De keuken is bijna af! Maar ik kan gelukkig al gebruik maken van de oven en het gasfornuis. Ik ben gek op (italiaanse) kruiden en heb dit weekend een aantal planten gehaald. Nu staan ze nog in pot, maar het is de bedoeling om een gedeelte van de voortuin in te richten als kruidentuin. Met de bedoeling natuurlijk dat die ook gebruikt gaan worden in de keuken
![]()
We gaan de tuin opdelen in stukken die afgescheiden zijn d.m.v. een laag buxushaagje zoals je ook vaak in kasteeltuinen ziet.
Nu komt het...ik ben absoluut geen tuinier, maar voor mijn kruidentuintje heb ik het er wel voor over
![]()
Ik heb alleen geen idee hoe ik zoiets moet onderhouden, welke kruiden ik moet drogen en welke ik vers kan gebruiken. Welke delen van de kruiden het beste zijn etc. etc. Totale noob dus
![]()
Momenteel heb ik gehaald:
Rosemarijn
Thijm
Oregano
en ik heb zaadjes gezaaid van:
Peterselie
Basilicum
Bieslook
(die laatste drie weet ik verder wel raade mee
![]()
)
Voor de kruidentuin wil ik er nog wel wat meer soorten inzetten, maar meer hadden ze niet meer.
Suggesties voor meer kruidensoorten, onderhoud, en gebruik zijn meer dan welkom. Eveneens een tip over een goed boek hierover
als dit in F&F moet mag een modje het verplaatsen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!