Zo:quote:Op maandag 9 april 2007 01:41 schreef Luutgaert het volgende:
Stond er iemand hier helemaal vooraan? Ik kon de details niet helemaal zien. Wat voor kop had Bob vanavond, nr. 1 of nr. 2?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben jij naar hetzelfde concert geweest als ikquote:Op maandag 9 april 2007 02:05 schreef JelleS het volgende:
Was inderdaad erg goed, alhoewel ik er geen 60 euro voor over zou hebben denk ik, toch iets te weinig interactie, en het geluid was vaak niet al te best. Maar de legende in levende lijve zien is wel iets dat je moet meemaken natuurlijk. Morgenavond een review op de FP.
Het was mijn eerste keer HMH, maar vergeleken met andere zalen was het af en toe niet al te best, misschien was het helemaal vooraan beter.quote:Op maandag 9 april 2007 09:53 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ben jij naar hetzelfde concert geweest als ik
normaal gesproken kiest men vaak de HMH uit om op te treden omdat het zulk goed geluid heeft voor zo'n grote popzaalquote:Op maandag 9 april 2007 12:08 schreef JelleS het volgende:
[..]
Het was mijn eerste keer HMH, maar vergeleken met andere zalen was het af en toe niet al te best, misschien was het helemaal vooraan beter.
Ik stond achteraan, bij het rolstoelpodium en het geluid was zoals 't altijd is in de HMH: perfekt, vanaf het eerste nummer.quote:Op maandag 9 april 2007 12:08 schreef JelleS het volgende:
Het was mijn eerste keer HMH, maar vergeleken met andere zalen was het af en toe niet al te best, misschien was het helemaal vooraan beter.
Ongelooflijk, 3 verschillend bootleg-opnames van gisteravond te vinden en nú al een van vanavond.quote:Amsterdam, The Netherlands
Heineken Music Hall
April 9, 2007
1. Cat's In The Well (Bob on electric guitar)
2. Don't Think Twice, It's All Right (Bob on electric guitar)
3. Watching The River Flow (Bob on electric guitar)
4. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on electric guitar)
5. Spirit On The Water (Bob on keyboard)
6. High Water (For Charlie Patton) (Bob on electric keyboard)
7. To Ramona (Bob on electric keyboard)
8. Rollin' And Tumblin' (Bob on electric keyboard)
9. Visions Of Johanna (Bob on electric keyboard )
10. Highway 61 Revisited (Bob on electric keyboard)
11. When The Deal Goes Down (Bob on electric keyboard)
12. Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine) (Bob on electric keyboard)
13. Ain't Talkin' (Bob on electric keyboard)
14. Summer Days (Bob on electric keyboard)
15 Like A Rolling Stone (Bob on electric keyboard)
(encore)
16. Thunder On The Mountain (Bob on electric keyboard)
17. All Along The Watchtower (Bob on electric keyboard)
Nee, die alleen zondag. Was prachtig inderdaad, die hele zaal stilquote:Op dinsdag 10 april 2007 09:41 schreef mindgames het volgende:
Bootleg-liefhebbers, verzameld u zich in mijn PM-box?
Heeft-ie 'Nettie Moore' nou gisteravond niet gespeeld? Dat vond ik zondagavond een van de hoogtepunten...
thnxquote:Op maandag 9 april 2007 16:50 schreef MeneerTim het volgende:
Tsja, hier heb je zeker geen ruk aan?
[afbeelding]
Bij ons in de buurt werd iemands mobiele telefoon in beslag genomen omdat ie foto´s maaktequote:Op dinsdag 10 april 2007 10:01 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
thnxzoiets heb ik zelf ook idd. Gister minder foto's gemaakt, ik zag dat de security er hier en daar op toezag dat mensen geen foto's maakte
![]()
Was dat links voor het podium? Dat zag ik volgens mij ook, dat die gast eerst een zaklamp in zn gezicht geschenen kreeg van de beveiligingen dat ze daarna zn telefoon pakten.. Daarom ben ik daarna maar gestopt met al te opzichtig foto's maken. Ik zal nog wel wat leuks uitzoeken als ik thuis ben, er zitten wel wat leuke sfeerimptressies bij natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij ons in de buurt werd iemands mobiele telefoon in beslag genomen omdat ie foto´s maakteIk moest mijn camera ook bij de ingang inleveren
Ik zat zelf bovenin (was ziekquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:27 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Was dat links voor het podium? Dat zag ik volgens mij ook, dat die gast eerst een zaklamp in zn gezicht geschenen kreeg van de beveiligingen dat ze daarna zn telefoon pakten.. Daarom ben ik daarna maar gestopt met al te opzichtig foto's maken. Ik zal nog wel wat leuks uitzoeken als ik thuis ben, er zitten wel wat leuke sfeerimptressies bij natuurlijk.
Ja daar stond ik vlak naastquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zat zelf bovenin (was ziek) maar was wel aan de linkerkant. Precies hetzelfde, gast met zaklamp schijnt ze in de ogen en moesten mobiel inleveren. Vond het wel een beetje onzinnig...
Nee dit was dus op het balkon (maar wel links)quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:00 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Ja daar stond ik vlak naastHet stomme was nog dat mij niet is verteld dat ik m'n telefoon uit moest doen of dat ik er geen foto's mee mocht maken (terwijl de securitygast bij de poortjes naast ons het wel zei tegen andere mensen). Dus ik was me er officieel nieteens van bewust dat t niet mocht. Maar ach, doet niks af aan Bob natuurlijk
![]()
Zo heb ik t ook een beetje meegemaaktquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:39 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Recensie staat online en foto is niet echt nodig
Geen probleemquote:Op donderdag 12 april 2007 11:18 schreef n0r het volgende:
Goede zaak
http://www.last.fm/user/n0r182/journal/2007/04/11/393398/
Dylanesque, je vind het toch niet erg dat ik 2 foto's van je leen he?
uiteraardquote:Op zaterdag 14 april 2007 10:48 schreef nipeng het volgende:
Hebben jullie Concert: Bob Dylan in HMH al gezien?
Ja, maar ik neem aan dat iedereen op houdt met lezen als hij schrijft: "Ik mocht de legende gaan aanschouwen".quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:48 schreef nipeng het volgende:
Hebben jullie Concert: Bob Dylan in HMH al gezien?
meteen besteld, was een leuk item bij dwddquote:Op dinsdag 17 april 2007 21:30 schreef DrDentz het volgende:
Ik zag net iets cools bij De Wereld Draait Door; een DVD-uitgave van Don't Look Back, met een extra DVD en een boekje wat je door je hand kunt laten gaan zodat je de clip van Subterranean Homesick Blues ziet
[afbeelding]
Da's een leuk geintje![]()
het is wel een meesterwerk anders.. kan me best voorstellen dat dat zn favoriet isquote:Op dinsdag 17 april 2007 23:05 schreef DrDentz het volgende:
Martin Bril vond Time out of Mind Dylan's beste album ooit, wat een gek.
och, ik ben 22, maar ik vind TOOM sowieso in de top 5-dylan albums thuis horen. misschien ligt dat aan mijn smaak, want planet waves vind ik daar bijvoorbeeld ook bij horenquote:Op woensdag 18 april 2007 00:04 schreef DrDentz het volgende:
Waarschijnlijk omdat hij zich beter kan identificeren met de krasse oude Dylan. Ik vind dat gewoon niks kan tippen aan z'n 60s werk(heb ook maar die Don't Look Back SE DVDs besteld).. Don't Look Back heb ik iets van 10 jaar geleden voor het laatst gezien..
-edit- bol.com als t goed isquote:Op woensdag 18 april 2007 11:29 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Waar kan je die uitgave van Don't Look Back bestellen?
Godver, hoop niet dat ik nu de 'normale' DVD krijg.quote:Bob Dylan
Geregisseerd door: D.A. Pennebaker
Adviesprijs: ¤ 20,99
bol.com prijs: ¤ 19,99
U bespaart: 5 %
Beschrijving:
De lijst met 5 sterren recensies en quotes voor deze historische film is nu al eindeloos. Gedirigeerd Het is een van de meest intieme profielen van een artiest ooit op film gezet. De documentaire is gedirigeerd door geroemd filmmaker D.A. Pennebaker en gefilmd gedurende een drie weken durende concerttour door Engeland in de lente van 1965.
Door de zeldzame toegang tot Dylan, is Pennebaker erin geslaagd een unieke impressie te geven van een van de meest invloedrijke figuren in de muziekindustrie.
Deze Limited Edition Deluxed Boxset bevat de ge-remasterde originele film, plus een gloednieuwe 1 uur durende film met nooit vertoond archief materiaal en twee boeken.
oepsquote:Op woensdag 18 april 2007 19:33 schreef DrDentz het volgende:
Die op bol.com IS de boxset toch??
