abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48140484
Komende zomer, na het hoog seizoen begeven mijn vriendin en ik ons naar de zon van Lesbos, het Griekse eiland dicht tegen de kust van Turkije aan.

- Wat is daar zoal te doen?
- Fokkers die er deze zomer naar toe gaan?
- Fokkers die wat er over kunnen vertellen die er al zijn geweest?
pi_48142167
WIj zijn een aantal jaren geleden naar Lesbos gegaan. We hebben het erg naar ons zin gehad! Zeker doordat we lekker met een crossmotor over het eiland hebben gereden.

[ Bericht 25% gewijzigd door DutchTrain op 09-04-2007 13:56:46 (reactie op offtopic verwijderd) ]
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_48144040
Ik ben twee jaar geleden in Petra geweest, aan de noordkust. Gezellig stadje met een mooi strand en veel leuke eettentjes. Niet te toeristisch, als je een paar straten het dorpje inloopt ben je alle toeristen kwijt. Aan te raden om in Petra te verblijven. Vandaar kun je een dagje naar Molivos, een heel mooi plaatsje op 10 minuten rijden van Petra ongeveer dacht ik. Leuk om bij het haventje wat te eten. Verder is ook Skala Sikamineas mooi, daar kom je als je vanuit Petra via Molivos doorrijdt langs de kust. Heel klein, maar wel heel leuk. Verder is de hoofdstad Mytilini wel leuk voor een dagje, maar niet bijzonder. Er is in de buurt van ik dacht Thermi nog een heel mooi oud klooster. Het beste kun je een auto huren en zo een paar dagen het eiland verkennen. Verder gewoon aan het strand gaan liggen, want mooi weer is het altijd!
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_48144303
okay goed om te horen, natuurlijk komen wij voor een relaxte en rustige zon vakantie. dus vandaar leek lesbos ons ook zeer goed/leuk om te doen. zeker om dat het een zeer gezellige uitstraling heeft en inderdaad niet te toeristisch.

hoe zit het met winkels in de hoofdstad? en is er uberhaupt een goede uitgaans gelegenheid op het eiland te vinden? dit is natuurlijk secundair voor ons, want als we dat echt belangrijk vonden zouden we wel naar een eiland als ibiza gaan
pi_48146034
Qua uitgaan is er volgens mij weinig te beleven. Je hebt wel wat kroegjes maar meer ook niet. Waarschijnlijk is er in Mytilini wel meer te doen maar dat zou ik niet weten, daar ben ik maar een half dagje geweest. Winkels zijn er in de hoofdstad ook niet echt geloof ik, vooral wat oude vage winkeltjes waar je niks aan hebt. Wel leuke restaurantjes en cafeetjes. Ik herinner me in ieder geval geen goede winkelstraat o.i.d.
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_48449608
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:49 schreef NAKZ het volgende:
Qua uitgaan is er volgens mij weinig te beleven. Je hebt wel wat kroegjes maar meer ook niet. Waarschijnlijk is er in Mytilini wel meer te doen maar dat zou ik niet weten, daar ben ik maar een half dagje geweest. Winkels zijn er in de hoofdstad ook niet echt geloof ik, vooral wat oude vage winkeltjes waar je niks aan hebt. Wel leuke restaurantjes en cafeetjes. Ik herinner me in ieder geval geen goede winkelstraat o.i.d.
Hoorde net van een kennis dat er wel wat te doen is gezien het uitgaan, niet dat we daar voor gaan, maar zeker wel een avondje de moeite waard. Er schijnt vlak bij Petra een zo genaamde Beach Bar te zijn, die een lounge stijl aangemeten heeft gekregen. Een soort van disco/club.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:44:50 #7
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_49268716

Zoeken op google geeft deze afbeeldingen! Zeker leuk!
pi_49942342
Ik ga ook deze zomer, midden in het hoogseizoen (eind juli - begin augustus, 8 dagen), naar een appartement in Molyvos. Ik hoor goede verhalen en ik ben wel een beetje van de oude cultuur, die schijnt hier nog best aanwezig te zijn her en der.
Tips ook voor mij meer dan welkom dus! Wij moeten bijvoorbeeld nog even uitzoeken hoe we het snelst van Petra (luchthaven) naar Molyvos komen, of we kiezen voor scooter of auto of dat het rondom Molyvos misschien met openbaar vervoer te doen is allemaal. Heb er in elk geval al veel zin in qua zon, zee, natuur en -natuurlijk- het eten: ik verheug me nu al op die dikke Griekse yoghurt met fruit voor bij het ontbijt!
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
  Moderator woensdag 13 juni 2007 @ 11:51:52 #9
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50404777
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:10 schreef Pune het volgende:

Tips ook voor mij meer dan welkom dus! Wij moeten bijvoorbeeld nog even uitzoeken hoe we het snelst van Petra (luchthaven) naar Molyvos komen, of we kiezen voor scooter of auto of dat het rondom Molyvos misschien met openbaar vervoer te doen is allemaal.
Petra licht vlakbij Molivos. De luchthaven ligt echter niet daar, maar bij de hoofdstad Mytilini. En dat is helemaal aan de andere kant van het eiland. Lesbos is behoorlijk groot en de wegen kronkelig. Verkijk je dus niet op de reistijd. Om Lesbos te bezichtigen is een autootje denk ik sowieso wat relaxter. De afstanden zijn wat te groot en het is er in de zomer gewoon te warm om dat met een scooter te gaan doen.
Het meest relaxt is het om een auto bij de luchthaven te huren / reserveren. Je pikt 'm op na aankomst en levert 'm vlak voor vertrek weer in.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator woensdag 13 juni 2007 @ 11:56:54 #10
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50404973
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_50464480
Klopt, ik onthoud nooit dat de hoofdstad Mytilini is. Dank voor het kaartje, ga ik dat even van buiten leren.
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
pi_50480899
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:09 schreef Pune het volgende:
Klopt, ik onthoud nooit dat de hoofdstad Mytilini is. Dank voor het kaartje, ga ik dat even van buiten leren.
Sterker nog, de Grieken zelf zeggen (meestal) geen Lesvos maar Mytilini
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:52:08 #13
22273 Dizer
Save the beard!
pi_51086348
>> tijdelijk naar ZOM in overleg met TRV mods
Friends don't let friends remain beardless...
pi_51606142
ik ben daar vorig jaar geweest.

+ mooi weer
+ goedkoop eten (we waren naar een afgelegen dorp gegaan waar geen toerist kwam leek wel, en echt voor iets van 5euro heel veel grieks gegeten ) zat HELEMAAL vol grieken die enorm hard praten
+ mooie bergen (je moet zeker een dagje een auto huren en naar het afgelegen westen gaan)
+ weinig toeristen
+ rust (wat oudere toeristen)

- best saai
- personeel van restaurants was heel vaak niet aardig.
- veel restaurants waren erg simpel. overal patat bij enzo.

hoofdstad is echt crazy enorm druk.
leek wel india op sommige punten kwa drukte.

dit schiet me even te binnen.

als er iemand vragen heeft.
ben in veel dorpjes geweest, zijn een paar aanraders maar ook zeker afraders, al moet je die dorpjes toch wel gezien hebben. zo'n dorpje heel dichtbij de turkse kust bv.
het dorp met de meeste toeristen, maar ook enorm veel steegjes met turken winkels, helemaal niks.
maar als je daar door heen kijkt was het een enorm mooi dorp.

http://maps.google.nl laat best veel stukken goed zien!
leuk om terug te zien, haha.

welk dorp ga je topic starter??

[ Bericht 4% gewijzigd door roburt op 18-07-2007 21:24:10 ]
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  woensdag 18 juli 2007 @ 23:26:18 #15
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_51611134
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 21:09 schreef roburt het volgende:
ik ben daar vorig jaar geweest.

+ mooi weer
+ goedkoop eten (we waren naar een afgelegen dorp gegaan waar geen toerist kwam leek wel, en echt voor iets van 5euro heel veel grieks gegeten ) zat HELEMAAL vol grieken die enorm hard praten
+ mooie bergen (je moet zeker een dagje een auto huren en naar het afgelegen westen gaan)
+ weinig toeristen
+ rust (wat oudere toeristen)

- best saai
- personeel van restaurants was heel vaak niet aardig.
- veel restaurants waren erg simpel. overal patat bij enzo.

hoofdstad is echt crazy enorm druk.
leek wel india op sommige punten kwa drukte.

dit schiet me even te binnen.

als er iemand vragen heeft.
ben in veel dorpjes geweest, zijn een paar aanraders maar ook zeker afraders, al moet je die dorpjes toch wel gezien hebben. zo'n dorpje heel dichtbij de turkse kust bv.
het dorp met de meeste toeristen, maar ook enorm veel steegjes met turken winkels, helemaal niks.
maar als je daar door heen kijkt was het een enorm mooi dorp.

http://maps.google.nl laat best veel stukken goed zien!
leuk om terug te zien, haha.

welk dorp ga je topic starter??
Molivos/eftalou
  zondag 2 september 2007 @ 22:15:59 #16
22273 Dizer
Save the beard!
pi_52902819
En terug naar TRV
Friends don't let friends remain beardless...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')