abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48140852
Als ik iets op Ebay koop uit Amerika, dan is dat elke keergoed gegaan zonder douane kosten/taxes whatever, maar het waren elke keer kleine bedragen. Nu hoorde ik van een vriendin dat je als het pakketje ene waarde heeft onder een bepaald bedrag, je sowieso geen invoerrechten hoeft te betalen. Wie weet hoe dat precies zit en vanaf welk bedrag dit is?

En als je wel invoerrechten moet betalen, over bijvoorbeeld een pakketje van 50 dollar, hoeveel zullen de invoerrechten dan zijn?
pi_48141676
Ik heb al boetes gehad over pakketjes met een waarde van ¤30 (boete was ¤40 )
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  maandag 9 april 2007 @ 12:27:13 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_48141708
Douane
quote:
Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer

In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan ¤ 22.

Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:

* De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan ¤ 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan ¤ 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.
* U mag maar een beperkte hoeveel accijnsgoederen met vrijstelling invoeren.
Let erop dat, als er eenmaal invoerrechten en BTW worden geheven, dit ook over de verzendkosten gebeurt. Dat is een nare verrassing voor sommige onervaren kopers.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_48141865
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:27 schreef mvdejong het volgende:
Douane
[..]

Let erop dat, als er eenmaal invoerrechten en BTW worden geheven, dit ook over de verzendkosten gebeurt. Dat is een nare verrassing voor sommige onervaren kopers.
ja dat wist ik

alleen vraag ik me af: hoeveeel )in %) kan ik verwachten?
wat hierboven wordt gezegd: 40 euro invoerrechten over 30 euro aan spul lijkt me nogal onredelijk...
pi_48141890
Ik krijg zeer regelmatig paketten van familie enzo uit de USA. Je hoeft geen douane kosten te betalen over pakjes uit de USA als:

1 - De waarde die aangegeven is op het douane formulier lager is dan 50 euro.
2 - het pakketje gemarkeerd is als "gift" op het douane formulier

anders moet je invoer belasting betalen en dat kan best duur zijn!
De paketdienst bijvoorbeeld rekent buiten 20% belasting ook nog eens 10 euro administratie kosten! (afzetters)

Zo ver ik weet rekenen koeriersdiensten als UPS alleen de 20% invoer belasting.

Dus als je persoonlijk contact hebt met die Ebay verkoper kun je hem vragen om het pakketje als Gift aan te duiden. Hij kan ook gewoon een waarde onder de 50 euro (in dollars dan) invullen op het douane formulier, maar dan kun je het pakket dus ook niet voor meer dan dat bedrag verzekeren.
  maandag 9 april 2007 @ 12:56:56 #6
8252 mvdejong
pi_48142696
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:32 schreef jeoff het volgende:
De paketdienst bijvoorbeeld rekent buiten 20% belasting ook nog eens 10 euro administratie kosten! (afzetters)

Zo ver ik weet rekenen koeriersdiensten als UPS alleen de 20% invoer belasting.
Als een pakketje via USPS (Amerikaanse post) wordt verstuurd, dan overhandigen die het hier aan de douane, die het verwerkt en dan doorgeeft aan TPG Post. Dat loopt tegenwoordig als gauw een weekje aan.
UPS, Fedex enz. doen zelf de inklaring, rekenen dus ook voor die dienstverlening, maar de inklaring duurt dan uren.
quote:
Dus als je persoonlijk contact hebt met die Ebay verkoper kun je hem vragen om het pakketje als Gift aan te duiden. Hij kan ook gewoon een waarde onder de 50 euro (in dollars dan) invullen op het douane formulier, maar dan kun je het pakket dus ook niet voor meer dan dat bedrag verzekeren.
De douane is tegenwoordig niet zo naief meer. Kleine pakketjes worden geopend als er enige twijfel is aan de opgave als "gift" of aan de waarde. Zonodig wordt dan een schatting gemaakt van de daadwerkelijke waarde, deze belast, en vaak wordt de ontvanger (die als invoerder verantwoordelijk is voor de correcte opgave) ook nog even een boete aangesmeerd. Deze grondige controle is een van de redenen waarom kleine pakketjes zo lang binnen de douane blijven kleven (naast de huidige acties voor een betere beloning voor ambtenaren).

Bovendien, het foutievelijk invullen van douane-papieren is in Amerika een misdaad, niet een overtreding, en veel Amerikaanse eBay-verkopers beginnen er van terug te komen om onjuiste opgave te doen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  maandag 9 april 2007 @ 13:38:22 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_48143983
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:32 schreef jeoff het volgende:
Je hoeft geen douane kosten te betalen over pakjes uit de USA als:

1 - De waarde die aangegeven is op het douane formulier lager is dan 50 euro.
2 - het pakketje gemarkeerd is als "gift" op het douane formulier
Beide onjuist. Het bedrag is ¤ 22 en 'gift' staat niet garant voor het niet hoeven voldoen van btw en overige kosten.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_48144917
Oke, maar ik wil dus iets bestellen boven de 22 euro (als je de verzendkosten meetelt)
kan ik dan 20% invoerkosten erbovenop verwachten, of zelfs veel meer?
  maandag 9 april 2007 @ 14:39:24 #9
33954 ElisaB
pi_48145801
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:05 schreef snowqueen911 het volgende:
Oke, maar ik wil dus iets bestellen boven de 22 euro (als je de verzendkosten meetelt)
kan ik dan 20% invoerkosten erbovenop verwachten, of zelfs veel meer?
De hoogte is afhankelijk van wat het is. Op sommige producten zijn de invoerrechten hoger dan op andere. Op sommige 0%, op andere enkele procenten.

Ooit was er eens een lijstje van, maar dat heb ik de laatste maanden niet meer kunnen vinden. Het staat niet meer (makkelijk vindbaar) op douane.nl

20% is een magere schatting, want je bent alleen al 19% aan de btw kwijt.
pi_48147414
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Beide onjuist. Het bedrag is ¤ 22 en 'gift' staat niet garant voor het niet hoeven voldoen van btw en overige kosten.
Oke kan.. dan heb ik tot nu toe dan keer op keer geluk gehad. Heb ook al vaker duurdere zaken verstuurd naar NL en als waarde 50$ ingevuld en als gift gemarkeerd zonder import belasting te hoeven betalen.

Dacht dat ik dat ook op de website van de pakketdienst had gelezen (die 50 euro)
maar goed, kan me vergissen natuurlijk
pi_48147436
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarchap?Taric=9506210000&Download=0&Periodic=0&Prodline=80&Lang=NL&Simdate=20031011

hier kan je zoeken hoeveel invoerrechten je moet betalen,
het is wel redelijk wat werk om de juiste code te vinden
pi_48148849
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:54 schreef mariovandevelde het volgende:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarchap?Taric=9506210000&Download=0&Periodic=0&Prodline=80&Lang=NL&Simdate=20031011

hier kan je zoeken hoeveel invoerrechten je moet betalen,
het is wel redelijk wat werk om de juiste code te vinden
oke daar snap ik dus niks van
wtf is een taric code?
pi_48149010
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:52 schreef jeoff het volgende:

[..]

Oke kan.. dan heb ik tot nu toe dan keer op keer geluk gehad. Heb ook al vaker duurdere zaken verstuurd naar NL en als waarde 50$ ingevuld en als gift gemarkeerd zonder import belasting te hoeven betalen.

Dacht dat ik dat ook op de website van de pakketdienst had gelezen (die 50 euro)
maar goed, kan me vergissen natuurlijk
hmm op UPS kan ik niks vinden?
pi_48149092
tariccode is de code van de verschillende groepen waar de produkten in worden geplaatst,
aan de hand daarvan bepaal je de invoeerrechten.
De code is voor de meeste mensen dus onbelangrijk.
als je op bladeren klikt kan je zoeken waarbinnen je produkt valt,als je dan op invoerrechten klitk zie je hoeveel % je moet betalen

ik zie dat de link eigenlijk niet klopt,
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarsect?Lang=NL&Taric=2000000000&ProdLine=00&SimDate=20070409&Country=US/0400&YesNo=1&Indent=-1&Download=0&Periodic=0&Action=0#OK

hier moet je beginnen
  maandag 9 april 2007 @ 22:38:17 #15
33954 ElisaB
pi_48160819
quote:
Op maandag 9 april 2007 16:56 schreef snowqueen911 het volgende:
oke daar snap ik dus niks van
Wat heb je gekocht? Ik wil je best helpen zoeken (moet voor mijn werk die lijsten nog wel eens doorspitten, dus wie weet).
pi_48166779
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:38 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wat heb je gekocht? Ik wil je best helpen zoeken (moet voor mijn werk die lijsten nog wel eens doorspitten, dus wie weet).
altijd make-up of cosmetica
nu lipglosses

thanks

[ Bericht 11% gewijzigd door ElisaB op 10-04-2007 10:24:54 ]
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:31:29 #17
33954 ElisaB
pi_48169049
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 08:17 schreef snowqueen911 het volgende:
altijd make-up of cosmetica
nu lipglosses

thanks
Owkee, in that case moet je hier zijn:

klik

De categorie (die niet categorie heet, maar hoe die wel heet ben ik ff kwijt) is: 33 04

Voor lippen is het 33 04 10 00
Voor ogen is het 33 04 20 00
Voor nagels is het 33 04 30 00
Overige make-up-achtigen is 33 04 91 00

Voor alle drie zijn de douanerechten 0% (klik op het nummer van de categorie, klik daarna op het subnummer en onder 'taric code / omschrijving' daarna op de button [invoerrechten]).

Volgens mij hoef je dus alleen rekening te houden met eventuele kosten van de inklaring (is volgens mij ¤ 10 - ¤ 15) en met BTW hierover en BTW over de waarde + verzendkosten.
pi_48186599
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:31 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Owkee, in that case moet je hier zijn:

klik

De categorie (die niet categorie heet, maar hoe die wel heet ben ik ff kwijt) is: 33 04

Voor lippen is het 33 04 10 00
Voor ogen is het 33 04 20 00
Voor nagels is het 33 04 30 00
Overige make-up-achtigen is 33 04 91 00

Voor alle drie zijn de douanerechten 0% (klik op het nummer van de categorie, klik daarna op het subnummer en onder 'taric code / omschrijving' daarna op de button [invoerrechten]).

Volgens mij hoef je dus alleen rekening te houden met eventuele kosten van de inklaring (is volgens mij ¤ 10 - ¤ 15) en met BTW hierover en BTW over de waarde + verzendkosten.
thanks
  dinsdag 10 april 2007 @ 19:08:09 #19
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_48186790
Met USPS schijn je de meeste kans te hebben dat het zonder douanekosten aankomt heb ik me laten vertellen. Dus ook geen inklaringskosten dan...
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  woensdag 11 april 2007 @ 09:57:41 #20
8252 mvdejong
pi_48206485
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:08 schreef Nachtdier het volgende:
Met USPS schijn je de meeste kans te hebben dat het zonder douanekosten aankomt heb ik me laten vertellen. Dus ook geen inklaringskosten dan...
Omdat clubs als UPS en Fedex zelf de inklaring doen, als onderdeel van het hele proces, wordt daar inderdaad 100 % van de belastbare zendingen ook belast. USPS dumpt alles bij de douane, en die verwerkt het verder.

Met het toenemen van over-de-grens internet-aankopen is echter de douane ook wakker geworden, en waar vroeger steekproefs-gewijze werd gewerkt, ploegen ze nu door alles heen, en met de nodig scepsis waar het type en waarde van de inhoud betreft. Ik heb het agfgelopen jaar niets meer erdoorheen zien glippen. Het draagt ook fors bij tot de verblijfsduur van pakketjes in het douane-proces.
pi_48345675
en vanuit Engeland? Of hebben ze daar geen invoerbelastingen etc omdat het EU is?
pi_49276592
Handig topic, ik heb het altijd onduidelijk gevonden met die invoerrechten. Die site met TARIC-codes is erg handig. Wat ik alleen niet snap is hoe het zit met een zendig met verschillende onderdelen? Als ik vanuit Amerika zowel een shirt als schoenen bestel, gaan ze dat bij de douane dan beide afzonderlijk belasten?

En als ik het goed begrijp doet de prijs er dus niet toe, maar is de kans dát je wordt belast gewoon kleiner wanneer het om kleinere/goedkopere bestellingen gaat?
  vrijdag 28 december 2007 @ 18:02:29 #23
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_55605624
Toevallig is er niet iemand die zo uit z'n hoofd de code weet voor computer hardware onderdelen, specifiek computer geheugen ?

Ik kom er niet uit ... het lijkt allemaal op mekaar daar bij de elektronica :/
  zaterdag 29 december 2007 @ 01:47:42 #24
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_55617012
Same here...

Ik wil (nog steeds ) een elektro buitenboordmotor uit Amerika laten overkomen. Was geloof ik 2,9% maaaaanden terug, maar ik kan nu niet eens de onderverdeling meer vinden. Aangezien ik liever geen verrassingen achteraf krijg, wil ik het nagaan. Gaat me alleen niet lukken denk ik, zo onoverzichtelijk
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_57901395
Omhoog geschopt

Heeft iemand van jullie enig idee hoe lang het gemiddeld duur vanuit Amerika iets te laten verzenden naar Nederland, volgens mij via vliegtuig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')