[..]
Godver, hoop niet dat ik nu de 'normale' DVD krijg.
quote:Op woensdag 18 april 2007 11:52 schreef n0r het volgende:
Ik had het ook gezien, echt supergaaf, dat interview met die Amerikaan
"Do you ask these kind of questions to the Beatles?"![]()
zonder die huppelaar komt t beter tot z'n recht denk ikquote:Op woensdag 18 april 2007 22:44 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=pTqEW2em0u4
Hm, hier zingt ie het ook prachtig!
Misschien wel door de gedwongen begeleiding haha.
Lekker belangrijk. Die DVD is overal hetzelfde hoor.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:56 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
mediamarkt, kutwinkel
Volgens mij ligt ie bij de betere platen zaken ook voor die prijs
Eigenlijk zag Bob er 10 jaar geleden precies hetzelfde uit als nu, zelfde kleren als in de HMH laatst. Alleen had ie toen misschien een iets dikkere kop.quote:Op woensdag 18 april 2007 22:44 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=pTqEW2em0u4
Hm, hier zingt ie het ook prachtig!
Misschien wel door de gedwongen begeleiding haha.
nja, ik wil ook gewoon wat zeggen.quote:Op woensdag 18 april 2007 23:19 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Lekker belangrijk. Die DVD is overal hetzelfde hoor.
Op mn Ramones LP staat 1. Blitzkreig Bop op het labelquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:49 schreef DrDentz het volgende:
Hey ik heb op de achterkant van m'n Don't Look Back boekje een fout staan. "Fates of Eden" staat erop...
Die heb ik ook al een tijdjequote:Op vrijdag 4 mei 2007 21:46 schreef Licko het volgende:
net dit boek aangeschaft:
[afbeelding]
THE BOB DYLAN SCRAPBOOK is the highly collectable illustrated biography of Dylan's life during the 1950s and 60s. Created in association with Bob Dylan, the SCRAPBOOK is crammed with features including rare photographs, facsimiles of handwritten lyrics and rare memorabilia. The text includes interviews with Dylan and his friends and fellow musicians to form a uniquely personal view of the greatest singer songwriter of his generation. A special bonus audio CD contains sixty minutes of early interviews and a rare performance. THE BOB DYLAN SCRAPBOOK is an altogether handsome slipcased hardback with over 100 photographs and illustrations, and is guaranteed to delight every Dylan fan.
bedoel je mei?quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:44 schreef JosD. het volgende:
Heeft iemand misschien één van de twee concerten van Bob dylan, van afgelopen januari?
Sorry, april inderdaadquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:34 schreef DrDentz het volgende:
Of bedoel je april?
Ik kan m hier (op m'n werk) niet bekijken, vind de site wel mooiquote:Op maandag 30 juli 2007 15:33 schreef DrDentz het volgende:
Mooie trailer
Dat welquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:24 schreef n0r het volgende:
Wist er niet vanaf, trailer gekeken, lijkt me leuk
Maar dat duurt nog 3 maanden
Hahquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:46 schreef Dylanesque het volgende:
Iemand die uitkijkt naar I'm Not There? Trailer te vinden op http://www.weinsteinco.com/
En Martin Scorcese is een docu aan t voorbereiden over George Harisson (lijkt me a la NDH)quote:
Toffe trailer.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:46 schreef Dylanesque het volgende:
Iemand die uitkijkt naar I'm Not There? Trailer te vinden op http://www.weinsteinco.com/
Oh echt? Tofquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:12 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
En Martin Scorcese is een docu aan t voorbereiden over George Harrisson (lijkt me a la NDH)![]()
Scorsese prepares documentary on George Harrison With Astrid and Klausquote:
Ook een over Rolling Stones, Shine a Lightquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:12 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
En Martin Scorcese is een docu aan t voorbereiden over George Harrisson (lijkt me a la NDH)![]()
Nog niet bekend, maar waarschijnlijk gaat 'ie sowieso wel weer naar Europa in de lente, daar hoop ik in ieder geval opquote:Op vrijdag 14 december 2007 10:53 schreef n0r het volgende:
Hij zou toch volgend jaar weer naar Nederland komen Dylanesque?
Netjesquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:34 schreef n0r het volgende:
Ik ookHeb paar dagen terug Modern Times op vinyl gekocht, voor t geval die over een paar weekjes/maandjes niet meer gedrukt wordt
Yup, Royal Albert Hall. Die eerste cd is zo'n beetje het hoogtepunt qua z'n 'solo'-optredens, en die 2e cd het hoogtepunt van Bob met band.. iedereen zou die cd in huis moeten hebbenquote:Op zondag 16 december 2007 22:24 schreef n0r het volgende:
Van Bootleg Series No 4? Die heb ik op mn Ipod, heerlijk inderdaad
Ik heb m nu alleen digitaal.quote:Op zondag 16 december 2007 22:40 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Yup, Royal Albert Hall. Die eerste cd is zo'n beetje het hoogtepunt qua z'n 'solo'-optredens, en die 2e cd het hoogtepunt van Bob met band.. iedereen zou die cd in huis moeten hebben
Daar zit idd ook dat stukje mondharmonica van Mr Tambourine man in dat ik zo geweldig vind. Die beelden moeten wel bestaan, ik hoop dat die ooit nog vrijgegeven worden oid..quote:Op woensdag 26 december 2007 20:20 schreef DrDentz het volgende:
Ik wil graag het 'complete' Royal Albert Hall concert op DVD, ik heb alleen kleine stukjes gezien uit No Direction Home
Of het een Nederlander is weet ik niet, maar er zijn inderdaad geluiden uit diverse hoeken dat 'ie er nou eindelijk wel eentje verdient. Het zou volkomen terecht zijn als je 't mij vraagtquote:Op dinsdag 8 april 2008 20:40 schreef cafca het volgende:
En terecht! D'r is toch ook een nederlander die al jaren probeert een Nobelprijs-voor-de-literatuur-nominatie te regelen voor Dylan?
Ik hoop nog op een datum in juli, maar kan goed zijn dat 't in de herfst wordtquote:Op woensdag 23 april 2008 11:53 schreef emokid het volgende:
Komt die nog een keer deze kant op? Wil hem dolgraag zien nog voor die dood gaat, al wil ik er niet aan denken.
Vorig jaar april was het iets over de 40 euro geloof ik.quote:Op zondag 27 april 2008 10:49 schreef emokid het volgende:
Ik verwacht geen newport folk festival optreden maar wil op z'n minst zeggen dat ik Bob Dylan fijn heb kunnen aanschouwen. Wat zal het ongeveer gaan kosten als die hier is weer?
Dan heb je nog een heerlijk lange weg te gaanquote:Op zondag 27 april 2008 15:39 schreef emokid het volgende:
Ik ben nog steeds niet klaar met zijn album uit de jaren 60. Die tijd dat ik de rest luister komt nog wel maar ben nog veel te zoet met zn oude albums en heb geen haast voorlopig.
Ik ga er in ieder geval wel heen als die er weer is. Jullie zijn vaste publiek zeker?
Geweldig! Bedankt voor het delen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:38 schreef nipeng het volgende:
Weet niet of deze al is voorbij gekomen maar ik kwam deze tegen op time.com:
Dylan's Real Moments.
Ik hou 't wel bij de cd'squote:Op maandag 29 september 2008 11:25 schreef n0r het volgende:
Ik zit eraan te denken om de vinyl-versie te bestellen.
Al die vorige bootleg series staan nu voor ¤ 100+ op Ebay, deze kost omgerekent ¤ 75 incl verzendkosten
edit
Fuck, naar Nederland komt er 50 dollar verzendkosten bij![]()
![]()
Ik zou dolgraag no. 4 op vinyl hebben.quote:
Dylan aan het ontdekken, daar ben ik al 3 jaar mee bezigquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:28 schreef TNA het volgende:
Ik ben Dylan aan het ontdekken en ik vind Tangled Up In Blue fantastisch. En de uithalen in Simple Twist Of Fate zijn ook heerlijk. De klassiekers kan ik sowieso waarderen
quote:On the guitar over there is Denny Freeman. Stu Kimball is on the guitar, too. Donnie Herron is playing on the violin right now, playing on the steel guitar earlier. George Recile playing on the drums. Tony Garnier wearing the Obama button. All right. Tony likes to think it's a brand new time right now, an age of light. Me, I was born in 1941. That's the year they bombed Pearl Harbor, and I've been living in a world of darkness ever since. But it looks like things are gonna change now.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:47 schreef Dylanesque het volgende:
Kan de TT aangepast worden naar '3 dagen in de HMH'
3/23 Stockholm, Sweden - Globen
3/25 Oslo, Norway - Spektrum
3/27 Jönköping, Sweden - Kinnarps Arena
3/28 Malmö, Sweden - Malmö Arena
3/29 Copenhagen, Denmark - Forum
3/31 Hannover, Germany - AWD Arena
4/1 Berlin, Germany - Max Schmeling Halle
4/2 Erfurt, Germany - Messehalle
4/4 München, Germany - Zenith
4/5 Saarbrücken, Germany - Saarlandhalle
4/10 Amsterdam, The Netherlands - Heineken Music Hall
4/11 Amsterdam, The Netherlands - Heineken Music Hall
4/12 Amsterdam, The Netherlands - Heineken Music Hall
4/14 Basel, Switzerland - St. Jakobshalle
4/15 Milano, Italy - Mediolanum Forum
4/17 Rome, Italy - PalaLottomatica
4/18 Florence, Italy - Mandela Forum
4/20 Geneva, Switzerland - Geneva Arena
4/21 Strasbourg, France - Zenith
4/22 Brussels, Belgium - Forest National
4/24 Sheffield, England (UK) - Sheffield Arena
4/25 London, England (UK) - O2 Arena
4/28 Cardiff, Wales (UK) - Cardiff International Arena
4/29 Birmingham, England (UK) - National Indoor Arena
5/1 Liverpool, England (UK) - Echo Arena
5/2 Glasgow, Scotland (UK) - SECC - Clyde Auditorium
5/3 Edinburgh, Scotland (UK) - Edinburgh Playhouse
5/5 Dublin, Ireland - O2
Voorverkoop is nog niet bekend, de data zijn gister bekend gemaakt op www.bobdylan.com / http://www.bobdylan.com/#/tourquote:Op vrijdag 5 december 2008 09:52 schreef TJLinden het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wanneer is dit bekend gemaakt? En wanneer begint de voorverkoop?
Als dit niet belachelijk duur wordt ga ik voor m'n tweede keer Bob Dylan!
Ik ben ook niet kapot van zijn laatste cd's en live vind ik hem ook niet goed meer. Ik kan er niks aan doen.quote:Op zondag 7 december 2008 22:20 schreef fretclick het volgende:
ben ik nou de enige die niet meer naar Dylan kan luisteren? en dan bedoel ik zijn nieuwe cd's en live optredens.
Bij het vorige concert begon hij geloof ik met het nummer waar jij je naar vernoemd hebt, Cats In The Wellquote:Op maandag 8 december 2008 23:04 schreef CatsInTheWell het volgende:
Ik wil op zich ook wel, wil 'm nog één keer meemaken voordat-ie sterft en ben op zich wel genoeg fanboy dat ik die stem trek.Hoe duur was een kaartje bij het vorige concert van His Bobness in Nederland?
Time Out Of Mind vind ik ook erg goed, maar die schaar ik niet onder zijn meest recente albums, dat album is al 11 jaar oud. Ik vind de nummers op zijn laatste twee albums te eentonig, maar dat heb ik altijd met blues, ik hou gewoon niet van 12-maten-schema's, daar had ik vroeger op gitaarles al een broertje dood aan.quote:Op zondag 7 december 2008 22:45 schreef n0r het volgende:
Overigens vind ik zijn laatste albums juist wel weer te pruimen (Time Out Of Mind, Love And Theft, Modern Times) terwijl ik de albums daarvoor wat minder sterk vind.
Is dat tegenwoordig nog steeds een flitsverkoop? Of kun je ook nog wat dagen wachten..?quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:13 schreef Yevgeni het volgende:
In het AD stond komende zaterdag in de verkoop, maar kan voorlopig nog niks erover vinden op internet...
Met 3 dagen kan je vast wel even wachten, maar ik zou er wel snel bijzijn. Beetje jammer dat ze al zo snel in de verkoop gaan, ff heel snel geld vinden nuquote:Op dinsdag 9 december 2008 13:30 schreef Breach het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig nog steeds een flitsverkoop? Of kun je ook nog wat dagen wachten..?
Dat Live Nation... wat houdt dat precies in en wat kleeft er aan vast aan het feit dat je ze 'exclusief' een dag eerder kunt kopen bij hen?quote:Op woensdag 10 december 2008 17:01 schreef ralfseltje het volgende:
Aanstaande donderdag 11 december om 17.00 uur start de presale van Live Nation. Leden van de Live Nation website krijgen dan tot vrijdag 12 december 17.00 uur, dus vóór de reguliere kaartverkoop, de gelegenheid om kaarten voor Bob Dylan and his Band te bestellen via www.livenation.nl.
62 euro, valt me nog mee
Live Nation is de moedermaatschappij van Mojo.quote:Op woensdag 10 december 2008 17:51 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Dat Live Nation... wat houdt dat precies in en wat kleeft er aan vast aan het feit dat je ze 'exclusief' een dag eerder kunt kopen bij hen?
En denk je dat het nodig is om daar gebruik van te maken? Hoe hard zou Bob de HMH vol laten lopen...
Dank je!quote:Op woensdag 10 december 2008 17:56 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Live Nation is de moedermaatschappij van Mojo.
Wereldwijd organiseert het concerten voor allerlei artiesten. Met die presales hopen ze de druk op de kaartverkopen een beetje te verspreiden en echte fans een grotere kans op kaarten te geven.
Ik zou er zeker gebruik van maken. Het kost niks extra's. Je moet je alleen registreren.
Idd dat dus precies.quote:Op donderdag 11 december 2008 10:45 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
Is al bekend wanneer de voorverkoop start? En gaat de voorverkoop weer alleen via Internet of kunnen kaartjes ook "gewoon" bij het postkantoor gehaald worden?
Als het goed is, wordt dit mijn tweede keer Dylan live .... heb er al zin in!
Niet halen helaas, maar wat je opgestuurd krijgt is (volgens mij) gewoon wel het klassieke model concertkaartje hoor.quote:Op donderdag 11 december 2008 13:14 schreef n0r het volgende:
[..]
Idd dat dus precies.
Kan ik niet eens meer nostalgisch een papieren kaartje halen?
Ik ook eenquote:Op donderdag 11 december 2008 17:04 schreef Toad het volgende:
* Toad heeft 2 kaartjes voor de vrijdag.
De 3de datum gaat "onverwachts" in de voorverkoop na het uitverkopen van de andere 2 dagen.quote:Op donderdag 11 december 2008 12:42 schreef Dylanesque het volgende:
Inderdaad gaat die derde dag niet door, in de Metro of Spits stond een klein stukje 'Dylan komt', 2 dagen
Mwa, vorig jaar was het tweede concert op 't laatste moment pas uitverkocht. Ik verwacht geen stormloop.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
De 3de datum gaat "onverwachts" in de voorverkoop na het uitverkopen van de andere 2 dagen.
Ik bied 10 euro.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:43 schreef SlaggY het volgende:
Kut, heb voor de verkeerde dag kaartjes gekocht. Wou de zaterdag, maar heb voor de vrijdag gekocht. Was door al het enthousiasme wat te snel.
Iemand ruilen?
Kan ook geen nummer / contactgegevens vinden om te vragen of ik de tickets kan omzetten. Maar neem aan dat dat niet gaat.
quote:
Het duurde bij mij ongeveer 2 weken voordat ik ze met de Duitse Luftpost kreegquote:Op dinsdag 30 december 2008 18:45 schreef Komie het volgende:
Die mail heb ik wel gekregen. Op 16 december zelfs al.
Heb vandaag antwoord gekregen op m'n mail. Ze zeiden dat het vanwege de kerstdrukte allemaal wat langer kon duren. Binnen nu en twee weken zouden ze binnen moeten zijn.
Afwachten dus...
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:31 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
De 3de datum gaat "onverwachts" in de voorverkoop na het uitverkopen van de andere 2 dagen.
Hahahaquote:
quote:BOB DYLAN KOMT MET NIEUWE CD :: 6-3-2009
BOB DYLAN heeft een nieuwe cd opgenomen, zijn eerste sinds Modern Times uit 2006. De titel is nog niet bekend, maar de plaat moet tien nummers bevatten en eind april in de winkels liggen.
Dylan produceerde de cd zelf, onder zijn gebruikelijke pseudoniem Jack Frost. De opnamen begonnen nadat Dylan werd benaderd dooor filmmaker Olivier Dahan, die de peetvader van de folkzangers vroeg om een nummer bij te dragen aan zijn nieuwe film My Own Love Song, waarin Renée Zellweger de hoofdrol speelt.
Blijkbaar was dat de inspiratie waar Dylan op zat te wachten. Hij schreef het nieuwe nummer Life Is Hard voor de film, maar bleef opnemen. Anders songs op de nieuwe cd zijn waarschijnlijk I Feel A Change Coming On, Beyond Here Lies Nothin', If You Ever Go to Houston, This Dream Of You, My Wife's Home Town en It's All Good.
Eind maart komt Dylan naar Europa voor een uitgebreide tournee, die op 23 maart start in de Globe Arena in het Zweedse Stockholm. Met Pasen staat de verlosser van het vrije woord in de Heineken Music Hall in Amsterdam. 22 april treedt hij op in Vorst Nationaal in Brussel.
Hier teken ik wel voor!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:32 schreef JosD. het volgende:
____________________________________________________________________________________
Mar 23, 2009
Stockholm, Sweden
Globe Arena
# Rainy Day Women # 12 & 35
# Lay, Lady, Lay
# Tangled Up In Blue
# Chimes Of Freedom
# High Water (for Charlie Patton)
# Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
# Love Sick
# Desolation Row
# Rollin' And Tumblin'
# Make You Feel My Love
# Highway 61 Revisited
# One More Cup Of Coffee (Valley Below)
# Thunder On The Mountain
# Like A Rolling Stone
# All Along The Watchtower
# Spirit On The Water
# Blowin' In The Wind
____________________________________________________________________________________
Is ook zeker geen verkeerde setlist. Eén van de eisen van deze mierrenneuker is echter dat Aint Talking in de encore komtquote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:46 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Hier teken ik wel voor!
Zitten heel veel van m'n favorieten bij, als hij exact deze lijst zou afwerken zit ik de hele avond in de zevende hemel.
O.k. die mag hij van mij ook wel spelen. Agreed.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:01 schreef JosD. het volgende:
[..]
Is ook zeker geen verkeerde setlist. Eén van de eisen van deze mierrenneuker is echter dat Aint Talking in de encore komt
Helemaal geen indicatie dus, de enige nummers hetzelfde op die 2 dagen zijn;quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:32 schreef JosD. het volgende:
Twee dagen geleden is de tour begonnen. Jammer dat hij, relatief, zeer weinig van Modern Times speelt. Hier een indicatie van de setlist die we kunnen verwachten:
___________________________________________________________________________________
Mar 22, 2009
Stockholm, Sweden
Berns Club
# Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine)
# Señor (Tales Of Yankee Power)
# I'll Be Your Baby Tonight
# Tryin' To Get To Heaven
# Things Have Changed
# Watching The River Flow
# Blind Willie McTell
# I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
# I Believe In You
# Honest With Me
# Billy 1
# Summer Days
# Cry A While
# Like A Rolling Stone
# Forever Young
Mar 23, 2009
Stockholm, Sweden
Globe Arena
# Rainy Day Women # 12 & 35
# Lay, Lady, Lay
# Tangled Up In Blue
# Chimes Of Freedom
# High Water (for Charlie Patton)
# Love Sick
# Desolation Row
# Rollin' And Tumblin'
# Make You Feel My Love
# Highway 61 Revisited
# One More Cup Of Coffee (Valley Below)
# Thunder On The Mountain
# Like A Rolling Stone
# Spirit On The Water
# Blowin' In The Wind
Yupquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:31 schreef n0r het volgende:
Ben overigens benieuwd of Bob de harmonica-stukken in Billy 1 nog zelf speelt??
Aangezien het de eerste keer was dat 'ie 'm ooit live speelde (quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:51 schreef n0r het volgende:
Nice, die wil ik eigenlijk sowieso wel horen dan.
Pat Garret & Billy The Kid OST![]()
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:58 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Aangezien het de eerste keer was dat 'ie 'm ooit live speelde (), staat 'ie ook al op youtube (alleen audio):
Je hoort na de eerste noten op z'n harmonica al een paar verbaasde en gelukzalige 'oooh!'s in het publiek
Hij heeft 2 jaar terug de eerste 3 of 4 nummers geloof ik gitaar gespeeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:00 schreef DrDentz het volgende:
Speelt hij nog steeds de eerste helft gitaar en de tweede helft keyboard?
Jazeker. Ziie hier een geweldige uitvoeringquote:Op dinsdag 31 maart 2009 15:19 schreef DrDentz het volgende:
Maar speelt hij tegenwoordig ook nog een beetje gitaar? Vond ik toch meer hebben dan toen hij achter zijn keyboard stond.
Mwa, dit nummer kan mij nog niet bekoren.quote:Op maandag 6 april 2009 22:04 schreef Dylanesque het volgende:
Nog een nieuwe track:
http://blog.newsweek.com/blogs/popvox/archive/2009/04/06/an-exclusive-early-listen-to-bob-dylan-s-new-album-together-through-life.aspx?utm_medium=columbia-email&utm_source=bobdylancom&utm_campaign=columbia-email|bobdylancom|20090406
Dat had ik met Modern Times, die vind ik nog steeds niet echt mooi. Deze heeft wel wat, vooral omdat ik die foto meteen herkende uit NDHquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:02 schreef n0r het volgende:
Ik vind overigens het nieuwe album artwork niet echt om over naar huis te schrijven.
[ afbeelding ]
Ik vond Modern Times dan wel weer gaanquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:05 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Dat had ik met Modern Times, die vind ik nog steeds niet echt mooi. Deze heeft wel wat, vooral omdat ik die foto meteen herkende uit NDH
Zijn er niet nog kaarten voor de zondag?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:26 schreef VeX- het volgende:
No Direction Home schat ik.
ik ben geen groots kenner van zijn werk, maar ik had graag naar zijn optreden gegaan in de HMH als ik er eerder op de hoogte van was geweest. Wel jammer.
Dat, en die foto komt voor in een serie foto's in die documentairequote:Op donderdag 9 april 2009 15:35 schreef DrDentz het volgende:
Wat heeft die cover met No Direction Home te maken dan?
edit: Ooh, het was de cover van een boek? Dat detail is me ontschoten.
Een krappe 2 uur.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:14 schreef ralfseltje het volgende:
Hoe lang speelt hij eigenlijk ongeveer? Anderhalf uur ofzo? Dan kan ik misschien nog de trein terug pakken uit Amsterdam, zou niet verkeerd zijn.
Ik heb ze niet allemaal herkend, maar in ieder geval All Along the Watchtower, Spirit on the water, Nettie Moore, Like a rolling stone, Lovesick, Leopard Skin Pilbox hat, Boots of Spanish Leather, Just like Thumb Tom's Blues, When I paint my masterpiece, High water, Highway 61 en uiteindelijk Blowing in the wind.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:14 schreef JosD. het volgende:
Kom eens op met die updateIk wil de setlist weten.
Ik weet nog niet wat ik er van vond. Ik moet er een nachtje over slapen.quote:Amsterdam, The Netherlands
Heineken Music Hall
April 10, 2009
1. Leopard-Skin Pill-Box Hat (Bob on keyboard)
2. When I Paint My Masterpiece (Bob on keyboard and harp)
3. Watching The River Flow (Bob on guitar)
4. Boots Of Spanish Leather (Bob on keyboard)
5. Rollin' And Tumblin' (Bob on keyboard)
6. Po' Boy (Bob on keyboard)
7. Honest With Me (Bob on keyboard and harp)
8. Workingman's Blues #2 (Bob on keyboard)
9. High Water (For Charley Patton) (Bob on keyboard and harp)
10. Love Sick (Bob on keyboard)
11. Highway 61 Revisited (Bob on keyboard)
12. Nettie Moore (Bob on keyboard)
13. Summer Days (Bob on keyboard)
14. Like A Rolling Stone (Bob on keyboard)
(encore)
15. All Along The Watchtower (Bob on keyboard)
16. Spirit On The Water (Bob on keyboard)
17. Blowin' In The Wind (Bob on keyboard and harp)
Thanks to Susan & Al and Roberto for the phone calls
Bob Dylan begint netjes op tijd. Hij heet geen Axl Rose.quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:22 schreef Komie het volgende:
Vanavond!!
Begint hij op tijd? Of is hij een van die artiesten die een uur te laat begint?
Gelukkig.. Heb een hekel aan artiesten die denken dat ze die paar duizend man wel kunnen laten wachten.quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:27 schreef JosD. het volgende:
[..]
Bob Dylan begint netjes op tijd. Hij heet geen Axl Rose.
De mensen met verwachtingen hebben toch wel enigszins voorbereidend onderzoek gedaan? Denken ze bijvoorbeeld echt dat hij dezelfde noten voor Blowin' In The Wind haalt, zoals hij dat vroeger deed etc. etc. Ik heb me 2 jaar geleden prima vermaakt en als ik zo de youtube filmpjes van de recente concerten bekijk, staat mij vanavond weer een prachtige avond te wachten.quote:Op zaterdag 11 april 2009 10:32 schreef RuneRose het volgende:
Heel veel mensen waren volgens mij teleurgesteld. Wat die verwachten weet ik dan ook niet echt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |