clips zijn ook altijd leuk
quote:Hé Shebyte is ineens op Fok... onze wegen kruisen weer eens, al weer lang geleden dat we hebben gegeten in R'dam zeg...
Op dinsdag 29 januari 2002 21:30 schreef SHE het volgende:
Wie kent het en kan het waarderen?
Is het een stijl die je moet liggen of moet je het leren begrijpen?
Aphex Twin... kun je wel... da's niet echt voor beginners he... meer voor de gevorderde electronics freak
Ik mag m wel, 's nachts met zn soldeerbout zelf geluiden 'smelten' op zn synthesizers... zeer creatief muzikant!
net zoals hardrockers dat zeggen over hun muziek..
en wat ook het geval is bij klassieke muziek....
In eerste instantie zul je het niet mooi vinden..
totdat je echt gaat luisteren...
quote:HEEeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!
Op dinsdag 29 januari 2002 21:48 schreef Hiroller het volgende:[..]
Hé Shebyte is ineens op Fok... onze wegen kruisen weer eens, al weer lang geleden dat we hebben gegeten in R'dam zeg...
Aphex Twin... kun je wel... da's niet echt voor beginners he... meer voor de gevorderde electronics freak
Ik mag m wel, 's nachts met zn soldeerbout zelf geluiden 'smelten' op zn synthesizers... zeer creatief muzikant!
leuk je zo weer ff te zien/lezen.
idd erg lang geleden. ben hier alleen niet for pleasure only ( ivm column, zie : http//www.start2dance.com/site/interactive/shebyte
Klein onderzoekje naar forums.
laat ff je mailadres achter op de site, spreken we weer eens wat af.
( sorry mensen voor de off-topic crap )
HEEeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!
leuk je zo weer ff te zien/lezen.
idd erg lang geleden. ben hier alleen niet for pleasure only ( ivm column, zie : http//www.start2dance.com/site/interactive/shebyte
Klein onderzoekje naar forums.
laat ff je mailadres achter op de site, spreken we weer eens wat af.
( sorry mensen voor de off-topic crap )
[/quote]
Ik lees je stukkies zo nu en dan nog wel hoor en had je mailadres hier nog ergens op mn PC dus de post is al je kant op. Succes met je fora-onderzoek en ik hoor het wel...! En inderdaad... sorry voor het onderbreken van de discussie, pleaze continue!
Ik vind de videoclip van Windowlicker wel geinig. Voor de rest ken ik geen muziek van Aphex Twin.
naar mijn idee is hij gewoon een kunstenaar die in staat is om juist orde in chaos te scheppen. alleen ontgaat velen vaak juist die rode draad
Bekendere nummers als Windowlicker en Come To Daddy zijn goed, maar zijn onbekendere werk is ook superieur. Keukenmachines samplen, draaien met schuurpapier: alles voor het goede geluid. Totale gekte in de beats tot schitterende melodieen in zijn ambient-werkjes.
Ach, die Aphex...
Je moet er inderdaad naar leren luisteren: meeste vrienden en vriendinnen vinden het teringherrie. Ik vind het schitterend.
quote:Ok, dit las ik net iets te laat...
Op dinsdag 29 januari 2002 22:07 schreef SHE het volgende:
Terringherrie wordt vaak gebruikt als referentie aan deze artiest.naar mijn idee is hij gewoon een kunstenaar die in staat is om juist orde in chaos te scheppen. alleen ontgaat velen vaak juist die rode draad
quote:dEUS, eels en Sparklehorse kunnen dr ook wat van
Op dinsdag 29 januari 2002 22:11 schreef Aneurism het volgende:[..]
Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig
ERRRRRRRRRUG LEKKER!
quote:Trent Reznor: nog zo'n geniaal persoon. Schepper van de coolste industrial (Mr Self Destruct) tot de warmste ambient (A Warm Place). The Downward Spiral is briljant, The Fragile eveneens.
Op dinsdag 29 januari 2002 22:10 schreef Aneurism het volgende:
Ik had al een topic over ze geopend, als het goed is zit er een link in naar Come to daddy video clip... Vraagje, vind je de muziek leuk vanwege de verschillende deuntjes die door elkaar zijn gezet, of vind je het gewoon lekker om te luisteren zonder een gedachte erbij... Moch je die geluidjes lekker vinden, raad ik aan om eens nummers van Nine Inch Nails te luisteren. Nummers Als the fragile, Reptile etc. Zeer lekker... En geweldig als je totaal stoned bent.
Even on-topic: op het remixalbum van NIN, Further Down The Spiral, staat een werkelijk briljant nummer van Aphex Twin:
At The Heart Of It All.
Weinig instrumenten, veel samples: sissen, misthoorns, metaal. Samengesmolten tot een waar meesterwerk. Aphex Twin roeleert!
quote:volgens mij heb ik het al eens gehoord , want het komt me wel ernstig bekend voor.
Op dinsdag 29 januari 2002 22:11 schreef Aneurism het volgende:[..]
Ok, dit las ik net iets te laat...
Dan raad ik je zeker nine inch nails aan. Trent Reznor is de meester naar mijn gevoel in het mixen van deuntjes en samples om dit tot een industrial rock te maken. Geweldig
en AT roeleert zeker ! ( populistisch gesproken )
Verder heb ik ook nog oud werk van hem wat erg ambient is, Selected Ambient Works. De cd-single (kweetniet of ie ook ooit op vinyl is uitgekomen) 'On' is ook echt een klassieker. Kan me nog wel herinneren dat MTV Chillout vroeger deze nog wel eens uitzond.
Wat ook een echte 'klassieker' is, dat is de cd Polygon Windows 'Surfing on the sines'. Pseudoniempje van Aphex Twin.
Girl/Boy heb ik hier nog op vinyl liggen. Freaky platenhoes trouwens want daar staat een grafzerk op met de naam Richard D. James. Waarschijnlijk is dit een eerbetoon aan zijn overleden broertje, hence the name Aphex Twin Maar helemaal zeker weten doe ik niet.
Wat helaas moeilijker te krijgen zijn de analogua bubblebaths series van Aphex Twin. Die zeker allemaal de moeite waard om uit te checken.
squarepusher vind ik trouwens ook meesterlijk (labelmaatje van aphex twin)
quote:Als er iemand onder veel pseudo's heeft gewerkt...
Op dinsdag 29 januari 2002 23:26 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Pseudoniempje van Aphex Twin.
Kent iemand zijn remixen van het deuntje van Pacman? Geniaal...
Verder vind ik Flim een erg relaxed nummer. Het komt na Come To Daddy (pappy mix ) op de Come To Daddy EP, en het is zo relaxed vergeleken bij dat geschreeuw en alles bij Come To Daddy
En zijn clips zijn ook stuff of legends
Leuke muziek trouwens
quote:'k heb trouwens de videoband van die clip nog thuis liggen, en ook die waar "Come to Daddy" op staat.
Op dinsdag 29 januari 2002 23:43 schreef ROEN het volgende:
Ik kan me die vage clip van Windowlicker nog herinneren waarbij die wijven van die halve kerels worden...Leuke muziek trouwens
Egt geweldig die muziek... Dit nummer is trouwes ook gebruikt in de film "8 mm" (volgens mij met Nicolas Cage) Super vette film... Niet gezien.. moet je zeker doen..
quote:Ja en Ja!
Het is een stijl die mij ligt.. Is voor mij geen kwestie van leren begrijpen
Waanzin in muziek kunnen uiten vind ik geniaal
Waanzin wekt bij mij geen weerzin.. Ik zie het als een vorm van expressie!
quote:Dat is toch die clip waarin hij een oude vrouw bang maakt?!
Op woensdag 30 januari 2002 09:56 schreef Smots het volgende:[..]
'k heb trouwens de videoband van die clip nog thuis liggen, en ook die waar "Come to Daddy" op staat.
èrg leuk.....
quote:JAAAAA!!! Ouwe vrouw met poedel overigens
Op donderdag 31 januari 2002 11:08 schreef Summoner het volgende:[..]
Dat is toch die clip waarin hij een oude vrouw bang maakt?!
quote:Ja, had ik vroeger als icoon. Random php script editie, stuk of 10 dus
JAAAAA!!! Ouwe vrouw met poedel overigensDE clip van aphex eigenlijk, met die kleine meisjes en dat enge hoofd.
Kep overigens ook best al een aantal AT cd's. Z'n laatste, Windowlicker, Come to Daddy, Selected Ambient Works I & II en Classics.
quote:Gaan we zeker een keer doen !!.. ben benieuwd....
Op woensdag 30 januari 2002 23:29 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Als je 8mm een coole film vond dan moet je Thesis gaan zien. Die film heeft als inspiratie gedient voor 8mm en is stukken beter.
quote:Het coole van Aphex Twin vind ik juist dat die waanzin toch op de een of andere manier een vorm van 'orde' bevat, hij weet het altijd weer op de meest vreemde manieren inelkaar te draaien, hoe hard/vaag/gek de track soms ook klinkt en dat is juist wat de kracht is van zijn produkties
Op woensdag 30 januari 2002 23:34 schreef Mata-Hari het volgende:[..]
Ja en Ja!
Het is een stijl die mij ligt.. Is voor mij geen kwestie van leren begrijpen
Waanzin in muziek kunnen uiten vind ik geniaal
Waanzin wekt bij mij geen weerzin.. Ik zie het als een vorm van expressie!
quote:Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!
Op donderdag 31 januari 2002 23:39 schreef Xhorder het volgende:
Selected Ambient Works I & II en Classics.
quote:didgeridoo vind ik zeker niet slecht (heb de 12" ervan
Op vrijdag 01 februari 2002 13:19 schreef kamagurka het volgende:[..]
Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!
quote:Yup "digeridoo" staat op classics. Z'n beste nummer wil ik het niet noemen, maar het is wel een 'classic'
Eerstgenoemde zit onveranderlijk standaard in mijn cd-gleuf, de 2e bevat toch het meesterwerk "digeridoo"? Met afstand het beste aphex nummer ooit!
quote:yupp die staat toch op die mix cd van steve rachmad? emerging??? lekker ontopic... ik heb alles van aphex twin op m'n comp staan... alle analogue bubblebath's en z enz... ook al z'n losse maxi's die hij heeft uitgebracht...hij is gewoon een genius... klaar... ik vind the elephant song simpel maar toch heel lekker als ik het zelf mag zeggen...
Op vrijdag 01 februari 2002 20:55 schreef azura het volgende:
Ik vind het nummer dat hij met Philip Glass Orchestra heeft opgenomen ook een meesterwerkje.. ICCT Hedral heet het.. magnificent!
http://www.spaz.com/teg/102301/
ik ben zowat van m'n stoel geflikkerd van het lachen tijdens het lezen van dat verhaal en de log
quote:'On' is inderdaad een wereldnummer....heerlijk relaxed
Op dinsdag 29 januari 2002 23:26 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
[bla]
Verder heb ik ook nog oud werk van hem wat erg ambient is, Selected Ambient Works. De cd-single (kweetniet of ie ook ooit op vinyl is uitgekomen) 'On' is ook echt een klassieker. Kan me nog wel herinneren dat MTV Chillout vroeger deze nog wel eens uitzond.
