abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48117487
Maakt het uit of je kakkerlakken opzuigt met een stofzuiger?
pi_48117516
Lijkt me niet zo goed voor de kakkerlak, je riskeert de kakkerlak te doden!

Of bedoel je dat niet
pi_48117551
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:03 schreef Syytön het volgende:
Lijkt me niet zo goed voor de kakkerlak, je riskeert de kakkerlak te doden!

Of bedoel je dat niet
Gaan ze wel dood als je ze opzuigt? Niet dat er dadelijk opeens mênnus veel kakkies uit de stofzuiger komen
pi_48117729
de kuip in met een stofzuiger
pi_48117749
....
pi_48118075
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:04 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Gaan ze wel dood als je ze opzuigt? Niet dat er dadelijk opeens mênnus veel kakkies uit de stofzuiger komen
Ik denk het eerlijk gezegd niet, ze leven zelfs van papier etc, het zijn alleseters. Ze hebben ook weinig voedsel nodig.
pi_48118132
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:02 schreef De_Ananas het volgende:
Alleen dit werkt:

pi_48118159
Wij hebben er ook 1.5 jaar last van gehad (in de keuken)omdat mijn pa te lui is om er iets aan te doen . Gelukkig heeft ie nu wel de oplossing gevonden .... een compleet nieuwe keuken laten neerzetten

Hopen dat die kutdingen nu eens definitief opbokken .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_48118626
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:20 schreef Steve-O het volgende:
Wij hebben er ook 1.5 jaar last van gehad (in de keuken)omdat mijn pa te lui is om er iets aan te doen . Gelukkig heeft ie nu wel de oplossing gevonden .... een compleet nieuwe keuken laten neerzetten

hopen: ja
Jullie hoop geven: nee, ik denk dat ze gewoon weer gezellig terugkomen, kakkerlakken zijn de enigste beeste n die een kernaanval kunnen overleven.... dus je keuken alleen vernieuwen, denk niet dat het voldoende is,,,
...klussen...
pi_48118737
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:29 schreef Krijnskiekjes.tk het volgende:

[..]

hopen: ja
Jullie hoop geven: nee, ik denk dat ze gewoon weer gezellig terugkomen, kakkerlakken zijn de enigste beeste n die een kernaanval kunnen overleven.... dus je keuken alleen vernieuwen, denk niet dat het voldoende is,,,
Ze zaten alleen in de keuken en alles van vloer tot plafond is leeg getrokken is inmiddels 4 weken terug en heb nog niets gezien , Maargoed de zomer komt er aan dus hou mijn hart vast
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_48125418
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:20 schreef Steve-O het volgende:

Je had beter een mannetje kunnen bellen om de kakkerlakken uit te roeien en te bestrijden. Was je een stuk goedkoper uit geweest
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  zaterdag 7 april 2007 @ 23:54:32 #12
167723 sanni
Acima de seu
pi_48126320
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:02 schreef De_Ananas het volgende:
Als je kakkerlakken wilt doden dan gewoon stuk trappen en anders opzuigen maar dat dood ze nog niet omdat ze gewend zijn in vuiligheid te leven. Of bedoelde je de 'kakkerlakken' van het voetbal?
pi_48126401
ik kan het mishebben, maar van doodtrappen krijg je toch alleen maar meer kakkerlakken omdat de eitjes er dan juist uitkomen?
pi_48127397
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 23:58 schreef truttebosje het volgende:
ik kan het mishebben, maar van doodtrappen krijg je toch alleen maar meer kakkerlakken omdat de eitjes er dan juist uitkomen?
Ja, daarom zoek ik een andere makkelijke manier

Elke nacht zie ik er 1tje op dezelfde plek. Vangen heb ik geen zin in
pi_48128553
quote:
Op zondag 8 april 2007 00:36 schreef De_Ananas het volgende:
Ja, daarom zoek ik een andere makkelijke manier
Zie mijn vorige post.
pi_48130380
In woonhuizen kunnen de dieren worden gevangen met behulp van lijmvallen. Dit zijn kartonnen plaatjes met lijm erop. Als ze op de juiste plek worden geplaatst (waar de kakkerlakken dus lopen), plakken de dieren vast en overlijden ze na korte tijd. De meeste professionele dierplaagbestrijders gebruiken deze lijmvallen vooral voor de inventarisatie van de omvang van een kakkerlakkenplaag.
Maar door de lijmvallen op de juiste plek te zetten en geregeld nieuwe neer te leggen (iedere twee weken), is het mogelijk om een beginnende plaag te bestrijden.
Voordeel is dat er geen gif wordt gebruikt en dat niet alle kasten hoeven te worden uitgeruimd om op de kritieke plaatsen een bestrijdingsmiddel aan te brengen.

Tip!
De kakkerlak is een nachtdier. Overdag houden ze zich schuil op donkere, warme en vochtige plekken, zoals rondom een aquarium, de koelkastmotor, boiler of gasgeiser, maar ook vlakbij het lampje van de stand-by knop van videorecorder of televisie.

Loopt er een enkele kakkerlak rond, dan kunnen ze gedood worden met lokdozen met een giftig lokaas. Deze worden neergezet op plaatsen waar de kakkerlakken zich bevinden, bijvoorbeeld achter de ijskast. De kakkerlak kan door een kleine opening naar binnen en komt zo in contact met het giftige lokaas. Het dier sterft kort daarna buiten de lokdoos.
Dode kakkerlakken moeten direct worden verwijderd, omdat zij giftig zijn voor bijvoorbeeld huisdieren. Werkzame stoffen die in lokdozen worden gebruikt, zijn hydramethylnon en fenitrothion. Het werkt op het zenuwstelsel, ook bij mensen. Maak de doosjes daarom nooit open. Omdat de middelen binnenshuis worden toegepast is niet te verwachten dat er milieuvervuiling optreedt, ook niet via de lucht. De doosjes moeten na gebruik worden ingeleverd als klein chemisch afval.

Bestrijdingsmiddelen tegen kakkerlakken mogen alleen door professionele bestrijders worden gebruikt. De bestrijdingsmethode en het bestrijdingsmiddel tegen kakkerlakken is afhankelijk van de omvang van het probleem. Kakkerlakken worden gedood met bestrijdingsmiddelen waarmee ze in contact komen via lokdozen, spuitvloeistoffen, gels of korreltjes ('parels').

Let op!
De middelen die worden toegepast zijn giftig. Afhankelijk van het middel mag u een tijdje het huis niet in. Het is daarom van groot belang dat u de aanwijzingen van de professionele bestrijder secuur opvolgt. Na 12 weken wordt uw huis opnieuw bezocht om na te gaan of de bestrijding succesvol is geweest. Daarbij wordt ook gekeken of er voldoende preventieve maatregelen zijn genomen om een nieuwe plaag te voorkomen.
Het milieu
Omdat de middelen voor gebruik binnenshuis zijn bedoeld en uitsluitend door professionele bestrijders mogen worden toegepast, is niet te verwachten dat er milieuvervuiling optreedt. Plaatselijk komt er, afhankelijk van de bestrijdingsmethode, door verdamping wel bestrijdingsmiddel in de lucht en op oppervlakten terecht.

(Tip: Zoek gewoon eens via Google op "kakkerlak bestrijden")
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_48131458
Ongedierte bestrijding gaat in F&F. Dus bij deze verhuis je.

K&W >> F&F
  maandag 9 april 2007 @ 12:48:09 #19
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_48142420
ok maurits we kopen wat van die lokdozen. en zuig ze voortaan niet meer op maar gooi ze gewoon in de gracht net als ik.
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_48142584
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:48 schreef Yestuuur het volgende:
ok maurits we kopen wat van die lokdozen. en zuig ze voortaan niet meer op maar gooi ze gewoon in de gracht net als ik.
Ik ga 's nachts geen kakkerlakken vangen

We smeren gewoon van die kranten vol met lijm en leggen we in dat hok
  maandag 9 april 2007 @ 13:00:51 #21
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_48142800
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:53 schreef De_Ananas het volgende:

Ik ga 's nachts geen kakkerlakken vangen

We smeren gewoon van die kranten vol met lijm en leggen we in dat hok
je hoeft niet net als de pa van koen op jacht te gaan.. gewoon als je er 1 tegenkomt. vooral de groten
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')