quote:Toevallig luister ik op dit moment naar de nieuwe Boards Of Canada. Maar andere electronische muziek artiesten die ik luister zijn Kid606, Squarepusher, Plaid, Ulver, Rotoscope, Múm, Single Unit, FSOL, Xploding Plastix (hoewel ik het niet écht geweldig vind) en ik probeer momenteel wat Jazzland Records releases te krijgen.
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?
quote:The Prodigy volgens mij omdat ze zich toch meer als een rock band presenteren. Aphex Twin misschien door het intense van z'n muziek, het agressieve, tis toch een beetje de punk van de electronische muziek.
Op donderdag 28 maart 2002 21:19 schreef Kid_RisK het volgende:
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
quote:Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig
Op vrijdag 29 maart 2002 22:08 schreef Circuitbreaker het volgende:
Hoewel het voor "The Prodigy" niet zo relevant is IMHO. Na het begin werd "The Prodigy", eigenlijk meer een mengeling tussen rock en electronische muziek. Daarom vind ik "The Prodigy" ook zwaar![]()
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.
quote:Het was gisteravond (zondag) in de effenaar, dus helaas, je hebt het gemist.
Op vrijdag 29 maart 2002 22:27 schreef dewis het volgende:
Bogdan in Eindhoven? heeft iemand daar meer specs over?? lijkt me wel tof!!
Het was moeilijk spastisch vet. Bogdan kan belachelijk vet epileptisch dansen.
quote:De trax van The Prodigy staan mij totaal niet aan wat bij Aphex Twin heel anders ligt. Ik wijt dat dus aan de rock-invloeden. Waarom zou ik niet van "pure" electronische muziek mogen houden
Op zondag 31 maart 2002 05:05 schreef MadScientist het volgende:[..]
Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.
Rock doet me in het algemeen niks, de enige "cross-over" band wat ik wel iets vond zijn "The Shamen" => "Make it mine (original & Lenny D remixes) .
quote:ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef SHE het volgende:
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...
ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.
ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.
quote:Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
Op dinsdag 02 april 2002 18:09 schreef flaphead het volgende:[..]
ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van
ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...
ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.
ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.
quote:dat bedoel ik maar
Op dinsdag 02 april 2002 18:11 schreef kamagurka het volgende:
Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
Zekers ook de moeite waard, een ander pseudootje van RDJ: Caustic Window. De compilatie is zeeeeer de moeite waard. Favo RDJ nummers op dit moment: Quoth, Tamphax en Cuckoo.
Andere artiesten waar ik graag naar luister en die ik nog niet hiero (geloof ik) ben tegengekomen zijn (in willekeurige volgorde): Ovuca, Two Lone Swordsmen, Global Goon, Plastikman, Rechenzentrum, Herrmann & Kleine, Cornelius, Orbital, Vulva, Plone, Solex, Add (N) to X, en zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan ...
Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...
quote:dat blijkt, Aphex Twin bestaat maar uit 1 persoon
Op vrijdag 21 juni 2002 20:37 schreef Manono het volgende:
Vond Windowlicker niet in de laatste plaats door de clip goed, ken eik niks van ze verder
quote:Deze zaterdag (morgen, 22 juni) in Brussel (Bijna nederland), The Abergwyngreyn Rave.
Op vrijdag 21 juni 2002 20:34 schreef Weakling het volgende:
Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...
Gratis, stuk of 7 'braindance' artiesten
copypaste van www.papigroove.org:
THE ABERGWYNGREGYN RAVE
Grand-Place Brussels
BOGDAN RACZYNSKI (REPHLEX)
JAMIE LIDELL (SPYMANIA-WARP)
LUKE VIBERT (NINJA TUNE)
After party at 56 Rue des Tanneurs
CEEPHAX (FIRSTCASK)
KOSMIK KOMMANDO (UNIVERSAL INDICATOR)
THE RAILWAY RAVER (REPHLEX)
JONNY JENKINSON (HARDCORE BRAIN)
22nd of June 2002 - Lives start at 8pm – FREE
entrance
Ik weet nog niet of ik ga (Bogdan is wel vet vet vet fucking fuck vet) (zie plaatje onder mijn nick, dat is hem)
quote:En hoe oud ben je nu? 13,5?
Op vrijdag 21 juni 2002 20:58 schreef Whaxx het volgende:
Aphex Twin ben ik mee opgegroeid (die muziek dan)vond het al op me 13e ofzo vet
Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!
quote:Bijna goed, maak er dan 17.5 van, en ik vinnut nog steeds vet
Op vrijdag 21 juni 2002 21:06 schreef Weakling het volgende:[..]
En hoe oud ben je nu? 13,5?
Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!
quote:Yep is top Heb het album Selected Ambient Works Volume I al 8 jaar en draai het nog altijd. Echt goeie Ambient sounds, ben tegenwoordig fan van Air, heeft goeie sound wie weet er wat meer over wat ze zowel hebben uitgebracht (discografie) of site met andere nfo.
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef SHE het volgende:
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
quote:Dit nummer moet je inderdaad niet negeren!!
Op woensdag 18 december 2002 13:55 schreef LekkerRelaxt het volgende:
Wat vinden jullie van "Stone in Focus" van Aphex Twin?
quote:Is ook erg relaxt..
Op woensdag 18 december 2002 22:21 schreef Disorder het volgende:
Xtal vind ik nog een stukje beter, echt heel dromerig.
Maar moet bekennen dat ik het vooral heb meegekregen van een huisgenoot waarmee ik altijd samen blowde die het altijd opzette. In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.
CDs in bezt:
Selected Ambient Works 85-92
Richard D. James
I care because You do
En verder nog ettelijke MP's
Favo: Xtal en Girl Boy Song
quote:Dat is juist bijzonder, net zoals bij bv. Radiohead, begin je na een paar keer luisteren de muziek te 'snappen' en te waarderen, en voor je het weet ben je er aan verslaafd.
Op donderdag 19 december 2002 00:08 schreef Miwe het volgende:
In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.
Aphex Twin staat er dan ook om bekend om live zijn fans in een soort van extase te kunnen brengen (hij moest zich zelfs onder de draaitafel verstoppen omdat een aantal bezeten fans het podium op kwamen rennen)
Vette nummers: Heliospan, On, Girl/boy song, Milkman ('i would like some milk from the milkman's wife's tits') en het laatste album DrukQs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |