abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2007 @ 15:35:23 #1
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_48147134
Nou ik heb nu dus een bril ben wel wat toe aan wat nieuws ik vind mijn bril een beetje te schreeuwerig ( toen vond ik hem cool )

deze heb ik

http://www.prodesigndenmark.com/product.aspx?product-no=1169

in Matt Dark Olive-Green

Maar ik wil dus wel lenzen.

Hebben jullie tips voor mij in gebruik enz..

alvast bedankt
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_48147240
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:35 schreef SRS-Engineering het volgende:
Nou ik heb nu dus een bril ben wel wat toe aan wat nieuws ik vind mijn bril een beetje te schreeuwerig ( toen vond ik hem cool )

deze heb ik

http://www.prodesigndenmark.com/product.aspx?product-no=1169

in Matt Dark Olive-Green

Maar ik wil dus wel lenzen.

Hebben jullie tips voor mij in gebruik enz..

alvast bedankt
Lees de bijsluiter
  maandag 9 april 2007 @ 15:41:20 #3
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_48147271
Ja dat doe ik dan wel maar wat zou het beste zijn daglenzen week of maand enz..

en hoe zit het met verzekering enz.
VW GOLF 1.1C - 1983 -
  maandag 9 april 2007 @ 15:45:42 #4
122997 zquing
Drama Junk
pi_48147302
oooh tvp, wil ook wel een keer de overstap naar lenzen maken
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_48147437
verzekering is erg weinig. Nog minder, als dat je voor een bril terugkrijgt. (wel per aanbieder verschillend in bedrag, dus vraag je eigen verzekeraar)
En de rest is vooral afhankelijk van je oog. Dus laat ej goed voorlichten door de opticien.
over algemeen is de harde lens voordeliger, maar iets minder comfortabel.
Zachte lens zit beter, maar daar betaal je ook voor. Per lenzenpakket heb je weer voor en nadelen. Vaker nieuwe lenzen, bv weeklenzen, scheelt schoonmaken maar zijn duurder dan halfjaarlenzen. wil je lenzen die je dag en nacht kunt inhouden, dan is dat ook mogelijk, maar ook dit heeft zijn prijskaartje. Dus op naar de opticien en laat je voorlichten. En vergelijk gewoon 2 of 3 opticien. Soms heeft er net 1 een gunstiger pakket dan een ander.
En verder is de hoofdlijn... alles is persoonlijk, dus probeer gewoon dingen uit. Het zijn wel je ogen, en hier moet je nog een aantal jaartjes mee verder. Dus is niets iets om makkelijk mee te doen, of om op te bezuinigen...
everyone's a critic...
even you ! !
pi_48147482
Voorheen kon je van de verzekering 100 euro terug krijgen over een periode van 3 jaar, ik weet niet of dat nu ook zo is.
Maar ga gewoon eens naar een opticien, en laat je ogen testen. Niet iedereen kan lenzen dragen en dan heb je ook nog cilindrische afwijkingen etc die het allemaal wat ingewikkelder maken.

Zelf heb ik maandlenzen, elke maand dus een vers paar en dat is gewoon beter voor je ogen als de halfjaarslenzen die ik eerst had. Als ik er nu eentje kwijtraak doet het ook niet zo'n pijn in mijn beurs. Ik heb ook gekozen voor lenzen van een goeie opticien die mijn ogen elk halfjaar gratis voor me nakijkt, en niet van een willekeurige drogist ofzo. Je hebt maar 1 paar ogen tenslotte.
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
  maandag 9 april 2007 @ 16:56:35 #7
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_48148856
Ok bedankt voor de informatie.

Wat ben jij kwijt aan lensen per maand dan ?
VW GOLF 1.1C - 1983 -
  maandag 9 april 2007 @ 16:59:42 #8
122997 zquing
Drama Junk
pi_48148946
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:56 schreef SRS-Engineering het volgende:
Ok bedankt voor de informatie.

Wat ben jij kwijt aan lensen per maand dan ?
vrienden van me zijn ongeveer een euro of 10 per maand kwijt aan lenzen(kruidvat) of 15(hans anders)
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_48149099
Ik koop ze in een kortingspakket voor 6 maanden, bij Cocon, kost me iets van 70 euro ofzo. Bij Cocon heb ik een lenspas waarmee ik gratis mijn ogen kan laten testen wanneer ik wil, en krijg ik tot 30% korting op lenzen en mijn vloeistof
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
pi_48150119
Ik krijg mijn maandlenzen van HA gewoon vergoed door de verzekeraar (IZZ); hoef het ook niet eerst zelf te betalen.
pi_48179431
Ik heb het Lens-totaal plan van hans anders. Eerst eenmalig 50 euro dokken (hangt af van je verzekeraar of je dit terugkrijgt of niet) en dan 9 euro per maand en dan krijg je na een half jaartje een waardebon waarvoor je nieuwe lenzen kan halen. Werkt prima!
Never far away
pi_48271173
Wat dacht je van Nachtlenzen?
Overdag geen lenzen in je ogen, alleen 's nachts.

http://www.nachtlens.com
pi_48272244
Even langswippen bij de Hans Anders zou ik zeggen, daar krijg je gratis advies en je kunt als je wilt gelijk wat lenzen kopen. Ik zou voor maandlenzen gaan; daglenzen zijn fijn, maar duur. Ik bestel mijn lenzen overigens altijd via internet, www.mylenses.nl. Prima aanbod, de volgende dag binnen, geen verzendkosten. Maar vergeet niet regelmatig je ogen te laten controleren!

Leuke bril, overigens.
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:28:13 #14
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_48290644
Die nachtlens lijkt bijna te mooi om waar te zijn in mijn ogen
VW GOLF 1.1C - 1983 -
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:28:32 #15
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_48290659
o ja en ik ga vanmiddag even bij mij vaste opticien langs
VW GOLF 1.1C - 1983 -
pi_48294081
Ik heb lensen gehad van de hans anders, maar die prikten nogal en ze hebben daar ook geen cylinder dacht ik. En wat ik gehoord heb is dat ze daar weeklensen uitgeven als maandlensen, maar dat kan ik niet controleren.

Ik heb nu maandlensen bij een betere opticien en ik betaal 150 euro per half jaar. Ik heb dan ook gevoelige ogen en meer productie van eiwit ofzoiets. Toen ik daar voor het eerst kwam heb ik wel een half jaar allemaal verschillende lensen en vloeistoffen uitgeprobeerd. En ook als je een lens "kwijtraakt" kun je dat aangeven en bestellen ze gratis een nieuwe voor je bij die opticien. En ik krijg 100 euro per jaar vergoed voor lensen van mijn verzekering.

De ervaring die ik bij de specsavers heb gehad: ik kwam daar om lensen uit te proberen. Toen ik 3 verschillende soorten lensen had gehad in 3 weken tijd zeiden ze subtiel tegen mij of ik er nu niet eens 1 zou willen kiezen, maar ik vond er geen 1 echt lekker zitten, dus toen ben ik daar ook maar weer weggegaan. Dan betaal ik liever wat meer voor betere service en meer aandacht. Want het zijn wel je ogen.
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:56:47 #17
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_48295806
ja precies ben net even heengeweest. Ogen gemeten op verschillende apparaten. Het gaat mij 240 euro in het jaar kosten. Dit omdat ik verschillende cilinders er in moet hebben en nog wat ingewikkelde ....

Denk dat ik het iig ga proberen kost 45 voor het proberen en als ik dan er niet voor kies mag ik die 45 later besteden aan een nieuwe bril ofzo...

Dus ik denk het weekend er over na.
VW GOLF 1.1C - 1983 -
  vrijdag 13 april 2007 @ 15:58:56 #18
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_48295873
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:58 schreef Ceesje het volgende:
Ik heb lensen gehad van de hans anders, maar die prikten nogal en ze hebben daar ook geen cylinder dacht ik. En wat ik gehoord heb is dat ze daar weeklensen uitgeven als maandlensen, maar dat kan ik niet controleren.

Ik heb nu maandlensen bij een betere opticien en ik betaal 150 euro per half jaar. Ik heb dan ook gevoelige ogen en meer productie van eiwit ofzoiets. Toen ik daar voor het eerst kwam heb ik wel een half jaar allemaal verschillende lensen en vloeistoffen uitgeprobeerd. En ook als je een lens "kwijtraakt" kun je dat aangeven en bestellen ze gratis een nieuwe voor je bij die opticien. En ik krijg 100 euro per jaar vergoed voor lensen van mijn verzekering.

De ervaring die ik bij de specsavers heb gehad: ik kwam daar om lensen uit te proberen. Toen ik 3 verschillende soorten lensen had gehad in 3 weken tijd zeiden ze subtiel tegen mij of ik er nu niet eens 1 zou willen kiezen, maar ik vond er geen 1 echt lekker zitten, dus toen ben ik daar ook maar weer weggegaan. Dan betaal ik liever wat meer voor betere service en meer aandacht. Want het zijn wel je ogen.
HansAnders is idd enorm slecht en echt een afrader, daar moet je niet komen
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_48302988
Pearle is op zich wel fijn. Ik heb nu geloof ik alleen een verrotte parij lenzen. In een maand tijd zijn er twee linkerlenzen gescheurd. Eentje zat na een dag dragen gewoon gescheurd in m'n oog, na 9 dagen gebruik. Maar het proefsetje en m'n rechterlenzen zijn prima, dus ik ga ze gewoon ff een mailtje sturen en kijken wat er gebeurt.

Anyway, nou heb ik één probleem met lenzen: stofjes. Ik was mijn handen, droog ze af met papiertissues ivm vuil en stof van de handdoek, haal mijn lenzen uit, stop ze in het bakje dat ik heb uitgedaan met papiertissues en daarna heb laten uitdrogen, en als ik de volgende ochtend m'n lenzen uit het bakje haal met gewassen handen, zit het bakje vol pluisjes en zitten er irritante haartjes en stofjes aan m'n lens. Ik word er hélemaal gestoord van.
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:32:42 #20
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_48303654
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:09 schreef Maeghan het volgende:
Pearle is op zich wel fijn. Ik heb nu geloof ik alleen een verrotte parij lenzen. In een maand tijd zijn er twee linkerlenzen gescheurd. Eentje zat na een dag dragen gewoon gescheurd in m'n oog, na 9 dagen gebruik. Maar het proefsetje en m'n rechterlenzen zijn prima, dus ik ga ze gewoon ff een mailtje sturen en kijken wat er gebeurt.

Anyway, nou heb ik één probleem met lenzen: stofjes. Ik was mijn handen, droog ze af met papiertissues ivm vuil en stof van de handdoek, haal mijn lenzen uit, stop ze in het bakje dat ik heb uitgedaan met papiertissues en daarna heb laten uitdrogen, en als ik de volgende ochtend m'n lenzen uit het bakje haal met gewassen handen, zit het bakje vol pluisjes en zitten er irritante haartjes en stofjes aan m'n lens. Ik word er hélemaal gestoord van.
Idd, lenzen zijn net navels, op een of andere manier trekken die dingen stofjes aan...
Ik spoel ze altijd na het schoonmaken nog even af voor ik ze inzet, dus even aan een randje vasthouden en dan goed schoonspuiten met vloeistof.. Maargoed, je zou er niet al teveel last van moeten hebben, kleine stofjes e.d. komen er oko wel op als ze in je oog zitten..
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_48304301
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:32 schreef Eltonno het volgende:

[..]

Idd, lenzen zijn net navels, op een of andere manier trekken die dingen stofjes aan...
Ik spoel ze altijd na het schoonmaken nog even af voor ik ze inzet, dus even aan een randje vasthouden en dan goed schoonspuiten met vloeistof.. Maargoed, je zou er niet al teveel last van moeten hebben, kleine stofjes e.d. komen er oko wel op als ze in je oog zitten..
Tja, ik heb bij ieder klein dingetje wat aan de lens zit dus enorm veel last van m'n oog, het prikt en de tranen stromen eruit dan.
Sanity is (not) statistical
pi_48381838
Ik heb nu sinds 2,5 week zachte lenzen bij Pearle. Eerst proeflenzen, afgelopen vrijdag terug gegaan voor controlle, alles was goed en ze worden nu besteld voor een half jaar. Ik heb dan maandlenzen en betaal voor een half jaar 119 euro inclusief vloeistof.

Verder zijn zachte lenzen echt heel fijn, je voelt ze totaal niet zitten (ik heb geen ervaring met harde lenzen). In het begin bij het in en uit doen ging het bij mij niet heel goed, maar na een week gaat dat zonder moeilijkheden, nu heb ik ze allebei gewoon binnen een minuut in of uit .

Wel zou ik als ik jou was naar een goeie opticien gaan en ook elk half jaar op controlle, want vooral bij zachte lenzen moet je goed blijven opletten of alles goed gaat anders kan het blijvende schade opleveren.
pi_48386332
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 20:09 schreef Maeghan het volgende:

Dat is ook vrij logisch, papier stoft veel meer dan een doodnormale (schone) handdoek. Elke keer als jij je lenzenbakje droogwrijft met tissues blijven er restjes tissue achter (van die hele kleine papierhaartjes). Niet doen dus, gewoon je handen drogen met een handdoek en je lenzenbakje even open laten staan, droogt ie vanzelf op.
pi_48394338
Wat ik trouwens 's ochtends wel vaak heb is dat mijn oog als ik de lens in doe even pijn doet, dat is dan na 5 minuten weer over. Heb gevraagd tijdens mijn controlle of dat vaker voor kwam, en dat komt wel vaker voor volgens mijn opticien.
pi_48418547
Ik ga binnenkort ook lenzen aanschaffen denk ik. Nu zit ik met het volgende probleem: Ik zwem erg vaak. Ik zit op waterpolo en zwem zo rond de 4x per week. Het liefst wil ik mijn lenzen inhouden tijdens het zwemmen. Dit omdat ik anders vrij weinig zie (heb -3 aan beide ogen). Sommige bij mij op waterpolo zeggen dat je ze gewoon in kan houden, terwijl anderen het afraden. Wat moet ik doen?
A man's got to do what a man's got to do.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')