Zou ik wel willen... Maar dit is de enige pc in huis met floppydrive en brander, en aangezien ik die software eerst zal moet downloaden en op een floppy/CD zal moeten zetten.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
Draai eens het diagnostic programma van je harddisk fabrikant op je schijven?
zeg ik nou rare dingen als ik zeg:quote:Op woensdag 4 april 2007 10:03 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zou ik wel willen... Maar dit is de enige pc in huis met floppydrive en brander, en aangezien ik die software eerst zal moet downloaden en op een floppy/CD zal moeten zetten.
Ik zal maar niet zeggen wat voor soort winkel ik werkquote:Op woensdag 4 april 2007 13:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan natuurlijk naar de PC winkel gaan en vragen als die een CDtje kunnen bakken voor je![]()
been there, done thatquote:Op woensdag 4 april 2007 13:41 schreef wdn het volgende:
Fred deze al geprobeerd?
http://support.microsoft.com/kb/307654/
quote:Op woensdag 4 april 2007 14:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen wat voor soort winkel ik werk![]()
[..]
been there, done that
quote:Beroep PC reparateur
Studierichting HBO Technische Informatica @ TH Rijswijk
Dat is een enorm risico. Hiermee ben je dus ALLE data kwijt als 1 van de 2 schijven naar z'n grootje is.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:46 schreef FredvZ het volgende:
2x160GB in RAID0
Dat is toch vaak bedrog. Veel RAID controllers rapporteren alleen maar of de RAID-container (of stripe set) in zijn geheel nog aanwezig is, en doen verder niets met schijven die door een fout opeens barsten van de bad-sectors.quote:De RAID-array zelf wordt door de controller aangegeven als Healthy, dus dat lijkt me wel goed te zitten.
idd. @ RAID bios kan ik geen SMART data uitlezen.. wel als XP geladen is.. ergens best onhandig.. maar ik heb nu 2 RAID 0 arrays .. 750GB elk. ( en die raken wel eens vol hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 01:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is een enorm risico. Hiermee ben je dus ALLE data kwijt als 1 van de 2 schijven naar z'n grootje is.
[..]
Dat is toch vaak bedrog. Veel RAID controllers rapporteren alleen maar of de RAID-container (of stripe set) in zijn geheel nog aanwezig is, en doen verder niets met schijven die door een fout opeens barsten van de bad-sectors.
Je kunt de volgende keer trouwens ook eens met een Knoppix CD aan de slag gaan. Nu ie het weer doet is het misschien geen slecht idee om er even eentje te downloaden.
De problemen zijn begonnen na het resizen van de partitie voor het installeren van Windows Vistaquote:Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef wimmel_1 het volgende:
In plaats van helpen: Wat heb je gedaan om het stuk te krijgen
Van origine was het ook de bedoeling om er alleen Windows op te installeren en documenten en dat soort meuk op andere schijven te zetten. Was alleen bij het installeren te lui en dacht steeds; die mijn documentenmap kan ik volgende week ook nog wel op een andere schijf instellen.quote:Op donderdag 5 april 2007 01:02 schreef maartena het volgende:
Dat is een enorm risico. Hiermee ben je dus ALLE data kwijt als 1 van de 2 schijven naar z'n grootje is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |