abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48116546
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:08 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Nee, maar dat probleem hebben Nederlanders ook.
Geen reden dus om asielzoekers wel urgentie te geven en Nederlanders in een soortgelijke (of ergere) situatie niet.
[..]

Je draait de zaken om, ik vind dat asielzoekers geen voorrang op geboren en getogen Nederlanders mogen krijgen, jij wel. Dus jij hebt wat uit te leggen, niet ik.
[..]

Toch verdedig je de huidige situatie dat de ene groep meer rechten heeft dan de andere groep.
[..]

Die kun je gewoon openlaten, geen enkel probleem.
[..]

Ja, maak het maar belachelijk.
[..]

Dat is een mooie gedachte, alleen jammer dat je toch de huidige kromme situatie verdedigt.
[..]

Als de voorstanders van discriminatie zoals jij, SCH, Wouter Bos, Marcel van Dam en anderen nu allemaal een asielzoeker in hun (tweede) huis nemen dan komt het vast wel goed.
[..]

Nee, het is discriminatie om de ene groep meer recht op urgentie te geven dan de andere groep.
Opnieuw: het is helemaal niet zo moeilijk om in een vergelijkbare situatie urgentie te krijgen. Ikzelf heb zonder problemen urgentie gekregen 4 jaar terug.
Als er een asielzoekersgezin geen woning meer zal hebben binnen een maand, en en Nederlands gezin, dan hebben beiden recht op urgentie imo. En zo gebeurt het ook in de regel. Er zullen vast schrijnende gevallen zijn omdat er in de praktijk medewerkers van woningbouwverenigingen fouten maken, maar ik vind het ronduit raar dat jij het discriminatie wilt noemen als asielzoekers op terechte gronden urgentie krijgen.

Waar haal jij het hele beeld vandaan dat die asielzoekers niet uit hun centra zouden moeten maar zonder noodzaak urgentie aanvragen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48118142
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Opnieuw: het is helemaal niet zo moeilijk om in een vergelijkbare situatie urgentie te krijgen. Ikzelf heb zonder problemen urgentie gekregen 4 jaar terug.
Als er een asielzoekersgezin geen woning meer zal hebben binnen een maand, en en Nederlands gezin, dan hebben beiden recht op urgentie imo. En zo gebeurt het ook in de regel. Er zullen vast schrijnende gevallen zijn omdat er in de praktijk medewerkers van woningbouwverenigingen fouten maken, maar ik vind het ronduit raar dat jij het discriminatie wilt noemen als asielzoekers op terechte gronden urgentie krijgen.
Asielzoekers hadden zich vooraf moeten informeren dat zelfs in het rijke Nederland geen gratis huizen worden uitgedeeld aan iedereen die binnenkomt, dat de prijzen bovendien erg hoog zijn en dat het verblijf in een AZC tijdelijk is en je daarna op straat staat.

Waarom moet de overheid urgentie geven aan mensen die al jaren weten dat ze op een gegeven moment op straat komen te staan? Dat kun je niet vergelijken met mensen die pas een paar maanden van tevoren horen dat hun huis "te goedkoop" is en dus gesloopt moet worden. Voor die groep is urgentie wel terecht, niet voor asielzoekers.
quote:
Waar haal jij het hele beeld vandaan dat die asielzoekers niet uit hun centra zouden moeten maar zonder noodzaak urgentie aanvragen?
Waarom zouden ze urgentie moeten krijgen terwijl al vanaf het begin van de procedure duidelijk was dat ze bij een verblijfsvergunning weg moeten uit het AZC?
pi_48118989
100 euro van het vakantiegeld af? Gooi ze maar het land uit onder het mom dat het niet te betalen is.
Als ik geen geld heb dan moet ik het ook laten, en de nederlandse staat gooit het geld over de balk.

Of ze krijgen allemaal een persoonlijke lening van dat geld welke ze renteloos mogen afbetalen.
Het zou te gek zijn als de Nederlandse samenleving alweer mag gaan inleveren.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_48119285
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:36 schreef Bloemkool het volgende:
100 euro van het vakantiegeld af? Gooi ze maar het land uit onder het mom dat het niet te betalen is.
Als ik geen geld heb dan moet ik het ook laten, en de nederlandse staat gooit het geld over de balk.

Of ze krijgen allemaal een persoonlijke lening van dat geld welke ze renteloos mogen afbetalen.
Het zou te gek zijn als de Nederlandse samenleving alweer mag gaan inleveren.
Wat een ellendig leven moet jij hebben. Wil je er over praten?
pi_48119339
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat een ellendig leven moet jij hebben. Wil je er over praten?
Gelukkig heb ik hard geleerd en gewerkt om ervoor te zorgen dat ik een goed leven heb.
Misschien heb je zelf problemen?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_48119553
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:43 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik hard geleerd en gewerkt om ervoor te zorgen dat ik een goed leven heb.
Misschien heb je zelf problemen?
Jouw frustratie deed me toch echt vermoeden dat je het heel slecht had.

Overigens zeg je dat het geld "over de balk" gaat.
Maar heb je enig idee waar het geld blijft?

Het vloeit hoe dan ook weer terug in de economie en deels als belasting terug naar de staat.
Een uitgave is bij een regering iets anders dan vanaf jouw spaarrekening.

Bovendien heb ik ook een prima inkomen en betaal ik het stukje belasting dat bij de generaal pardonners terecht komt. Jouw deel gaat naar kijk-en-luistergeld en de JSF.
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:04:51 #107
46960 StefanP
polemicist
pi_48120293
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Peperduur? 500 miljoen? Och, koop 1 JSF minder en je hebt het eruit. En die dingen hebben we toch niet nodig. Of hou gewoon op met neo-koloniale oorlogen in Afghanistan en Irak en binnen een jaar heb je het terugverdiend.
Alsof je die analfabete paupers wel nodig hebt. De rest van hun leven kan Nederland krom liggen om hun uitkeringen en criminele uitwassen te betalen. En die van hun 5 koters. Nee, dat is een bijdrage.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Moderator zaterdag 7 april 2007 @ 21:13:31 #108
45833 crew  Fogel
pi_48120611
Als die lui nu gewoon terug moeten betalen wat ze tot nu toe gekost hebben, mogen ze van mij best blijven. Krijgen ze geen baan binnen afzienbare tijd, mogen ze wat mij betreft mooi opzouten met een enkeltje richting een plek waar ze de Nederlandse staat in ieder geval geen geld meer kosten (en dat ze hun rekening bij voorkeur vanaf daar ook moeten voldoen, maar dat zal wel nooit gebeuren).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_48120960
quote:
Bij de totstandkoming van het regeerakkoord is met de kosten van het pardon geen rekening gehouden, erkent een woordvoerder van het ministerie van Financiën.
Het is toch ronduit lachwekkend
Regeren is toch vooruitkijken?

ik zou zeggen verzin maar weer een manier om wat extra geld bij de hardwerkende Nederlander weg te trekken.
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:24:15 #110
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48121114
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:13 schreef Fogel het volgende:
Als die lui nu gewoon terug moeten betalen wat ze tot nu toe gekost hebben, mogen ze van mij best blijven.
Gaan we dat ook doen met die zeikerds die na een dure opleiding hier (plus zoveel jaren profiteren van alle voorzieningen in dit land) emigreren, goed? Eerst terugbetalen wat je de staat hebt gekost, dan mag je ergens anders heen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:41:43 #111
46960 StefanP
polemicist
pi_48121849
Het zegt genoeg over je dat je het vertikt om ook maar een keer rationeel na te denken en eens kijkt naar de absurde kosten die allochtonen maken, maar dat je wel meteen begint te schuimbekken over emigranten. Jaja, dat is de grootste ellende in de Nederlandse samenleving inderdaad. Mensen die het beu zijn en vertrekken. Die moeten alles terug betalen. De criminele, analfabete, luie kutmarokkaantjes, daar wordt met geen woord over gerept. Die zijn namelijk heilig...

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Moderator zaterdag 7 april 2007 @ 21:41:52 #112
45833 crew  Fogel
pi_48121853
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gaan we dat ook doen met die zeikerds die na een dure opleiding hier (plus zoveel jaren profiteren van alle voorzieningen in dit land) emigreren, goed? Eerst terugbetalen wat je de staat hebt gekost, dan mag je ergens anders heen.
Het verschil tussen de asielzoekers met pardon en de vertrekkende mensen is dat de mensen die vertrekken de Nederlandse staat niks meer kosten, in tegenstelling tot mensen die in Nederland blijven en geen baan hebben maar wel steun trekken.

Mensen die hoog opgeleid zijn hebben over het algemeen niet de behoefte om eerst steun te trekken.... En wat mij betreft kan je ze inderdaad verplicht stellen om eerst bijvoorbeeld 5 jaar (of het aantal jaren dat ze gestudeerd hebben) te werken en belasting af te dragen om de investering van de staat terug te betalen. Als alternatief zou je inderdaad een verdrag af kunnen sluiten dat het belastinggeld want in land B (waar de persoon heen vertrekt) voor een deel aan de Nederlandse staat toevalt.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator zaterdag 7 april 2007 @ 21:47:23 #113
45833 crew  Fogel
pi_48122132
En nog 13 weken vakantie voor uitkeringstrekkers ook: Dertien weken vakantie in de bijstand maar gelukkig is dat binnenkort hopelijk afgelopen
pi_48125745
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:47 schreef Fogel het volgende:
En nog 13 weken vakantie voor uitkeringstrekkers ook: Dertien weken vakantie in de bijstand maar gelukkig is dat binnenkort hopelijk afgelopen
Ja en 1 keer raden welke groep daar voordeel bij heeft
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 8 april 2007 @ 22:41:24 #115
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_48128825
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:41 schreef StefanP het volgende:

[afbeelding]
Kan die niet als smiley gemaakt worden
pi_48129414
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:47 schreef Fogel het volgende:
Dat geldt alleen voor bijstandsgerechtigden boven de 57,5 jaar.
Doe het dan gelijk goed.
pi_48129738
Ik moet al 5 jaar wachten op een beetje een fatsoenlijke woning, daar komen nu nog een paar maandjes bij
Daarnaast zullen er velen vast te getraumatiseerd zijn om te gaan werken etcetc. Kost veel meer dan is geprognotiseerd
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_48130089
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Peperduur? 500 miljoen? Och, koop 1 JSF minder en je hebt het eruit. En die dingen hebben we toch niet nodig. Of hou gewoon op met neo-koloniale oorlogen in Afghanistan en Irak en binnen een jaar heb je het terugverdiend.
De kosten van het pardon blijven gelijk hoor.
  Moderator zondag 8 april 2007 @ 23:08:11 #119
45833 crew  Fogel
pi_48130139
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat geldt alleen voor bijstandsgerechtigden boven de 57,5 jaar.
Doe het dan gelijk goed.
Lees nog eens...
quote:
Eind vorig jaar oordeelde de Centrale Raad van Beroep dat ten onrechte een onderscheid op grond van leeftijd werd gemaakt. Volgens het hoogste rechtscollege kan het niet dat iemand van 57,5 jaar en ouder, dertien weken in het buitenland mag vertoeven zonder dat het gevolgen heeft voor zijn uitkering, terwijl een jonger persoon maar recht heeft op maximaal vier weken.

Daardoor kreeg jong en oud het recht op ten hoogste dertien weken verblijf in het buitenland en besloot het kabinet de wet zo snel mogelijk aan te passen.
pi_48130862
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:08 schreef Fogel het volgende:

[..]

Lees nog eens...
[..]
Ik kon de kleine lettertjes in je vorige reactie niet lezen.
  maandag 9 april 2007 @ 03:07:47 #121
125878 Gabry
Lento Violento
pi_48136660
Waren die mensen niet uitgeprocedeerd?

Ik ben benieuwd wat voor gedrocht van een regeling ze dit keer gaan verzinnen.

[ Bericht 54% gewijzigd door Gabry op 09-04-2007 03:17:25 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_48137269
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 20:20 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Asielzoekers hadden zich vooraf moeten informeren dat zelfs in het rijke Nederland geen gratis huizen worden uitgedeeld aan iedereen die binnenkomt, dat de prijzen bovendien erg hoog zijn en dat het verblijf in een AZC tijdelijk is en je daarna op straat staat.
quote:
Waarom moet de overheid urgentie geven aan mensen die al jaren weten dat ze op een gegeven moment op straat komen te staan? Dat kun je niet vergelijken met mensen die pas een paar maanden van tevoren horen dat hun huis "te goedkoop" is en dus gesloopt moet worden. Voor die groep is urgentie wel terecht, niet voor asielzoekers.
[..]
Dat krijg je dus járen van tevoren te horen, waarna je met urgentie én een fikse verhuisvergoeding iets krijgt van minstens dezelfde standaard. Idd niet te vergelijken dus met mensen zonder alternatief die idd van het ene op het andere moment getransfereerd kunnen worden. Wat zijn jouw redeneringen zwak zeg
quote:
Waarom zouden ze urgentie moeten krijgen terwijl al vanaf het begin van de procedure duidelijk was dat ze bij een verblijfsvergunning weg moeten uit het AZC?
Omdat er volgens het normale woonduur/puntensysteem te weinig mogelijk blijkt. Want (wéér iets wat jij duidelijk niet weet) veel asielzoekers verblijven vóór het einde van hun procedure allang buiten een centrum (en spreken Nederlands en gaan al naar school).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48137275
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 21:41 schreef StefanP het volgende:
Het zegt genoeg over je dat je het vertikt om ook maar een keer rationeel na te denken en eens kijkt naar de absurde kosten die allochtonen maken, maar dat je wel meteen begint te schuimbekken over emigranten. Jaja, dat is de grootste ellende in de Nederlandse samenleving inderdaad. Mensen die het beu zijn en vertrekken. Die moeten alles terug betalen. De criminele, analfabete, luie kutmarokkaantjes, daar wordt met geen woord over gerept. Die zijn namelijk heilig...

[afbeelding]
Idd zeg, daar hoor je nou nóóit iets over
  maandag 9 april 2007 @ 07:49:12 #124
46960 StefanP
polemicist
pi_48137287
Snap je nou echt niet dat ik het over LV en kornuiten heb, of veins je dat enkel?
-Mark Steyn
  maandag 9 april 2007 @ 08:14:27 #125
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48137334
quote:
Op maandag 9 april 2007 07:49 schreef StefanP het volgende:
Snap je nou echt niet dat ik het over LV en kornuiten heb, of veins je dat enkel?
Ik ben een
quote:
criminele, analfabete, luie kutmarokkaan
?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')