abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55323270
Van Bootleg Series No 4? Die heb ik op mn Ipod, heerlijk inderdaad
pi_55323693
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:24 schreef n0r het volgende:
Van Bootleg Series No 4? Die heb ik op mn Ipod, heerlijk inderdaad
Yup, Royal Albert Hall. Die eerste cd is zo'n beetje het hoogtepunt qua z'n 'solo'-optredens, en die 2e cd het hoogtepunt van Bob met band.. iedereen zou die cd in huis moeten hebben
pi_55323823
quote:
Op zondag 16 december 2007 22:40 schreef Dylanesque het volgende:

[..]

Yup, Royal Albert Hall. Die eerste cd is zo'n beetje het hoogtepunt qua z'n 'solo'-optredens, en die 2e cd het hoogtepunt van Bob met band.. iedereen zou die cd in huis moeten hebben
Ik heb m nu alleen digitaal.

Ik heb al vaak genoeg kwijlend naar de Royal Albert Hall LP-Box zitten kijken op Ebay, maar prijzig is ie wel. Misschien na December
pi_55558144
Heb voor kerst de 3dubbel cd gekregen van Dylan. Prachtig.
pi_55558534
Ik wil graag het 'complete' Royal Albert Hall concert op DVD, ik heb alleen kleine stukjes gezien uit No Direction Home
pi_55560856
quote:
Op woensdag 26 december 2007 20:20 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil graag het 'complete' Royal Albert Hall concert op DVD, ik heb alleen kleine stukjes gezien uit No Direction Home
Daar zit idd ook dat stukje mondharmonica van Mr Tambourine man in dat ik zo geweldig vind. Die beelden moeten wel bestaan, ik hoop dat die ooit nog vrijgegeven worden oid..
pi_57916855
Bob Dylan wint 'speciale' Pulitzer

Bob Dylan heeft een Pulitzer Prize in de wacht gesleept, die van "special citation". En dat is opmerkelijk, want hij is daarmee de eerste rockartiest die zo'n prestigieuze literatuurprijs op zijn naam mag schrijven.

De award werd eerder al uitgereikt aan muzikanten Thelonious Monk en John Coltrane in 2006 en 2007, maar wordt niet noodzakelijk elk jaar uitgedeeld aan een muzikant.

De legendarische bard ontvangt het beeldje voor zijn "diepe impact op de populaire muziek en Amerikaanse cultuur". En verder in het juryrapport: "Zijn werk wordt gekenmerkt door tekstcomposities met een uitzonderlijk poëtische kracht."

De Pulitzer Prize wordt in de Verenigde Staten beschouwd als de meest prestigieuze literaire erkenning. De bekendste prijs - die voor literatuur - ging naar 'The Brief Wondrous Life of Oscar Wao' van Junot Diaz, in Nederlandse vertaling uitgegeven als 'Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao' bij uitgeverij Mouria.

De krant The Washington Post was de grootste slokop met maar liefst zes Pulitzers.
pi_57917000

yeah!
pi_57918100
En terecht! D'r is toch ook een nederlander die al jaren probeert een Nobelprijs-voor-de-literatuur-nominatie te regelen voor Dylan?
pi_57921886
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:40 schreef cafca het volgende:
En terecht! D'r is toch ook een nederlander die al jaren probeert een Nobelprijs-voor-de-literatuur-nominatie te regelen voor Dylan?
Of het een Nederlander is weet ik niet, maar er zijn inderdaad geluiden uit diverse hoeken dat 'ie er nou eindelijk wel eentje verdient. Het zou volkomen terecht zijn als je 't mij vraagt
pi_58250032
Komt die nog een keer deze kant op? Wil hem dolgraag zien nog voor die dood gaat, al wil ik er niet aan denken.
pi_58250833
quote:
Op woensdag 23 april 2008 11:53 schreef emokid het volgende:
Komt die nog een keer deze kant op? Wil hem dolgraag zien nog voor die dood gaat, al wil ik er niet aan denken.
Ik hoop nog op een datum in juli, maar kan goed zijn dat 't in de herfst wordt Verwacht 'm sowieso dit jaar nog wel

En als je 'm snel wil zien:

5/26 Reykjavik, Iceland - Egilshöll
5/28 Odense, Denmark - Arena Fyn
5/30 Stavanger, Norway - Viking Stadion
6/1 Helsinki, Finland - Hartwell Arena
6/3 St. Petersburg, Russia - Ice Palace
6/4 Tallinn, Estonia - Sakey Hall
6/5 Vilnius, Lithuania - Siemens Arena
6/7 Warsaw, Poland - Stodola
6/9 Ostrava, Czech Republic - CEZ Arena
6/10 Vienna, Austria - Stadthalle
6/11 Salzburg, Austria - Salzburg Arena
6/13 Varazdin, Croatia - Varteks Stadium
6/15 Trento, Italy - Palazzo Albere
6/16 Bergamo, Italy - Summer Sound Festival - Lazzaretto
6/18 Chatillon (Aosta), Italy - Parco Castello Baron Gamba
6/19 Grenoble, France - Palais des Sports
6/20 Toulouse, France - Le Zénith
6/22 Encamp, Andorra - Prada de Moles
6/24 Pamplona, Spain - Plaza de Toros
6/27 Vigo, Spain - Instituto Ferial de Vigo
6/28 (near) Ávila), Spain - Parque Natural de Gredos
7/1 Valencia, Spain - Auditoiro Ciudad
7/2 Cuenca, Spain -
7/4 Lorca, Spain - Plaza de Toros
7/5 Jaén, Andalucia, Spain - Fair Pavilion
7/6 Arganda del Rey, Spain - Rock in Rio '08 Music Festival
7/8 Jérez de la Frontera, Spain
7/10 Mérida, Spain - Plaza de Toros
7/11 Oeiras, Portugal - Passeio Marítimo of Algés
pi_58333334
Ik ben wel even geschrokken van zijn stem, had nog niet eerder een late live filmpje gezien van hem tot nu. Klinkt het niet te hinderlijk?
pi_58333532
Als je een ticket koopt en de jaren '60 Dylan verwacht kan het hinderlijk zijn wanneer hij begint te zingen.
pi_58335061
Ik verwacht geen newport folk festival optreden maar wil op z'n minst zeggen dat ik Bob Dylan fijn heb kunnen aanschouwen. Wat zal het ongeveer gaan kosten als die hier is weer?
pi_58339628
quote:
Op zondag 27 april 2008 10:49 schreef emokid het volgende:
Ik verwacht geen newport folk festival optreden maar wil op z'n minst zeggen dat ik Bob Dylan fijn heb kunnen aanschouwen. Wat zal het ongeveer gaan kosten als die hier is weer?
Vorig jaar april was het iets over de 40 euro geloof ik.
En tja,zijn stem is wel wat veranderd in de loop van de tijd, maar ik kan niet zeggen dat ik me eraan stoor. Luister bijvoorbeeld eens Modern Times, of Time Out Of Mind, imo prachtige albums
pi_58340082
Ik ben nog steeds niet klaar met zijn album uit de jaren 60. Die tijd dat ik de rest luister komt nog wel maar ben nog veel te zoet met zn oude albums en heb geen haast voorlopig.

Ik ga er in ieder geval wel heen als die er weer is. Jullie zijn vaste publiek zeker?
pi_58340190
Vast publiek sinds het concert van vorig jaar wel ja
Zoals je op mijn last.fm ziet is Bob zeker de afgelopen jaren mijn meestgeluisterde artiest. En last.fm houdt de LP's (inmiddels bijna 30) die ik van hem draai niet eens bij
pi_58340230
Ik ben ook pas één keer geweest hoor. Maar ik zou zo nog een keer gaan.
pi_58343043
quote:
Op zondag 27 april 2008 15:39 schreef emokid het volgende:
Ik ben nog steeds niet klaar met zijn album uit de jaren 60. Die tijd dat ik de rest luister komt nog wel maar ben nog veel te zoet met zn oude albums en heb geen haast voorlopig.

Ik ga er in ieder geval wel heen als die er weer is. Jullie zijn vaste publiek zeker?
Dan heb je nog een heerlijk lange weg te gaan Zoveel te ontdekken nog, veel plezier ermee
pi_58881550
Gefeliciteerd Bob met je 67ste verjaardag.
pi_58913390
Heel misschien naar een concert van 'm in kroatie.
Voorheen Prep2Fight
  zaterdag 26 juli 2008 @ 10:38:32 #148
11502 nipeng
The last ride is free
pi_60357245
Weet niet of deze al is voorbij gekomen maar ik kwam deze tegen op time.com:

Dylan's Real Moments.
pi_60359772
Gaaf

Toevallig kreeg ik vandaag de Don't Look Back boxset op de mat
pi_60360835
quote: