Omdat de verf aan grote temperatuurschommelingen onderhevig is, een radiator wordt immers behoorlijk warm.quote:Op zondag 8 april 2007 23:42 schreef SsuusS het volgende:
waarom is het ab-so-luut noodzakelijk ?? vraag ik me af. ik heb mijn radiator met gewone hoogglans zwart gelakt vanavond.
hangt natuurlijk wel van je water temperatuur afquote:Op maandag 9 april 2007 00:00 schreef Ozziecar het volgende:
[..]
Omdat de verf aan grote temperatuurschommelingen onderhevig is, een radiator wordt immers behoorlijk warm.
Als je normale verf gebruikt dan komen er scheurtjes in de lak.
Kwast is leuk, maar spuitwerk, mits goed gedaan geeft echt een veel mooier resultaat.quote:Op zondag 8 april 2007 22:52 schreef Snotslak het volgende:
Het is ab-so-luut noodzakelijk om radiatorlak te gebruiken op radiatoren. De prijs van radiatorlakken ligt niet significant hoger dan 'gewone' lakken. Vaak gaat het slechts om een paar tien-eurocenten!
Overigens is het aanbevelenswaardig de lak op te brengen met kwast i.p.v. spuitbus. Niet alleen omdat het kwastmatig opbrengen van de lak economischer is dan het spuiten, maar ook omdat het metaal van de radiator op deze manier beter beschermd raakt door uitwendige roest.
Bij moderne radiatoren is er vaak sprake van een galvaan-binnenbekleding, waardoor roest aan de binnenzijde vrijwel uit te sluiten is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |