Uit de naam maak ik op dat de vilt alleen voor de akoestische isolatie is.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:02 schreef tnimble het volgende:
Ja. Daarbij staat akoestischisolatieoplegvilt lijkt me niet dat het dunne vilt een gelijkwaardige Rd heeft aan de PS elementen.
Je isoleert de bovenkant (het gat) met pur of e.d. Ik denk dat het meer gaat om de onderkant (waar de balk de fundering raakt).quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:28 schreef Horrible het volgende:
Wat dacht je van isolatie rond de funderingsbalk?
hhmm. blijf je met het binnen en buitenblad zitten dat de fundering weer koud maakt. Het binnenblad zou je nog helemaal kunnen inpakken met iso maar het buitenblad blijft dannog steeds ongeisoleerd wat via de fundering toch weer een koudebrug vlijft geven. Bij palen fundering zijn ook de palen koudebruggen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:28 schreef Horrible het volgende:
Wat dacht je van isolatie rond de funderingsbalk?
Waarschijnlijk bedoelen ze dan dat hun type oplegvilt ook akoestische isolatie waarde heeft. Lijk me idd aannemelijk dat het vilt oneffenheden opvangt waardoor je betere oplegging krijgt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:41 schreef Gurb het volgende:
De t-ligger ligt middels vilt op de binnenspouw. Dit is idd niet voor de isolatie, maar heeft te maken met de oplegging.
Ik heb gezien dat dé foamglas perinsul (vage naam) idd best duur is ca 10 euro per 45cmquote:Dat er een koudebrug zit, klopt idd, echter kun je dit nooit zonder meer voorkomen.
De koudebrug is echter zo lang, en de weerstand van het beton is toch nog relatief hoog (hoger dan staal of glas bijvoorbeeld) dat de koudebrug verwaarloosbaar is. Dus ik zou me er niet zoveel zorgen over maken, en gewoon op de traditionele manier eea uitvoeren.
Wil je toch eea echt goed isoleren, gooi er dan een zwevende dekvloer in met isolatie hieronder, en maak de kim van foamglass.
Dat funderingsmetselwerk wil Tnimble juist uitvoeren in ytong.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:33 schreef Useful_Idiot het volgende:
En de vloer zal volgens mij niet steunen op dat stukje cellenglas of ytong maar op het funderingsmetselwerk.
Kun je, aangezien dat je niet veel nodig hebt, niet eens bij een project langs fietsen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:57 schreef tnimble het volgende:
[..]
[..]
Ik heb gezien dat dé foamglas perinsul (vage naam) idd best duur is ca 10 euro per 45cmZijn der geen alternatieven? Ik zag ook dat er wel een laag van cellenbeton van b.v. ytong blokken wordt gebruikt kan dat het gewicht wel aan van en muur en vloer?
Goed plan inderdaad. Maar wordt het wel gebruik op bv de nieuwbouw?quote:Op donderdag 12 april 2007 23:19 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Kun je, aangezien dat je niet veel nodig hebt, niet eens bij een project langs fietsen.
Kijken of die lui daar geen rest/afval hebben liggen. Geven ze je graag mee.
Dan spreek je over nieuwbouw, is de situatie van TS gaat het om bestaande bouw.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:33 schreef lipje het volgende:
de T-liggers worden van onderen ook ingepakt. zoals TS beschrijft is een oude methode om de vloer te isoleren. De funderingsbalk wordt tegenwoordig gestord in een verloren bekisting van ps-schuim. Deze isoleert de (zij)wanden van de betonnen funderingsbalk.
normaal gesproken komt het bij nieuwbouw van rijwoningen niet voor, of er moeten hele rare dingen in de woning zitten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:27 schreef sanger het volgende:
Goed plan inderdaad. Maar wordt het wel gebruik op bv de nieuwbouw?
volledig mee eens!quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:30 schreef Walter-Ego het volgende:
Een laag foamglas onder je opleggingen doet wonderen maar is inderdaad erg duur. Cellenbeton is een prima alternatief voor als je beurs iets kleiner is. Verder zijn het slechts zeer plaatselijke koudebruggen en liggen ze vrij ver bij je vorstgrens vandaan (funderingsbalken liggen ook vorstvrij). Ik ken zelf geen vloersysteem welke geen plaatselijke koudebruggen heeft. Kanaalplaatvloeren, ribbenvloeren, ribcasettevloeren etc. hebben er allemaal last van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |