abonnement Unibet Coolblue
pi_47993919
Jan Marijnissen was dan gisteren weer teruggekeerd uit Griekenland zodat hij Agnes en Harry weer af kon lossen en zelf zijn verhaal kon doen over het omstreden Telegraaf-interview.

Tot mijn verbazing stond het journaille hem wat aan te gapen, tekende zijn verhaal en bedankte hem vriendelijk voor de uitleg en ging over tot de orde van de dag.

Wakker worden. Marijnissen is toch niet heilig. Als hij Rita of Wouter of Jacques had geheten waren de rapen gaar geweest, dan was hij stevig aan de tand gevoeld en terecht. Hij had zich moeten verantwoorden voro het Telegraaf-interview, uit moeten leggen waarom hij de namen van de staatssecretarissen had genoemd enz. Kritische vragen over de koers, over nationalisme, over de vraag hoe hij dit oplost met de achterban. Maar vrijwel niets van dit al.

Jan mocht zeggen dat het een Haagse Hype was, dat al die journalisten elkaar maar overschreven en dat was het dan. Bedankt hoor meneer Marijnissen, dat u het even wilde uitleggen...

Vergis ik me of wordt Marijnissen met fluwelen handschoenen aangepakt? En hoe komt dat?
pi_47994098
Soms heb ik dat idee maar de andere x zijn ze hard en dat is naar elke politici toe.
pi_47994336
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:07 schreef SCH het volgende:
Jan Marijnissen was dan gisteren weer teruggekeerd uit Griekenland zodat hij Agnes en Harry weer af kon lossen en zelf zijn verhaal kon doen over het omstreden Telegraaf-interview.

Tot mijn verbazing stond het journaille hem wat aan te gapen, tekende zijn verhaal en bedankte hem vriendelijk voor de uitleg en ging over tot de orde van de dag.

Wakker worden. Marijnissen is toch niet heilig. Als hij Rita of Wouter of Jacques had geheten waren de rapen gaar geweest, dan was hij stevig aan de tand gevoeld en terecht. Hij had zich moeten verantwoorden voro het Telegraaf-interview, uit moeten leggen waarom hij de namen van de staatssecretarissen had genoemd enz. Kritische vragen over de koers, over nationalisme, over de vraag hoe hij dit oplost met de achterban. Maar vrijwel niets van dit al.

Jan mocht zeggen dat het een Haagse Hype was, dat al die journalisten elkaar maar overschreven en dat was het dan. Bedankt hoor meneer Marijnissen, dat u het even wilde uitleggen...

Vergis ik me of wordt Marijnissen met fluwelen handschoenen aangepakt? En hoe komt dat?
Ik zat mij eigenlijk het meest te ergeren aan de journaliste van Nova, en had opeens sympahie voor Marijnsen .
Wurg kots.

Haar pentrante geblaf en slechte agressiefe gespreksvoering (met belabberd Nederlands ) waren zo tergend , dat ik Marijnsen begon te respecteren voor zijn contenance .
  woensdag 4 april 2007 @ 09:37:19 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47994596
De journalistiek in Nederland is nou eenmaal overwegend links. Ontstaan door het linkse beleid de afgelopen 20 jaar, waarbij iedere andere mening monddood werd gemaakt.
Resultaat: mensen zeggen het niet, maar denken het nog wel!
censuur :O
pi_47994622
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:07 schreef SCH het volgende:


Wakker worden. Marijnissen is toch niet heilig.
Jawel SCH, dat weet je toch..

NOS
NOVA
Journaal
Netwerk

(s)linkse media
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_47994715
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:
De journalistiek in Nederland is nou eenmaal overwegend links. Ontstaan door het linkse beleid de afgelopen 20 jaar,
Je bedoelt dat beleid waar, op één kabinet na (+ natuurlijk dit kabinet), de VVD zijn handtekening onder zette?
  woensdag 4 april 2007 @ 09:56:19 #7
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_47995074
Zal t misschien ook met in de persoon gelegen eigenschappen te maken hebben?
Ik bedoel; zo'n Balkenende, daar word ik ook agressief van, terwijl die Marijnissen mij een amicale kerel toe lijkt..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_47995129
Ik begrijp niet dat zijn achterban zo rustig blijft.
  woensdag 4 april 2007 @ 10:17:40 #9
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_47995650
Clairy Polak is een van de meest walgelijke figuren op de publieke oproep (en dat is een hele kunst aangezien de concurrentie moordend is). Wilders heeft volledig gelijk dat dit wanstaltige figuur z.s.m. van de buis verdwijnt. Gewoon, omdat zij het is.
pi_47995682
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Clairy Polak is een van de meest walgelijke figuren op de publieke oproep (en dat is een hele kunst aangezien de concurrentie moordend is). Wilders heeft volledig gelijk dat dit wanstaltige figuur z.s.m. van de buis verdwijnt. Gewoon, omdat zij het is.
Geef eens voorbeelden.
pi_47995727
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:18 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Geef eens voorbeelden.
nou , ik denk dat gisteravond wel voldoende was . of niet?

wat een wanstaltige vertoning was dat
pi_47996422
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:20 schreef CANARIS het volgende:

[..]

nou , ik denk dat gisteravond wel voldoende was . of niet?

wat een wanstaltige vertoning was dat


Volgens mij was ze kritisch genoeg hoor.
pi_47996754
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Clairy Polak is een van de meest walgelijke figuren op de publieke oproep (en dat is een hele kunst aangezien de concurrentie moordend is). Wilders heeft volledig gelijk dat dit wanstaltige figuur z.s.m. van de buis verdwijnt. Gewoon, omdat zij het is.
Wil Wilders dat zij weggaat? Wat triest, alsof hij daar iets over te zeggen heeft
pi_47997040
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Wil Wilders dat zij weggaat? Wat triest, alsof hij daar iets over te zeggen heeft
"Als wij het voor zeggen krijgen, is Clairy Polak de eerste die van haar wachtgeld mag gaan genieten"

Wel vriendelijk van GW dat hij Clairy tenminste nog wachtgeld gunt.
pi_47997168
Maar Clairy Polak was gisteren vrij kritisch tegenover Marijnissen. Het lijkt me overigens ook de taak van journalisten om kritisch te zijn tegenover de politiek (en andere publieke figuren). Ik ben het met SCH eens dat Marijnissen tot dusver vaak overal mee wegkomt en nauwelijks een kritische vraag krijgt. Zie bijvoorbeeld zijn laatste optredens in Pauw & Witteman.
  woensdag 4 april 2007 @ 11:07:19 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_47997271
Samenvatting: als journalisten wél kritische vragen stellen in het paspoortdebat zijn ze links. Als ze dat níet doen zijn ze ook links.
pi_47999858
Jan is de knuffelcommie.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48002946
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:03 schreef Kozzmic het volgende:
. Zie bijvoorbeeld zijn laatste optredens in Pauw & Witteman.
ref Pauw & Witteman
dat was meer een soort preken voor eigen parochie.

Polak was gisteren niet kritisch ze was ronduit slecht.
"Vraag nooit een vraag wanneer je geen atwoord op het antwoord hebt" is de eerste les voor een goede journaliste.

Polak vroeg vragen waarvan duidelijk was da ze het antword niet een begreep!
Dat werkt iritant en diletantisch

Ik heb een poltieke tegenstander van Marijnsen , maar plak bracht het gisteren voormekaar , dat ik opeen saan zijn kant zat .
  woensdag 4 april 2007 @ 14:28:28 #19
99433 Tup
Tupperwaar
pi_48004183
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:58 schreef Dodecahedron het volgende:
Ik begrijp niet dat zijn achterban zo rustig blijft.
Ik vind het ongelukkig, maar verder zal het me aan m'n reet roesten. Het gerucht gaat dat het in de regiovergaderingen aan bod gaat komen...
Wasserwunderland
pi_48005974
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:54 schreef CANARIS het volgende:

[..]

ref Pauw & Witteman
dat was meer een soort preken voor eigen parochie.

Polak was gisteren niet kritisch ze was ronduit slecht.
"Vraag nooit een vraag wanneer je geen atwoord op het antwoord hebt" is de eerste les voor een goede journaliste.

Polak vroeg vragen waarvan duidelijk was da ze het antword niet een begreep!
Dat werkt iritant en diletantisch

Ik heb een poltieke tegenstander van Marijnsen , maar plak bracht het gisteren voormekaar , dat ik opeen saan zijn kant zat .
Kun je aangeven wat er nou zo onkritisch was aan Polak?
pi_48007060
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:03 schreef Kozzmic het volgende:
Zie bijvoorbeeld zijn laatste optredens in Pauw & Witteman.
Oh toen hij lekker tegen die extremistische moslims aanschurkte
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48007680
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh toen hij lekker tegen die extremistische moslims aanschurkte
Dat deed ie weer erg goed!
pi_48007796
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat deed ie weer erg goed!
Als je van dhimmie-gedrag houdt wel ja.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 4 april 2007 @ 16:14:35 #24
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_48008132
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:07 schreef SCH het volgende:
Jan Marijnissen was dan gisteren weer teruggekeerd uit Griekenland zodat hij Agnes en Harry weer af kon lossen en zelf zijn verhaal kon doen over het omstreden Telegraaf-interview.

Tot mijn verbazing stond het journaille hem wat aan te gapen, tekende zijn verhaal en bedankte hem vriendelijk voor de uitleg en ging over tot de orde van de dag.

Wakker worden. Marijnissen is toch niet heilig. Als hij Rita of Wouter of Jacques had geheten waren de rapen gaar geweest, dan was hij stevig aan de tand gevoeld en terecht. Hij had zich moeten verantwoorden voro het Telegraaf-interview, uit moeten leggen waarom hij de namen van de staatssecretarissen had genoemd enz. Kritische vragen over de koers, over nationalisme, over de vraag hoe hij dit oplost met de achterban. Maar vrijwel niets van dit al.

Jan mocht zeggen dat het een Haagse Hype was, dat al die journalisten elkaar maar overschreven en dat was het dan. Bedankt hoor meneer Marijnissen, dat u het even wilde uitleggen...

Vergis ik me of wordt Marijnissen met fluwelen handschoenen aangepakt? En hoe komt dat?
Leuk om van SCH te horen dat de media links is.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_48009021
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:14 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Leuk om van SCH te horen dat de media links is.
Waar zeg ik dat?
pi_48009171
Misschien dat media eindelijk hebben in gezien dat het een non-discussie is, was en altijd zal blijven.
  woensdag 4 april 2007 @ 16:55:30 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48009911
Marijnissen, wat je ook van hem moge vinden, is een ijzersterk debater met jaren ervaring. Daar is niet zo eenvoudig de duim op te leggen, denk ik.

Overigens is Marijnissen vaak zat in de niet-linkse media geweest: Harry Mens, Elsevier, Telegraaf...
pi_48016677
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Jawel SCH, dat weet je toch..

NOS
NOVA
Journaal
Netwerk

(s)linkse media
Gut, ik dacht altijd dat het

Talpa

was
  woensdag 4 april 2007 @ 20:07:55 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48017459
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:35 schreef SCH het volgende:
Waar zeg ik dat?
Lezen in je eigen OP
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:07 schreef SCH het volgende:
Vergis ik me of wordt Marijnissen met fluwelen handschoenen aangepakt? En hoe komt dat?
Als de media iemand met een fluwelen handschoen aanpakt komt dat omdat ze van hem houden hem willen knuffelen en dus vaak dezelfde mening delen. In dit geval dus de linkse mening
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 5 april 2007 @ 09:57:48 #30
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48033248
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Als de media iemand met een fluwelen handschoen aanpakt komt dat omdat ze van hem houden hem willen knuffelen en dus vaak dezelfde mening delen. In dit geval dus de linkse mening
Zoals we daar hebben: een Elsevier, een HP/de Tijd, een RTL4-journaal en een Telegraaf?
pi_48033582
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Lezen in je eigen OP
[..]

Als de media iemand met een fluwelen handschoen aanpakt komt dat omdat ze van hem houden hem willen knuffelen en dus vaak dezelfde mening delen. In dit geval dus de linkse mening
Prutser. Lees dan even goed. Ik zeg in diezelfde OP dat Wouter Bos heel anders zou zijn aangepakt.

Wat saai en vermoeiend om altijd over die zogenaamde linkse media te beginnen. Ik heb het hier over de manier waarop Marijnissen wordt benaderd. Heeft niks met links of rechts te maken. De media waren toch juist zo PvdA-gerelateerd.

Maar probeer die onzindiscussie er nu voor 1 keer buiten te houden please
  donderdag 5 april 2007 @ 10:13:35 #32
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48033805
Weet ik Flori, daarom doen wij toch missiewerk hier
  donderdag 5 april 2007 @ 11:55:35 #34
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_48036821
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:
De journalistiek in Nederland is nou eenmaal overwegend links. Ontstaan door het linkse beleid de afgelopen 20 jaar, waarbij iedere andere mening monddood werd gemaakt.
Resultaat: mensen zeggen het niet, maar denken het nog wel!
Flauwekul: Telegraaf 18 April 2006:
quote:
Pers is niet links

DEN HAAG - De Nederlandse pers heeft bij een groot deel van het publiek de reputatie links te zijn, maar harde cijfers wijzen eerder op het tegendeel. Dat zei onderzoeker Otto Scholten dinsdag bij de presentatie van het eerste rapport in het kader van het project De Nederlandse Nieuwsmonitor.

De nieuwsmonitor is een initiatief van Stichting Het Persinstituut die wil dat de discussie over de media niet gevoerd wordt aan de hand van indrukken en veronderstellingen maar van feiten.

Scholten onderzocht hoeveel woorden en illustraties vijf landelijke dagbladen vorig jaar besteedden aan kabinet, regeringspartijen en de oppositiepartijen. Zijn conclusie: de berichtgeving wordt „gedomineerd” door de coalitie. De uitspraak „de pers is links” is als een „reus op lemen voeten”.

Scholten stelt dat dit in meerdere of mindere mate geldt voor De Telegraaf, AD, de Volkskrant, Trouw en NRC. Hij haalde ook een tweede vooroordeel onderuit: de linkse oppositie komt het meest aan bod in de als rechts te boek staande De Telegraaf. Het onderzoek wordt later uitgebreid naar regionale dagbladen.

Veel van het politieke nieuws staat in het teken van kritiek op het kabinet. Scholten noemt het opvallend dat daarbij de meeste kritiek in de kranten komt vanuit de regeringspartijen. „Kennelijk wordt datgene als nieuws beschouwd wat niet direct in de lijn van de verwachting ligt,” aldus Scholten.

In analyses, commentaren en columns is de kritiek richting kabinet „behoorlijk negatief” en op de linkse oppositie „licht negatief”. Dat roept de vraag op of de verklaring ligt bij het kritisch volgen door de pers van machthebbers of misschien toch bij linkse sympathie van journalisten. Het wetenschappelijke antwoord op die vraag krijgen we waarschijnlijk pas als de PvdA van Wouter Bos aan de macht zal komen.
Verder is het juist zo dat de journalistiek zich eerder afzet tegen het gevoerde beleid dan dat zij zich eraan conformeert. Immers, aantrekkelijk nieuw is pas als er iets te kankeren valt. Dit kan zowel vanaf links als rechts zijn. We hebben overigens nog nooit een links kabinet gehad. Misschien onder Van Agt. Maar ook dat was niet links zoals de SP bijv. is.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:28:09 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48084874
Ik kijrg toch wel de indruk dat de PvdA-media zoals de Volkskrant en slaafse Paultje Witteman de aanval op de SP geopend hebben. De handschoenen zijn af, en het PvdA-netwerk wordt ingezet om Marijnissen te beschadigen. Zo zie ik ook de bijdrage destijds van Mark Kranenburg in de NRC die de SP beschuldigde van "braboisme". Wat het is weet ik niet, werd me ook niet duidelijk, maar het bekt lekker, geeft een provinciaalse ondertoon weer en doet denken aan Mao.

Deze hele rel is volgens mij ook een PvdA-opzetje. Marijnissen bevestigt een oud standpunt van de SP, en de PvdA-media duiken er op los en citeren wat van weblogs en Meulenbelt en zo. Vervolgens duikt die achterlijke Tichelaar er weer op met z'n idioot machtsgeile stijl. En zo kan het hele PvdA-netwerk lekker inhakken op de vijand, doen alsof er heibel is in de SP terwijl daar objectief geen sprake van lijkt te zijn.

Leuke poging, maar ik denk dat Marijnissen nu weet wat voor vieze trucs hij van de PvdA kan verwachten de komende tijd.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_48085300
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:28 schreef PJORourke het volgende:
Ik kijrg toch wel de indruk dat de PvdA-media zoals de Volkskrant en slaafse Paultje Witteman de aanval op de SP geopend hebben. De handschoenen zijn af, en het PvdA-netwerk wordt ingezet om Marijnissen te beschadigen. Zo zie ik ook de bijdrage destijds van Mark Kranenburg in de NRC die de SP beschuldigde van "braboisme". Wat het is weet ik niet, werd me ook niet duidelijk, maar het bekt lekker, geeft een provinciaalse ondertoon weer en doet denken aan Mao.

Deze hele rel is volgens mij ook een PvdA-opzetje. Marijnissen bevestigt een oud standpunt van de SP, en de PvdA-media duiken er op los en citeren wat van weblogs en Meulenbelt en zo. Vervolgens duikt die achterlijke Tichelaar er weer op met z'n idioot machtsgeile stijl. En zo kan het hele PvdA-netwerk lekker inhakken op de vijand, doen alsof er heibel is in de SP terwijl daar objectief geen sprake van lijkt te zijn.

Leuke poging, maar ik denk dat Marijnissen nu weet wat voor vieze trucs hij van de PvdA kan verwachten de komende tijd.
Wat ben je lief voor Marijnissen ineens. Maar ja, jullie hebben ook een common enemy.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')