abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2980997
werelds.

squarepusher vind ik trouwens ook meesterlijk (labelmaatje van aphex twin)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_2981137
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 23:26 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Pseudoniempje van Aphex Twin.
Als er iemand onder veel pseudo's heeft gewerkt...

Kent iemand zijn remixen van het deuntje van Pacman? Geniaal...

Verder vind ik Flim een erg relaxed nummer. Het komt na Come To Daddy (pappy mix ) op de Come To Daddy EP, en het is zo relaxed vergeleken bij dat geschreeuw en alles bij Come To Daddy

En zijn clips zijn ook stuff of legends

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 29 januari 2002 @ 23:43:12 #28
13326 ROEN
Voer oorlog, geen eendjes.
pi_2981149
Ik kan me die vage clip van Windowlicker nog herinneren waarbij die wijven van die halve kerels worden...

Leuke muziek trouwens

I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
  woensdag 30 januari 2002 @ 09:56:05 #29
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_2983148
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 23:43 schreef ROEN het volgende:
Ik kan me die vage clip van Windowlicker nog herinneren waarbij die wijven van die halve kerels worden...

Leuke muziek trouwens

'k heb trouwens de videoband van die clip nog thuis liggen, en ook die waar "Come to Daddy" op staat.
èrg leuk.....
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_2984980
Come to DaddY... heel slecht voor op de snelweg...

Egt geweldig die muziek... Dit nummer is trouwes ook gebruikt in de film "8 mm" (volgens mij met Nicolas Cage) Super vette film... Niet gezien.. moet je zeker doen..

woensdag 30 januari 2002 @ 23:29:40 #31
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_2994049
Als je 8mm een coole film vond dan moet je Thesis gaan zien. Die film heeft als inspiratie gedient voor 8mm en is stukken beter.
*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
  woensdag 30 januari 2002 @ 23:34:25 #32
6456 Mata-Hari
Bedrieglijk en Gevaarlijk
pi_2994109
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef SHE het volgende:
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
Ja en Ja!

Het is een stijl die mij ligt.. Is voor mij geen kwestie van leren begrijpen

Waanzin in muziek kunnen uiten vind ik geniaal

Waanzin wekt bij mij geen weerzin.. Ik zie het als een vorm van expressie!

Laat me je verleiden........
  donderdag 31 januari 2002 @ 11:08:42 #33
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2996654
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 09:56 schreef Smots het volgende:

[..]

'k heb trouwens de videoband van die clip nog thuis liggen, en ook die waar "Come to Daddy" op staat.
èrg leuk.....

Dat is toch die clip waarin hij een oude vrouw bang maakt?!
pi_2997203
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 11:08 schreef Summoner het volgende:

[..]

Dat is toch die clip waarin hij een oude vrouw bang maakt?!

JAAAAA!!! Ouwe vrouw met poedel overigens DE clip van aphex eigenlijk, met die kleine meisjes en dat enge hoofd.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_3006880
quote:
JAAAAA!!! Ouwe vrouw met poedel overigens DE clip van aphex eigenlijk, met die kleine meisjes en dat enge hoofd.
Ja, had ik vroeger als icoon. Random php script editie, stuk of 10 dus Erg goede clip.

Kep overigens ook best al een aantal AT cd's. Z'n laatste, Windowlicker, Come to Daddy, Selected Ambient Works I & II en Classics.

... na vijf jaar
pi_3007534
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 23:29 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Als je 8mm een coole film vond dan moet je Thesis gaan zien. Die film heeft als inspiratie gedient voor 8mm en is stukken beter.
Gaan we zeker een keer doen !!.. ben benieuwd....
pi_3007872
quote:
Op woensdag 30 januari 2002 23:34 schreef Mata-Hari het volgende:

[..]

Ja en Ja!

Het is een stijl die mij ligt.. Is voor mij geen kwestie van leren begrijpen

Waanzin in muziek kunnen uiten vind ik geniaal

Waanzin wekt bij mij geen weerzin.. Ik zie het als een vorm van expressie!

Het coole van Aphex Twin vind ik juist dat die waanzin toch op de een of andere manier een vorm van 'orde' bevat, hij weet het altijd weer op de meest vreemde manieren inelkaar te draaien, hoe hard/vaag/gek de track soms ook klinkt en dat is juist wat de kracht is van zijn produkties
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_3010115
quote:
Op donderdag 31 januari 2002 23:39 schreef Xhorder het volgende:
Selected Ambient Works I & II en Classics.
Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_3011306
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 13:19 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!

didgeridoo vind ik zeker niet slecht (heb de 12" ervan ) maar niet het beste, al zijn producties klinken weer anders, dus moeilijk om een favo nummer aan te wijzen
pi_3015224
Ik vind het nummer dat hij met Philip Glass Orchestra heeft opgenomen ook een meesterwerkje.. ICCT Hedral heet het.. magnificent! en tsja Bucephalus Bouncing Ball blijft geweldig
Lazy as a sloth on valium
  zondag 3 februari 2002 @ 00:47:16 #41
1358 Xhorder
He's back...
pi_3027956
quote:
Yup "digeridoo" staat op classics. Z'n beste nummer wil ik het niet noemen, maar het is wel een 'classic'
... na vijf jaar
pi_3048573
quote:
Op vrijdag 01 februari 2002 20:55 schreef azura het volgende:
Ik vind het nummer dat hij met Philip Glass Orchestra heeft opgenomen ook een meesterwerkje.. ICCT Hedral heet het.. magnificent!
yupp die staat toch op die mix cd van steve rachmad? emerging??? lekker ontopic... ik heb alles van aphex twin op m'n comp staan... alle analogue bubblebath's en z enz... ook al z'n losse maxi's die hij heeft uitgebracht...hij is gewoon een genius... klaar... ik vind the elephant song simpel maar toch heel lekker als ik het zelf mag zeggen...
ik kan meer met een beat dan de tandheelkunde met suiker...
pi_3051715
voor de kenners/liefhebbers:

http://www.spaz.com/teg/102301/

ik ben zowat van m'n stoel geflikkerd van het lachen tijdens het lezen van dat verhaal en de log

woensdag 6 februari 2002 @ 16:40:59 #44
10583 Fokkie
Officieel konijnentrainer
pi_3069962
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 23:26 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
[bla]
Verder heb ik ook nog oud werk van hem wat erg ambient is, Selected Ambient Works. De cd-single (kweetniet of ie ook ooit op vinyl is uitgekomen) 'On' is ook echt een klassieker. Kan me nog wel herinneren dat MTV Chillout vroeger deze nog wel eens uitzond.
[/bla]
'On' is inderdaad een wereldnummer....heerlijk relaxed
"Van voor naar achter, van links naar TON"
pi_3070503
Rude schijt op Aphex Twin!
For being Rude is the only way
pi_3072099
ik weet echt niet wat ik vandeze muziek moet denken

ik ben zelf meer proggresive/trance en techno achtig bezig

wat voor muziek is dit?? ik kan me er niks bij voorstellen

rare muziek, is wel oke maar raar

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_3072263
Aphex Twin is de shit! Echt geweldige muziek maakt die gast.. Hou van zowel al zijn rustige muziek (Alberto Balsalm!) als van t flink harde chaotische werk (bijv. Freeman, Hardy & Willis Acid met Squarepusher)!

En een beetje ingaande op die post hierboven: Hoe noemen jullie dit genre? Je hoort wel eens Intelligent Dance Music (IDM) maar dat vind ik persoonlijk echt een term! Drill 'n Bass vind ik wel cool klinken voor van die ratelende beats, en ook Braindance vind ik wel een goeie (wat ruimere) naam dr voor..

En kom nu niet aan met dat 'hokjesgeest zuigt' geblaat ok?

woensdag 6 februari 2002 @ 20:43:36 #48
1358 Xhorder
He's back...
pi_3072361
quote:
ik weet echt niet wat ik vandeze muziek moet denken

ik ben zelf meer proggresive/trance en techno achtig bezig

wat voor muziek is dit?? ik kan me er niks bij voorstellen

rare muziek, is wel oke maar raar

Ik noem het anti-oogkleppen muziek Niet te vergelijken met trance enzo..
... na vijf jaar
  donderdag 7 februari 2002 @ 14:43:45 #49
15886 SpoPo
nederlands ondertiteld
pi_3080704
Aphex twin is echt mijn grote held en voorbeeld.
ik maak zelf ook muziek en word af en toe wel met hem vergeleken qua vaagheid.
ik noem het gewoon Psycho*electronish maar het kan net zo goed in de catogorie noise vallen. ik was net nog even bij een van de mannen van de "astma boys" supervette noise!
ik had een hele goede signature maar die ben ik kwijt
pi_3080935
Ik heb de 12`ìnch van Donkey Rhubarb bijna een jaar gezocht omdat daar een super mooie remix van dit nummer op staat van Philip Glass staat er super mooi!!!!!
It's been a long time, I shouldn't have left you
Without a strong rhyme to step to.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')