De deur heb ik al. De muur staat haaks op de bestaande muur, is zo'n 80 cm lang en ca. 2 meter hoog (wil het liever niet helemaal tot aan het plafond hebben). De glazen deur, tja, hoe zwaar 'ie is weet ik niet, maar te zwaar om zomaar in ytong-blokken te schroeven. Het zijn puur de schroeven die volgens mij het probleem zijn...quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:58 schreef quo_ het volgende:
De verankering van de scharnieren in het gasbeton is inderdaad een kritisch punt, maar vergeet ook niet het totale gewicht (en zeker ook het moment) van een glazen deur.
Je zegt niets over afmetingen, dikte en hoogte van het te maken muurtje. Daarnaast maakt het ook nog wel wat verschil of je te maken hebt met een smal en halfhoog muurtje of met een wat breder muurtje wat "ingeklemd" zit tussen vloer en plafond.
Wat je ook wel vaak ziet van glazen deuren in kantoren en winkels is dat deze draaien op een soort pen die in de vloer zit. Het gewicht van zo'n deur staat dan vrijwel geheel op de vloer en aan de bovenzijde hoef je alleen nog het moment op te vangen.
en ik over enkele wekenquote:Op zaterdag 7 april 2007 21:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, dit moet ik even volgen, want over enkele maanden heb ik precies hetzelfde 'probleem'
Ik denk dat dit indd de beste oplossing is. Al zou je het ook met kalkzandsteen kunnen doen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:17 schreef Gurb het volgende:
Ytong is sterk genoeg, mits je het goed aanpakt.
Ik zou het als volgt doen:
Zaag een strook watervast multiplex 22mm op maat die op de kop van de ytong komt. Deze strook (eerst ff rondom in de loodvrije menie zetten) zet je tijdens het lijmen van het wandje vast door ankers in de voeg te metselen.
Vervolgens kun je met de juiste lijm gewoon het muurtje omtegelen.
De scharnieren zet je vervolgens vast op het multiplex.
de deur komt onder een hoek op de wand, dus ik denk dat het multiplex niet gaat lukken. Misschien dat kalkzandsteen toch het beste is. Moet ik alleen nog even kijken wat makkelijker is, bakstenen of van die grotere elementen (ivm die hoek dus)quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:17 schreef Gurb het volgende:
Ytong is sterk genoeg, mits je het goed aanpakt.
Ik zou het als volgt doen:
Zaag een strook watervast multiplex 22mm op maat die op de kop van de ytong komt. Deze strook (eerst ff rondom in de loodvrije menie zetten) zet je tijdens het lijmen van het wandje vast door ankers in de voeg te metselen.
Vervolgens kun je met de juiste lijm gewoon het muurtje omtegelen.
De scharnieren zet je vervolgens vast op het multiplex.
maar de muur wordt zo'n 10 cm dik. Met de deur er dus niet kops op kan ik ook niet zulke lange schroeven gebruiken, toch?quote:Op woensdag 11 april 2007 11:29 schreef HarryP het volgende:
Dikke pluggen lange schroeven..
En de muur is toch betegeld alles bij elkaar lijkt me dat stevig genoeg. Het muurtje dat bij mij in de badkamer stond. stond op de grond en was aan de zijmuur en het plafond "verankerd" met purschuim en kit en dat muurtje heeft het ook 15 jaar uitgehouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |