abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 maart 2002 @ 03:08:02 #76
1358 Xhorder
He's back...
pi_3673956
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?
Toevallig luister ik op dit moment naar de nieuwe Boards Of Canada. Maar andere electronische muziek artiesten die ik luister zijn Kid606, Squarepusher, Plaid, Ulver, Rotoscope, Múm, Single Unit, FSOL, Xploding Plastix (hoewel ik het niet écht geweldig vind) en ik probeer momenteel wat Jazzland Records releases te krijgen.
quote:
Op donderdag 28 maart 2002 21:19 schreef Kid_RisK het volgende:
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
The Prodigy volgens mij omdat ze zich toch meer als een rock band presenteren. Aphex Twin misschien door het intense van z'n muziek, het agressieve, tis toch een beetje de punk van de electronische muziek.
... na vijf jaar
pi_3674566
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:08 schreef Circuitbreaker het volgende:
Hoewel het voor "The Prodigy" niet zo relevant is IMHO. Na het begin werd "The Prodigy", eigenlijk meer een mengeling tussen rock en electronische muziek. Daarom vind ik "The Prodigy" ook zwaar
Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig

Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 1 april 2002 @ 11:15:51 #78
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_3684794
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:27 schreef dewis het volgende:
Bogdan in Eindhoven? heeft iemand daar meer specs over?? lijkt me wel tof!!
Het was gisteravond (zondag) in de effenaar, dus helaas, je hebt het gemist.

Het was moeilijk spastisch vet. Bogdan kan belachelijk vet epileptisch dansen.

getting high on protein deficiency
pi_3686360
quote:
Op zondag 31 maart 2002 05:05 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig

Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.

De trax van The Prodigy staan mij totaal niet aan wat bij Aphex Twin heel anders ligt. Ik wijt dat dus aan de rock-invloeden. Waarom zou ik niet van "pure" electronische muziek mogen houden

Rock doet me in het algemeen niks, de enige "cross-over" band wat ik wel iets vond zijn "The Shamen" => "Make it mine (original & Lenny D remixes) .

dinsdag 2 april 2002 @ 18:09:08 #80
25947 flaphead
twisted shit.
pi_3698859
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef SHE het volgende:
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van

ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...

ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.

ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.

i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_3698874
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 18:09 schreef flaphead het volgende:

[..]

ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van

ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...

ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.

ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.

Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  dinsdag 2 april 2002 @ 18:40:30 #82
25947 flaphead
twisted shit.
pi_3699182
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 18:11 schreef kamagurka het volgende:
Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
dat bedoel ik maar
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
  vrijdag 21 juni 2002 @ 20:34:54 #83
27648 Weakling
available in strong mint
pi_4693548
Beter laat dan nooit ...

Zekers ook de moeite waard, een ander pseudootje van RDJ: Caustic Window. De compilatie is zeeeeer de moeite waard. Favo RDJ nummers op dit moment: Quoth, Tamphax en Cuckoo.

Andere artiesten waar ik graag naar luister en die ik nog niet hiero (geloof ik) ben tegengekomen zijn (in willekeurige volgorde): Ovuca, Two Lone Swordsmen, Global Goon, Plastikman, Rechenzentrum, Herrmann & Kleine, Cornelius, Orbital, Vulva, Plone, Solex, Add (N) to X, en zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan ...

Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_4693594
Vond Windowlicker niet in de laatste plaats door de clip goed, ken eik niks van ze verder
Jusqu'ici tout va bien...
pi_4693865
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 20:37 schreef Manono het volgende:
Vond Windowlicker niet in de laatste plaats door de clip goed, ken eik niks van ze verder
dat blijkt, Aphex Twin bestaat maar uit 1 persoon
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_4693902
Aphex Twin ben ik mee opgegroeid (die muziek dan)

vond het al op me 13e ofzo vet

vrijdag 21 juni 2002 @ 21:01:33 #87
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_4693953
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 20:34 schreef Weakling het volgende:
Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...
Deze zaterdag (morgen, 22 juni) in Brussel (Bijna nederland), The Abergwyngreyn Rave.

Gratis, stuk of 7 'braindance' artiesten

copypaste van www.papigroove.org:
THE ABERGWYNGREGYN RAVE

Grand-Place Brussels
BOGDAN RACZYNSKI (REPHLEX)
JAMIE LIDELL (SPYMANIA-WARP)
LUKE VIBERT (NINJA TUNE)

After party at 56 Rue des Tanneurs
CEEPHAX (FIRSTCASK)
KOSMIK KOMMANDO (UNIVERSAL INDICATOR)
THE RAILWAY RAVER (REPHLEX)
JONNY JENKINSON (HARDCORE BRAIN)

22nd of June 2002 - Lives start at 8pm – FREE
entrance

Ik weet nog niet of ik ga (Bogdan is wel vet vet vet fucking fuck vet) (zie plaatje onder mijn nick, dat is hem)

getting high on protein deficiency
  vrijdag 21 juni 2002 @ 21:06:28 #88
27648 Weakling
available in strong mint
pi_4694025
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 20:58 schreef Whaxx het volgende:
Aphex Twin ben ik mee opgegroeid (die muziek dan)

vond het al op me 13e ofzo vet

En hoe oud ben je nu? 13,5?

Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 21:28:54 #89
30096 -empyrian-
GODKANKER APENOTEN!
pi_4694362
Aphex Twin r0x =]
ik heb er (slechts) 2 cd's van, maar ga binnenkort ff flink veel inkopen
hele vette muziek.
welcome to the real world...
pi_4706512
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 21:06 schreef Weakling het volgende:

[..]

En hoe oud ben je nu? 13,5?

Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!

Bijna goed, maak er dan 17.5 van, en ik vinnut nog steeds vet .. Veel vrienden van mij kunnen aphex twin niet waarderen, er zijn er ook met diepere muzikale voorkeur die waarderen het wel..
  zondag 23 juni 2002 @ 00:10:37 #91
6196 UFO
I WANT TO BELIEVE
pi_4708157
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef SHE het volgende:
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
Yep is top Heb het album Selected Ambient Works Volume I al 8 jaar en draai het nog altijd. Echt goeie Ambient sounds, ben tegenwoordig fan van Air, heeft goeie sound wie weet er wat meer over wat ze zowel hebben uitgebracht (discografie) of site met andere nfo.
Thankx Mzl Freaky
Yeah sure cut the Crap!!!,
pi_4712091
heel vet
pi_7407021
Wat vinden jullie van "Stone in Focus" van Aphex Twin?
pi_7407556
quote:
Op woensdag 18 december 2002 13:55 schreef LekkerRelaxt het volgende:
Wat vinden jullie van "Stone in Focus" van Aphex Twin?
Dit nummer moet je inderdaad niet negeren!!
Als we in contact mochten komen met een buitenaardse beschaving, dan zou dit nummer planeet aarde moeten representeren.
  woensdag 18 december 2002 @ 22:14:02 #95
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7417258
Stone in focus ... leuk als je de vinyl versie hebt van SAWII ... want op de CD's van SAWII staat ie nie ...
pi_7419437
quote:
Op woensdag 18 december 2002 22:21 schreef Disorder het volgende:
Xtal vind ik nog een stukje beter, echt heel dromerig.
Is ook erg relaxt..
Ken je akufen?
pi_7419443
Autumn Acid
pi_7419607
* Miwe meldt zich als Aphec Twin liefhebber.

Maar moet bekennen dat ik het vooral heb meegekregen van een huisgenoot waarmee ik altijd samen blowde die het altijd opzette. In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.

CDs in bezt:
Selected Ambient Works 85-92
Richard D. James
I care because You do

En verder nog ettelijke MP's

Favo: Xtal en Girl Boy Song

donderdag 19 december 2002 @ 00:37:19 #100
27699 Ravage
thinking about you
pi_7420054
quote:
Op donderdag 19 december 2002 00:08 schreef Miwe het volgende:
In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.
Dat is juist bijzonder, net zoals bij bv. Radiohead, begin je na een paar keer luisteren de muziek te 'snappen' en te waarderen, en voor je het weet ben je er aan verslaafd.

Aphex Twin staat er dan ook om bekend om live zijn fans in een soort van extase te kunnen brengen (hij moest zich zelfs onder de draaitafel verstoppen omdat een aantal bezeten fans het podium op kwamen rennen)

Vette nummers: Heliospan, On, Girl/boy song, Milkman ('i would like some milk from the milkman's wife's tits') en het laatste album DrukQs

i'm not living, i'm just killing time
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')