ofzo achter?
Ja goede vraag eigenlijk, tvp'tje.

Denk dat ze dat doen omdat het lekker is en het de sfeer wat verbeterd terwijl je met de andere mensen praat.

Edit:
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:06 schreef minkuukel het volgende:
OMFG xD
pi_48175984
Omdat ze blij zijn?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_48176022
om de smaak weg te spoelen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 april 2007 @ 14:08:59 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48176041
Ik vind het ook altijd wat karig inderdaad... Een goede limburgse koffietafel bestaat uit belegde broodjes, vlaai, koffie, thee en aansluitend een lekker glas wijn of een pilsje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:09:19 #7
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_48176058
Bitterballen en bier is ook zo ongepast.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_48176067
Vroeger had men geen snel vervoer en was reizen moeilijk en tijdrovend. Toen is de traditie ontstaan om de bezoekers van ver iets te eten en te drinken aan te bieden voordat ze weer aan de lange en soms gevaarlijke reis naar huis begonnen.
pi_48176096
Het is goedkoop.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_48176105
Ik moet niet meteen aan eten denken als ik er ben. En het zijn meestal op zulke apparte tijden dat koffie ook niet echt geweldig is.

Als je er toch beter van moet voelen dan kun je toch beter chocolade of ijs voor de vrouwen neerzetten toch? Bier voor mannen is niet zo super idee, krijg je een mooi vage rouwstoet of terugreis. Misschien dat ze dan daar maar wat anders voor moeten vinden. Snacks of kip ofzo..
pi_48176109
Koffie als troost.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_48176126
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:09 schreef _The_General_ het volgende:
Vroeger had men geen snel vervoer en was reizen moeilijk en tijdrovend. Toen is de traditie ontstaan om de bezoekers van ver iets te eten en te drinken aan te bieden voordat ze weer aan de lange en soms gevaarlijke reis naar huis begonnen.
Waarom dan een schraal plakje cake en een miezerig bakje koffie?
pi_48176133
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:11 schreef Biancavia het volgende:
Koffie als troost.
Een bakkie troost
pi_48176144
ik heb dat ook nooit begrepen...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 april 2007 @ 14:12:29 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48176158
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:11 schreef Wolter het volgende:

[..]

Zuinige Hollanders...
pi_48176167
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:11 schreef Wolter het volgende:

[..]

Dat heeft alles te maken met de "Hollander", in Limburg zul je dat niet snel aantreffen. Mijn post had puur betrekking op het ontstaan van het aanbieden van eten na een begravenis.
pi_48176241
Koffie kan altijd he. Bakkie troost
Cake is indd een beetje miezerig, maar wat moet je anders? Gebak of taart associeer ik toch met feestelijkheid.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_48176249
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:13 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dat heeft alles te maken met de "Hollander", in Limburg zul je dat niet snel aantreffen. Mijn post had puur betrekking op het ontstaan van het aanbieden van eten na een begravenis.
Ok. Maar wat ik vaag vind is: er zijn heel veel verschillende begrafenis, qua prijs en grootte, maar overal koffie en cake. Het lijkt zelfs wel alsof ze overal hetzelfde zijn.

Is er soms een overkoepelende begrafenis 'groothandel'?
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:16:54 #19
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48176296
Snap dat ook niet, vind het een bijzonder vaak gebruik
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 april 2007 @ 14:17:44 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48176324
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:15 schreef Wolter het volgende:

[..]

Ok. Maar wat ik vaag vind is: er zijn heel veel verschillende begrafenis, qua prijs en grootte, maar overal koffie en cake. Het lijkt zelfs wel alsof ze overal hetzelfde zijn.
Ik zou haast zeggen, kom eens naar een begrafenis in Limburg... No way dat je wordt afgescheept met een plakje cake. Daar zouden we ons voor schamen...
pi_48176343
Ik had het er laatst over met een FOK!ker, hier zitten toch best wel wat mensen die mij kennen en als ik dood ga (wees gerust, heb nog geen plannen) weet niemand meteen dat ik er niet meer ben. En mijn familie weet al helemaal niet wie ik hier ken. De kans is dus groot dat is al lang in de oven lig voordat men het hier weet. Dus zou het misschien toch handig zijn als ik ergens een lijstje heb met namen wie er gewaarschuwd moet worden.

Dat lijkt me ook wel handig voor de koffie en cake bestelling. Dus, wie komt er allemaal? En wie gaat er allemaal een speech geven?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 april 2007 @ 14:19:31 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48176378
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:18 schreef Lucille het volgende:
Ik had het er laatst over met een FOK!ker, hier zitten toch best wel wat mensen die mij kennen en als ik dood ga (wees gerust, heb nog geen plannen) weet niemand meteen dat ik er niet meer ben. En mijn familie weet al helemaal niet wie ik hier ken. De kans is dus groot dat is al lang in de oven lig voordat men het hier weet. Dus zou het misschien toch handig zijn als ik ergens een lijstje heb met namen wie er gewaarschuwd moet worden.

Dat lijkt me ook wel handig voor de koffie en cake bestelling. Dus, wie komt er allemaal? En wie gaat er allemaal een speech geven?
Laat mij dan de koffietafel regelen

pi_48176399
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:18 schreef Lucille het volgende:

Je moet je gewoon laten begraven in een koffieautomaat of snoepautomaat..
pi_48176405
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik zou haast zeggen, kom eens naar een begrafenis in Limburg... No way dat je wordt afgescheept met een plakje cake. Daar zouden we ons voor schamen...
hoe doen jullie dat dan in Limburg...?
pi_48176415
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:06 schreef minkuukel het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')