abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3091527
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?

Ik neem aan dat onder meer:
Mu-ziq
Cyclob/Kinesthesia
en het reeds genoemde Squarepusher
hoog scoren

Wie kan er nog andere namen noemen

vrijdag 8 februari 2002 @ 10:17:06 #52
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_3091546
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?

Ik neem aan dat onder meer:
Mu-ziq
Cyclob/Kinesthesia
en het reeds genoemde Squarepusher
hoog scoren

Djezus, teveel om op te noemen, drum n bass, hip hop, techno, progressive, tech house, house, deep house, as long as its electronic...
High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_3091837
Autechre?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_3091885
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 10:56 schreef Thetallguy het volgende:
Autechre?
Autechre rockt ook! Had ik eerst heel veel van, maar dat waren allemaal "veiligheidskopietjes" en die zijn allemaal stuk
Binnekort eens een zooi van aanschaffen.

EP7 is heel ruig, vooral dat je eerste track naar -10:00 kunt spoelen voor een bonusnummer

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_3091991
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:

ik luister zelf veel naar Boards of Canada, Architect, Squarepusher...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_3092028
Bogdan Raczynski (geloof ik) is ook nog een goeie, ik weet alleen niet of ik z'n achternaam goed gespeld heb
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_3094111
check dryft maar 'ns uit. van de cd "cell" hou je een schedelbasisfractuur over (maar dan een euforische)
Verder is download ook erg lekker of Vein.
scheer je weg naar je mp3 zoekmachine!!

Overigens is er weinig vergelijkbaars met aphex twin, dacht laatst zoiets met ken ishii te hebben, maar da's toch heel andere koffie.

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_3094213
quote:
Op vrijdag 08 februari 2002 14:49 schreef kamagurka het volgende:

Overigens is er weinig vergelijkbaars met aphex twin, dacht laatst zoiets met ken ishii te hebben, maar da's toch heel andere koffie.

Dat is zéér andere koffie ja.
I wasn't supposed to BE here today!
pi_3095378
Beetje zelfde stijl en ook heel goed: Kid 606..

Squarepusher is ook de man! (Check zn nieuwste release (wap155)! Heel vette plaat!)

En een beetje meer elektro: Dexter!

pi_3123478
Ik was Autechre inderdaad vergeten in het rijtje bekende artiesten. In tegenstelling tot Aphex Twin zijn er IMHO van Autechre wel "klonen" aanwezig c.q. artiesten die kwa stijl soms heel dicht tegen Autechre aanzitten.

Wat me wel opvalt dat ik behalve de bekende namen uit het Warp of Rephlex kamp eigenlijk weinig namen hoor behalve dan "Kid 606".

Zelf luister ik, naast RDJ, veel naar artiesten van het Schematic label zoals "Push Button Objects","Richard Devine", "Jake Mandell" en "Phoenecia". Zegt dat iemand hier iets

pi_3124746
Push Button Objects is wel goed de rest ken ik niet...

Lo Recordings en Breakin Records vind ik ook wel vette labels, heb er alleen niet zo gek veel van. Alle releases van Ceephax (Squarepushers broertje) zijn trouwens heel cool! Vooral Acid Quakers EP, kent iemand die?

maandag 11 februari 2002 @ 13:54:56 #62
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_3124856
Normaal gesproken hou ik niet zo van Aphex Twin, het hangt een beetje tussen de grens van herrie en muziek, tussen geniaal en gek, een cd vind ik echter wel erg goed: selected ambiend works 85-92 errug rustige muziek, zwaar relaxed.

Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 11 februari 2002 @ 14:47:05 #63
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_3125409
Funkstorung is ook een begrip in de electronica.
Push Button Objects was inderdaad al genoemd. Kid 606 is ook errug goed.

Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)

Maar een van de grootste namen die hier nog ontbreken zijn toch wel Plaid en The Black Dog. En dat is zo ontzettend vet goed materiaal

Isan is ook zeer diepe electronica.
Phonem errug goed ook, nu ook een cd van uit samen met Arovane *kwijl*
Laatst heb ik nog een cd gekocht van het Prospect label, een compilatie. Een toppertje.

*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
  maandag 11 februari 2002 @ 14:57:14 #64
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_3125514
Big beat, zoals Chemical Brothers en Proppelerheads. Prodigy. Dat is het wel zo'n beetje.
pi_3128857
quote:
Op maandag 11 februari 2002 14:47 schreef IHOAKSISnoet het volgende:

Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)

Bola heb ik gezien in paradiso geloof ik, best leuk inderdaad...van het label Skam toch? Nieuwe album BoC staat al in bestelling bij Warp. Slag Boom Van Loon heb ik hier ook liggen..erg goed!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_3129778
Ik ken niet veel van hun muziek maar wat ik ken is uniek op een extreem trippende manier. De muziek style deed me denken aan de tweede CD van Shorty & Da Lord Back in the dayz.
[b]-=[BIG]headz=-[/b] Something as large as science will not stop for something as small as man
pi_3129810
quote:
Op maandag 11 februari 2002 20:44 schreef Sebastian_Valmont het volgende:
Ik ken niet veel van hun muziek maar wat ik ken is uniek op een extreem trippende manier. De muziek style deed me denken aan de tweede CD van Shorty & Da Lord Back in the dayz.
Trippende herder!!!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_3134616
quote:
Funkstorung is ook een begrip in de electronica.
Push Button Objects was inderdaad al genoemd. Kid 606 is ook errug goed.

Maar een van de grootste namen die hier nog ontbreken zijn toch wel Plaid en The Black Dog. En dat is zo ontzettend vet goed materiaal

Isan is ook zeer diepe electronica.
Phonem errug goed ook, nu ook een cd van uit samen met Arovane *kwijl*
Laatst heb ik nog een cd gekocht van het Prospect label, een compilatie. Een toppertje.

Funkstorung roeleert wel. Ik heb ook een verzameling oude CD's en 12"es van ze op het Nederlandse Bunker. Dat is gewoon lo-fi acid/house/techno ipv advanced electronix , hoewel er bij de laatste releases al een duidelijke verschuiving richting advanced electronix waarneembaar is. Er zijn ook enige solo-projecten van de Funkstorung mannen, zoals "Crunch" op Musik aus Strom.

Boards of Canada ken ik van de Slagboom van Loon remix CD, een beetje lief, moet ik echt voor in de stemming zijn (wel goed!). In mindere mate geldt dat ook voor Plaid en Black Dog, hoewel "Balil - Nort route" (ander pseudoniem van Black Dog) niet echt "lief" is.

Bola en Isan ken ik niet evenals het Prospect label, wat moet ik me daarbij voorstellen

Van Phonem was dacht ik een nieuw solo album uit daar moet ik nog achteraan, de samenwerkingsCD met Arovane is al wat ouder. De CD "Atol scrap" van Arovane is trouwens ook niet verkeerd. Wat betreft Aphex Twin gehalte scoort een AMX (=dus Arovane) remix van een "Accelera Deck" track heel hoog. "Krabbende geluiden", vage strings, flarden ritme en duistere sferen .

woensdag 27 maart 2002 @ 10:14:35 #69
12990 dewis
doen die snor henken en/ofzo
pi_3632239
de clip van Come To Daddy staat btw op fluim.tv
Even geen signature
pi_3637770
quote:
acts van het prospect label zijn dit weekend live, met ook Bogdan Raczynski van het aphex twin label. en bla.
vrijdag in hilversum, zondag in eindhoven.
  donderdag 28 maart 2002 @ 15:36:50 #71
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_3648066
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 18:14 schreef moondog het volgende:

[..]

acts van het prospect label zijn dit weekend live, met ook Bogdan Raczynski van het aphex twin label. en bla.
vrijdag in hilversum, zondag in eindhoven.

yop! daar ga ik dus heen.
getting high on protein deficiency
pi_3651787
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
pi_3663348
quote:
Op donderdag 28 maart 2002 21:19 schreef Kid_RisK het volgende:
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
Dat is iets dat mij ook altijd verbaast.

Hoewel het voor "The Prodigy" niet zo relevant is IMHO. Na het begin werd "The Prodigy", eigenlijk meer een mengeling tussen rock en electronische muziek. Daarom vind ik "The Prodigy" ook zwaar

Aphex Twin heeft daarentegen helemaal niks met rock te maken , puur electronische muziek door een af en toe zwaar zieke geest

vrijdag 29 maart 2002 @ 22:27:43 #74
12990 dewis
doen die snor henken en/ofzo
pi_3663502
[..]
Aphex Twin heeft daarentegen helemaal niks met rock te maken
[/quote]

Hallo zeg! Aphex Twin en geen Rock??! Damn, Rock bestaat alleen uit gitaren ofzo?

Bogdan in Eindhoven? heeft iemand daar meer specs over?? lijkt me wel tof!!

Even geen signature
pi_3663601
ja sehr vet! lekker vaag meestal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')