[/bla]
ik ben zelf meer proggresive/trance en techno achtig bezig
wat voor muziek is dit?? ik kan me er niks bij voorstellen
rare muziek, is wel oke maar raar
En een beetje ingaande op die post hierboven: Hoe noemen jullie dit genre? Je hoort wel eens Intelligent Dance Music (IDM) maar dat vind ik persoonlijk echt een term! Drill 'n Bass vind ik wel cool klinken voor van die ratelende beats, en ook Braindance vind ik wel een goeie (wat ruimere) naam dr voor..
En kom nu niet aan met dat 'hokjesgeest zuigt' geblaat ok?
quote:Ik noem het anti-oogkleppen muziek
ik weet echt niet wat ik vandeze muziek moet denkenik ben zelf meer proggresive/trance en techno achtig bezig
wat voor muziek is dit?? ik kan me er niks bij voorstellen
rare muziek, is wel oke maar raar
Ik neem aan dat onder meer:
Mu-ziq
Cyclob/Kinesthesia
en het reeds genoemde Squarepusher
hoog scoren
Wie kan er nog andere namen noemen
quote:Djezus, teveel om op te noemen, drum n bass, hip hop, techno, progressive, tech house, house, deep house, as long as its electronic...
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?Ik neem aan dat onder meer:
Mu-ziq
Cyclob/Kinesthesia
en het reeds genoemde Squarepusher
hoog scorenWie kan er nog andere namen noemen
quote:Autechre rockt ook! Had ik eerst heel veel van, maar dat waren allemaal "veiligheidskopietjes" en die zijn allemaal stuk
Op vrijdag 08 februari 2002 10:56 schreef Thetallguy het volgende:
Autechre?
EP7 is heel ruig, vooral dat je eerste track naar -10:00 kunt spoelen voor een bonusnummer
quote:ik luister zelf veel naar Boards of Canada, Architect, Squarepusher...
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:Wie kan er nog andere namen noemen
Overigens is er weinig vergelijkbaars met aphex twin, dacht laatst zoiets met ken ishii te hebben, maar da's toch heel andere koffie.
quote:Dat is zéér andere koffie ja.
Op vrijdag 08 februari 2002 14:49 schreef kamagurka het volgende:Overigens is er weinig vergelijkbaars met aphex twin, dacht laatst zoiets met ken ishii te hebben, maar da's toch heel andere koffie.
Squarepusher is ook de man! (Check zn nieuwste release (wap155)! Heel vette plaat!)
En een beetje meer elektro: Dexter!
Wat me wel opvalt dat ik behalve de bekende namen uit het Warp of Rephlex kamp eigenlijk weinig namen hoor behalve dan "Kid 606".
Zelf luister ik, naast RDJ, veel naar artiesten van het Schematic label zoals "Push Button Objects","Richard Devine", "Jake Mandell" en "Phoenecia". Zegt dat iemand hier iets
Lo Recordings en Breakin Records vind ik ook wel vette labels, heb er alleen niet zo gek veel van. Alle releases van Ceephax (Squarepushers broertje) zijn trouwens heel cool! Vooral Acid Quakers EP, kent iemand die?
Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)
Maar een van de grootste namen die hier nog ontbreken zijn toch wel Plaid en The Black Dog. En dat is zo ontzettend vet goed materiaal
Isan is ook zeer diepe electronica.
Phonem errug goed ook, nu ook een cd van uit samen met Arovane *kwijl*
Laatst heb ik nog een cd gekocht van het Prospect label, een compilatie. Een toppertje.
quote:Bola heb ik gezien in paradiso geloof ik, best leuk inderdaad...van het label Skam toch? Nieuwe album BoC staat al in bestelling bij Warp. Slag Boom Van Loon heb ik hier ook liggen..erg goed!
Op maandag 11 februari 2002 14:47 schreef IHOAKSISnoet het volgende:Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)
quote:Trippende herder!!!
Op maandag 11 februari 2002 20:44 schreef Sebastian_Valmont het volgende:
Ik ken niet veel van hun muziek maar wat ik ken is uniek op een extreem trippende manier. De muziek style deed me denken aan de tweede CD van Shorty & Da Lord Back in the dayz.
quote:Funkstorung roeleert wel. Ik heb ook een verzameling oude CD's en 12"es van ze op het Nederlandse Bunker. Dat is gewoon lo-fi acid/house/techno ipv advanced electronix
Op maandag 11 februari 2002 14:47 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
Funkstorung is ook een begrip in de electronica.
Push Button Objects was inderdaad al genoemd. Kid 606 is ook errug goed.Verder; Boards of Canada (18 februari nieuwe cd); Bola (ook inmiddels een nieuwe cd van uitgekomen!); Slag Boom Van Loon (samenwerkingsproject tussen mu-ziq & speedy J, is zeer aan te bevelen, en helemaal de remix-cd daarvan met enkele tracks van Boards of Canada)
Maar een van de grootste namen die hier nog ontbreken zijn toch wel Plaid en The Black Dog. En dat is zo ontzettend vet goed materiaal
Isan is ook zeer diepe electronica.
Phonem errug goed ook, nu ook een cd van uit samen met Arovane *kwijl*
Laatst heb ik nog een cd gekocht van het Prospect label, een compilatie. Een toppertje.
Boards of Canada ken ik van de Slagboom van Loon remix CD, een beetje lief, moet ik echt voor in de stemming zijn (wel goed!). In mindere mate geldt dat ook voor Plaid en Black Dog, hoewel "Balil - Nort route" (ander pseudoniem van Black Dog) niet echt "lief" is.
Bola en Isan ken ik niet evenals het Prospect label, wat moet ik me daarbij voorstellen
Van Phonem was dacht ik een nieuw solo album uit daar moet ik nog achteraan, de samenwerkingsCD met Arovane is al wat ouder. De CD "Atol scrap" van Arovane is trouwens ook niet verkeerd. Wat betreft Aphex Twin gehalte scoort een AMX (=dus Arovane) remix van een "Accelera Deck" track heel hoog. "Krabbende geluiden", vage strings, flarden ritme en duistere sferen .
quote:acts van het prospect label zijn dit weekend live, met ook Bogdan Raczynski van het aphex twin label. en bla.
Op maandag 11 februari 2002 14:47 schreef IHOAKSISnoet het volgende:
quote:yop! daar ga ik dus heen.
Op woensdag 27 maart 2002 18:14 schreef moondog het volgende:[..]
acts van het prospect label zijn dit weekend live, met ook Bogdan Raczynski van het aphex twin label. en bla.
vrijdag in hilversum, zondag in eindhoven.
quote:Dat is iets dat mij ook altijd verbaast.
Op donderdag 28 maart 2002 21:19 schreef Kid_RisK het volgende:
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
Hoewel het voor "The Prodigy" niet zo relevant is IMHO. Na het begin werd "The Prodigy", eigenlijk meer een mengeling tussen rock en electronische muziek. Daarom vind ik "The Prodigy" ook zwaar
Aphex Twin heeft daarentegen helemaal niks met rock te maken , puur electronische muziek door een af en toe zwaar zieke geest
Hallo zeg! Aphex Twin en geen Rock??! Damn, Rock bestaat alleen uit gitaren ofzo?
Bogdan in Eindhoven? heeft iemand daar meer specs over?? lijkt me wel tof!!
quote:Toevallig luister ik op dit moment naar de nieuwe Boards Of Canada. Maar andere electronische muziek artiesten die ik luister zijn Kid606, Squarepusher, Plaid, Ulver, Rotoscope, Múm, Single Unit, FSOL, Xploding Plastix (hoewel ik het niet écht geweldig vind) en ik probeer momenteel wat Jazzland Records releases te krijgen.
Op vrijdag 08 februari 2002 10:14 schreef Circuitbreaker het volgende:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waar Aphex Twin fans nog meer naar luisteren wat betreft electronische muziek ?
quote:The Prodigy volgens mij omdat ze zich toch meer als een rock band presenteren. Aphex Twin misschien door het intense van z'n muziek, het agressieve, tis toch een beetje de punk van de electronische muziek.
Op donderdag 28 maart 2002 21:19 schreef Kid_RisK het volgende:
Waarom zijn er trouwens zoveel metalheads en andere mensen die normaal niet naar elektronische muziek luisteren die toch Aphex Twin (en bijv. The Prodigy ook) kunnen waarderen?
Is dat omdat dat t lievelingetjes zijn van de muziekpers en een gemiddelde luisteraar die mening gewoon overneemt of is t iets anders dat mensen aanspreekt in deze twee acts?
quote:Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig
Op vrijdag 29 maart 2002 22:08 schreef Circuitbreaker het volgende:
Hoewel het voor "The Prodigy" niet zo relevant is IMHO. Na het begin werd "The Prodigy", eigenlijk meer een mengeling tussen rock en electronische muziek. Daarom vind ik "The Prodigy" ook zwaar![]()
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.
quote:Het was gisteravond (zondag) in de effenaar, dus helaas, je hebt het gemist.
Op vrijdag 29 maart 2002 22:27 schreef dewis het volgende:
Bogdan in Eindhoven? heeft iemand daar meer specs over?? lijkt me wel tof!!
Het was moeilijk spastisch vet. Bogdan kan belachelijk vet epileptisch dansen.
quote:De trax van The Prodigy staan mij totaal niet aan wat bij Aphex Twin heel anders ligt. Ik wijt dat dus aan de rock-invloeden. Waarom zou ik niet van "pure" electronische muziek mogen houden
Op zondag 31 maart 2002 05:05 schreef MadScientist het volgende:[..]
Ok dus omdat ze cross-over zijn, vind je ze matig
Je kunt zeggen wat je wil, maar ik ken geen enkele band die na elkaar 3 albums hebben gemaakt die zo geweldig, verschillend en toch met een eigen stijl zijn.
Rock doet me in het algemeen niks, de enige "cross-over" band wat ik wel iets vond zijn "The Shamen" => "Make it mine (original & Lenny D remixes) .
quote:ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van
ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...
ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.
ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.
quote:Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
Op dinsdag 02 april 2002 18:09 schreef flaphead het volgende:[..]
ik ken het en ik kan het waarderen. sterker, ik ben er gek van
ik denk wel dat het een stijl is die je moet liggen. je kan er zeker in groeien daar er meer naar te luisteren en te begrijpen, maar als je niet openstaat voor 'anders dan anders' dan zul je Aphex Twin nooit toelaten...
ben blij dat ik het wel heb gedaan, het is gewoon een verknipte genie, die bewezen heeft erg veel verschillende stijlen te kunnen maken binnen de experimentele electronica.
ik ben sowieso wel WARP-records liefhebber... Plaid en Autechre loop ik ook zo mee weg.
quote:dat bedoel ik maar
Op dinsdag 02 april 2002 18:11 schreef kamagurka het volgende:
Tsja, als je jezelf "flaphead" noemt...
Zekers ook de moeite waard, een ander pseudootje van RDJ: Caustic Window. De compilatie is zeeeeer de moeite waard. Favo RDJ nummers op dit moment: Quoth, Tamphax en Cuckoo.
Andere artiesten waar ik graag naar luister en die ik nog niet hiero (geloof ik) ben tegengekomen zijn (in willekeurige volgorde): Ovuca, Two Lone Swordsmen, Global Goon, Plastikman, Rechenzentrum, Herrmann & Kleine, Cornelius, Orbital, Vulva, Plone, Solex, Add (N) to X, en zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan ...
Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...
quote:dat blijkt, Aphex Twin bestaat maar uit 1 persoon
Op vrijdag 21 juni 2002 20:37 schreef Manono het volgende:
Vond Windowlicker niet in de laatste plaats door de clip goed, ken eik niks van ze verder
quote:Deze zaterdag (morgen, 22 juni) in Brussel (Bijna nederland), The Abergwyngreyn Rave.
Op vrijdag 21 juni 2002 20:34 schreef Weakling het volgende:
Ik hoop dat die Rephlex/Warp lui ooit eens een optreden in Nederland zullen geven (bij voorkeur 013), maar ons land weten ze geloof ik bij elke tour keurig te missen...
Gratis, stuk of 7 'braindance' artiesten
copypaste van www.papigroove.org:
THE ABERGWYNGREGYN RAVE
Grand-Place Brussels
BOGDAN RACZYNSKI (REPHLEX)
JAMIE LIDELL (SPYMANIA-WARP)
LUKE VIBERT (NINJA TUNE)
After party at 56 Rue des Tanneurs
CEEPHAX (FIRSTCASK)
KOSMIK KOMMANDO (UNIVERSAL INDICATOR)
THE RAILWAY RAVER (REPHLEX)
JONNY JENKINSON (HARDCORE BRAIN)
22nd of June 2002 - Lives start at 8pm – FREE
entrance
Ik weet nog niet of ik ga (Bogdan is wel vet vet vet fucking fuck vet) (zie plaatje onder mijn nick, dat is hem)
quote:En hoe oud ben je nu? 13,5?
Op vrijdag 21 juni 2002 20:58 schreef Whaxx het volgende:
Aphex Twin ben ik mee opgegroeid (die muziek dan)vond het al op me 13e ofzo vet
Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!
quote:Bijna goed, maak er dan 17.5 van, en ik vinnut nog steeds vet
Op vrijdag 21 juni 2002 21:06 schreef Weakling het volgende:[..]
En hoe oud ben je nu? 13,5?
Just kidding ... ben in ieder geval blij dat er qua muzikale voorkeur nog meer mafketels zoals ik zijn ... een hele verademing na alle onbegrip uit mijn directe omgeving ... geez ... dat klinkt wel erg pathetisch ... anyweg ... RDJ rulez!
quote:Yep is top Heb het album Selected Ambient Works Volume I al 8 jaar en draai het nog altijd. Echt goeie Ambient sounds, ben tegenwoordig fan van Air, heeft goeie sound wie weet er wat meer over wat ze zowel hebben uitgebracht (discografie) of site met andere nfo.
quote:Dit nummer moet je inderdaad niet negeren!!
Op woensdag 18 december 2002 13:55 schreef LekkerRelaxt het volgende:
Wat vinden jullie van "Stone in Focus" van Aphex Twin?
quote:Is ook erg relaxt..
Op woensdag 18 december 2002 22:21 schreef Disorder het volgende:
Xtal vind ik nog een stukje beter, echt heel dromerig.
Maar moet bekennen dat ik het vooral heb meegekregen van een huisgenoot waarmee ik altijd samen blowde die het altijd opzette. In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.
CDs in bezt:
Selected Ambient Works 85-92
Richard D. James
I care because You do
En verder nog ettelijke MP's
Favo: Xtal en Girl Boy Song
quote:Dat is juist bijzonder, net zoals bij bv. Radiohead, begin je na een paar keer luisteren de muziek te 'snappen' en te waarderen, en voor je het weet ben je er aan verslaafd.
Op donderdag 19 december 2002 00:08 schreef Miwe het volgende:
In het begin vond ik het niks, maar ging het later meer waarderen en zet nu nog af en toe een cd-tje/mp3-tje van em op.
Aphex Twin staat er dan ook om bekend om live zijn fans in een soort van extase te kunnen brengen (hij moest zich zelfs onder de draaitafel verstoppen omdat een aantal bezeten fans het podium op kwamen rennen)
Vette nummers: Heliospan, On, Girl/boy song, Milkman ('i would like some milk from the milkman's wife's tits') en het laatste album DrukQs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |