abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:30:08 #1
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_2979001
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
pi_2979011
Ik ken eigenlijk 1 plaat van hem, window licker.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:39:06 #3
19775 Slam
The True AoD
pi_2979130
Ik heb 1 CD van Aphex Twin en ik kan het zeer zeker warderen, ben wel een beetje into de expirimentele hoek. Maar ik denk als een gemiddelde top40 luisteren Aphex Twin hoort dat ie dan denkt van "what de fuk is dit?!"
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:40:43 #4
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_2979153
Ik heb dat Tetris liedje en Maximim Electronica, ik vind ze best geinig.
Ik moet nog eens zoeken naar meer van die deuntjes van AT.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:44:29 #5
20411 -IDivinity-
Engeltjes roeleren O+
pi_2979209
Come to Daddy (I want your soul) is ook grappig, vooral dat geschreeuw op het einde

clips zijn ook altijd leuk

Yea, for each spilling of your seed, I will smite a kitten even as kittens are upon [br] the face of the earth. Hear Me oh Israel, I Am [url=http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=20411]The Lord Thy God.[/url] [br] [u](Philistines 5:12-14)[/u]
pi_2979224
Geniale muziek.
I wasn't supposed to BE here today!
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:48:00 #7
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_2979260
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef SHE het volgende:
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
Hé Shebyte is ineens op Fok... onze wegen kruisen weer eens, al weer lang geleden dat we hebben gegeten in R'dam zeg...

Aphex Twin... kun je wel... da's niet echt voor beginners he... meer voor de gevorderde electronics freak

Ik mag m wel, 's nachts met zn soldeerbout zelf geluiden 'smelten' op zn synthesizers... zeer creatief muzikant!

High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_2979283
Je moet er wel een beetje naar leren luisteren...

net zoals hardrockers dat zeggen over hun muziek..

en wat ook het geval is bij klassieke muziek....

In eerste instantie zul je het niet mooi vinden..

totdat je echt gaat luisteren...

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 21:55:26 #9
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_2979370
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 21:48 schreef Hiroller het volgende:

[..]

Hé Shebyte is ineens op Fok... onze wegen kruisen weer eens, al weer lang geleden dat we hebben gegeten in R'dam zeg...

Aphex Twin... kun je wel... da's niet echt voor beginners he... meer voor de gevorderde electronics freak

Ik mag m wel, 's nachts met zn soldeerbout zelf geluiden 'smelten' op zn synthesizers... zeer creatief muzikant!

HEEeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

leuk je zo weer ff te zien/lezen.
idd erg lang geleden. ben hier alleen niet for pleasure only ( ivm column, zie : http//www.start2dance.com/site/interactive/shebyte
Klein onderzoekje naar forums.

laat ff je mailadres achter op de site, spreken we weer eens wat af.

( sorry mensen voor de off-topic crap )

pi_2979433
Aphex Twin hoort zeker weten in het rijtje van m'n favoriete artiesten.
My love for you is like a truck. Berserker! Would you like some making fuck? Berserker.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 22:01:55 #11
9934 Hiroller
Just rollin' around
pi_2979488
[..]

HEEeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

leuk je zo weer ff te zien/lezen.
idd erg lang geleden. ben hier alleen niet for pleasure only ( ivm column, zie : http//www.start2dance.com/site/interactive/shebyte
Klein onderzoekje naar forums.

laat ff je mailadres achter op de site, spreken we weer eens wat af.

( sorry mensen voor de off-topic crap )
[/quote]

Ik lees je stukkies zo nu en dan nog wel hoor en had je mailadres hier nog ergens op mn PC dus de post is al je kant op. Succes met je fora-onderzoek en ik hoor het wel...! En inderdaad... sorry voor het onderbreken van de discussie, pleaze continue!

High Roller$ creating their own DE9; DEMO "2003: A SPACED ODYSSEY" FINALLY RELEASED!: http://surf.to/highrollers
pi_2979512
Come to daddy is een heerlijk hysterisch en opgefokt nummer Een geweldige dolle teringherrie

Ik vind de videoclip van Windowlicker wel geinig. Voor de rest ken ik geen muziek van Aphex Twin.

dinsdag 29 januari 2002 @ 22:07:17 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_2979591
Terringherrie wordt vaak gebruikt als referentie aan deze artiest.

naar mijn idee is hij gewoon een kunstenaar die in staat is om juist orde in chaos te scheppen. alleen ontgaat velen vaak juist die rode draad

dinsdag 29 januari 2002 @ 22:09:44 #14
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_2979634
* Smots heeft een hele stapel CD's van de beste man, maar hij snapt na al die jaren nog steeds geen ene flikker van de muziek van meneer Richard D. James.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_2979646
Ik had al een topic over ze geopend, als het goed is zit er een link in naar Come to daddy video clip... Vraagje, vind je de muziek leuk vanwege de verschillende deuntjes die door elkaar zijn gezet, of vind je het gewoon lekker om te luisteren zonder een gedachte erbij... Moch je die geluidjes lekker vinden, raad ik aan om eens nummers van Nine Inch Nails te luisteren. Nummers Als the fragile, Reptile etc. Zeer lekker... En geweldig als je totaal stoned bent.
pi_2979653
Ik heb Druqks en vind het een goede cd..

verder vind ik heliosphan een goed nummer...

dinsdag 29 januari 2002 @ 22:10:37 #17
8517 Tsjettel
Self-made man
pi_2979655
Richard D. James is geniaal gestoord, of om met Rivella te spreken: een beetje vreemd, mar wel lekker.

Bekendere nummers als Windowlicker en Come To Daddy zijn goed, maar zijn onbekendere werk is ook superieur. Keukenmachines samplen, draaien met schuurpapier: alles voor het goede geluid. Totale gekte in de beats tot schitterende melodieen in zijn ambient-werkjes.

Ach, die Aphex...

Je moet er inderdaad naar leren luisteren: meeste vrienden en vriendinnen vinden het teringherrie. Ik vind het schitterend.

pi_2979674
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 22:07 schreef SHE het volgende:
Terringherrie wordt vaak gebruikt als referentie aan deze artiest.

naar mijn idee is hij gewoon een kunstenaar die in staat is om juist orde in chaos te scheppen. alleen ontgaat velen vaak juist die rode draad

Ok, dit las ik net iets te laat...
Dan raad ik je zeker nine inch nails aan. Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig
pi_2979758
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 22:11 schreef Aneurism het volgende:

[..]
Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig

dEUS, eels en Sparklehorse kunnen dr ook wat van
  dinsdag 29 januari 2002 @ 22:18:27 #20
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_2979808
Minder bekend, maar zeker niet minder listig: Consolidation.

ERRRRRRRRRUG LEKKER!

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 29 januari 2002 @ 22:18:45 #21
8517 Tsjettel
Self-made man
pi_2979812
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 22:10 schreef Aneurism het volgende:
Ik had al een topic over ze geopend, als het goed is zit er een link in naar Come to daddy video clip... Vraagje, vind je de muziek leuk vanwege de verschillende deuntjes die door elkaar zijn gezet, of vind je het gewoon lekker om te luisteren zonder een gedachte erbij... Moch je die geluidjes lekker vinden, raad ik aan om eens nummers van Nine Inch Nails te luisteren. Nummers Als the fragile, Reptile etc. Zeer lekker... En geweldig als je totaal stoned bent.
Trent Reznor: nog zo'n geniaal persoon. Schepper van de coolste industrial (Mr Self Destruct) tot de warmste ambient (A Warm Place). The Downward Spiral is briljant, The Fragile eveneens.

Even on-topic: op het remixalbum van NIN, Further Down The Spiral, staat een werkelijk briljant nummer van Aphex Twin:
At The Heart Of It All.
Weinig instrumenten, veel samples: sissen, misthoorns, metaal. Samengesmolten tot een waar meesterwerk. Aphex Twin roeleert!

pi_2979847
Ik vind Bucephalus Bouncing Ball een meesterwerk.
I wasn't supposed to BE here today!
  dinsdag 29 januari 2002 @ 22:23:00 #23
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_2979898
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 22:11 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ok, dit las ik net iets te laat...
Dan raad ik je zeker nine inch nails aan. Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig

volgens mij heb ik het al eens gehoord , want het komt me wel ernstig bekend voor.
if not; thanx ..tip van de liefhebber is nooit weg.

en AT roeleert zeker ! ( populistisch gesproken )

dinsdag 29 januari 2002 @ 22:31:30 #24
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
  dinsdag 29 januari 2002 @ 23:26:23 #25
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_2980936
Aphex Twin behoort zeker tot mijn favo artiesten. Al een poos luister ik naar zijn materiaal. Het laatste wat ik nog van hem gekocht is die obscure 808 STATE remix en het album drukqs. Totaal geen spijt van

Verder heb ik ook nog oud werk van hem wat erg ambient is, Selected Ambient Works. De cd-single (kweetniet of ie ook ooit op vinyl is uitgekomen) 'On' is ook echt een klassieker. Kan me nog wel herinneren dat MTV Chillout vroeger deze nog wel eens uitzond.

Wat ook een echte 'klassieker' is, dat is de cd Polygon Windows 'Surfing on the sines'. Pseudoniempje van Aphex Twin.

Girl/Boy heb ik hier nog op vinyl liggen. Freaky platenhoes trouwens want daar staat een grafzerk op met de naam Richard D. James. Waarschijnlijk is dit een eerbetoon aan zijn overleden broertje, hence the name Aphex Twin Maar helemaal zeker weten doe ik niet.

Wat helaas moeilijker te krijgen zijn de analogua bubblebaths series van Aphex Twin. Die zeker allemaal de moeite waard om uit te checken.

*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')