abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2007 @ 16:20:10 #1
14337 BierKoning
Bier 4 Ever!!
pi_48147852
He mensen,

Mn vriendin heeft voor dr verjaardag een ketting gekregen, maar die geeft af! En niet zo'n beetje ook. Nu kan er zoiets zijn als een zilverallergie geloof ik? Het rare daaraan vind ik dat ze de ketting heeft geprobeerd op te poetsen met een juwelendoekje, maar dat het daar ook onwijs op afgeeft. Dus het lijkt me dat het van de ketting zelf komt?

Hebben jullie tips buiten het naar de winkel teruggaan?

Danku!
pi_48148070
toevallig met een een zwavelhoudend iets schoongemaakt of mee in contact geweest?

echt zilver geeft dan inderdaad zwart af (bijv alsje gaat zwemmen in echte thermische bronnen)
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  maandag 9 april 2007 @ 16:37:27 #4
14337 BierKoning
Bier 4 Ever!!
pi_48148328
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
nep dus
Qua prijs lijkt me dat sterk, maar ook al zou dat zo zijn, dan hoort het nog niet dat de ketting afgeeft
pi_48148602
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:37 schreef BierKoning het volgende:

[..]

Qua prijs lijkt me dat sterk, maar ook al zou dat zo zijn, dan hoort het nog niet dat de ketting afgeeft
Een nep artikel veel geld laten kosten maakt niet dat ie echt wordt.
  maandag 9 april 2007 @ 17:15:19 #6
14337 BierKoning
Bier 4 Ever!!
pi_48149431
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Een nep artikel veel geld laten kosten maakt niet dat ie echt wordt.
Dat zeg ik ook niet, het zou kunnen natuurlijk, het is wel gekocht bij een goede juwelier, maar het blijft mogelijk. Toch zouden ze een nepding dan ook niet laten afgeven, want dan kom je terug Dus het lijkt me niet de bedoeling dat hij afgeeft, heb je daar missschien een oplossing voor?
  maandag 9 april 2007 @ 17:20:18 #7
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48149571
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:15 schreef BierKoning het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, het zou kunnen natuurlijk, het is wel gekocht bij een goede juwelier, maar het blijft mogelijk. Toch zouden ze een nepding dan ook niet laten afgeven, want dan kom je terug Dus het lijkt me niet de bedoeling dat hij afgeeft, heb je daar missschien een oplossing voor?
Fraude, juwelier aanklagen
pi_48149623
Dan is het dus echt zilver, dat geeft namelijk altijd zwart af, al helemaal op een zilverpoetsdoek.
Niets aan te doen.
Voortaan toch maar goedkope nep kettingkjes kopen dan

Echt zilver geeft gewoon altijd zwart af, alleen de ene persoon heeft daar meer last van dan de andere persoon, ook nog eens afhankelijk van veel of weinig zweten.

Als ze toch liever zilver ipv goud wilt, zou je kunnen overwegen om platina te nemen, niet te onderscheiden van zilver, maar geeft niet af (is alleen wel helaas weer een stuk duurder)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  maandag 9 april 2007 @ 17:26:17 #9
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48149723
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:22 schreef Sakura het volgende:
Dan is het dus echt zilver, dat geeft namelijk altijd zwart af, al helemaal op een zilverpoetsdoek.
Niets aan te doen.
Voortaan toch maar goedkope nep kettingkjes kopen dan

Echt zilver geeft gewoon altijd zwart af, alleen de ene persoon heeft daar meer last van dan de andere persoon, ook nog eens afhankelijk van veel of weinig zweten.

Als ze toch liever zilver ipv goud wilt, zou je kunnen overwegen om platina te nemen, niet te onderscheiden van zilver, maar geeft niet af (is alleen wel helaas weer een stuk duurder)
En gaat dat zwarte ooit op?, of blijft hij permanent zwart afgeven
pi_48149964
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:26 schreef NordicBlue het volgende:

[..]

En gaat dat zwarte ooit op?, of blijft hij permanent zwart afgeven
Zilveroxide is zwart, dus het raakt een keer op, maar dat is dan wel helaas tegelijkertijd als ook het zilver op is

Nee, dat gaat dus nooit over, als jouw vriendin last heeft van zilver, zal ze voortaan geen zilver meer moeten dragen, maar nikkel of platina.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 18:10:45 #11
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48150943
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:15 schreef BierKoning het volgende:

[..]

Ze geven je wel een (volgens jou) echt ding die afgeeft, waarom zouden ze dan geen nepdingen verkopen die niet afgeven?
pi_48151223
Prima spul van die juwelier, waarschijnlijk echt en zuiver zilver. Voor mensen die niet van zwart en/of van poetsen houden is er trouwens altijd nog blanke lak. Misschien weet de juwelier welke soort je het beste kunt gebruiken (transparante tweecomponentenlijm misschien?)
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
pi_48159422
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:10 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ze geven je wel een (volgens jou) echt ding die afgeeft, waarom zouden ze dan geen nepdingen verkopen die niet afgeven?
Omdat ze niet willen concureren met de kermis
  Moderator dinsdag 10 april 2007 @ 11:24:46 #14
138438 crew  Pizzakoppo
pi_48170682
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:07 schreef Sakura het volgende:

[..]

Omdat ze niet willen concureren met de kermis
Mensen zoals jij gaan er toch al linea recta vanuit dat het gekochte goed "echt" is, dus de concurentiestrijd met de kermis is te verwaarlozen.
pi_48190976
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:24 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Mensen zoals jij gaan er toch al linea recta vanuit dat het gekochte goed "echt" is, dus de concurentiestrijd met de kermis is te verwaarlozen.
zozo, daar heb je lang over na moeten denken
pi_48192361
Als bij mij zilver zwart wordt leg ik het altijd in een potje met aluminiumfolie, azijn en zout. Dan wordt het weer mooi zilver, wel een nachtje of 2 laten liggen en dan nog even oppoetsen met een doekje. Heb ik geleerd van mn moeder en het werkt bij mij.
pi_48195408
Bij mij wordt zilver ook gauw zwart, komt door zwavelparticles in je transpiratie.

Heb je er ook last van, draag dan platina, wit goud of titanium. (als het persé wit moet zijn)
pi_48350761
RVS blijft ook heel lang mooi. Is bovendien vrij sterk.
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')